Gå til innhold

Netflix-biblioteket skal ha blitt halvert siden 2012


Anbefalte innlegg

Gjest Slettet-x7D6du0Hjb

Tror netflix snart må legge ned.

Youtube er vel mye større en netflix i dag.

 

Netflix = Prisen må opp, vareutvalget må ned kun fordi det er penger å tjene.

 

Youtube er smart tar reklame for å dekke inntektene derfor tror jeg den løsningen er bedre likt.

 

Må vel være den mest idiotiske kommentaren jeg har lest på leeeenge. 

 

Netflix bare øker og øker i omfang. De ekspanderer kraftig, og iløpet av kort tid har de blitt en stor aktør innen film- og serieproduksjon, og det med samme kvalitet og kvantitet som med HBO. 

 

YouTube, hva med YouTube? At du i det hele tatt sameligner en film- og serieleietjeneste med en aktør som YouTube som for det meste lar brukerne se videoer  som er både profesjonelle, men også uprofesjonelle, det forstår jeg ikke. Greit at det er MYE bra innhold på YouTube, men når det kommer til kvalitet mener jeg man skal se langt etter det man får hos Netflix, men så er det nå igjen ikke noe å sameligne i og med at det absolutt ikke gir mening. 

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Tror netflix snart må legge ned.

Youtube er vel mye større en netflix i dag.

 

Netflix = Prisen må opp, vareutvalget må ned kun fordi det er penger å tjene.

 

Youtube er smart tar reklame for å dekke inntektene derfor tror jeg den løsningen er bedre likt.

 

Ser vi på argumentet ditt opp mot tradisjonelle TV-sendinger så burde alle kanaler være døde. Utvalget er minimalt pga repriser og det koster mange hundre pr måned. Kan ikke velge når man vil se selv engang. Så har vi reklamen.

 

Netflix skal ha et rimelig dårlig utvalg før det ikke er verdt de 99,-. Jeg føler meg hvertfall ikke "snytt" på noen måte. At de kan ha mer innhold er det ikke tvil om og jeg hadde gladelig betalt det dobbelte hvis de hadde mer og nyere innhold. Edit; Og eldre innhold :)

 

Største problemet mitt med Netflix er mangel på god anime, eldre serier og eldre filmer. Filmer ala "12 angry men" er det manko på :(

Endret av SlikGårNoDagan
Lenke til kommentar

Netflix har langt ifra alle seriene jeg kunne tenke meg å se, men de har nok gode serier til at det fyller 80% av tiden jeg har tilgjengelig til å se på TV, så det gjør ikke så mye. Jeg har ikke tid til å se på absolutt alt uansett, og Netflix gir meg nok å se på.

 

Jeg hadde sikkert klart å fylle TV-tittetiden min temmelig godt med kun serier fra HBO også, men nå er det slik at jeg ikke orker å betale for to, og allerede er fornøyd. Om jeg går tom for ting på Netflix, så stopper jeg bare tjenesten i kanskje et år, og betaler for HBO i mellomtiden.

Lenke til kommentar

At Netflix sitt filmbibliotek minsker er jo ikke deres feil. Filmbransjen lever fortsatt ti år tilbake i tid og nekter å fornye seg.

 

Når det kommer til serier derimot er Netflix det absolutt beste alternativet som finnes. Også 4K-biblioteket deres øker, noe jeg får inntrykk av at ingen andre enn Netflix bryr seg særlig om for øyeblikket.

 

Har man Netflix på grunn av filmutvalget så forstår jeg at man er skuffet. Men det overrasker meg ikke.

Lenke til kommentar

Tror netflix snart må legge ned.

Youtube er vel mye større en netflix i dag.

 

Netflix = Prisen må opp, vareutvalget må ned kun fordi det er penger å tjene.

 

Youtube er smart tar reklame for å dekke inntektene derfor tror jeg den løsningen er bedre likt.

 

Hei!

 

 

Netflix klarer seg fint og har hatt enorm vekst, selv etter et sviktende andre kvartal med en skuffende vekst på 1,5 millioner abonnenter. 

 

Som selskap er de i verdi gått forbi noen av de større TV-selskaene i USA (selv om de fortsatt er langt unna giganten Amazon). 

 

I fjor passerte de en anslått verdi på 30 milliarder dollar. De har også økt pengebruken på innhold, som i år lå på 5 milliarder dollar og ventes å nærme seg 6 milliarder neste år og er langt over hva de brukte på innhold i 2012. 

 

Hva gjelder serier har vi ikke merket noen spesiell endgang siste året (vi har holdt tellingen på Serienytt.no), men andelen egenprodusert overtar mer og mer for innkjøpt. Målet der for Netflix er HBO-modellen, hvor 50% skal være eget materiale og 50% innkjøpt fra andre. 

 

Forøvrig snuser, i følge ryktene, Apple og Disney på selskapet for eventuelt oppkjøp. 

 

Håper informasjonen var til hjelp. 

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Hos oss ser vi 60 prosent NRK (antenne og nett) og 40 prosent Netflix. Filmutvalget er dårlig begge steder, men til 99 kroner pr måned synes jeg at Netflix er mer enn bra nok.

 

Jeg har også Curiosity Stream. Hadde jeg fått den til å kjøre på TV-skjermen uten å fryse og ikke bare på PC, hadde jeg sett mer på den. Generelt er jeg ikke helt over i det trådløse hjemmet helt uten hull i veien ennå...

Lenke til kommentar

Ja, akkurat det vi trenger er serier som kun er tilgjengelig på en plattform.....

 

 

AtW

Mange av HBO sine serier finner du på andre tjenester? 

Mange av NRK sine produserte serier og programmer finner du på andre kanaler? 

Hva med discovery sine programmer. 

 

Dette er ikke et nytt fenomen. 

Lenke til kommentar

 

Ja, akkurat det vi trenger er serier som kun er tilgjengelig på en plattform.....

 

 

AtW

Mange av HBO sine serier finner du på andre tjenester? 

Mange av NRK sine produserte serier og programmer finner du på andre kanaler? 

Hva med discovery sine programmer. 

 

Dette er ikke et nytt fenomen. 

 

Det er feil vei å føre utviklingen. Hvis hver kanal skulle hatt sin egen strømmingstjenste eksklusivt så hadde det blitt dyrt. HBO, CBS, ABC, SyFy, men i motsetning til HBO så er har de andre innholdet sitt hos strømmetjenester som Netflix i tillegg.

I stedet for å få en kanalpakke fra CanalDigital så måtte man kjøpt hver kanal for 49kr stk..

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...