Gå til innhold

Inntrykk og informasjon om PS4 PRO


LarZen

Anbefalte innlegg

"Tull å tøys. Alt av PSVR spill som er blitt vist er blitt kjørt på en standard PS4."

Hvem sa at VR ikke klarer å kjøre på dagens konsoll? Poenget er at ingen like 50% nedgradering for å kjøre VR, ergo en 100%+ oppgradering av GPU kraft.

 

"Dagens titler blir ikke å kjøre i VR. Det er unike VR spill og opplevelser"

1. Det blir spennende å se om 0 antall titler som ikke ble lansert spesifikt for PSVR får PSVR støtte med tiden

2. Når jeg sier "dagens titler" så er det eks. grafikknivået på dagens titler, ikke spesifikt en dagens tittel. Burde være forståelig.

 

"PSVR er designet for PS4. Akkurat som alle andre PS4 spill også vil være. All ekstra maskin resurser er bare bonus og ikke nødvendig overhode for å få en bra PSVR opplevelse."

Der er vi enig om å være uenige ;) PSVR ble designet for å fungere på PS4 men vil selvsagt kunne gi bedre opplevelser for PS4 Pro.

 

"Det er ihvertfall informasjonen så langt."

Jeg ville ikke svelget at PR informasjon ukritisk. Hva var PR informasjonen til volskwagen på sine diesel biler? Whatever motivates the people to buy is now the established truth until proven otherwise.

Endret av Theo343
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

 

 

At man ikke får UHD, vel jeg håper dette kommer som en opsjon en gang etter nyttår. PS4 Pro og PS4 Pro (with UHD) hvor de legger på en 1000 lapp i prisen. Med UHD vil man definitivt lettere massere folks "vente eller kjøpe" muskler og stimulere kjøpslysten i større grad enn en "almost/sometimes/downgraded 4K gaming consol" vil.

 

 

 

Vel, gjør de det blir jeg genuint sur.

Har Pro i bestilling og VR i bestilling.

Kunne fint betalt + 1000,- i dag for UHD-drev. Men hvis jeg ender opp med å kjøpe Pro om 1 måned og 9 dager, for så at de annonserer en Pro UHD rett over nytter, så blir jeg, ja sur.

Da må jeg virkelig få rose Microsoft sin strategi denne gang med åpenhet rundt konsoller, hvordan de vil være, og når de kommer.

Kudos til Microsoft for å innformere på en slik måte at jeg som forbruker vet hva som er tilgjengelig nå, og hva som kommer er drøyt år.

 

For å være helt ærlig, tror jeg ikke det kommer en PS4 eller Pro med UHD.

Sony er kjent for å fjerne funksjoner utover i en generasjon.

PS3 mistet SACD og bakoverkompabilitet.

PS4 slim mistet Toslink.

At Pro senere kommer med mer utstyr enn førsteutgaven har jeg mine tvil på.

 

Hmm så du sier at alle som kjøpte PS4 siste par årene burde bli genuint sur for at de nå lanserer PS4 Pro? ok :) 

 

Om de kaller den PS4 Pro eller PS4 UHD, vi får se. Etter nyttår kan være høsten og julen 2017 når neste salgsløft skal skje.

Kanskje de tar en "Microsoft" og lanserer et eksternt drev. Who knows, men hvis de ikke lukter på UHD så har de latt en kjempemulighet gå fra seg.

 

At man slanker oppgraderinger er normalt. Men de fjernet aldri BD på PS3 og SACD var neppe like populært som Blu-ray film.

Endret av Theo343
Lenke til kommentar

*snip*

 

 

"Tull å tøys. Alt av PSVR spill som er blitt vist er blitt kjørt på en standard PS4."

Hvem sa at VR ikke klarer å kjøre på dagens konsoll? Poenget er at ingen like 50% nedgradering for å kjøre VR, ergo en 100%+ oppgradering av GPU kraft.

 

Selv med en ekstra kraftig GPU så vil det begrense seg veldig da en fortsatt har CPU og RAM som er flaskehals for systemet. Og det er jo pga PS4Pro er designet med hensikt å være et springbrett for 4K spill med avansert oppskalering. Og i noen få tilfeller på eldre spill i native 4K. 

 

GPU'n er rundt 2.3x kraftigere. Det betyr dessverre ikke at en får dobbelt så bedre grafikk og ytelse. Det er ikke slik det fungerer.

 

 

1. Det blir spennende å se om 0 antall titler som ikke ble lansert spesifikt for PSVR får PSVR støtte med tiden

2. Når jeg sier "dagens titler" så er det eks. grafikknivået på dagens titler, ikke spesifikt en dagens tittel. Burde være forståelig.

 

1: Noen spill vil kunne få en VR modus men dem aller fleste spill er rett og slett ikke bærkraftig i VR. Mye pga maskin ressurser. Hvordan spill verden er designet da plassering av en VR avatar byr på utfordringer i hvordan en designer områder. Og ikke minst den største hindringen som er locomotion effekten. Mange tror fks at Bethesda sitt DOOM som skal komme til HTC Vive blir å spille helt likt men i VR. Noe som er jo langt ifra tilfellet. Da hadde folk spydd som griser. 

 

2: Grafikk nivået på dagens titler kan du bare glemme i VR. Vi er langt unna det...om du eller andre tror dere får det så vil dere bli sårt skuffet. 

 

 

 

Der er vi enig om å være uenige  ;) PSVR ble designet for å fungere på PS4 men vil selvsagt kunne gi bedre opplevelser for PS4 Pro

 

PS4Pro vil helt klart ha muligheten for å kunne gi noe bedre skarphet og detaljer med PSVR. Men at det er som du sier at "Pro er først og fremst VR konsollen. Spec er som formstøpt for å gi en bedre VR opplevelse. Ergo skal man gidde å bruke penger på PSVR er Pro et must.

For at dagens titler skal kunne kjøre like bra i VR så trenger man nemlig nøyaktig de spec som Pro har fått" Det er ihvertfall bare tull. 

Lenke til kommentar

"GPU'n er rundt 2.3x kraftigere. Det betyr dessverre ikke at en får dobbelt så bedre grafikk og ytelse. Det er ikke slik det fungerer."

Hvor sier jeg dette? Sier jeg ikke som deg "kraftigere". Men joda enig i det. Og joda jeg har vel proklamert CPU som flaskehalsen i denne generasjonen siden omtrent før salget.

VR betyr i mange sammenhenger omtrent en halvering av oppløsning på samme maskinvare, med såpass mye bedre GPU vil man unngå en stor del av dette og derav virker Pro skreddersydd for PSVR.
Jeg ville på ingen måte kjøpt den vanlige PS4 for å spille med PSVR, da ville jeg helt klart kjøpt PS4 Pro.

Med PS4 må man hvertfall regne med å bli skuffet over nivået i PSVR, med PS4 Pro er jeg overbevist om at man vil få en vesentlig bedre VR opplevelse.

Endret av Theo343
Lenke til kommentar
 

Om de kaller den PS4 Pro eller PS4 UHD, vi får se. Etter nyttår kan være høsten og julen 2017 når neste salgsløft skal skje.

Kanskje de tar en "Microsoft" og lanserer et eksternt drev. Who knows, men hvis de ikke lukter på UHD så har de latt en kjempemulighet gå fra seg.

 

At man slanker oppgraderinger er normalt. Men de fjernet aldri BD på PS3 og SACD var neppe like populært som Blu-ray film.

 

De må uansett være forsiktig så ikke det blir for mange versjoner.

Hvis noen besteforeldre vil kjøpe en PS4 til sitt barnebarn, og ekspeditøren spør om det skal være slim, Pro eller UHD-utgaven, så blir det for mye for enkelte å forholde seg til.

Kommer det en UHD-utgave, bør den erstatte Pro mener jeg.

 

Lenke til kommentar

Noen som irriter seg mest over:

https://www.playstation.com/en-us/explore/playstationnow/

 

Hvor kan ikke sony gjøre som xbox gi gamle utdaterte spill gratis til de som har de fra før?

må ha flere konsoller unødvendig. På grunn av dette, ikke problem å kjøpe 2-3 TB harddisk.

 

Selv ser jeg PS4 Pro som verdiløs luksusprodukt.

Vent heller på PS5

Endret av LMH1
  • Liker 2
Lenke til kommentar

 

Hva får man ut av en PRO vis man fortsatt kommer til å ha 1080p skjerm noen år til?

 

Det vil variere hvordan utviklere gjør det. Noen spill vil ha bedre grafikk. Noen bedre eller mer stabil fps. Og noen vil bruke supersampling. 

 

 

How the PS4 Pro is different to the existing PS4:

  • Graphical and performance improvements to supported games when played on Pro, including PSVR titles
  • 4K resolutions 2160p YUV420 and 2160p RGB
  • 4K upscaling of games with checkerboard rendering (native output of select games unconfirmed)
  • 4K video support (Netflix and YouTube confirmed)
  • New 'three-tiered' design with larger dimensions (295×55×327mm) and a finish similar to the PS Slim, moving the light strip to front of the device
  • Updated DualShock 4 controller with light strip visible on touch pad and USB data transfer
  • Third USB3.1 port on rear of device
  • 1TB hard drive space as standard
  • Wifi Improvements - 5GB IEEE 802.11 a/b/g/n/ac supported (though also available with new Slim model)
  • Streaming improvements - Remote Play up to 1080p on PC, Mac and Xperia, Share Play from PS4 Pro at 1080p
  • Share improvements - 4K screenshots, 1080p video, 1080p60 YouTube streaming

 

Her ser man hva som er nytt, harddisken kan man bytte selv.

4k steaming spørs om man ser forskjell, selv på Android TV er det umulig å se forskjell i praksis. da DPI er samme uansett oppløsning, kun windows man kan sette alt mye mindre. Særlig skrift.

Trådløs er det ikke mange som trenger, de få som gjør det, tror jeg det er få hastighet økning selv ved 1 gigabit fiber.

Usb 3.1 hva trenger man det til? Mangler også blueray XL drev\ for 4k avspilling.

Tror ikke 128 GB disker kan leses av i PRO så spill som krever flere disker er vel et problem.

 

Så jeg mener jeg gjorde bedre kjøp med første genrasjon ps4 til 2500 kr.

Eneste vi kan diskutere er varme\støy hva er forskjellene her?

Vil PS4 Pro være stillgående\kaldere? Vil PS4 PRO være raskere med SSD disk? Vil man kunne laste ned spill på 50 GB på bare 9 minutter med 1 gigabit fiberlinje?

Endret av LMH1
Lenke til kommentar

Her ser man hva som er nytt, harddisken kan man bytte selv.

 

4k steaming spørs om man ser forskjell, selv på Android TV er det umulig å se forskjell i praksis. da DPI er samme uansett oppløsning, kun windows man kan sette alt mye mindre. Særlig skrift.

Trådløs er det ikke mange som trenger, de få som gjør det, tror jeg det er få hastighet økning selv ved 1 gigabit fiber.

Usb 3.1 hva trenger man det til? Mangler også blueray XL drev\ for 4k avspilling.

Tror ikke 128 GB disker kan leses av i PRO så spill som krever flere disker er vel et problem.

 

Så jeg mener jeg gjorde bedre kjøp med første genrasjon ps4 til 2500 kr.

Eneste vi kan diskutere er varme\støy hva er forskjellene her?

Vil PS4 Pro være stillgående\kaldere? Vil PS4 PRO være raskere med SSD disk? Vil man kunne laste ned spill på 50 GB på bare 9 minutter med 1 gigabit fiberlinje?

 

 

Litt tidlig å drive å trolle? Men ok, skal være med å leke litt.

 

Om en ser forskjell på streaming i 4K? Helt klart. Men forskjellen er til tider ikke så stor som en kanskje skulle tro. Det går også for fysiske 4K Blu-ray plater. Er jo flere blind tester hvor mange har valgt 1080p TV som det beste. Og så kommer det ann på størrelse på TV, sitte avstand og ikke minst bitraten.

 

Men kombinasjonen 4K streaming og HDR er hva som gjør hoppet ifra vanlig HD streaming til 4K HDR interessant. Da er det plutselig vesentlig forskjeller. 

 

Som en Titan X eier så vet du jo at i 4K så kan en droppe AA i mange tilfeller da piksel tettheten gjør at hakkete kanter blir nesten borte. Det er i nativ 4K vel å merke så det skal bli interessant å se hvordan PS4Pro vil håndtere dette med sin checkerboard rendering. Det meldes også nå at det er langt mer som skjer under plastikken på maskinen da DigitalFoundry nå skriver at det foregår mer en kun checkerboard rendering og at det er prosesser i sving som ikke er i vanlige AMD Polaris GPU'r. 

 

Mye mer teknisk informasjon om PS4Pro vil komme snart da Mark Cerny skal vistnok snakke om dette snart.

 

Vet ikke hvor du får data ifra om at det er ikke mange som trenger trådløst nettverk. Men å ha mulighet for 5Ghz er det nok mange som har mange enheter koblet eller bor i område med mange nettverk som setter pris på.

 

Ja PS4Pro mangler et 4K drev. Hadde det vært kjekt? Uten tvil. Men om data grunnlaget ifra en prosent som er koblet til nett av rundt 120 millioner PS3/PS4 tilsier at det ikke er nødvendig så kanskje Sony har et poeng? Noe som er et kraftig budskap da Sony er en av grunnleggerne for Blu-ray og 4K Blu-ray formatet. 

 

Hva PS4Pro kan levere for 4K TV eiere er mer detaljer i form av en avansert oppskalering prosess. Teknikken er vesentlig mer avansert en hva du ser i tradisjonell oppskalering. Informasjon om checkerboard rendering finnes på nett om en vil gå i det tekniske. Det som blir spennende å vite mer om er dem andre måtene PS4Pro gjør dette på. Det snakkes om at "rammen" om du vil si til alt i spillet blir kjørt i nativ 4K så for å bli skalert med checkerboard samens med resten. Dette er forhåpentligvis ting vi får vite mer i detalj når Mark Cerny skal utdype det tekniske snart. 

 

For 1080p TV eiere så vil en også få fordeler. Her er det opp til utviklerne å velge hva dem vil gjøre. Men alle spill skal kjøre i 1080p. Så ingen flere 900p spill. Noe nok dem med store TV'r vil være glad for. Forbedringer en kan forvente er alt ifra mer stabil spill ytelse. Bedre ytelse med mål om fks 45-60 fps. Bedre grafiske effekter. Men selve rosinen i pølsa er supersampling. Det vet du garantert hva er og hvor bra det kan være. 

 

Og for dem som skal ta steget in i virtuel virkelighet om bare noen dager så vil PS4Pro kunne gi skarpere og bedre VR opplevelser. Supersampling med min HTC Vive gjør en utrolig forskjell. Akkurat som på et TV eller monitor så kommer detaljene mye mer frem.

 

At det "Eneste vi kan diskutere er varme\støy hva er forskjellene her?" viser jo litt hvor nivået er lagt. Det ifra en som har en sykt heftig PC utifra signaturen din. Ta det helt rolig, din super dyre og kraftige PC er ikke under angrep. Den vil fortsatt være best.

  • Liker 4
Lenke til kommentar

Eneste grunnen for jeg har konsoll\Xbox one og PS4 er heller Xbox live og playstation Pluss.

 

Har jeg lengere tid å spille, kan det vært fint å betale en liten kostnad for å teste spill et periode.

Problemet med løsningen man ikke beholder spillet ofte i ettertid, og noe problemer å migrere over å kjøpe spillet.

 

Slik løsning har ikke PC\Mac.

Noen tilfeller kan det komme gode tilbud på spill slik som på steam.

Derfor er det fint å ha flere steder man kan spille på særlig konsoll har lenge fått kritikk for å deaktivere antlasing slik er ofte ikke på pc. Man ser det tydlig i PS4\xbox one hvis man ser etter det. Men er ikke så ille.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Noen som irriter seg mest over:

https://www.playstation.com/en-us/explore/playstationnow/

 

Hvor kan ikke sony gjøre som xbox gi gamle utdaterte spill gratis til de som har de fra før?

må ha flere konsoller unødvendig. På grunn av dette, ikke problem å kjøpe 2-3 TB harddisk.

 

Selv ser jeg PS4 Pro som verdiløs luksusprodukt.

Vent heller på PS5

Sitter å tenker på å kjøpe ps4 pro, svaret er både ja å nei, er enig med deg ang å vente på ps5 i stedet kjøpe pro da. Har pc til bedre grafikk da trur jeg ikke trenger pro da usikker der.  :hmm:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...