Gå til innhold

Følg Jørgen Arne-saken, om tvangssalg, menneskerettigheter og mer.


clink

Anbefalte innlegg

Har ikke de som nå per def eier huset noen menneskerettigheter? Som for eksempel en beskyttelse mot gjentatt innbrudd? Sålenge fyren ikke greier holde seg unna er reaksjonen passende. Det er ikke "småting" lenger når omfanget blir stort. Hva er så alternativet? Slippe løs fyren, vente fire dager, for så å bure vedkommende inne igjen?

Jeg har aldri hørt om folk som har sittet et halvt år i varetekt uten en form for mulighet til å forsvare seg i retten. Kanskje det er mer normalt enn jeg trodde.

 

Edit: fant dette:

 

Etter norsk lov er det ingen bestemt frist for hvor lenge en person kan sitte i varetekt.

Internasjonale menneskerettighetskonvensjoner stiller imidlertid krav til rettsbehandlingen. Saken skal opp for retten «etter rimelig tid». Hva som er «rimelig tid» må sees i sammenheng med hvor kompleks saken er.

 

Altså kan politiet, med støtte fra domstol, varetektsfengsle noen så lenge de vil.

Endret av FrihetensRegn
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Mtp at han har brutt seg inn der en del ganger er det jo åpenbart gjentagelsesfare. Å bryte seg inn hos andre gjentatte ganger syntes jeg er nok.

Han har jo fått besøksforbud også, uten at han har brydd seg om det.

 

Det er jo garantert at han gjentar det, for i hans hode er det fortsatt hans hus.

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Han må angripe saken på riktig måte om han er uenig, innbrudd, brudd på besøksforbud og trakasering er ikke riktig måte og vil så klart bli straffet.

Mår han slutter å betale lån så kan banken tvangsselge huset som en sist løsning, noe de har gjort her og i kirsten sin sak, ingunn sin sak og ett par andre i den gjengen som slutter å betale på lån.

 

Hva gjelder Kirsten (Leikny Femundsenden) så kan man søke opp videoene om henne på Youtube.

I korte trekk - hun fikk yrkesskade som sykepleier, men har blitt snytt for erstatning og NAV-utbetalinger i stor stil. Hennes mann Jarle har også en video hvor de viser et regneark som det ligger en god del jobb bak og de er snytt for minst 5 mill som hun rettmessig skulle hatt ut fra forsikring og avtaler som arbeidsgiver stod for. Når hun ikke klarer å betale så kan du ikke si at hun "sluttet å betale", som om hun ikke gadd - det blir helt feil.

Det er helt tydelig at staten som arbeidsgiver er direkte ansvarlig i at hun fikk tvangssolgt to eiendommer som følge av dette.

Det har vært spørsmålm om underforsikring av arbeidstakere i KLP om jeg husker rett. Denne saken alene er ikke bare å oppsummere i et lite jafs.

Her er en av flere videoer om henne

https://www.youtube.com/watch?v=gozJqWgXZpc

Lenke til kommentar

 

Varetekt har to grunner: gjentakelsesfare og fare for at den mistenkte stikker av. Dersom han gjentatte ganger begår samme kriminelle handling og i tillegg ikke respekterer Norges myndigheter, så kan han sitte i varetekt i livstid for alt jeg bryr meg.

 

Men det er ikke det du bryr deg om som er viktig, men menneskerettigheter og norske lover. Varetekt på livstid for småting som denne personen er beskyldt for tror jeg ikke du hadde likt om du var i hans sko heller. I et sivilisert samfunn sparer vi slikt som livstid i fengsel/forvaring til de virkelig store forbrytelsene som massemord.

 

Menneskerettigheter? Hva prater du om! Fyren fortsetter å begå kriminelle handlinger, da fortsetter politiet å arrestere og varetektsfengsle. Dette strider ikke mot menneskerettighetene.

  • Liker 2
Lenke til kommentar

 

Han må angripe saken på riktig måte om han er uenig, innbrudd, brudd på besøksforbud og trakasering er ikke riktig måte og vil så klart bli straffet.

Mår han slutter å betale lån så kan banken tvangsselge huset som en sist løsning, noe de har gjort her og i kirsten sin sak, ingunn sin sak og ett par andre i den gjengen som slutter å betale på lån.

 

Hva gjelder Kirsten (Leikny Femundsenden) så kan man søke opp videoene om henne på Youtube.

I korte trekk - hun fikk yrkesskade som sykepleier, men har blitt snytt for erstatning og NAV-utbetalinger i stor stil. Hennes mann Jarle har også en video hvor de viser et regneark som det ligger en god del jobb bak og de er snytt for minst 5 mill som hun rettmessig skulle hatt ut fra forsikring og avtaler som arbeidsgiver stod for. Når hun ikke klarer å betale så kan du ikke si at hun "sluttet å betale", som om hun ikke gadd - det blir helt feil.

Det er helt tydelig at staten som arbeidsgiver er direkte ansvarlig i at hun fikk tvangssolgt to eiendommer som følge av dette.

Det har vært spørsmålm om underforsikring av arbeidstakere i KLP om jeg husker rett. Denne saken alene er ikke bare å oppsummere i et lite jafs.

Her er en av flere videoer om henne

https://www.youtube.com/watch?v=gozJqWgXZpc

 

Men hvorfor i alle dager snakker hun til Youtube i stedet for advokaten sin?

Lenke til kommentar

 

 

Varetekt har to grunner: gjentakelsesfare og fare for at den mistenkte stikker av. Dersom han gjentatte ganger begår samme kriminelle handling og i tillegg ikke respekterer Norges myndigheter, så kan han sitte i varetekt i livstid for alt jeg bryr meg.

 

Men det er ikke det du bryr deg om som er viktig, men menneskerettigheter og norske lover. Varetekt på livstid for småting som denne personen er beskyldt for tror jeg ikke du hadde likt om du var i hans sko heller. I et sivilisert samfunn sparer vi slikt som livstid i fengsel/forvaring til de virkelig store forbrytelsene som massemord.

 

Menneskerettigheter? Hva prater du om! Fyren fortsetter å begå kriminelle handlinger, da fortsetter politiet å arrestere og varetektsfengsle. Dette strider ikke mot menneskerettighetene.

 

 

Selvfølgelig fortsetter tvangsmakta å arrestere og varetektsfengsle, og det skjer uten at noen gidder å hjelpe mannen selv om han har rett. Systemet bare motarbeider andre enn de med penger eller de "i systemet". Det gjøres på autopilot og bare veldig ressurssterke klarer seg gjennom slike saker og de tar mange år.

Lenke til kommentar

Når hun ikke klarer å betale så kan du ikke si at hun "sluttet å betale", som om hun ikke gadd - det blir helt feil.

Nå mente jeg ikke som i ikke gidder, men som i at lånet ikke blir betalt av en eller annen grunn.

 

Jeg har fulgt saken til både jørgen, ola, ingunn og kirsten, og hagt ett halvt øye med yogar, som endelig får hjelp.

Lenke til kommentar

 

 

Varetekt har to grunner: gjentakelsesfare og fare for at den mistenkte stikker av. Dersom han gjentatte ganger begår samme kriminelle handling og i tillegg ikke respekterer Norges myndigheter, så kan han sitte i varetekt i livstid for alt jeg bryr meg.

 

Men det er ikke det du bryr deg om som er viktig, men menneskerettigheter og norske lover. Varetekt på livstid for småting som denne personen er beskyldt for tror jeg ikke du hadde likt om du var i hans sko heller. I et sivilisert samfunn sparer vi slikt som livstid i fengsel/forvaring til de virkelig store forbrytelsene som massemord.

 

Menneskerettigheter? Hva prater du om! Fyren fortsetter å begå kriminelle handlinger, da fortsetter politiet å arrestere og varetektsfengsle. Dette strider ikke mot menneskerettighetene.

 

Mange vil nok si at det å holde noen i fengsel i livstid uten noen form for rettssak, spesielt i isolasjon, er klare brudd på menneskerettighetene. Norge har faktisk fått kritikk for bruken av varetektsfengsling før.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

 

 

 

Varetekt har to grunner: gjentakelsesfare og fare for at den mistenkte stikker av. Dersom han gjentatte ganger begår samme kriminelle handling og i tillegg ikke respekterer Norges myndigheter, så kan han sitte i varetekt i livstid for alt jeg bryr meg.

 

Men det er ikke det du bryr deg om som er viktig, men menneskerettigheter og norske lover. Varetekt på livstid for småting som denne personen er beskyldt for tror jeg ikke du hadde likt om du var i hans sko heller. I et sivilisert samfunn sparer vi slikt som livstid i fengsel/forvaring til de virkelig store forbrytelsene som massemord.

 

Menneskerettigheter? Hva prater du om! Fyren fortsetter å begå kriminelle handlinger, da fortsetter politiet å arrestere og varetektsfengsle. Dette strider ikke mot menneskerettighetene.

 

 

Selvfølgelig fortsetter tvangsmakta å arrestere og varetektsfengsle, og det skjer uten at noen gidder å hjelpe mannen selv om han har rett. Systemet bare motarbeider andre enn de med penger eller de "i systemet". Det gjøres på autopilot og bare veldig ressurssterke klarer seg gjennom slike saker og de tar mange år.

 

Men han har ikke rett. :)

Hadde han hatt rett hadde selvsagt denne saken endt annerledes. Problemet er at han ikke godtar at han ikke har rett, men later som om han har rett. 

 

Hvis en morder blir dømt for mord, mens denne morderen fremdeles påstår at han er uskyldig, så vil nok 21 års sikring fremstå som utrolig urettferdig for de som også tror at denne mannen er uskyldig, men argumentene for hans uskyld har allerede blitt presentert i retten, så det hjelper rett og slett ikke :)

  • Liker 1
Lenke til kommentar

 

 

 

Varetekt har to grunner: gjentakelsesfare og fare for at den mistenkte stikker av. Dersom han gjentatte ganger begår samme kriminelle handling og i tillegg ikke respekterer Norges myndigheter, så kan han sitte i varetekt i livstid for alt jeg bryr meg.

 

Men det er ikke det du bryr deg om som er viktig, men menneskerettigheter og norske lover. Varetekt på livstid for småting som denne personen er beskyldt for tror jeg ikke du hadde likt om du var i hans sko heller. I et sivilisert samfunn sparer vi slikt som livstid i fengsel/forvaring til de virkelig store forbrytelsene som massemord.

 

Menneskerettigheter? Hva prater du om! Fyren fortsetter å begå kriminelle handlinger, da fortsetter politiet å arrestere og varetektsfengsle. Dette strider ikke mot menneskerettighetene.

 

Mange vil nok si at det å holde noen i fengsel i livstid uten noen form for rettssak, spesielt i isolasjon, er klare brudd på menneskerettighetene. Norge har faktisk fått kritikk for bruken av varetektsfengsling før.

 

Ja, hvis det hadde skjedd. Det skjer ikke i denne saken. Det hadde også vært brudd på rettighetene hvis Erna gikk rundt med en pistol og skjøt politikere fra Arbeiderpartiet. Det skjer heller ikke, derfor er det ingen som diskuterer hvor stort brudd på menneskerettighetene det er heller.

Lenke til kommentar

Når det gjelder saken om Kirsten Femundsenden så er den også ganske underholdende. 

Det er godt mulig at NAV har betalt henne for lite penger. Men at hun av den grunn ikke vil (legg merke til at jeg ikke bruker "kan" her) betale banken sin er jo en helt annen sak. 

Ganske morsomt at Clink skriver at Kirsten ikke klarer å betale. Hun eier tydeligvis flere eiendommer og/eller hytter rundt om i Norge, så argumentet med at hun ikke KAN betale stemmer jo ikke. 

Dersom det stemmer at NAV har utbetalt feil så er det selvfølgelig leit, men du kan ikke slutte å betale banken fordi NAV har gjort en feil. 

Ganske morsomt at hun er arbeidsufør, men tydeligvis frisk nok til å sitte på Facebook 24 timer i døgnet, ta telefonsamtaler og lage videoer som rakker ned på de samme som utbetaler henne penger for å gjøre nettopp det. 

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Mange vil nok si at det å holde noen i fengsel i livstid uten noen form for rettssak, spesielt i isolasjon, er klare brudd på menneskerettighetene. Norge har faktisk fått kritikk for bruken av varetektsfengsling før.

Igjen med denne livstiden din, rettssaken starter snart faktisk, og 6 måneder er ikke det samme som livstid.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

 

Mange vil nok si at det å holde noen i fengsel i livstid uten noen form for rettssak, spesielt i isolasjon, er klare brudd på menneskerettighetene. Norge har faktisk fått kritikk for bruken av varetektsfengsling før.

Igjen med denne livstiden din, rettssaken starter snart faktisk, og 6 måneder er ikke det samme som livstid.

 

Det var ikke jeg som tok opp at han skulle sitte i livstid, det var det Shruggi som sa, jeg bare siterte ham. Vær så snill og les tråden før du svarer.

Lenke til kommentar

 

 

Mange vil nok si at det å holde noen i fengsel i livstid uten noen form for rettssak, spesielt i isolasjon, er klare brudd på menneskerettighetene. Norge har faktisk fått kritikk for bruken av varetektsfengsling før.

Igjen med denne livstiden din, rettssaken starter snart faktisk, og 6 måneder er ikke det samme som livstid.

 

Det var ikke jeg som tok opp at han skulle sitte i livstid, det var det Shruggi som sa, jeg bare siterte ham. Vær så snill og les tråden før du svarer.

 

Og hvis han fortsetter å bryte seg inn hos uskyldige stakkars mennesker, så kommer han til å være utenfor fengsel i flere timer av gangen resten av livet. Det er ikke mitt problem at fyren ikke er i stand til å følge norsk lov.

  • Liker 2
Lenke til kommentar

 

 

 

Mange vil nok si at det å holde noen i fengsel i livstid uten noen form for rettssak, spesielt i isolasjon, er klare brudd på menneskerettighetene. Norge har faktisk fått kritikk for bruken av varetektsfengsling før.

Igjen med denne livstiden din, rettssaken starter snart faktisk, og 6 måneder er ikke det samme som livstid.

 

Det var ikke jeg som tok opp at han skulle sitte i livstid, det var det Shruggi som sa, jeg bare siterte ham. Vær så snill og les tråden før du svarer.

 

Og hvis han fortsetter å bryte seg inn hos uskyldige stakkars mennesker, så kommer han til å være utenfor fengsel i flere timer av gangen resten av livet. Det er ikke mitt problem at fyren ikke er i stand til å følge norsk lov.

 

Og da bryter norske myndigheter menneskerettighetene. De kan selvfølgelig gjøre hva de vil, det kan forsåvidt alle land, bare se på Nord Korea som nettopp sprengte en atombombe. Men det betyr ikke at de er skjermet fra begrunnet kritikk fra menneskerettighetsforkjempere. Man skal ikke holde mennesker fengslet i lang tid uten rettssak og dom.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...