Gå til innhold
Trenger du tips og råd? Still spørsmål anonymt her ×

Tinder... start av samtale


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

 

Hei, hvordan går det fungerer fint. Eventuelt Hei * navn*, hvordan går det?

Fungerer det virkelig? Det virker veldig kjedelig og upersonlig.

Du kjenner ikke dama og har bare sett bilder av henne. Forsøk på å gjøre det personlig blir bare kleint og føles påtatt.

 

"Hei, hvordan går det?" er den universelle hilsen mellom to tenkende vesner. Det enkle er ofte det beste.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Husker ikke hvem som sa det, eller hvor jeg leste det... Uansett var det en som sa at man ofte fikk "falsk" respons når man kom med en unik og morsom åpner på nettdating. Motparten svarte deg ikke nødvendigvis fordi du var kjekk, men fordi du kunne underholde. Date ble det sjeldent noe av.

Å være morsom og underholdende er vel og bra, men det er ikke nok til å skape tiltrekning.

 

Gjentar at jeg aldri har prøvd nettdating og snakker derfor ikke fra egen erfaring. Det over gir ihvertfall mening i mine ører.

 

Støtter Henriks post over her.

Endret av G27
Lenke til kommentar
Gjest Bruker-239845

Mange jenter er interessert i sex på Tinder, men så lenge du ikke har et modellutseende og har høy sosial status og livsstil kommunisert gjennom bilder, så vil du ikke komme særlig langt med å åpne svært direkte, så sant du ikke går for mindre attraktive jenter. 

 

Jeg har hatt en viss suksess med å åpne direkte, men anbefaler det ikke.

 

"Jeg har lyst å gi deg en orgasme."

 

"Har du lyst på en orgasme?"

 

"Du burde komme og besøke meg en kveld."

 

Det er langt mer effektivt å åpne med litt takt og tone og så gjennomsyre samtalen med flørting og seksuelle undertoner for deretter å avtale et møte ganske raskt.

 

Jeg husker generelt dårlig, men jeg tror den generiske replikken jeg hadde mest suksess med var:

 

"Hva gjør du i kveld?"

 

Har hun den minste form for interesse, så vil hun svare på den og den er bedre enn "Hallo" eller "Hvordan går det?". Hun har tross alt et dusin av disse fra før av. Og et åpent spørsmål som det over innbyr på en samtale i stedet for kun et enkelt svar i retur.

 

Men jeg har vel også hatt suksess med kun "Hallo".

 

Til syvende og sist er Tinder et nummerspill og i langt større grad enn det virkelige liv (som også er et nummerspill). Man må ha litt flaks og være på rett plass til rett tid. En av de jeg kom i kontakt med og sexet var hjemme og kjedet seg en lørdagskveld. Flaks. Og litt finesse. ;) 

Lenke til kommentar
Gjest Bruker-239845
 

"Hei, hvordan går det?" er den universelle hilsen mellom to tenkende vesner. Det enkle er ofte det beste.

 

 

Har du selv hatt suksess med denne på Tinder? 

 

Etter min erfaring kan en slik replikk fungere utmerket i det virkelige liv. Kun et enkelt "Hei!" med karisma, god øyekontakt og eventuelt en seksuell undertone kan være magisk. Kanskje et lite sekund pause.

 

Men på Tinder har du ikke kroppsspråk, selvtillit eller utstråling. Derfor er min erfaring at den type replikk du foreslår er svært lite effektiv så sant du ikke er en mannlig modell eller lignende eller går for mindre attraktive jenter.

Lenke til kommentar

Jeg har ikke brukt Tinder fryktelig mye, men jeg har erfaring med å opprette kontakt med fremmede mennesker, og det er stort sett universelt. Og det jeg har brukt Tinder, har jeg god erfaring med med å bare holde det enkelt. "Hva gjør du i kveld?" som du selv foreslo er jo også en helt kurant, enkel åpner.

 

Greia er at det er meningsløst å si noe om "hva som funker" på grunnlag av egen erfaring med akkurat Tinder. Hvis noen svarer deg, har du ingen mulighet til å vite hvordan de ville reagert på hva som helst annet du skrev - det er langt flere variable som påvirker enn hva man kan ta stilling til. Dermed blir det eneste holdepunktet man har generell kunnskap om sosiale interaksjoner - og det vi vet med sikkerhet er at kvinner flest ikke setter pris på alt for direkte henvendelser. Som alltid er det jo et nummerspill så selvsagt kan man ha flaks, men igjen: det enkle er ofte det beste.

Lenke til kommentar
Gjest Bruker-239845

Jeg har ikke brukt Tinder fryktelig mye, men jeg har erfaring med å opprette kontakt med fremmede mennesker, og det er stort sett universelt. 

 

Jeg har bred erfaring med både Tinder og det virkelige liv og etter min mening er det en vesentlig forskjell på de to.

 

I det virkelige liv vil mange overdrive betydningen av hva man faktisk sier når man først tar kontakt, mens med Tinder er faktisk den første setningen du skriver veldig viktig. Selve "gamet" på Tinder er faktisk å få etablert kontakt. Når du har fått i gang en samtale er mye gjort.

 

Faktum er at konkurransen på Tinder og online dating er skyhøy fordi du konkurrerer med alle om å få oppmerksomheten hennes. En virkelig attraktiv jente har kanskje 1000 matcher i løpet av en uke og får 10+ meldinger daglig.

 

Og det jeg har brukt Tinder, har jeg god erfaring med med å bare holde det enkelt. "Hva gjør du i kveld?" som du selv foreslo er jo også en helt kurant, enkel åpner.

 

 

Jeg synes den er bedre enn "Hvordan går det?" fordi den inviterer til en samtale og gir henne muligheten til å si noe du kan spinne videre på eller hvor hun gjengjelder samtalen.

 

Hvordan går det?

 

Jo, bra takk. Du da?

 

Jo da, kan ikke klage.

 

Greia er at det er meningsløst å si noe om "hva som funker" på grunnlag av egen erfaring med akkurat Tinder. Hvis noen svarer deg, har du ingen mulighet til å vite hvordan de ville reagert på hva som helst annet du skrev - det er langt flere variable som påvirker enn hva man kan ta stilling til. Dermed blir det eneste holdepunktet man har generell kunnskap om sosiale interaksjoner - og det vi vet med sikkerhet er at kvinner flest ikke setter pris på alt for direkte henvendelser. Som alltid er det jo et nummerspill så selvsagt kan man ha flaks, men igjen: det enkle er ofte det beste.

 

 

Ikke meningsløst, men det er riktig som jeg har sagt andre plasser at menn og også kvinner kan lure seg selv ved å tro at de gjorde noe spesielt når det bare var at jenta likte deg uansett og det ganske tidlig.

 

Med det sagt, så vet vi alle at det er typer oppførsel som er mer effektiv enn andre. Vi har jo alt blitt enige om at hyperseksuelle førstemeldinger sannsynligvis er lite effektivt. Og leser man litt på diverse andre forum på nettet ser man jo hva jenter skriver om sine erfaringer med Tinder og hva slags meldinger de sjeldent svarer på.

 

Personlig mener jeg at Tinder ikke er verdt bryet og at det en veldig ineffektiv måte å møte attraktive jenter på. :)

Endret av Bruker-239845
Lenke til kommentar

 

 

Hei, hvordan går det fungerer fint. Eventuelt Hei * navn*, hvordan går det?

Fungerer det virkelig? Det virker veldig kjedelig og upersonlig.

Du kjenner ikke dama og har bare sett bilder av henne. Forsøk på å gjøre det personlig blir bare kleint og føles påtatt.

 

"Hei, hvordan går det?" er den universelle hilsen mellom to tenkende vesner. Det enkle er ofte det beste.

 

Det er forholdsvis enkelt å finne noe som er mer relevant for personen, enten ut fra bildene eller fra profilteksten. Når damene oversvømmes av "hei, hvordan går det" så står man ikke akkurat ut i mengden når man skriver det samme.

Lenke til kommentar

Husker ikke hvem som sa det, eller hvor jeg leste det... Uansett var det en som sa at man ofte fikk "falsk" respons når man kom med en unik og morsom åpner på nettdating. Motparten svarte deg ikke nødvendigvis fordi du var kjekk, men fordi du kunne underholde. Date ble det sjeldent noe av.

Å være morsom og underholdende er vel og bra, men det er ikke nok til å skape tiltrekning.

 

Gjentar at jeg aldri har prøvd nettdating og snakker derfor ikke fra egen erfaring. Det over gir ihvertfall mening i mine ører.

 

Støtter Henriks post over her.

 

Å oppnå interesse og at hun fortsetter å samtale med deg er da ikke en falsk respons. Hun har allerede vist at hun er interessert ved å sveipe til høyre, og det betyr at hun i det minste ikke finner deg fysisk frastøtende.

 

Åpningsreplikken er bare for å skape kontakt og interesse. Hvordan det går videre avhenger av hva du gjør når du først har fanget interessen hennes. Du har helt rett i at hvis du bare er en klovn hele veien så er det ikke sikkert det blir noen date. Men hvis man klarer å holde på interessen hennes videre i samtalen er det mer sannsynlig at det blir date.

 

Det må nødvendigvis være motsatt av det du skriver: Når noen svarer fordi du er underholdende så betyr det at du gir vedkommende positive følelser, og det er langt bedre enn ren kjedsomhet. Hvis du bare er kjedelig og ikke gir henne noe så har hun dusinvis av andre å velge mellom.

Endret av hekomo
Lenke til kommentar

Man må bare klare å by litt på seg selv. Jeg er veldig glad i musikk og har dratt samtalen over til dette temaet ganske fort. Funket greit for min del, men for å være ærlig er det enklere å hooke damer på byen enn på tinder. Mange som sier ja til å treffes for så å aldri høre noe mer osv. Dessuten så virker det til at de fleste sikter ganske høyt. Ikke at jeg er sånn veldig overfladisk, men får mye penere damer i virkeligheten enn hva jeg får på tinder.



Anonymous poster hash: a38e5...76a
Lenke til kommentar

Tinder og den slags programmer er utrolig overfladisk. Der sitter hver enkelt og bare tenker utseende. Og hvis bildene viser at man har en del penger i tillegg har man funnet en vinner. Sluttet med alt av sosiale medier og tullete apper. Å bli styrt av penger og utseende er nok vel og bra for mange men jeg misliker den slags. Føler akkurat dette blir verre og verre, samfunnet er ødelagt på alle mulige måter. Beste er å komme seg langt inni i bushen i Afrika og leve som en innfødt. Der får man virkelige verdier.

Lenke til kommentar

Tinder og den slags programmer er utrolig overfladisk. Der sitter hver enkelt og bare tenker utseende. Og hvis bildene viser at man har en del penger i tillegg har man funnet en vinner. Sluttet med alt av sosiale medier og tullete apper. Å bli styrt av penger og utseende er nok vel og bra for mange men jeg misliker den slags. Føler akkurat dette blir verre og verre, samfunnet er ødelagt på alle mulige måter. Beste er å komme seg langt inni i bushen i Afrika og leve som en innfødt. Der får man virkelige verdier.

 

Hvordan er dette forskjellig fra livet ellers? Før man har hatt kontakt med noen har man bare førsteinntrykket å gå etter, og det er gjerne utseendet det går på da.

Lenke til kommentar

 

Tinder og den slags programmer er utrolig overfladisk. Der sitter hver enkelt og bare tenker utseende. Og hvis bildene viser at man har en del penger i tillegg har man funnet en vinner. Sluttet med alt av sosiale medier og tullete apper. Å bli styrt av penger og utseende er nok vel og bra for mange men jeg misliker den slags. Føler akkurat dette blir verre og verre, samfunnet er ødelagt på alle mulige måter. Beste er å komme seg langt inni i bushen i Afrika og leve som en innfødt. Der får man virkelige verdier.

Hvordan er dette forskjellig fra livet ellers? Før man har hatt kontakt med noen har man bare førsteinntrykket å gå etter, og det er gjerne utseendet det går på da.

Er vel akkurat det jeg skriver at det er den veien samfunnet er på vei? Et ekstremt kroppspress der alle skal være topptrente og solbrune. Står knapt om noe annet i ukebladet og aviser. Kropp og penger.

Lenke til kommentar
Gjest Bruker-239845

På Tinder har du mer eller mindre kun ett eller flere bilder av deg selv.

 

Er du kun et bilde? Eller er det mer ved deg enn et stillbilde på et gitt tidspunkt?

 

Lol... :D

Endret av Bruker-239845
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...