Gå til innhold

Kreftforeningen vil ikke ha mer penger fra Mannegruppa Ottar - Enkelte bruker driver med hets!


Gjest Bruker-406935

Anbefalte innlegg

Helseetikk. Forskningsetikk. Hørt om dette? Ingen vil ha penger hvor det følger med perverse ord og forventning om å akseptere dette.

Så foreningen tar en bakgrunnssjekk av alle som donerer penger? Eller er det bare når folk får vite hvem de mottar penger fra at det har betydning ...

 

Nei, her er det nok ingen etiske betraktninger med i bildet, kun markedsføringshensyn.

 

180.000 er mindre enn en halv årslønn for 1 sykepleier. Det er allerede folk som har donert flere millioner, det er nok til et par forskeres årslønn. 180.000 i Norge er egentlig ikke så mye.

Det skal jeg huske neste gang det kommer folk på døra her og vifter med bøsse. Nei, det jeg kan gi betyr så uendelig lite, så det er ingen vits. Prøv heller naboen, du, Kablam er mye større og rikere enn meg.

 

Lurer også på om de i mannegruppa Ottar donerte så mye før de følte for å bevise for omverdenen at de hadde penger. 

Lurer også på hvor mange perverse kommentarer om barn som hadde fulgt med de 10 milliardene... På et døgn kom det jo en del på den andre innsamlingen.

 

Og mens du lurer på det, så lider barn rammet av kreft.

 

Noen av kommentarene er bare gjengivelse av humor presentert for hele det norske folk gjennom NRK. Da var det gangbart. Kanskje mottakerne bør takke nei til millionene TV-aksjonen i NRK samler inn hvert år. De har da hørt om helseetikk og forskningsetikk, Eller?

 

En veldedighetsorganisasjon bør ikke legge seg i ytringer som er innenfor norsk lov. Idet en organisasjon tar standpunkt til lovlige ytringer og gir karakter til disse, har den blitt en politisk aktør.

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...