Gå til innhold

gtx 1070 mini itx


-Jonas-

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Problemet her er vel ikke at folk ikke skjønte at det var feilprising(de fleste). De fleste skjønte det, men bestilte likevel for å gi cdon en smekk på baken. Det mener jeg at de fortjener, for de er vrien og ganske kundefientlig når det kommer til returer og hva som gjelder av lover og regler når de selger til Norge.

 

Hadde jeg sett dette tidligere, hadde nok jeg gjort det også, rett og slett fordi at cdon bør begynne å ta ansvar når de gjør idiotiske ting. Som sagt så er cdon vrien og vrang uansett om du har rettighetene på din side eller ikke, og det er rett og slett for dårlig når de er en såpass stor kjede som de er.

Taper de denne saken, så blir det forhåpentligvis en lærepenge for dem.

Endret av Enlightened
Lenke til kommentar

Jeg gav cdon frist til i dag for og komme til en løsning. Ikke hørt noe. Sender inn klage i dag. Hvilket standard brev brukte dere?

Det du gjør etter å ha klaget til cdon er å klage de inn til forbrukerrådet. I brevet til forbrukerrådet beskriver du hendelsen å at du har klaget til cdon å ikke fått svar. Du må legge med ordrebekreftelse, klagen du sendte cdon, og all dialog du har hatt med cdon som du kan dokumentere(e-post osv.). Forbrukerrådet vil da forsøke å snakke med cdon på dine vegne, når de har fått svar eller ikke fått svar vil de komme til en konklusjon. Dette tar litt tid, ca. En måned. Når forbrukerrådet har kommet til en konklusjon vil du kunne få saken klaget inn til forbrukertvistutvalget, er litt usikker på om dette kun gjelder om du har fått medhold eller om det kun betyr større sjans om du har fått medhold. Forbrukertvistutvalget bruker LANG tid 4 månderish, men om de gir deg medhold vil du ha ett krav som er gyldig som kan sendes til tvangsinndrivning forutsett at cdon ikke tar dette til retten.

Sånn reint tidsmessig så tar dette ikke lengre enn å skrive ett par brev, kanskje 1/2 time om du vet hvordan. Det er ventetiden som er lang, ftu kan ha mye å gjøre å dermed litt behandlingstid.

Dette er veien jeg vil gå når jeg har fått svar fra cdon eller frist er utgått.

Jeg har ventet på ett bra tilbud siden nye gtx serien kom ut, når jeg endelig fant så viser det seg å være en feil! Nei den går jeg ikke på. Jeg mener vi har rett til den prisen, kan ikke forstå at det forventes at man folk skal skjønne at prisen ikke stemte.

Sitter forsåvidt enda på mitt kjipe intel HD graphics 530 å sturer rundt i legion på min 110 paladin i nesten full mythic gear(ilvl841). Når det har holdt hittils kan jeg vel vente enda litt lengre, må vel tross alt komme en tid hvor gtx havner på ett reelt tilbud som jeg har råd til.

Lenke til kommentar

Oppdatering fra forbrukerrådet: utsendelse av første brev til CDon Ab.

 

Litt utdrag:

Vi har foreløpig mottatt 41 klagesaker, men ser ikke bort fra at det vil komme inn flere...

 

...Dersom CDon Ab ikke ønsker felles behandling av sakene, vil det bety at alle sakene må behandles enkeltvis. Vi tror en samlet behandling vil være en fordel for alle parter med tanke på tids/ressursbruk. Undertegnede behandler alle sakene...

 

...Vi ber om en tilbakemelding på det ovennevnte innen 05.10.16.

 

Utgangspunktet er at bindende avtale er inngått mellom partene på de vilkår som følger av ordrebekreftelsen. Avtalen kan imidlertid settes til side etter avtalelovens § 32 dersom kjøper innså eller burde ha innsett at prisen var feil. Dette blir vurderingstemaet i saken....

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...