Gå til innhold

gtx 1070 mini itx


-Jonas-

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

 

Jævlig smart av cdon å dra inn en diskusjon på et anonymt diskusjonsforum som bevis i en sak de har mot seg. Tviler på at folk skrev under med sitt Diskusjon.no-nick når de sendte klagemail..

Tja, sett et par brukere (en i tråden) som har sitt fulle navn som diskusjon.no nick. Samt at en del har nok info til at de lett kan spores tilbake til hvem de er (hvis man går igjennom profilen etter info). Lettere enn man tror å bli koblet til sin person. Å tro at man er anonym her på diskusjon.no er ganske naivt. :)

 

Sikkert meg du mener, har ikke noe behov for å være anonym egentlig.

Lenke til kommentar

Jeg rister på hodet, her holder jeg med CDON, makan til bortskjemte drittunger dere er, skaff dere en ordentlig jobb og betal hva det koster.

 

Jøss, du må være den enste jeg kjenner til som aldri handler på tilbud..

 

 

Åpenbar feilprising dette, og det ble sagt fra start!

 

 

Nå er det en annen tråd på forumet her der det hevdes at jorda er flat.. Helt fra start.. Men jeg vet ikke om det har noen påvirkning på sannhetsgehaltet..

  • Liker 6
Lenke til kommentar

 

Åpenbar feilprising dette, og det ble sagt fra start!

 

 

 Opplyste CDON om dette fra starten av så er det vel greit da. Reklamerte de for det så gikk vel ikke Ola Nordmann og la inn en bestilling heller.

 

Forstår at det er enkelte benytter seg av det (som helt innerst inne skjønner at det må være feilpriset). Men hva med alle de andre utenfor dette forumet her da?

Endret av FranZe
Lenke til kommentar

Som sagt før, ulansert skjermkort med reduksjon i prisen tilsvarende hva dette var, det vet alle som vet hva et 1070kort er at er ekstremt urealistisk!

 

Selv på ekstreme tilbuds-dager, som dukker opp noen sjeldne tilfeller hvert år har vi aldri sett et helt nytt eller ulansert kort med en reduksjon som dette.

 

At dere gidder å kaste bort mer tid og energi på dette :)

 

De som kan gå inn i seg selv og si "ja jeg trodde dette var realistisk og ville ikke prøve å utnytte en feilprising" tror jeg er ekstremt få av dere!

  • Liker 3
Lenke til kommentar

jeg er ingen tankeleser men jeg er forumleser og jeg ser noen av dere vet at dette var en feilpriset vare, men ville prøve seg uansett. 

 

Vet du hvem som har kjøpt varen med viten om at det var feilpris? Nei. Vet du om noen som har saken hos Forbrukerrådet, og som har kjøpt varen med viten om at det var feilpris? Nei. Vet du noe som helst om situasjonen til alle av de som ikke  har vært aktive på forumet (dvs. enten ikke har deltatt i diskusjonen eller lest den), og som har kjøpt varen? Nei. Slutt så med den unødvendige synsinga.

 

Kunne ikke vært mer enig!

Åpenbar feilprising dette, og det ble sagt fra start!

 

Direkte hårreisende :nei:

 

Åpenbart for deg, ikke åpenbart for andre. Fullstendig irrelevant hva som ble sagt fra start, folk kjøpte varen før tråden ble opprettet og sannsynligvis også uavhengig av hva som ble skrevet i tråden underveis. Av de som deltok i denne diskusjonen alene -- som allerede utgjør en klar minoritet ut av de som leser, for å ikke snakke om de som i det hele tatt kjøper varen og ikke engang er innom Diskusjon.no -- var det 4-5 personer som kjøpte varen før feilprising ble nevnt (ikke stadfestet), mens ca. 10 andre involverte har deltatt i diskusjonen i ettertid (uten kjennskap til når de kjøpte varen).

 

Hvorvidt 40% priskutt faller innenfor rimelighetens grenser eller ikke, er noe FTU må vurdere når/hvis saken begjæres behandling hos dem. Du, Anonimofied, Nizzen og fwj__ kan mene hva dere vil, men jeg håper for deres egen del at dere har såpass respekt for norsk forbrukerrett at dere i det minste erkjenner retten til å ta det til vurdering hos FTU eller andre domstollignende organ

Endret av La Menthe
  • Liker 4
Lenke til kommentar

Det er ingen reell endring i saken, det som har skjedd er at cdon forsøker å trenere saken ytterligere ved å si til forbrukerrådet at disse kundene enten må ansees som spesielt interesserte forbrukere som var klar over at 

 

  1. 40% rabatt på skjermkort er uvanlig
  2. rabatt på et skjermkort som enda ikke har ankommet markedet er uvanlig
  3. At det i dette tilfellet var snakk om et skjermkort som enda ikke har ankommet markedet
  4. At "Mini" i dette tilfellet ikke indikerer nedsatt ytelse og at skjermkortet derfor burde ha samme prisforventing som kortets fullstørrelse alternativ.

I tillegg ber CDON om at de kan skille ut saken i to bolker, de som har erkjent at de antar dette er feilprising, og alle andre. CDON stiller på sin side krav til at enten må alle kundene ansees som " särskilt insatt och med god insyn i datorkomponenter och deras prissättning", eller så må i minste fall de som har skrevet om det vurderes på den måten. Det vil selvsagt være tidkrevende å knytte brukere her inne mot ordrene hos cdon, og siden det tidsbesparende alternativet vil sette oss alle dårligere stilt i saken vil uansett CDON tjene på denne argumentasjonen. Hvordan Forbrukerrådet tar saken videre vil tiden vise.

Endret av sfRoyal12
  • Liker 1
Lenke til kommentar

jeg pleier å være på forbrukeren sin side, men dette er på grense til vinningskriminalitet, kanskje cdon burde politianmelde disse forum kjeltringene

 

I all verden, jeg fikk en link til skjermkortet av en kamerat, bestilte i god tro fra en norsk nettside, har siden kommet over denne tråden, og jeg har bedrevet vinningskriminalitet? Eneste grunn til at jeg meldte inn saken til forbrukerrådet var det useriøse svaret jeg fikk fra CDON, da er det bare rett og rimelig at forbrukerrådet avgjør saken.

  • Liker 4
Lenke til kommentar

jeg pleier å være på forbrukeren sin side, men dette er på grense til vinningskriminalitet, kanskje cdon burde politianmelde disse forum kjeltringene

vinningskriminalitet?  har du røyket noe eller bare i dårlig humør? var på prisjakt.no fant et skjermkort som var til ok pris, så blir min ordre makulert så holder de pengene mine i noen uker. ja dette er da vinningskriminalitet fra min del. 

Endret av Tobias Frey
  • Liker 3
Lenke til kommentar

ok pris? prisen var mye lavere enn normal pris, butikken har innrømmet at det var feilpriset vare så aksept det, livet går videre for en gjeng lavmælte mennesker. hadde dere brukt all den tiden til jobbing istendenfor å argumentere så hadde dere tjent nok penger til å kjøpe kortet allerede

De fleste hadde nok skjønt at det var feilpriset om det var et fullverdig 1070 kort. Her er det snakk om en mini-versjon som ikke alle er like oppdaterte på. Jeg har aldri lest eller sett noen mini-versjon av fullverdige GTX kort, og var usikker på om det gir samme ytelse. Kanskje det har så dårlige varmeegenskaper at det må klokkes ned en del? Kanskje mangler det noe på specsene? Passer det i alle bygg? De fleste måtte nok googlet en del for å vite om det var et bra kjøp.

 

Jeg så tilbudet FØR det var snakk om feilprising og jeg var faktisk usikker på om det var et godt kjøp. Hadde jeg bestilt det kortet så hadde det definitivt vært i god tro om at det var reell pris, men da jeg hadde et GTX 1070 fra før av så valgte jeg å stå over.

  • Liker 3
Lenke til kommentar

ok pris? prisen var mye lavere enn normal pris, butikken har innrømmet at det var feilpriset vare så aksept det, livet går videre for en gjeng lavmælte mennesker. hadde dere brukt all den tiden til jobbing istendenfor å argumentere så hadde dere tjent nok penger til å kjøpe kortet allerede

Fordi man er på jobb 24/7. sier vel mer om deg!  sitter å gråter som en liten unge om at vi er idioter men du er voksen og jobber hardt for pengene dine.  

  • Liker 3
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...