Gå til innhold

Nintendo Switch: Informasjon og generell diskusjon


Gjest Slettet-NIoHlfL

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Gjest Slettet-8OkEXm

 

Gamezone skal ha respekt for kundeservicen; fikk svar innen timer på en søndag!

Er di stengt i dag søndag da.?

 

 

Er ikke "alt" stengt på søndager da? :D 

Lenke til kommentar

Kjenner jeg blir helt sjukt provosert av annonser som denne:

 

https://m.finn.no/bap/forsale/ad.html?finnkode=91482990

 

Hamstrer kun for å svindle folk som ikke kan vente en dag eller to ekstra. For ikke å snakke om at de sørger for at folk som faktisk vil ha den ikke får den til normal pris på launch. Argh.

 

Det er nå en ting....

 

https://m.finn.no/bap/forsale/ad.html?finnkode=91522792

 

Men nok OT.

 

Hvilke kallenavn har folk valgt seg? Stemning for å adde folk fra tråden her til vennelista på sin nye switch?

Endret av CaZpeR
Lenke til kommentar

Det er jo ulovlig. Svartebørs kalles det. 

 

Wikipedia sier: "Svartebørs er en betegnelse for ulovlig omsetning av varer, gjerne varer som er begrenset i antall eller tilgjengelighet eller regelrett forbudt."

 

Med andre ord: Det han gjør er ulovlig, og jeg har allerede sendt han en melding om at det han gjør er ulovlig.

 

Nei. Det han gjør er ikke ulovlig.

 

Sjofelt, ja, men ikke ulovlig.

Lenke til kommentar

 

Det er jo ulovlig. Svartebørs kalles det. 

 

Wikipedia sier: "Svartebørs er en betegnelse for ulovlig omsetning av varer, gjerne varer som er begrenset i antall eller tilgjengelighet eller regelrett forbudt."

 

Med andre ord: Det han gjør er ulovlig, og jeg har allerede sendt han en melding om at det han gjør er ulovlig.

 

Nei. Det han gjør er ikke ulovlig.

 

Sjofelt, ja, men ikke ulovlig.

 

Hva er det som gjør det lovlig om jeg tørr spørre? For lav pris?

Lenke til kommentar

 

 

Det er jo ulovlig. Svartebørs kalles det. 

 

Wikipedia sier: "Svartebørs er en betegnelse for ulovlig omsetning av varer, gjerne varer som er begrenset i antall eller tilgjengelighet eller regelrett forbudt."

 

Med andre ord: Det han gjør er ulovlig, og jeg har allerede sendt han en melding om at det han gjør er ulovlig.

 

Nei. Det han gjør er ikke ulovlig.

 

Sjofelt, ja, men ikke ulovlig.

 

Hva er det som gjør det lovlig om jeg tørr spørre? For lav pris?

 

 

Nei. "Svartebørs"-salg og salg til over utsalgspris er ikke nødvendigvis det samme. Poenget er uansett om noe er straffesanksjonert eller om det foreligger et forbud som regulerer salget. Billetter til kultur- og sportsarrangementer er et godt eksempel; det er ikke lov å selge til en høyere pris enn pålydende; men det er ikke straffesanksjonert av den grunn.

 

Om jeg kjøper en Switch til 3,5k og selger den for 4,5k er det helt greit. Sjofelt. Men greit.

 

 

 

Litt OT: Han som selger den Mini NESen med 655 spill selger piratvare så det er ulovlig

 

På grunn av spillene, ja, ikke prisen.

Lenke til kommentar

Noen som vet hvorfor Nintendo er så dårlig til å markedsføre i Norge?


 


Jeg kommer fra et miljø der det ikke games stort, mine venner og folk generelt har kanskje en ps4 og enten FIFA, Battlefield eller Cod. Men når nesten samtlige jeg snakker med ikke har hørt om Nintendo Switch, og i tillegg ikke vet hva WiiU er, da er det noe galt.


 


Folk hører om Playstation 4 (og 5), og folk hører om neste Xbox. Hvorfor? Og om jeg nevner WiiU eller Switch så får jeg bare spørsmål om grafikken. Sykt irriterende! Er det ikke grafikk de spør om, så sier de bare at Nintendo er en barnekonsoll. De løfter liksom ikke et øyebryn engang selv når jeg forteller hva disse konsollene er. De bare avskriver det med engang.


 


Vet ikke hvordan det er i resten av Norden, men her i Norge er det ikke imponerende markedsføring.


Endret av ahaug1
Lenke til kommentar

Noen som vet hvorfor Nintendo er så dårlig til å markedsføre i Norge?

 

Jeg kommer fra et miljø der det ikke games stort, mine venner og folk generelt har kanskje en ps4 og enten FIFA, Battlefield eller Cod. Men når nesten samtlige jeg snakker med ikke har hørt om Nintendo Switch, og i tillegg ikke vet hva WiiU er, da er det noe galt.

 

Folk hører om Playstation 4 (og 5), og folk hører om neste Xbox. Hvorfor? Og om jeg nevner WiiU eller Switch så får jeg bare spørsmål om grafikken. De løfter liksom ikke et øyebryn engang selv når jeg forteller hva disse konsollene er. De bare avskriver det med engang.

 

Vet ikke hvordan det er i resten av Norden, men her i Norge er det ikke imponerende markedsføring.

 

Bergsala er vel de som er ansvarlig for Nintendo i Norge og de har aldri vært noe frempå mtp. markedsføring i Norge.

 

Playstation går jo under Nordisk Film og de er mye flinkere til PR.

 

Når det er sagt så har Nintendo.no blitt mye bedre den siste tiden. Er ikke lenge siden den minnet om en nettside fra sent 90-tall.

 

https://www.nintendo.no/

Lenke til kommentar

 

Kjenner jeg blir helt sjukt provosert av annonser som denne:

 

https://m.finn.no/bap/forsale/ad.html?finnkode=91482990

 

Hamstrer kun for å svindle folk som ikke kan vente en dag eller to ekstra. For ikke å snakke om at de sørger for at folk som faktisk vil ha den ikke får den til normal pris på launch. Argh.

Det er nå en ting....

 

https://m.finn.no/bap/forsale/ad.html?finnkode=91522792

 

Men nok OT.

 

Hvilke kallenavn har folk valgt seg? Stemning for å adde folk fra tråden her til vennelista på sin nye switch?

Jeg gjorde det enkelt og kalte meg fnwilborn. :D
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...