Gå til innhold

Kreftforeningen vil ikke ha mer penger fra Mannegruppa Ottar - Enkelte bruker driver med hets!


Gjest Bruker-406935

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

De fleste mener det, kan du dokumentere ett tilfelle av noen som ikke?

Hvorfor skulle jeg gjøre det?

 

Vi vet at det er fremstilt trusler. Ved å snakke om "trusler" som "gå svøm med sementsko", så kan det tenkes at folk vil tro det er slike trusler det er snakk om her. Det er det ikke, det er konkrete voldstrusler.

Endret av Sheasy
Lenke til kommentar

Den tidligere nevnte familiefar mente vel at man burde forstå at han be revet med...

 

Geir :)

 

Jeg har ikke sett han si at det var ment som trussel, han beklaget vel bare fordi at han hadde gått over en grense han ikke var komfortabel med å stå fram i media for å ha krsset. De fleste mennesker har høyere takhøyde når man tror man snakker privat enn når man går ut i riksdekkende media.

 

Hvis det er en quote jeg ikke har sett hvor han innrømmer trakassering fra hans side skal jeg legge meg flat, men link? 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Hvorfor skulle jeg gjøre det?

 

Vi vet at det er fremstilt trusler. Ved å snakke om "trusler" som "gå svøm med sementsko", så kan det tenkes at folk vil tro det er slike trusler det er snakk om her. Det er det ikke, det er konkrete voldstrusler.

 

Alt som har vært vist i media har vært av typen sementsko, hvis du ikke kan vise til noen kilde hvorfor skal jeg tro deg som en tilfeldig anonym person på internett?

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Alt som har vært vist i media har vært av typen sementsko, hvis du ikke kan vise til noen kilde hvorfor skal jeg tro deg som en tilfeldig anonym person på internett?

Klart!

 

Manager Marte Schei utdyper hvorfor Isachsen gikk til et sjeldent tilfelle av selvsensur:

 

– Frem til da kom tilbakemeldingene primært i form av ufin omtale av Sophie Elise. Men etter dette innlegget kom det konkrete trusler – opplysninger om hvor hun bor og steder hun skal jobbe, med oppfordringer til voldsutøvelse, forteller Schei.

Fra VG.

Lenke til kommentar

Jeg har ikke sett han si at det var ment som trussel, ...

 

Poenget mitt er nettopp at han hevder det ikke var en trussel. Selv om han beviselig oppfordret til at jenta skulle utsettes for vold og voldtekt. Skal det være "gjerningsmannen" som avgjør skyldspørsmålet her? "Ja, jeg oppfordret til vold, men det var ikke ment som trakassering"...?

 

Geir :)

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Poenget mitt er nettopp at han hevder det ikke var en trussel. Selv om han beviselig oppfordret til at jenta skulle utsettes for vold og voldtekt. Skal det være "gjerningsmannen" som avgjør skyldspørsmålet her? "Ja, jeg oppfordret til vold, men det var ikke ment som trakassering"...?

 

Geir :)

Vi gamle folk glemmer fort vetu, hvor var det denne quoten var fra? (redigert: lenke?)

 

(...)

Fra VG.

 

Der er trusselen, nå vis meg hvor noen forsvarer den? Eller er det slik som vi startet med her at ingen forsvarer faktiske trussler?

Endret av Civilix
  • Liker 1
Lenke til kommentar

At en eller flere har fremsatt ekte voldstrussler er da ukontroversielt. Den kontroversielle ligger i antydningen om at det er et skjevhetsbilde der voldstrusler er mer akseptert av medlemmene av denne gruppen enn ellers, mens i virkeligheten så tar tilnærmet alle avstand fra dette.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Der er trusselen, nå vis meg hvor noen forsvarer den? Eller er det slik som vi startet med her at ingen forsvarer faktiske trussler?

Jeg har ikke sagt at noen forsvarer truslene, jeg har sagt at enkelte (deg) mener de ikke er seriøse, mens andre trusler er seriøse.

 

At en eller flere har fremsatt ekte voldstrussler er da ukontroversielt. Den kontroversielle ligger i antydningen om at det er et skjevhetsbilde der voldstrusler er mer akseptert av medlemmene av denne gruppen enn ellers, mens i virkeligheten så tar tilnærmet alle avstand fra dette.

Her:

 

 

 

Jeg tillater meg å spørre: Har noen en link til bilder av disse "trussel"postene fra mannegruppa? Jeg har bare sett noen få, og de var langt fra påtaleverdige etter mitt skjønn...

 

Du kan jo kontakte politiet og høre, ettersom de fant det nødvendig å be Sophie Elise slette et blogginnlegg av hensyn til hennes sikkerhet.

 

 

Dette er standard prosedyre, hvis noen anmelder et forhold ber politi de ikke kontakte eller omtale de som de anmelder.

 

I denne type saker finner man vandligvis at de eneste truverdige trusslene er fra de som "skal forsvare offeret".

 

redigert:byttet ut dårlig norsk ord

 

Trusler fra MGO er ikke troverdige, mens trusler mot MGO er troverdige. Akkurat slik jeg sa.

Lenke til kommentar

 

Den tidligere nevnte familiefar mente vel at man burde forstå at han be revet med...

 

Geir :)

 

Jeg har ikke sett han si at det var ment som trussel, han beklaget vel bare fordi at han hadde gått over en grense han ikke var komfortabel med å stå fram i media for å ha krsset. De fleste mennesker har høyere takhøyde når man tror man snakker privat enn når man går ut i riksdekkende media.

 

Hvis det er en quote jeg ikke har sett hvor han innrømmer trakassering fra hans side skal jeg legge meg flat, men link? 

 

 

Ment eller ikke ment, hva så? Det er alt for vanlig å true folk med vold, og folk må ta innover seg at det er det de gjør, uansett om de "Mener det" eller ikke.

 

AtW

Lenke til kommentar

Her:(..)

På meg virket som det at du heller mente at det var generelt problemet når noen visste om truslene, og ikke når én person her tydelig sier at han ikke har sett truslene:

 

Men, disse truslene er selvsagt "just joaks", og ingenting å reagere på. At noen likevel reagerer, derimot, det må reageres på!

Men jeg tok vel feil, heldigvis.

Lenke til kommentar

Ment eller ikke ment, hva så? Det er alt for vanlig å true folk med vold, og folk må ta innover seg at det er det de gjør, uansett om de "Mener det" eller ikke.

 

AtW

 

Å true med vold er ikke ok uansett hva, men jeg synes det er en uting når ting som ikke er trusler om vold blir klassifisert som det. Og det er en del mennesker i dag som har en altfor stor tendens til å klassifisere ting som noe det ikke er og altfor mange mennesker elsker å signalisere hvor gode de er ved å kaste seg på saken uten å ha noe som helst kunnskap om saken.

 

Jeg mener at det skal være rom for at folk skal kunne uttale seg uheldig uten av de blir korsfestet på grunn av det, spesielt når de snakker i private rom.

 

redigert: som svar på siste post(#112) før her, mitt innlegg #72 står på egne ben og er noe jeg fortsatt vil stå for da det sier bare at du skal være kritisk.

Endret av Civilix
  • Liker 1
Lenke til kommentar

 

Ment eller ikke ment, hva så? Det er alt for vanlig å true folk med vold, og folk må ta innover seg at det er det de gjør, uansett om de "Mener det" eller ikke.

 

AtW

 

Å true med vold er ikke ok uansett hva, men jeg synes det er en uting når ting som ikke er trusler om vold blir klassifisert som det. Og det er en del mennesker i dag som har en altfor stor tendens til å klassifisere ting som noe det ikke er og altfor mange mennesker elsker å signalisere hvor gode de er ved å kaste seg på saken uten å ha noe som helst kunnskap om saken.

 

Jeg mener at det skal være rom for at folk skal kunne uttale seg uheldig uten av de blir korsfestet på grunn av det, spesielt når de snakker i private rom.

 

 

Jeg er uenig, jeg mener vekten er mye mer mot "Unødvendige trusler" enn "for mye oppfattes som trusler", førstnevnte er helt vanlig, jeg har ved flere anledninger i forumet blitt utsatt for trusler om at folk vil skade meg om de har muligheten.

 

Ingen blir korsfestet, de blir kritisert, noe som er mindre ille enn å bli truet med vold.

 

AtW

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Jeg er uenig, jeg mener vekten er mye mer mot "Unødvendige trusler" enn "for mye oppfattes som trusler", førstnevnte er helt vanlig, jeg har ved flere anledninger i forumet blitt utsatt for trusler om at folk vil skade meg om de har muligheten.

 

Ingen blir korsfestet, de blir kritisert, noe som er mindre ille enn å bli truet med vold.

 

AtW

 

Overasket over at du har fått flere trusler her på forumet, da jeg aldri har sett deg skrive noe som er i nærheten av så kontroversielt som det jeg ofte sier her og jeg har ikke fått trusler enda. Men igjen med de forskjellige perspektiva vi har på saken kan det være at vi får tilsendt det samme.

 

Når det kommer til kritikk av privatpersoner mener jeg den best gjør seg i direkte samtaler, og ikke over riksdekkende media. Firma og offentlige personer mener jeg er ganske fritt vilt for å kritisere der man vil.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Men når familiefedre sitter og foreslår at en navngitt 13 år gammel jente (eller voksne sådanne) bør voldtas fordi hun (de) reagerer, så reagerer jeg også. Ytringsfriheten verner både dumskap og smakløshet, men ikke oppfordringer til vold, selv ikke når posteren bare ble "revet litt med etter noen øl".

 

Så hva syns du om mannehateren Linn W. Rosenborg som skriver om å gi menn som er medlem av gruppa "en albue over nesa og kne i skrittet"? Helt greit? Forundelig nok har jeg ikke sett en eneste en artikkel om denne voldelige mannehaterens oppfordringer til vold, hvorfor ikke det Geir?

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...