Gå til innhold

PlayStation 4 Pro kan ikke spille av Blu-ray-filmer i 4K-oppløsning


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Kjøper sjelden film på fysisk medie lenger så dette spiller ingen rolle for min del, men forstår skuffelsen til enkelte helt klart.

Ja den er det da 4k bluerayspiller koster minst like mye som Xbox one S\PS4.

Så hvorfor betale samme pris da delene til bluerayspiller egentlig er billigere. Da den har ikke like kraftig cpu\skjermkort som konsoll.

Eneste fordelen med blueray spiller er den trekker kanskje 20-50 watt.

 

Mot konsoll som fort trekker 200 watt. Fjernkontroll er vel mulig å skaffe.

Men på lydkvalitet er ofte kontroll dåligere\ enklere siden blueray appen er langt fra power dvd 16.

Finnes fint lite blueray spiller til 4k siden diskene er kryptert så kan de ikke leses av 128 GB asus brennere en gang.

Lenke til kommentar

 

Kjøper sjelden film på fysisk medie lenger så dette spiller ingen rolle for min del, men forstår skuffelsen til enkelte helt klart.

Ja den er det da 4k bluerayspiller koster minst like mye som Xbox one S\PS4.

Så hvorfor betale samme pris da delene til bluerayspiller egentlig er billigere. Da den har ikke like kraftig cpu\skjermkort som konsoll.

Eneste fordelen med blueray spiller er den trekker kanskje 20-50 watt.

 

Mot konsoll som fort trekker 200 watt. Fjernkontroll er vel mulig å skaffe.

Men på lydkvalitet er ofte kontroll dåligere\ enklere siden blueray appen er langt fra power dvd 16.

Finnes fint lite blueray spiller til 4k siden diskene er kryptert så kan de ikke leses av 128 GB asus brennere en gang.

En 4K spiller er ikke like kraftig som en konsoll, da burte den brukt like mye strøm.

Regner med den bruker mer spesialisert hardware.

Ja du må betale for en ekstra boks, pluss avansen som jeg regner med er betydlig høyere en for konsollen.

 

Lydkvaliteten bør vell være den samme siden signalet går digitalt ut.

Lenke til kommentar

 

Lydformater : Dolby True HD (7.1), Dolby Digital Plus (7.1), Dolby Digital, DTS HD Master Audio, DTSLydformater : Dolby True HD (7.1), Dolby Digital Plus (7.1), Dolby Digital, DTS HD Master Audio, DTS

Panasonic DMP-UB900EG Blu-ray spiller

Nå har jeg verken testet denne eller Xbox One S, men tviler på den har alle lydsystemene som panasonic har.

Det mener jeg panasonic har godt ut og sagt den der beste 4k blueray spilleren for lyd f.eks THX standarden kino har.

Men godt mulig det er oppskrykt? Prisen er veldig stiv. Da samsung har spillere til 4000 kr.

Endret av LMH1
Lenke til kommentar

Syns det er flott at Sony velger å komme med ein oppgradert konsoll som er laga for spilling til ein ganske ok pris. Nå er det bare å håpe at spillutviklere utnytter muligheten for å levere ein maks spillopplevelse på PS4p enten man bruker 4k eller 1080p.

 

Grunnen til at 4k Blu-ray spiller er uteblitt vart begrunna med at PS4p er laga for spilling. Typisk nok klager nokon nå som konsollen er billig men utan 4k Bly-ray drev. Forrige gang vart det klaga over prisen på PS3 da den kom med Blu-ray spiller noko som fordyra konsollen ganske mykje. Syns Sony har gjort eit viktig valg, di velger spillerene noko som er ganske så greit sia dette er ein spillkonsoll.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Syns det er flott at Sony velger å komme med ein oppgradert konsoll som er laga for spilling til ein ganske ok pris. Nå er det bare å håpe at spillutviklere utnytter muligheten for å levere ein maks spillopplevelse på PS4p enten man bruker 4k eller 1080p.

 

Grunnen til at 4k Blu-ray spiller er uteblitt vart begrunna med at PS4p er laga for spilling. Typisk nok klager nokon nå som konsollen er billig men utan 4k Bly-ray drev. Forrige gang vart det klaga over prisen på PS3 da den kom med Blu-ray spiller noko som fordyra konsollen ganske mykje. Syns Sony har gjort eit viktig valg, di velger spillerene noko som er ganske så greit sia dette er ein spillkonsoll.

 

Hvordan hadde spillene på PS4 dårligere av at den hadde hatt en 4k Blu-Ray spiller?

Lenke til kommentar

For oss som bor i Europa, kommer det på det samme om den støtter 4k blueray, alle ser jo ting på netflix/hbonordic/youtube anyway.

 

Ikkje alle som har eller kan få fiber.

 

Og det er ikkje gitt at 4K-streaming er det same som 4K på disk.

 

Eg har brukt PS4 mykje meir som Bluray-spelar enn ein spelkonsoll, så dette trekker helt klart ned for min del.

Lenke til kommentar

 

For oss som bor i Europa, kommer det på det samme om den støtter 4k blueray, alle ser jo ting på netflix/hbonordic/youtube anyway.

 

Det stemmer jo overhodet ikke. Kvaliteten når ikke opp til fysisk media streaming, hverken med lyd eller bilde. Dessverre. Det er ikke det samme i hele tatt.

Helt korrekt.

4k streaming har en datarate på rundt 15mbit/s.

Det får de til ved komprimering, ja innholdet er 4k oppløsning men kvaliteten blir komprimert og antall frames redusert.

 

UHD bluray kan ha en datarate på opptil 128mbit/s.

 

Mer informasjon(bits) per sekund vil naturligvis gi høyere kvalitet.

(Ref 128kbps vs 320kbps mp3 filer "from the old days")

Lenke til kommentar

 

Synd for Sony... De siste månedene har jeg ventet på PS4 Pro nettopp fordi jeg følte det var på tide med konsollkjøp, og jeg ønsket meg 4K blu-ray spiller. Med dette ble saken avgjort, og det blir innkjøp av Xbox S istedet...

 

Samme her. STOR tabbe av Sony.

Bryr meg nada om at den ikke kommer med 4k bluray. Alle mine venner har ps4 og derfor blir det PS4 Pro på meg. Dette er en spillkonsoll og hvem jeg kan spille med er avgjørende. Ikke har jeg 4k tv heller.

Folk skal alltid klage på noe...

Lenke til kommentar

Synd for Sony... De siste månedene har jeg ventet på PS4 Pro nettopp fordi jeg følte det var på tide med konsollkjøp, og jeg ønsket meg 4K blu-ray spiller. Med dette ble saken avgjort, og det blir innkjøp av Xbox S istedet...

 

Kedelig å sitte å spille på XBOS vel vitende at du kunne spilt det i vesentlig bedre oppløsning og grafikk når du har et 4K TV ... Men du får sett noen filmer da. Er jo det som teller ved konsoll kjøp :)

Endret av LarZen
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...