Gå til innhold
Trenger du tips og råd? Still spørsmål anonymt her ×

Dere menn med tinder...


Anbefalte innlegg

Vil anbefale deg å "gro litt balla".

Trudde den tida at mannen alltid skal ta initiativ var over, om du er interessert, so kan du jo bare skrive fyst vel?

Kvifor skal man gjere det so jævla vanskeleg med overanalysering å greier..

 

Ei dame som faktisk tar initiativ og visar interesse er meir attraktivt enn nokre fine bilder.

De tiden er over, men likevel finnes det sjenerte jenter og jenter som er elendig på "small talk". Jeg er elendig på det. Og jeg vet det og derfor er det vanskelig å starte en samtale

 

Anonymous poster hash: a0a54...755

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Men hvis du, som du sier, er elendig på small talk så er det jo også vanskelig for deg å holde en samtale gående. Med mindre samtalepartneren din er en ekspert i å small-talke med folk som ikke small-talker. Noe som ikke er veldig vanlig. Som du selv har erfart, i det at mange av samtalene dine bare fisler ut i sanden.

 

Så: bli bedre på small talk. Øv deg på folk du møter i hverdagen. Prat om vær, vind og kule ting du har opplevd/skal oppleve. Vær proaktiv og frempå.

Lenke til kommentar

Men hvis du, som du sier, er elendig på small talk så er det jo også vanskelig for deg å holde en samtale gående. Med mindre samtalepartneren din er en ekspert i å small-talke med folk som ikke small-talker. Noe som ikke er veldig vanlig. Som du selv har erfart, i det at mange av samtalene dine bare fisler ut i sanden.

 

Så: bli bedre på small talk. Øv deg på folk du møter i hverdagen. Prat om vær, vind og kule ting du har opplevd/skal oppleve. Vær proaktiv og frempå.

Det som er kjedelig er at mannen jeg bil skrive til ikke har noen profiltekst jeg kan bruke i en åpning. Kan jeg skrive noe slikt som "i og med at du ikke har en tekst om deg selv, så lurer jeg på hvem du er?"

 

Anonymous poster hash: a0a54...755

Lenke til kommentar

Det som er kjedelig er at mannen jeg bil skrive til ikke har noen profiltekst jeg kan bruke i en åpning. Kan jeg skrive noe slikt som "i og med at du ikke har en tekst om deg selv, så lurer jeg på hvem du er?"

Anonymous poster hash: a0a54...755

 

 

 

Ja, eller bare "så, hvem er så du da?", "fortell litt om deg selv da vel?", "hva liker du å drive med da?" eller noe lignende. Generelt sett: hvis du er interessert i dette mennesket og lurer på hvem han er, så still de spørsmålene du lurer på.

 

Hvis du faktisk sliter med å finne på ting å spørre om, så er det et tegn på at du kanskje ikke er så interessert allikevel.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Den tiden jeg brukte tinder så ga jeg opp med å være kreativ i åpningsmeldingen da de damene som faktisk hadde interesse for å bli bedre kjent svarte selv ved et simpelt "Hei!". En annen god grunn var og at mangfoldet sjeldent hadde info eller bilder en kunne ta tak i og gjøre noe ekstra ut av det.

 

Resten fikk aldri gleden av å bli kjent med meg.

Endret av Hansien
Lenke til kommentar

Jeg kom alltid med kreative løsninger på samtale emner som eg kunne åpne med som: "er du en sau?"

 

I forhåpningene i at hun forstod at jeg refererte til et vane dyr. Men alle ble bare sur på meg.

 

Spesielt da jeg begynte å snakke om trekanter tokant firkanter, og lurte på hva de likte best... Skjønte aldri problemet med å snakke om trigonemetri. Men jaja, syns det var mer ødeleggende enn noe annet å starte med noe glamorøst og originalt ^^

Lenke til kommentar

Skriver nesten alltid med de jeg matcher med, de eneste jeg ikke har snakket med er folk som jeg matchet med etter at jeg sluttet med tinder fordi jeg gikk lei. Flyttet for 1 måned siden til en ny by så har begynt å bruke tinder litt nå igjen. Har faktisk møtt noen irl som jeg traff på tinder :)

Men TS ta kontakt med folk du matcher med på tinder :). Jenter generelt er for dårlig til det :), Det har skjedd at jenter har tekstet meg før jeg har tekstet dem, men det er sjeldent.  

Lenke til kommentar

 

Det som er kjedelig er at mannen jeg bil skrive til ikke har noen profiltekst jeg kan bruke i en åpning. Kan jeg skrive noe slikt som "i og med at du ikke har en tekst om deg selv, så lurer jeg på hvem du er?"

Anonymous poster hash: a0a54...755

 

Hvis du faktisk sliter med å finne på ting å spørre om, så er det et tegn på at du kanskje ikke er så interessert allikevel.

Enig med den.

Jeg anser meg selv som veldig dårlig i smalltalk. Det er overfladisk og meningsløst for meg.

 

Men treffer jeg noen jeg har kjemi med og som interesserer seg for de samme emnene så går kjeften i ett.

 

Derfor er mitt råd å ikke bruke mye tid på hver enkelt. Du finner ut umiddelbart om du har kjemi med noen eller ikke og desto raskere du "blar igjennom" (altså møter og går videre) nye folk desto raskere vil du finne den personen du blir komfortabel med. (Det vil sannsynligvis ta enda lengre tid å finne han via en puleapp).

 

Jeg traff mange jenter når jeg data på nettet. De fleste datene var så som så og praten gikk stort sett rundt hunden min (som vi gikk tur med), jobb eller whatever. Når jeg traff miss amazing hadde spaserturen vært i tre timer før jeg visste ordet av det og vi hadde prata i munnen på hverandre hele tida.

Lenke til kommentar

Jeg kom alltid med kreative løsninger på samtale emner som eg kunne åpne med som: "er du en sau?"

 

I forhåpningene i at hun forstod at jeg refererte til et vane dyr. Men alle ble bare sur på meg.

 

Spesielt da jeg begynte å snakke om trekanter tokant firkanter, og lurte på hva de likte best... Skjønte aldri problemet med å snakke om trigonemetri. Men jaja, syns det var mer ødeleggende enn noe annet å starte med noe glamorøst og originalt ^^

Tror du bør finne noe litt mer simpelt og morsomt å starte med. Er lettere å tenke at du er dum enn å lese mellom linjene for folk flest. Spesiell er bra, snål er ikke bra. Spøken er heller ikke så morsom hvis du må forklare den.

 

Bruker å starte med et dilemma rettet mot et tema jeg bryr meg om, noe morsomt med referanse til profilen deres, eller eventuelle felles interesser vi har. Er egentlig ikke så jævla nøye med åpeningen uansett, det som teller er god flyt i den påfølgende samtalen.

Lenke til kommentar

Av de ytterst få matchene jeg har fått (av sikkert mange hundre høyresveip), så er det ingen som har svart meg. De fleste har slettet matchen enten før jeg har skrevet noe som helst, eller etter første melding. Siste matchen ser ut til å bare ignorere meg.

Jeg skjønner egentlig ikke greia. Hvorfor sveiper man høyre, dersom man ikke engang gidder å svare når man får en match?

Lenke til kommentar

Av de ytterst få matchene jeg har fått (av sikkert mange hundre høyresveip), så er det ingen som har svart meg. De fleste har slettet matchen enten før jeg har skrevet noe som helst, eller etter første melding. Siste matchen ser ut til å bare ignorere meg.

Jeg skjønner egentlig ikke greia. Hvorfor sveiper man høyre, dersom man ikke engang gidder å svare når man får en match?

 

Dersom du er mann/gut så får mange damer/jenter veldig mange matcher og giddar nok ikkje svare på alt. Kanskje dei pratar med nokon andre, kanskje du ikkje verka så interessant andre gang, kanskje dei ikkje har noko intensjon om å svare på meldingar der inne.

 

Det er veldig låg terskel for å opprette ein Tinder-profil og du kan sveipe ein person til høgre på eit lite sekund. Mange går ikkje inn og ser på andre bilete ein gang. Når det første sveipet til høgre kanskje kom etter 1-2 sekund vedkomande brukte på profilen din, så er det lite som skal til for at han/ho ikkje er interessert dersom du sender melding.

Lenke til kommentar

 

Men hvis du, som du sier, er elendig på small talk så er det jo også vanskelig for deg å holde en samtale gående. Med mindre samtalepartneren din er en ekspert i å small-talke med folk som ikke small-talker. Noe som ikke er veldig vanlig. Som du selv har erfart, i det at mange av samtalene dine bare fisler ut i sanden.

 

Så: bli bedre på small talk. Øv deg på folk du møter i hverdagen. Prat om vær, vind og kule ting du har opplevd/skal oppleve. Vær proaktiv og frempå.

Det som er kjedelig er at mannen jeg bil skrive til ikke har noen profiltekst jeg kan bruke i en åpning. Kan jeg skrive noe slikt som "i og med at du ikke har en tekst om deg selv, så lurer jeg på hvem du er?"

 

Anonymous poster hash: a0a54...755

 

Det som er kjedelig er at mannen jeg bil skrive til ikke har noen profiltekst jeg kan bruke i en åpning. Kan jeg skrive noe slikt som "i og med at du ikke har en tekst om deg selv, så lurer jeg på hvem du er?"

Anonymous poster hash: a0a54...755

 

Ja, eller bare "så, hvem er så du da?", "fortell litt om deg selv da vel?", "hva liker du å drive med da?" eller noe lignende. Generelt sett: hvis du er interessert i dette mennesket og lurer på hvem han er, så still de spørsmålene du lurer på.

 

Hvis du faktisk sliter med å finne på ting å spørre om, så er det et tegn på at du kanskje ikke er så interessert allikevel.

Nei, nei, nei. Ikke start med å kritisere vedkommende, og spør heller ikke så vidt som "hvem er du?". Hold det lett og ledig, og tenk over hvordan du selv ville reagert om det var du som fikk denne meldingen som du vurderer å sende.

 

Kanskje du synes det er greit å svare på et spørsmål om hvem du er, men er det mulig at andre synes at det ikke er konkret nok?

Endret av oscrue10
Lenke til kommentar

 

Det som er kjedelig er at mannen jeg bil skrive til ikke har noen profiltekst jeg kan bruke i en åpning. Kan jeg skrive noe slikt som "i og med at du ikke har en tekst om deg selv, så lurer jeg på hvem du er?"Anonymous poster hash: a0a54...755

Skriv "Hei, lyst til å chatte litt?"

Jeg synes det er en dårlig idé også. Man begynner bare å skrive, man spør ikke først. Handler om å være litt trygg på seg selv.

Lenke til kommentar

 

 

Det som er kjedelig er at mannen jeg bil skrive til ikke har noen profiltekst jeg kan bruke i en åpning. Kan jeg skrive noe slikt som "i og med at du ikke har en tekst om deg selv, så lurer jeg på hvem du er?"Anonymous poster hash: a0a54...755

Skriv "Hei, lyst til å chatte litt?"
Jeg synes det er en dårlig idé også. Man begynner bare å skrive, man spør ikke først. Handler om å være litt trygg på seg selv.

Jeg skrev til han... Jeg skrev "hei" ? Vi hadde fin prat og for en time siden kom jeg hjem fra daten vår...

 

Anonymous poster hash: a0a54...755

Lenke til kommentar

Jeg kom alltid med kreative løsninger på samtale emner som eg kunne åpne med som: "er du en sau?"

 

I forhåpningene i at hun forstod at jeg refererte til et vane dyr. Men alle ble bare sur på meg.

 

Spesielt da jeg begynte å snakke om trekanter tokant firkanter, og lurte på hva de likte best... Skjønte aldri problemet med å snakke om trigonemetri. Men jaja, syns det var mer ødeleggende enn noe annet å starte med noe glamorøst og originalt ^^

Dette er ikke originalt, det viser bare at du har dårlige sosiale antenner.

 

Det er ingen fasit på tinder. Hold samtalen lett til å starte med men bortsett fra det må man bare ha litt selvtillit og vite når samtalen skal eskalere.

Får du ikke høyre sveip er det fordi du ikke ser interessant nok ut, prøv med nye bilder.

Får du ikke svar etter å ha fått høyre sveip er det fordi du ikke ser interessant nok ut når de ser deg igjen gang nummer 2, prøv med nye bilder.

 

Husk en ting: Ikke sett noen på en pidestall. Det er ALLTID flere og bedre personer du kan date, se fremover.

Lenke til kommentar

 

Hvorfor gjøre det så vanskelig. Slutt å høre på alle keyboard jokkier her inne og skriv hei.

Dette handler om å få gode råd. Å foreslå et "hei" er ikke et spesielt godt råd.

Hvis "hei" er det beste å starte med, så er det jo for faen et godt råd, selv om TS både visste om og var lei av slike åpnere!

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...