Gå til innhold

Valget 2017


Anbefalte innlegg

 

Det handler ikke om velferd, men levestandard. Europeiske land er ledende på levestandard og er enkelt å ta seg frem til via godt etablerte menneskesmuglere via Tyrkia og Nordafrika. Radikal Islamisme bryr seg også relativt lite om økonomi. Flere terrorister har opp gjennom tidene vært både avhengig og uavhengig av staten for å overleve, så det er i grunn irrelevant. Derimot er det ingen tvil om at masseinnvandringen på tvers av religion og kultur er en stor belastning på samfunnet. Afrikanere som kommer til Europa er ikke alle muslimer men ser allikevel ut til å være avhengig av statlige velferdsgoder. Tyskalnd alene vil få en regning på flere titalls milliarder Euro i året på innvandring.

Det handler om levestandard, men islamisme bryr seg lite om økonomi?

 

Det ser ikke ut som du er enig med deg selv om annet enn at innvandring fra Afrika og Asia negativt.

 

Hvordan får man bedre levestandard av å sulte ihjel i Norge istedenfor i Syria?

 

 

En Islamist som har tenkt å sprenge seg selv i en folkemengde bryr seg lite om økonomi ja. Det er ikke så interessant for han om han kommer til å tjene penger når han skal ofre seg selv for en religion. Nei, jeg sier ikke at all innvandring er dårlig. Innvandring fra land der mennesker har lettere for å få seg jobb og ikke har et hat for landet han/hun har kommet til hjelper på god vei. Innvandring fra land som er så forskjellig fra Vesten at de ikke får seg jobb eller blir terrorister gir lite bidrag for samfunnet. Og så vidt jeg har fått med meg så sulter svært få folk i Norge. Man har tross alt frivillige suppekjøkken drevet av organisasjoner som Kirkens Nødhjelp. 

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

 

 

Det handler ikke om velferd, men levestandard. Europeiske land er ledende på levestandard og er enkelt å ta seg frem til via godt etablerte menneskesmuglere via Tyrkia og Nordafrika. Radikal Islamisme bryr seg også relativt lite om økonomi. Flere terrorister har opp gjennom tidene vært både avhengig og uavhengig av staten for å overleve, så det er i grunn irrelevant. Derimot er det ingen tvil om at masseinnvandringen på tvers av religion og kultur er en stor belastning på samfunnet. Afrikanere som kommer til Europa er ikke alle muslimer men ser allikevel ut til å være avhengig av statlige velferdsgoder. Tyskalnd alene vil få en regning på flere titalls milliarder Euro i året på innvandring.

Det handler om levestandard, men islamisme bryr seg lite om økonomi?

 

Det ser ikke ut som du er enig med deg selv om annet enn at innvandring fra Afrika og Asia negativt.

 

Hvordan får man bedre levestandard av å sulte ihjel i Norge istedenfor i Syria?

En Islamist som har tenkt å sprenge seg selv i en folkemengde bryr seg lite om økonomi ja. Det er ikke så interessant for han om han kommer til å tjene penger når han skal ofre seg selv for en religion. Nei, jeg sier ikke at all innvandring er dårlig. Innvandring fra land der mennesker har lettere for å få seg jobb og ikke har et hat for landet han/hun har kommet til hjelper på god vei. Innvandring fra land som er så forskjellig fra Vesten at de ikke får seg jobb eller blir terrorister gir lite bidrag for samfunnet. Og så vidt jeg har fått med meg så sulter svært få folk i Norge. Man har tross alt frivillige suppekjøkken drevet av organisasjoner som Kirkens Nødhjelp.

En terrorist bryr seg heller ikke om innvandringspolitikk. Det du nødvendigvis ønsker er en hermetisk lukking av Norge slik at terrorister ikke kan komme seg inn.

Lenke til kommentar

Lurer på:

https://www.google.no/?gws_rd=ssl#q=flyseteavgift

 

http://www.dinside.no/934866/naa-maa-du-betale-mer-i-nrk-lisens

 

http://www.tek.no/artikler/tusenvis-som-har-plombert-sin-tv-kan-likevel-bli-nodt-til-a-betale-nrk-lisens/349318

 

Er det høyre som er skyld i dette? Eller hadde dette skjedd hvis arbeiderpartiet\frp eller senterpartiet hadde hatt makten?

Det er jo vanskelig å si. Jeg har ikke satt meg inn i saken, men det mange glemmer når det kommer til alle skatter og avgifter er jo at et eller annet sted må jo pengene komme fra. Det kan godt tenkes at denne ikke hadde kommet med AP i regjering, men da hadde man kanskje heller ikke kvittet seg med arveavgiften, senket det generelle skattenivået eller lignende skattelettelser. Ap var fort ute med å kritisere flyseteavgiften, men satte selv i gang utredning av denne på eget landsmøte. Kritikken er nok mest strategisk fra Aps side, enn reell konstruktiv kritikk. Dette er hovedsaklig en flytting av midler over til å avgiftslegge miljøskadelige fremkomstmidler fremfor andre ting; noe det er bred enighet om på stortinget.

 

Angående NRK-lisens. Den økes hvert år. Økningene med dagens regjering har ikke vært særlig store, kanskje heller tvert i mot. NRK har måttet gjennomføre ganske store kostnadskutt.

Endring av selve lisensmodellen er også uungåelig pga den tekniske utviklingen vi ser. Akkurat denne diskusjonen hadde nok dukket opp uavhengig av hvem som hadde vært i regjering.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

 

Ap var fort ute med å kritisere flyseteavgiften, men satte selv i gang utredning av denne på eget landsmøte. Kritikken er nok mest strategisk fra Aps side, enn reell konstruktiv kritikk. Dette er hovedsaklig en flytting av midler over til å avgiftslegge miljøskadelige fremkomstmidler fremfor andre ting; noe det er bred enighet om på stortinget.

Ja men problemet er det ikke finnes andre transportmidler en fly.

Andre land har lyntog eller hyperloop det kunne heller prioriteres.

 

Man kunne tatt en del utgifter gjennom skatteseddelen også.

Selv om det er dårligere avtale for de som reiser en skjeldent gang.

Lenke til kommentar

 

 

 

Det handler ikke om velferd, men levestandard. Europeiske land er ledende på levestandard og er enkelt å ta seg frem til via godt etablerte menneskesmuglere via Tyrkia og Nordafrika. Radikal Islamisme bryr seg også relativt lite om økonomi. Flere terrorister har opp gjennom tidene vært både avhengig og uavhengig av staten for å overleve, så det er i grunn irrelevant. Derimot er det ingen tvil om at masseinnvandringen på tvers av religion og kultur er en stor belastning på samfunnet. Afrikanere som kommer til Europa er ikke alle muslimer men ser allikevel ut til å være avhengig av statlige velferdsgoder. Tyskalnd alene vil få en regning på flere titalls milliarder Euro i året på innvandring.

Det handler om levestandard, men islamisme bryr seg lite om økonomi?

 

Det ser ikke ut som du er enig med deg selv om annet enn at innvandring fra Afrika og Asia negativt.

 

Hvordan får man bedre levestandard av å sulte ihjel i Norge istedenfor i Syria?

En Islamist som har tenkt å sprenge seg selv i en folkemengde bryr seg lite om økonomi ja. Det er ikke så interessant for han om han kommer til å tjene penger når han skal ofre seg selv for en religion. Nei, jeg sier ikke at all innvandring er dårlig. Innvandring fra land der mennesker har lettere for å få seg jobb og ikke har et hat for landet han/hun har kommet til hjelper på god vei. Innvandring fra land som er så forskjellig fra Vesten at de ikke får seg jobb eller blir terrorister gir lite bidrag for samfunnet. Og så vidt jeg har fått med meg så sulter svært få folk i Norge. Man har tross alt frivillige suppekjøkken drevet av organisasjoner som Kirkens Nødhjelp.

En terrorist bryr seg heller ikke om innvandringspolitikk. Det du nødvendigvis ønsker er en hermetisk lukking av Norge slik at terrorister ikke kan komme seg inn.

 

 

Frihet for nordmenn, utluking av terrorister og villmenn. Ja takk.

Lenke til kommentar

Hvordan tror dere valget går neste år? Hvem vinner? Havner noen under sperregrensen?

 

Hvilket parti stemmer dere? Gi gjerne en grunn til hva som får dere til å stemme det partiet!

Strengt tatt havner et STORT flertall av partiene under sperregrensen. Det er faktisk langt flere partier i Norge enn de som er representert på Stortinget.

 

Jeg tror vi får regjeringsskifte, jeg tror Høyre/FrP kommer til å miste støtten fra Venstre og KrF. Kommer definitivt til å stemme på venstresiden Ap eller SV.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...