Gå til innhold

Valget 2017


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Er usikker på hva jeg skal stemme, men jeg tror ikke Erna har blitt særlig populær ila disse årene. Jeg har stemt Høyre ved begge stortingsvalg, men er ikke nødvendigvis sikker på om jeg kommer til å fortsette med det. Det jeg føler kommer til å skje er nok at MDG og SV kommer til å gjøre det dårlig. Mulig SV risikerer å havne under sperregrensa. AP og FrP tipper jeg kommer til å gjøre det bedre enn ved forrige valg. Selv om bompengene ikke har forsvunnet så vil nok Sylvi Listhaug få med seg innvandringsskeptikerne til FrP.

Lenke til kommentar
Gjest Bruker-245639

Er ingen partier som er for infrastruktur og imot EU og innvandring, så da blir det nok blankt atter en gang. Dog, om FrP ligger an til å bli veldig store så kan det jeg stemmer på dem om de lover å stramme inn kraftig på asylrettigheter, men så var det dette med EU da...

Lenke til kommentar

Tja, ingen av partiene er gode valg i mitt syn. En blandingsregjering kommer uansett til å bli resultatet så ingen klarer å få gjort noe av det de sier. De er heller ikke så utrolig interresert i å gjøre noe fornuftig for mannen i gata, de hører ikke på hva folket vil uansett.

 

Konklusjonen er at jeg stemmer på Kystpartiet :w00t:

Lenke til kommentar

Er ingen partier som er for infrastruktur og imot EU og innvandring, så da blir det nok blankt atter en gang. Dog, om FrP ligger an til å bli veldig store så kan det jeg stemmer på dem om de lover å stramme inn kraftig på asylrettigheter, men så var det dette med EU da...

Å stemme blankt/ikke stemme blir det samme som å gi 1/x stemmer til alle parti. Selv om du ikke er 100% enig i noen, så kan det vel tenkes at du vil unngå å gi en delstemme til SV/rødt OG FrP/Høyre?

Lenke til kommentar
Gjest Bruker-245639

 

Er ingen partier som er for infrastruktur og imot EU og innvandring, så da blir det nok blankt atter en gang. Dog, om FrP ligger an til å bli veldig store så kan det jeg stemmer på dem om de lover å stramme inn kraftig på asylrettigheter, men så var det dette med EU da...

Å stemme blankt/ikke stemme blir det samme som å gi 1/x stemmer til alle parti. Selv om du ikke er 100% enig i noen, så kan det vel tenkes at du vil unngå å gi en delstemme til SV/rødt OG FrP/Høyre?

Nei, det er jo ikke det? Hvorfor mener du at en blank stemme er å stemme litt på alle?

Lenke til kommentar

AP. Kun AP og H aktuelle og når H samarbeider med FRP er de utelukka naturligvi selv om det er digg å slippe mas om TV-lisens, tobakk- og alkoholavgifter og annet Siv har lovet å fjerne (som er den delen av FRP man faktisk kan ta seriøst).

 

Kan ikke AP og H krype til korset snart og innse at kun privatisering skiller de og danne regjering?

Lenke til kommentar

 

 

Er ingen partier som er for infrastruktur og imot EU og innvandring, så da blir det nok blankt atter en gang. Dog, om FrP ligger an til å bli veldig store så kan det jeg stemmer på dem om de lover å stramme inn kraftig på asylrettigheter, men så var det dette med EU da...

Å stemme blankt/ikke stemme blir det samme som å gi 1/x stemmer til alle parti. Selv om du ikke er 100% enig i noen, så kan det vel tenkes at du vil unngå å gi en delstemme til SV/rødt OG FrP/Høyre?

Nei, det er jo ikke det? Hvorfor mener du at en blank stemme er å stemme litt på alle?

 

Med mindre jeg misforstår systemet så er det ganske enkel matte. -1 stemme som du potensielt hadde stemt på FrP vil indirekte fordeles likt over hele fjøla.

 

De eneste som jeg mener burde stemme blankt er de som enten er likeverdig enige eller uenige med samtlige partier på valglisten. Dersom man tenderer til ett eller flere partier er det bedre å kaste mynt/krone eller terning om hvilket av de man skal velge.

Lenke til kommentar

Hvordan tror dere valget går neste år? Hvem vinner? Havner noen under sperregrensen?

 

Hvilket parti stemmer dere? Gi gjerne en grunn til hva som får dere til å stemme det partiet!

Det kan gå begge veier, men jeg tror det blir AP.

 

Etter min mening så kan AP like så godt vinne valget i 2017. Så lenge Høyre og FRP ikke har flertall så får de ingenting igjennom. Jeg er ikke sikker på om jeg vil stemme, det er ikke noe parti jeg føler å stemme for. 

Lenke til kommentar
Gjest Bruker-406935

Håper at folk tenker litt på fremtiden, og konsekvensene av partienes meninger. Ikke på hva som føles godt akkurat nå, eller en lyst på mer penger til sin egen lomme eller privilegier i samfunnet.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-aj7hPT

 

Hvordan tror dere valget går neste år? Hvem vinner? Havner noen under sperregrensen?

 

Hvilket parti stemmer dere? Gi gjerne en grunn til hva som får dere til å stemme det partiet!

Det kan gå begge veier, men jeg tror det blir AP.

 

Etter min mening så kan AP like så godt vinne valget i 2017. Så lenge Høyre og FRP ikke har flertall så får de ingenting igjennom. Jeg er ikke sikker på om jeg vil stemme, det er ikke noe parti jeg føler å stemme for. 

 

Ja nettopp, FrP og Høyre har ikke flertall men om de vinner neste år så får de jo nettopp det flertallet de trenger for å gjennomføre politikken.

Lenke til kommentar

Ja nettopp, FrP og Høyre har ikke flertall men om de vinner neste år så får de jo nettopp det flertallet de trenger for å gjennomføre politikken.

Det er ingen sjanse for at FRP og Høyre får flertall i 2017, men de klarer kanskje å få flertall med KRF og Venstre. Det er jeg ikke interessert i, fordi det vil føre til ingen forandring, og en AP regjering i 2021.

 

Hvis de taper dette valget, da har de ihvertfall en sjanse å få flertall i 2021.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-aj7hPT

 

Ja nettopp, FrP og Høyre har ikke flertall men om de vinner neste år så får de jo nettopp det flertallet de trenger for å gjennomføre politikken.

Det er ingen sjanse for at FRP og Høyre får flertall i 2017, men de klarer kanskje å få flertall med KRF og Venstre. Det er jeg ikke interessert i, fordi det vil føre til ingen forandring, og en AP regjering i 2021.

 

Hvis de taper dette valget, da har de ihvertfall en sjanse å få flertall i 2021.

 

Hva er det som tyder på at FrP og Høyre ikke får flertallsregjering 2017?

Lenke til kommentar

Hva er det som tyder på at FrP og Høyre ikke får flertallsregjering 2017?

De mangler 10% for å kunne få flertallsregjering. Jeg har ingen tro på at de klarer å ta igjen så mye.

http://www.pollofpolls.no/?cmd=Stortinget

 

Jeg er også irritert på Høyre fordi deres første budsjett var latterlig, de ignorerte krisen i over et halvt år, og sommeren 2015 så lot de som flyktningkrisen var ikke noe problem.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...