Gå til innhold

gtx 1070 mini itx


-Jonas-

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hvis resultatet av saken var at CDON gjorde galt i å ikke selge skjermkortet til avtalt pris så burde jo alle som kjøpte det få det, ikke bare de som tok saken til veis ende.

Skrevet

+ eventuelle advokatutgifter. Men alt i alt så tjente nok CDON på å være vanskelige her.

Bruk av interne ressurser koster penger, og negativ medieomtale som dette koster mye penger.

Skrevet

Håper CDON har lært leksen sin, men jeg tror ikke det. Neste gang dette kommer til å skje (og det vil skje igjen), så vil dem være like vrange.

Kan vel søke erstatning i tillegg da siden vi nå har dokumentert at de vet hva loven er og forstår at de må følge den. Og være vrang på å følge loven er jo ikke noe som skal gå utover deg.

Skrevet

Håper CDON har lært leksen sin, men jeg tror ikke det. Neste gang dette kommer til å skje (og det vil skje igjen), så vil dem være like vrange.

CDON har lært av dette. Garantert. De har lært at å drøye ut i det lengste så minimerer de tapet sitt med sikkert 90%
  • Liker 1
Skrevet

 

Ja her er det i grunn CDON som har vunnet, i det store bildet.

 

Håper det, trist om kverulanter skal vinne på å slå seg totalt vrang.

 

All makt til forbrukeren...

  • Liker 1
Skrevet (endret)

Kortet har jo ikke sunket mer enn et par hundrelapper siden dette skjedde. Cdon har til og med satt opp prisen på dette kortet sammenlignet med i August 2016. (edit: ser at prisguide ikke hadde oppdatert prisen hos cdon. Kortet er satt ned 52 kroner fra i fjor.) Hvordan mener dere de har tjent på å utsette dette? 

 

https://prisguiden.no/produkt/gigabyte-geforce-gtx-1070-mini-itx-oc-8gb-277960

Endret av Jokerjævel
Skrevet

 

Ja her er det i grunn CDON som har vunnet, i det store bildet.

Håper det, trist om kverulanter skal vinne på å slå seg totalt vrang.

Interessant måte å se det på. Jeg antar at om jeg omretter en nettbutikk med lokkepriser, og lar masse kunder bestille, og sier "prisen er feil" og kansellerer alle ordre så syns du det er ryddig og god drift.

 

Hadde alle hatt din type innstilling til forbrukervernet vil svært mange av rettighetene (angrefrist, reklamasjonsrett) ikke vært en selvfølge for nordmenn i dag.

  • Liker 1
Skrevet
Hadde alle hatt din type innstilling til forbrukervernet vil svært mange av rettighetene (angrefrist, reklamasjonsrett) ikke vært en selvfølge for nordmenn i dag.

 

 

Rettighetene vi har er ikke til for å beskytte de som går inn for å benytte seg av tydelige prisfeil. Og de som bestilte var klar over det, noe som kommer frem av denne tråden.

  • Liker 1
Skrevet

Kortet har jo ikke sunket mer enn et par hundrelapper siden dette skjedde. Cdon har til og med satt opp prisen på dette kortet sammenlignet med i August 2016. (edit: ser at prisguide ikke hadde oppdatert prisen hos cdon. Kortet er satt ned 52 kroner fra i fjor.) Hvordan mener dere de har tjent på å utsette dette? 

 

https://prisguiden.no/produkt/gigabyte-geforce-gtx-1070-mini-itx-oc-8gb-277960

 

For det første fordi bare noen få får kortet til redusert pris, for det andre fordi andre bedre 1070 kort, samt konkurrerende kort (både dårligere og bedre) har hatt privariasjoner.

 

Det er ganske lenge siden saken ble tatt opp, og de som har måttet vente fra da til nå med å få det tror jeg ikke føler en overveldende seier akkurat.

Skrevet

 

Hadde alle hatt din type innstilling til forbrukervernet vil svært mange av rettighetene (angrefrist, reklamasjonsrett) ikke vært en selvfølge for nordmenn i dag.

 

 

Rettighetene vi har er ikke til for å beskytte de som går inn for å benytte seg av tydelige prisfeil. Og de som bestilte var klar over det, noe som kommer frem av denne tråden.

 

Det får vi bare være uenige om. De hevdet prisfeil. 3 advokater i forbrukertvistutvalget er uenige med CDON (og deg) om tolkningen av loven, og alle som kjøpte kom ikke fra dette forumet. Men jeg antar at du vet bedre. 

  • Liker 5
  • 3 uker senere...
Skrevet

Gratz med seieren. Jeg ga opp klagen etter å ha levert den skriftlig til cdon.com å forbrukerrådet. hørte aldre mer fra verken den ene eller den andre.   Skal forsøke å rote opp litt gamle mailer nå bare for å sjekke om jeg får gjennom bestillingen på det kortet. Jeg mener man skal ha rett til det så lenge man kan vise til ordrebekreftelsen.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...