Gå til innhold

Kreftforeningen vil ikke ha mer penger fra Mannegruppa Ottar - Enkelte bruker driver med hets!


Gjest Bruker-406935

Anbefalte innlegg

Word. Det burde jo være bedre å tømme slike grupper for penger så de får mindre makt i samfunnet(om man skulle være uenig med dem om ting).

 

Absolutt, og ønsker de å "ta dem" for handlingene deres, så finnes det langt bedre måter å gjøre det på, enn å nekte å ta imot donasjoner.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Problemet er jo at kommentarer om sex, suging os.v. ble postet på Barnekreftforeningens egen internettside.
Det fulgte også med en link til mannegruppa Ottar sin facebookside på Barnekreftforeningens nettside, der det er vitser om babydrap os.v.
Vitsene i seg selv har jeg ikke noe i mot, men man trenger jo ikke spre dem til en side som skal støtte babyers og barns liv?
Jeg skjønner godt at de stengte donasjons-siden.

Barnekreftforeningen er jo opprettet av foreldre som har barn med kreft. Og de mange andre donasjonsmeldinger er hyggelige og en hilsen til barna. Det er nok mange, barn med kreft og deres søsken og foreldrene deres, som er inne og leser dem. F.eks. meldinger på minne-fond etter døde barn.

Da er det sååå lavmål å poste disse meldingene på denne siden. Den gruppa er litt som en kreft i seg selv som sprer seg til friske sider.

180.000 er forresten ikke allverdens penger heller, det holder ikke til en halv årslønn til en sykepleier engang, det trengs mye mer, og det kan doneres på en skikkelig måte om man virkelig bryr seg. :)

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Her er Sophie Elise sin side av saken:

 

Det er helt SYKT at barnekreft skal bli dratt inn i dette, og jeg blir kvalm, sliten og lei meg. Det er så fucked up at det er noe jeg skal måtte ha på samvittigheten! Jeg har blitt hengt ut på MGO (av ENKELTE medlemmer, ikke alle, men svært mange!) siden Januar i år. Jeg har grått, jeg har vært redd, jeg har fått trusler, det har blitt lagt ut seksuelle bilder av meg, nedverdigende kommentarer, jeg har blitt truet på livet igjen, jeg anmeldte uten at noe skjedde, jeg ble hengt ut med jevne mellomrom i 10 måneder (!!!) før jeg selv tok til motsvar og la ut et par navn. Da ble jeg truet, igjen, og igjen, og igjen, og igjen.

Men, disse truslene er selvsagt "just joaks", og ingenting å reagere på. At noen likevel reagerer, derimot, det må reageres på!

Lenke til kommentar

 

Ja, å låse huset er en passiv handling.

 

Så huset blir låst av seg selv? Og i dette tilfellet så har de ikke låst huset, de har nektet en spesifik organisasjon å komme inn. Det er en aktiv handling.

 

Ikke i mitt moralsett, og heller ikke nødvendigvis i norge. Det er feks ulovlig å ikke hjelpe noen som ligger og dør.

 

AtW

 

 

Ja, det finnes tilfeller hvor det er også galt å være passiv, men i de fleste tilfeller så er det greit. 

 

 

Nei, det låser seg ikke selv, jeg vil allikevel ikke kalle det å aktivt holde folk unna huset, tvert imot er det jo definisjonsmessig passiv sikkerhet.

 

Ok, så vi er enig i at det ikke er riktig at man ikke har ansvar for passive handlinger?

 

AtW

Lenke til kommentar

Nei, det låser seg ikke selv, jeg vil allikevel ikke kalle det å aktivt holde folk unna huset, tvert imot er det jo definisjonsmessig passiv sikkerhet.

 

Du holder ikke alle unna huset, du holder bare en spesifik person unna huset ditt. Skal du hindre han å komme inn, så må du aktivt nekte han å komme.

 

Ok, så vi er enig i at det ikke er riktig at man ikke har ansvar for passive handlinger?

 

Ja, det finnes tilfeller hvor det er også feil å være passiv. Men i mange tilfeller så har du ikke noe ansvar. F.eks. hvis en mann hopper utenfor et stup, så havner du ikke i fengsel. Men dytter du han utenfor et stup, så havner du i fengsel.

Lenke til kommentar

Det er forresten samlet inn nesten 100 000 kr av grupper kritiske til Mannegruppa Ottar (MGO). Det er flere som fremstår som veldig bekymret for barn her, og det er veldig bra. Dere må gjerne bidra her eller her.

 

Om beløpet her ender opp høyere enn hva (MGO) ville bidra med, ville Barnekreftforeningen da ha ofret barns liv ved å ta i mot penger fra MGO? Støtter da de som mener at pengene burde blitt godtatt at barn dør av kreft? Så mange spørsmål.

Lenke til kommentar

Det er forresten samlet inn nesten 100 000 kr av grupper kritiske til Mannegruppa Ottar (MGO). Det er flere som fremstår som veldig bekymret for barn her, og det er veldig bra. Dere må gjerne bidra her eller her.

 

Om beløpet her ender opp høyere enn hva (MGO) ville bidra med, ville Barnekreftforeningen da ha ofret barns liv ved å ta i mot penger fra MGO? Støtter da de som mener at pengene burde blitt godtatt at barn dør av kreft? Så mange spørsmål.

Tror ikke noen hadde krevd at MGO IKKE får lov til å gi penger til KF.

Lenke til kommentar

Noen, blant annet disse og disse, har fått med seg saken, og har valgt som respons å støtte Barnekreftforeningen ved å donere.

 

Nei til "Mannegruppa Ottar"

Barnekreftforeningen sier nei til 180.000 kr fra "Mannegruppa Ottar"! All ære til dem for å ta avstand fra holdninger som kommer fram der!

 

Men - det er jo synd at de går glipp av penger som kunne vært et viktig bidrag for å gjøre livet bedre for barn med kreft...

 

Hvor mye klarer vi å hjelpe Barnekreftforeningen med, vi som synes Mannegruppa er alt for drøy??

I Mannegruppa Ottar er det rundt 40 000 mannfolk, der flere har holdninger barnekreftforeningen ikke ønsker å identifisere seg med. Derfor har de av gode grunner ikke tatt i mot 180.000,-. Barna trenger selvfølgelig disse pengene, og alle vi andre, som ikke er med i den gruppa, kan bidra til å innhente minst dobbelt så mye. Hvis alle bidrar litt, så hjelper vi en god sak, uten at foreningen trenger å bli koblet til en gruppe hvor mange av medlemmene har vist holdninger det er mange gode grunner til ikke å identifisere seg med.

Så. Ja?

Lenke til kommentar

Har ikke folk nesten uten unntak poengtert at trusler er noe å reagere på?

Joda, så lenge reaksjonene ikke innebærer å si nei til penger, eller å kritisere Mannegruppa Ottar.

 

Edit: Eller skrive om det i media, så klart. Og, truslene fra folk i Mannegruppa Ottar skal ikke taes seriøst, i følge enkelte, mens trusler mot folk i Manngegruppa Ottar skal taes seriøst. Og, Sophie Elise er passe dum som blir tatt bilde av under oralsex.

Endret av Sheasy
Lenke til kommentar

Oppfordring til vold mot navngitt person er ikke noe bedre enn trusler om vold. Volden blir ikke mindre voldsom om du får noen andre til å gjøre det for deg...

 

Og til folk som sier "jeg mente det ikke sånn": Neivel, da burde du ikke si det sånn heller. 

 

 

De fleste mener det, kan du dokumentere ett tilfelle av noen som ikke?

 

 

Den tidligere nevnte familiefar mente vel at man burde forstå at han be revet med...

 

Geir :)

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...