Gå til innhold

TEST: Apple iPhone 7 Plus


Anbefalte innlegg

Blant alternativene burde ikke iPhone 6S-variantene nevnes? Billigere, hodetelefonkontakt som virker og ytelsen er ikke så mye dårligere at det merkes på brukeropplevelsen. Selv iPhone 6 kan forsvares som et verdig kjøp den dag i dag.

Noen sier at 6s til og med oppleves raskere enn 7 i enkelte tilfeller, f.eks. ved åpning av apper. Sikkert pga. at 6s alltid bruker A9-kjernene, mens 7 skifter over til de to sparekjernene under enkle oppgaver. 

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Stusser alltid litt på minusene som blir gitt.

 

Jeg stusser på dine kommentarer rundt minusene. Stor ramme er et objektivt minus, og innelåst system er i seg selv en ulempe (selv om det også ofte følger med noen fordeler). Og størrelsen er en reell ulempe for mange.

 

AtW

 

Greit nok det, blir jo litt subjektivt fra meg også :) At systemet er låst er derimot totalt idiotisk å gi minus for da det gjelder et selskap som alltid har kjørt den linja. Det er altså et minus at XB, PS og Nintendokonsoller er låst?

 

Ja, det er åpenbare minuser at konsollene er låst, og man ser jevnlig baksiden med det. At produkter fra et selskap alltid har hatt et gitt minus gjør vel ikke at man ikke skal trekke for det?

 

Det er åpenbare fordeler ved å ha et låst system også, skal man gi pluss for fordelene ved låst system og minus for ulempene ved låst system? Det går opp i opp og de nuller hverandre ut.

 

Edit; Jeg burde presisert det i mine kommentarer på minusene selvfølgelig. Tenker ikke alltid på å presisere ting godt nok så takk for den :)

Endret av SlikGårNoDagan
Lenke til kommentar

 

Hmmm prisen vil definitivt synke etterhvert, derfor er det lurt å vente noen måneder.

 

Så lenge ikke dollaren svekkes mot krona, så nei. 

 

Rabattkoder/kuponger, salg :) konkurranser, prisjakt.no

etc. Prisene på alle mulige produkter forandrer seg stadig :)

Endret av Rappelz
Lenke til kommentar

 

Og som vanlig ikke noe mulighet for minnekort. Stort minus og stor pluss for de telefonene som har det.

 

Hva skal folk med minnekort!?

 

 

 

Nå har jeg i løpet av de siste årene vekslet mellom iPhones, Android- og Windowstelefoner.  Noen med mulighet for minnekort, noen uten. Men jeg har med skam å melde aldri hatt minnekort i noen av dem. Mitt minneforbruk vokser nokså forutsigbart, og så lar jeg bare være å kjøpe en for liten modell. Eneste gangen det var et problem var vel den første Windowstelefonen min, som bare kom i en disk-størrelse og var litt for liten.

 

Jeg kan ikke huske ofte jeg skulle ønske jeg kunne flytte data mellom enheter med et minnekort heller, de siste årene. Med skytjenester og Airdrop er det mye raskere å gjøre det trådløst enn fysisk. 

 

Når det gjelder andre minuser vet jeg ikke riktig. Ja, den er stor, men nå har jeg hatt en 6 Plus siden den kom, og har vent meg til størrelsen. Og jeg liker at jeg ikke går tom for strøm i løpet av dagen. 

 

Mini-jack kommer jeg ikke til å savne synderlig. Den har jo en overgang med til de få gangene jeg trenger akkurat det. Og jeg lader om natten. (Greit med en telefon som ikke brenner hull i madrassen da. Ikke at jeg legger den på madrassen mens jeg lader.) Så jeg trenger vanligvis ikke lytte mens jeg lader.

 

Økosystemet passer meg personlig, siden jeg bruker Mac og iPad. Andre vil selvsagt ha andre omgivelser og andre ønsker. Ja, det er mer "låst" enn dr andre, men jeg savner vel ikke så mange muligheter i praksis. Det var morsomt å sette opp Android med widgets og annet, og leke med fliser og farger i Windows. men når det var gjort så var det ikke så mye jeg hadde vunnet på det rent bruksmessig.

 

Jeg hoppet over 6s, så nå teller jeg på knappene.

 

Geir :)

  • Liker 1
Lenke til kommentar

 

 

Stusser alltid litt på minusene som blir gitt.

 

Jeg stusser på dine kommentarer rundt minusene. Stor ramme er et objektivt minus, og innelåst system er i seg selv en ulempe (selv om det også ofte følger med noen fordeler). Og størrelsen er en reell ulempe for mange.

 

AtW

 

Greit nok det, blir jo litt subjektivt fra meg også :) At systemet er låst er derimot totalt idiotisk å gi minus for da det gjelder et selskap som alltid har kjørt den linja. Det er altså et minus at XB, PS og Nintendokonsoller er låst?

 

 

Det er helt klart en av de største ulempene med Apple og konsollene du nevnte. Hva mener du er fordelene, forresten?

Lenke til kommentar

Siden jeg kjøpte min første og nylanserte iPhone i juli 2010 med nest høyeste lagringsopsjon så har prisene mer enn doblet seg for denne telefonen.

Hvis noen har hatt tilsvarende lønnsutvikling i samme stilling de siste 6 årene vil jeg gjerne ha informasjon om hvor man sender CV.

 

Vi snakker om godt over en dobling av pris for toppmodellen de siste 6 årene.

Og ennå verre, selve doblingen har skjedd i løpet av et mye mindre tidsrom. Jeg betalte 5.500 for iPhone 5 ved lansering i 2012.

 

EDIT:

Noen historikkfeil rettet opp.

Endret av Theo343
  • Liker 2
Lenke til kommentar

Greit nok det, blir jo litt subjektivt fra meg også :) At systemet er låst er derimot totalt idiotisk å gi minus for da det gjelder et selskap som alltid har kjørt den linja. Det er altså et minus at XB, PS og Nintendokonsoller er låst?

Da det ble klart at PS4-versjonen av Fallout4 og Skyrim-remasteren ikke kom til å få mods, ble det iallfall et veldig stort minus at den konsollen var låst, ja. At Sony tradisjonelt har vært et drittselskap endrer ikke det faktumet, det er bare konkurransen som gjør det mer tydelig.

 

At lukkethet er en ulempe ved Apple har alltid vært åpenbart, men det har også alltid vært mange som har insistert på at alle må overse det.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Jeg kjøpte min første iphone nylansert i juli 2010 med den nest høyeste lagringstørrelsen. iPhone 4 32GB. Den kostet da ca. 3500,-. I dag koster en tilsvarende nylansert iPhone 11.000,-.

Hvis noen har hatt tilsvarende lønnsøkning de siste 6 årene vil jeg gjerne ha informasjon om hvor man sender CV.

Produsentene (Apple, Samsung og andre) vet at det finnes folk som betaler fullpris uansett, derfor har dem ofte skyhøye priser ved nylansering av et produkt. Derfor er det alltid lurt å vente en stund, personlig sjekker jeg prisjakt.no for prisutviklingen fra måned til måned. Prisen vil definitivt synke, det er helt garantert.

 

På den måten sparer man tusenlapper (bokstavelig talt) man kunne brukt til andre fine ting som ferier etc.

Endret av Rappelz
Lenke til kommentar

Rappelz:

Prisen jeg oppga der var en tastefeil som ble korrigert. Rett gjerne opp i sitatet.

Vi snakker uansett om en dobling. Det begynner å bli absurd.

 

Det hadde værte interessant å se en oversikt over prisforskjellene på en Samsung toppmodell og en iPhone toppmodell fra 2010 gjennom hvert år frem til nå. 

Altså fra iPhone 4 vs Samsung Galaxy S til iPhone 7 og Samsung Galaxy 7.

 

 

NB.

Apple har ikke høyere priser ved lansering enn noen måneder etterpå. De har faste priser så og si hele veien i produktets levetid. Handler man fra Apple sin egen nettstore vil man alltid få riktig veiledende pris.
De skyhøye prisene du nevner er eks. norske forhandlere som forsøker å utnytte markedet.

Endret av Theo343
Lenke til kommentar
Gjest Slettet-80wCWpIM

 

 

Hmmm prisen vil definitivt synke etterhvert, derfor er det lurt å vente noen måneder.

 

Så lenge ikke dollaren svekkes mot krona, så nei. 

 

Rabattkoder/kuponger, salg :) konkurranser, prisjakt.no

etc. Prisene på alle mulige produkter forandrer seg stadig :)

 

Hva har konkurranser med saken å gjøre ? Noen måneder vil ikke ha noe som helst å si på prisen, det er bare til å se på prishistorikken til tidligere modeller

Lenke til kommentar

Klart det er mye penger, men nå erstatter en slik telefon ganske mange andre dingser vi før måtte dra med oss rundt. Det er kun til tung redigering og når ma skal skrive mye at en PC er et must. Kameraet på telefonene overgår kompaktkameraer fra få år tilbake. Og folk betalte for 3-6 lapper for et kompaktkamera alene.

Jeg er egentlig veldig glad i Windows 10 mobile selv, men på jobb er iOS et åpenbart valg ut fra appene som skal brukes og derfor det som man får utlevert. Utrolig stabilt og kjapt. Spesielt etter iOS 10 oppdateringen er 6S snappy og responsiv som bare det.

 

Prismessig er det klart at 8000 for en iPhone 7 32 GB er penger, men kan du ha den i 3-4 år snakker vi 170-230,- pr mnd. I forhold til nytteverdi og bruk er jo ikke det en helt vill sum tenker jeg. Alt handler om prioriteringer.

Endret av jakja83
Lenke til kommentar

Klart det er mye penger, men nå erstatter en slik telefon ganske mange andre dingser vi før måtte dra med oss rundt. Det er kun til tung redigering og når ma skal skrive mye at en PC er et must. Kameraet på telefonene overgår kompaktkameraer fra få år tilbake. Og folk betalte for 3-6 lapper for et kompaktkamera alene.

 

Jeg er egentlig veldig glad i Windows 10 mobile selv, men på jobb er iOS et åpenbart valg ut fra appene som skal brukes og derfor det som man får utlevert. Utrolig stabilt og kjapt. Spesielt etter iOS 10 oppdateringen er 6S snappy og responsiv som bare det.

 

Prismessig er det klart at 8000 for en iPhone 7 32 GB er penger, men kan du ha den i 3-4 år snakker vi 170-230,- pr mnd. I forhold til nytteverdi og bruk er jo ikke det en helt vill sum tenker jeg. Alt handler om prioriteringer.

Hvilke dingser har den erstattet som du har dratt rundt de siste 6-7 år?

Endret av Theo343
Lenke til kommentar

 

*'*

 

Det er helt klart en av de største ulempene med Apple og konsollene du nevnte. Hva mener du er fordelene, forresten?

 

Hvis du ikke vet det så har det ingenting å si for deg og ditt bruk, man velger det man vil ha/ har behov for. Jeg trenger ikke ramse opp, men "idiotsikring" er en av fordelene :)

 

 

Nei, jeg vet ikke hvilke fordeler DU foretrekker før du forteller om det.

Lenke til kommentar
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...