Gå til innhold

Er vestens forfall et bevis på at Kristendommen kanskje var riktig å følge?


Gjest Bruker-406935

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

 

Istedenfor takknemlighet til Gud, takker man seg selv.

 

Og som seg hør og bør... For gud har aldri gjort en eneste ting selv om du innbiller deg det, det er DU som gjør ting, det er DU som må gjøre jobben. Det eneste du gjør er å sette skylden på gud for hva du selv gjør... Hvorfor gjør du det?

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Endetidene og samfunnets forfall har det vel vært gjallet om så lenge det har vært samfunn. Hva som plutselig er annerledes nå ser jeg ikke.

 

Og så kjipt det må være (men strategisk klokt) å måtte si fra seg sin stolthet. Er det virkelig ikke en forskjell mellom stolthet og hovmod? Jeg ser på stolthet som en viktig egenskap.

Nja, forrige gang vi hadde et verdens ende type scenario i verden var jo med NAZI Tyskland, Imperialistiske Japan og andre verdenskrig. Men vi klarte å unngå det.

 

Nå nærmer vi oss igjen på flere plan, og stupene er overalt rundt oss. Vi gjør rett og slett ikke ting på en smart måte og vi legger selv til rette for at nye stup dukker opp rundt oss hele tiden. Samfunnet idag er overhode ikke bærekraftig. Vi har rett og slett ingen kontroll på noe som helst, ei heller mål og mening med det vi holder på med. Problemer forsøker vi ikke å løse, mens vi bruker all vår tid og energi på helt unødvendige ting som overhode ikke løser noe, men på mange måter gjør problemene verre.

 

Det skal lite til for at dette samfunnet kollapser, det er så fragilt.

Lenke til kommentar

Hvorfor har den allmektige Jehova Gud tillatt sin største motstander og alle den ondes tjenere å leve og fortsette med sin ondskap helt til sluttkampen ved Harmageddon. Jehova forkalrte det i korthet for egypts hardhjertede Farao: For å lære deg at jeg ikke ha brukt min styrke og slått deg og ditt folk med pest, til du blir feid vekk fra jorden, men dette er grunnen til at jeg har holdt deg i live: For å la deg se min makt og for å kunngjøre mitt ry overalt i verden. ( 2.Mosebok 9:14-16 )

 

Her åpenbarer Jehova at han har til hensikt å oppreise sine vitner som skal forkynne hans ry eller navn ut over hele jorden før alle fiendene blir ødelagt. Han hovedvitne er den som han gjør til sin Messias ( Jesus )eller salvede konge i sin teokratiske regjering. ( kristendommen )

Endret av ildsint
Lenke til kommentar

Ikke alle ler. For å sitere Nietzsche: God is dead. God remains dead. And we have killed him. How shall we comfort ourselves, the murderers of all murderers?

 

Forøvrig er nok 68-generasjonen, og den seksuelle frigjøringen og hele den pakka den representerte en stor del av årsaken til dette.

Jeg må le, fordi eksemplene du viste er sprøy. Kirken har monopol på religiøs propaganda over statskanalen. I tillegg er det drøssevis av private religiøse propagandakaneler over tv og radio i dette landet.

 

Men det tar du liksom ikke høyde for. Det er så platt, så ensidig, så dogmatisk det du kommer med. Blottet for nyanser og reflejsoner.

 

Arbeiderpartiet på 20-tallet? Visste du ikke at de var nærmest kommunister da? Trenger ikke være ekspert på historie for å vite at de fjernet seg langt fra kommunismen etter den tid.

 

Også kan du komme hamrende med de samme bibelsitatene dine, akkurat som de har noen verdi.

 

"Det skal komme falske profeter etter meg" er som å si sola skal stå opp i øst imorgen. Det ble sagt lenge før jesus, så jesus selv var like mye falsk profet som dem han refererte til.

 

Det blir like banalt som å si "religiøse sekter skal bli forfulgt i fremtiden". Akkurat som det har funnes noen religiøs sekt opp igjennom historien som ikke har blitt forfulgt?

Endret av Abigor
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Hvorfor har den allmektige Jehova Gud tillatt sin største motstander og alle den ondes tjenere å leve og fortsette med sin ondskap helt til sluttkampen ved Harmageddon. Jehova forkalrte det i korthet for egypts hardhjertede Farao: For å lære deg at jeg ikke ha brukt min styrke og slått deg og ditt folk med pest, til du blir feid vekk fra jorden, men dette er grunnen til at jeg har holdt deg i live: For å la deg se min makt og for å kunngjøre mitt ry overalt i verden. ( 2.Mosebok 9:14-16 )

 

Høres ut som en maktarrogant jævel som ikke er redd for å missbruke sin makt.

Drap på 600 000 barn var en helt legitim måte å vise farao hva han kan.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Jeg må le, fordi eksemplene du viste er sprøy. Kirken har monopol på religiøs propaganda over statskanalen. I tillegg er det drøssevis av private religiøse propagandakaneler over tv og radio i dette landet.

 

Ja, de har enda en ørliten sendetid som ser ut til å krympe mer og mer etterhvert som tiden går. Det som virkelig har "sendetid" idag er ting som overhodet ikke har noe med kristen tro og verdier å gjøre. Det har det bare blitt mindre og mindre av.
Lott og løye på andres bekostning, materialisme, glamour og showbiz med fokus på kropp, promiskuitet, pompøse kjendiser, fronting av et naturalistisk verdenssyn, stolte "fariseere" som hyller seg selv, negativ fremstilling av kristne. Det er sjelden du ser en suksessrik og samtidig ydmyk mann på TV idag.
 
Det finnes idag omtrent ikke en eneste ordentlig konservativ avis igjen i hele Norges land - utrolig! Dagen er det eneste jeg kan komme på. 

 

 

 

 

Arbeiderpartiet på 20-tallet? Visste du ikke at de var nærmest kommunister da? Trenger ikke være ekspert på historie for å vite at de fjernet seg langt fra kommunismen etter den tid.

 

Jeg har da ikke anklaget Arbeiderpartiet for å være kommunister idag, men blodrøde er de, og mange av dem tåler ikke konservativ kristendom (som kristendommen stort sett var her til lands til tja.. 70-tallet en gang?). 
Ting som abortsyn, kjønnsnøytral ekteskapslov, motstand mot reservasjonsrett for fastleger, svekking av kristendommens plass i grunnlov og skoleverk, en liberal bioteknologilov, motstand mot kontantstøtte, og for politisk innblanding i kirkens indre liv (DNK er jo omtrent = AP), og inntil nylig ville de ikke ta avstand fra burka og niqab. De har største delen av ansvaret for en rekke problemer mtp kultur- og religions- inkompabiliteten som finnes pga en altfor naiv innvandringspolitikk gjennom årevis, naiv toleranse, og nedsabling av alle som har vært kritiske. 
 
"Evil preaches tolerance until it is dominant, then it tries to silence good."  
 - Charles J. Chaput   
 
(uten at jeg kaller AP for ondskap. Jeg er glad i deres kjærlighet til andre mennesker, men den er dessverre for naiv. Man kan hjelpe andre uten å knekke hodet selv.)

 

 

 

"Det skal komme falske profeter etter meg" er som å si sola skal stå opp i øst imorgen. Det ble sagt lenge før jesus, så jesus selv var like mye falsk profet som dem han refererte til.

 

Det blir like banalt som å si "religiøse sekter skal bli forfulgt i fremtiden". Akkurat som det har funnes noen religiøs sekt opp igjennom historien som ikke har blitt forfulgt?

 
Det var ikke alt han sa, men at det idag finnes falske profeter som vrenger Bibelen i alle retninger for å tilpasses egne kløende ører er det ikke tvil om, og jeg ser hvor de stort sett kommer ifra.. (selv om jeg heller ikke er ekstrem-konservativ av meg)
 
If your god never disagrees with you, you might just be worshipping an idolized version of yourself
- Tim Keller
 
If you believe what you like in the Gospel, and reject what you don't like, it is not the Gospel you believe, but yourself
- St. Augustin
Endret av Fustasjeopphengsforkobling
Lenke til kommentar

 

Jeg må le, fordi eksemplene du viste er sprøy. Kirken har monopol på religiøs propaganda over statskanalen. I tillegg er det drøssevis av private religiøse propagandakaneler over tv og radio i dette landet.

 

Ja, de har enda en ørliten sendetid som ser ut til å krympe mer og mer etterhvert som tiden går. Det som virkelig har "sendetid" idag er ting som overhodet ikke har noe med kristen tro og verdier å gjøre. Det har det bare blitt mindre og mindre av.

Lott og løye på andres bekostning, materialisme, glamour og showbiz med fokus på kropp, promiskuitet, pompøse kjendiser, fronting av et naturalistisk verdenssyn, stolte "fariseere" som hyller seg selv, negativ fremstilling av kristne. Det er sjelden du ser en suksessrik og samtidig ydmyk mann på TV idag.

- St. Augustin

 

Faen så frekk du er.

 

Hvorfor skal vi ha positiv fremstilling av kristne? Hvorfor skal vi ha noe som helst kristen propaganda på norsk offentlig radio og tv overhode?

 

Hvorfor kan ikke du finansiere din egen propaganda uten å stikke sugerøret ned i våre felles penger? Hvorfor skal mine skattepenger brukes på utdatert søppel og løgner fra jernalderen?

 

De eneste som har tilgang til religiøs propaganda er de kristne. De eneste som får hjernevaske barna i offentlig skole til å tro på sin religion er de kristne. De eneste som får sine religiøse ledere ansatt i staten er de kristne.

 

Også våger du attpåtil å spe spott og spe over den kvaliteten vi har bare fordi den ikke snakker om asiatiske myter fra ørkenen? All den flotte kulturen vi har, underholdning, dokumentar, vitenskap, og nyhetsredaksjoner landet over. Det er ifølge deg materialisme, glamour, showbiz med fokus på kropp, promiskuitet og all helvetes svovel! Du er sannelig ikke snau i din omtale om andre. Men deg selv er det vel langt bedre med?

 

Alltid fint med moralske fjols som kan dømme andre.

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Jeg har da ikke anklaget Arbeiderpartiet for å være kommunister idag, men blodrøde er de, og mange av dem tåler ikke konservativ kristendom (som kristendommen stort sett var her til lands til tja.. 70-tallet en gang?). 

Ting som abortsyn, kjønnsnøytral ekteskapslov, motstand mot reservasjonsrett for fastleger, svekking av kristendommens plass i grunnlov og skoleverk, en liberal bioteknologilov, motstand mot kontantstøtte, og for politisk innblanding i kirkens indre liv (DNK er jo omtrent = AP), og inntil nylig ville de ikke ta avstand fra burka og niqab. De har største delen av ansvaret for en rekke problemer mtp kultur- og religions- inkompabiliteten som finnes pga en altfor naiv innvandringspolitikk gjennom årevis, naiv toleranse, og nedsabling av alle som har vært kritiske.

At kvinner kan bestemme over egen kropp, at en petriskål ikke behandles likt med en barnehage, at homofili ikke lenger er forbudt, at fargetv ikke lenger er synd, at kvinner har stemmerett, at mennesker ikke lenger blir brent på bålet for en kriminalitet som de kristne har diktet opp, at vi får nøytral og sekulær stat og lov istedenfor terrorteokratiet vi har lidd under i tusen år, alt dette er jo fantastisk fremgang som gangner oss alle.

 

Om du vil ha politikerne ut av kirken, så får du ta med deg kirken ut av politikken! DNK kan betale sine utgifter selv, istedenfor å stjele av alle andre. Så kan de da også få lov til å bestemme selv?

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Det var ikke alt han sa, men at det idag finnes falske profeter som vrenger Bibelen i alle retninger for å tilpasses egne kløende ører er det ikke tvil om, og jeg ser hvor de stort sett kommer ifra.. (selv om jeg heller ikke er ekstrem-konservativ av meg)

Det har funnes falske profeter i hele menneskets historie. Og det har blitt advart mot falske profeter av profeter som selv var falske. Du tolker bibelen til å passe ditt syn som hånd i hanske.

 

Hvis du er 100% enig med din gud, så kan det hende du har lurt deg selv til å være din egen gud. Rart det der.

 

Husk at selv barn idag vet mer enn hva bibelens ukjente forfattere gjorde. Det tar hvem som helst 5 minutter å forbedre den dårlige og utdaterte umoralen i bibelen.

Endret av Abigor
  • Liker 2
Lenke til kommentar

"Evil preaches tolerance until it is dominant, then it tries to silence good."

 

Kristendom er vel et prima eksempel på dette. Når de ikke har taket og derfor er "alternative" skal man akseptere alternative meninger. Når de har makten og derfor ikke er alternativet til makta så er det vel lite toleranse for alternative meninger.

 

Og ja da, "sann kristendom" og alt det der. Vi vet, vi vet...

  • Liker 3
Lenke til kommentar

Faen så frekk du er.

 

Rette ræva som feis...

 

 

 

Hvorfor skal vi ha positiv fremstilling av kristne? Hvorfor skal vi ha noe som helst kristen propaganda på norsk offentlig radio og tv overhode?

 

Hvorfor kan ikke du finansiere din egen propaganda uten å stikke sugerøret ned i våre felles penger? Hvorfor skal mine skattepenger brukes på utdatert søppel og løgner fra jernalderen?

 

De eneste som har tilgang til religiøs propaganda er de kristne. De eneste som får hjernevaske barna i offentlig skole til å tro på sin religion er de kristne. De eneste som får sine religiøse ledere ansatt i staten er de kristne.

 

Også våger du attpåtil å spe spott og spe over den kvaliteten vi har bare fordi den ikke snakker om asiatiske myter fra ørkenen? All den flotte kulturen vi har, underholdning, dokumentar, vitenskap, og nyhetsredaksjoner landet over. Det er ifølge deg materialisme, glamour, showbiz med fokus på kropp, promiskuitet og all helvetes svovel! Du er sannelig ikke snau i din omtale om andre. Men deg selv er det vel langt bedre med?

 

Alltid fint med moralske fjols som kan dømme andre.

 

 

Offentlig radio og TV bør sende det offentligheten er interessert i, og vil høre, og som er i relasjon til Norske verdier. Det innebærer også mange kristne skattebetalere.

 

Alle skal kunne ha tilgang til å kunne jobbe i staten, det kommer ikke an på om du er kristen eller ikke.

 

Resten av oppgulpet gidder jeg ikke svare på.. har svart på det tusen ganger andre steder uansett.

 

Selvsagt må man kunne både bedømme og dømme andres meninger. Alle gjør det. Problemet er heller at de ikke ser seg selv i speilet før de dømmer andre.

Lenke til kommentar

At kvinner kan bestemme over egen kropp, at en petriskål ikke behandles likt med en barnehage, at homofili ikke lenger er forbudt, at fargetv ikke lenger er synd, at kvinner har stemmerett, at mennesker ikke lenger blir brent på bålet for en kriminalitet som de kristne har diktet opp, at vi får nøytral og sekulær stat og lov istedenfor terrorteokratiet vi har lidd under i tusen år, alt dette er jo fantastisk fremgang som gangner oss alle.

Om du vil ha politikerne ut av kirken, så får du ta med deg kirken ut av politikken! DNK kan betale sine utgifter selv, istedenfor å stjele av alle andre. Så kan de da også få lov til å bestemme selv?

 

 

Jeg har ikke tatt til ordet for at kvinner ikke skal bestemme over egen kropp, hva du mener med petriskål vet jeg ikke, jeg har ikke (og ingen kristne jeg kjenner til i Norge) har tatt til ordet for at homofili skal være forbudt, eller at fargetv er synd. Såvidt jeg vet var stemmerett for kvinner noe som kristne først og fremst kjempet frem for kvinner tidlig på 1900-tallet (når nesten hele befolkningen var kristen). Heksebrenning kan du lese kort om her.

 

Jeg har heller aldri tatt til ordet for at Norge skal være noe teokrati (ingen kristne jeg kjenner har det). Jeg er for skille mellom kirke og stat (det er faktisk Jesu lære), men mennesker finnes i begge, og mennesker tar ikke av seg sine verdier når de går på jobben eller i kirken for den del. Men at de ikke bør blande seg for mye sammen, det er jeg enig i. Ellers enig i at DNK kan betale mange (dog ikke alle) utgifter selv som alle andre.

Lenke til kommentar

Det har funnes falske profeter i hele menneskets historie. Og det har blitt advart mot falske profeter av profeter som selv var falske. Du tolker bibelen til å passe ditt syn som hånd i hanske.

Hvis du er 100% enig med din gud, så kan det hende du har lurt deg selv til å være din egen gud. Rart det der.

 

Husk at selv barn idag vet mer enn hva bibelens ukjente forfattere gjorde. Det tar hvem som helst 5 minutter å forbedre den dårlige og utdaterte umoralen i bibelen.

 

 

Selvsagt har det alltid funnes falske profeter, men jeg tviler på i den grad som idag (i vestlige, gjerne protestantiske land, vel og merke). Alle tolker bibelen - det er ikke poenget her.

 

Hvis man er 100 % enig med Gud så er man sin egen gud, det må du forklare. For å si det sånn.. ingen har forstått Gud 100 %, og ingen kommer noengang til å gjøre det. Ingen har noenting i nærheten av en 100 % sann forståelse av virkeligheten, hverken den synlige eller usynlige.

 

Resten er ikke verdt tiden å svare på.

Lenke til kommentar

"Evil preaches tolerance until it is dominant, then it tries to silence good."

 

Kristendom er vel et prima eksempel på dette. Når de ikke har taket og derfor er "alternative" skal man akseptere alternative meninger. Når de har makten og derfor ikke er alternativet til makta så er det vel lite toleranse for alternative meninger.

 

Og ja da, "sann kristendom" og alt det der. Vi vet, vi vet...

 

Kristendom er tolerant, men ikke naivt tolerant. Det er heller ikke Gud. Han kastet djevelen ut av himmelen når han ville overordne seg Gud, og han kan ikke tolerere all ondskap - da ville han ikke vært 100 % rettferdig, og han kan heller ikke frelse mennesker mot deres vilje. Toleranse er ikke å akseptere alle idëer, men likevel behandle alle mennesker fint, og la dem få si sin mening og bli hørt.

Lenke til kommentar

 

Jeg må le, fordi eksemplene du viste er sprøy. Kirken har monopol på religiøs propaganda over statskanalen. I tillegg er det drøssevis av private religiøse propagandakaneler over tv og radio i dette landet.

 

Ja, de har enda en ørliten sendetid som ser ut til å krympe mer og mer etterhvert som tiden går. Det som virkelig har "sendetid" idag er ting som overhodet ikke har noe med kristen tro og verdier å gjøre. Det har det bare blitt mindre og mindre av.

Lott og løye på andres bekostning, materialisme, glamour og showbiz med fokus på kropp, promiskuitet, pompøse kjendiser, fronting av et naturalistisk verdenssyn, stolte "fariseere" som hyller seg selv, negativ fremstilling av kristne. Det er sjelden du ser en suksessrik og samtidig ydmyk mann på TV idag.

 

Det finnes idag omtrent ikke en eneste ordentlig konservativ avis igjen i hele Norges land - utrolig! Dagen er det eneste jeg kan komme på.

 

 

 

Huff ja. Jeg tror det hadde vært sunt for samfunnet om vi hadde hatt litt mer kristlige verdier på TV og litt mindre hor, vold, løgn og søppel. Når Abigor snakker om Kristen propaganda på TV har han åpenbart ikke fått med seg at den har en særs liten plass og at det største og verste i forhold til propaganda er politisk søppel som serveres av løgnere for å lure folket.

 

Hadde vi nå endelig hatt litt mer Kristen propaganda kunne vi også muligens ha fått tilbake litt fornuft. Ikke engang filosofi har stor plass i våre medier, de domineres av tingene nevnt ovenfor, og folk klager ikke engang på dritten de blir servert.

 

Jeg synes System Of A Down sier det best: "turn of your TV!!!!!".

 

"Underholdning" i dagens samfunn er rett og slett groteskt, horete, løgnaktig søppel.

 

Hadde det bare vært så vel at noe av det ble erstattet av Kristen moral, filosofi og tanker hadde vi muligens sluppet å bli forgiftet i hodet hver gang vi ser på TV eller leser i mediene.

 

Jeg burde kanskje lytte til mitt eget råd. Jeg spør meg jo ofte hva jeg kan gjøre for å bryte med den onde sirkelen og hvordan jeg kan få inn sunne ting fra samfunnet. Og det handler jo egentlig mest av alt om å ekskludere alt dritten som blir servert. Så jeg burde lytte mer til meg selv. Det er da ikke altfor problematisk å leve uten TV og medier? Da blir man nok vel mer fornøyd vil jeg tro, i bunn og grunn.

 

 

Bedre å være "ignorant" enn å bli kontinuerlig forgiftet..

Endret av zeebra
Lenke til kommentar

Offentlig radio og TV bør sende det offentligheten er interessert i, og vil høre, og som er i relasjon til Norske verdier. Det innebærer også mange kristne skattebetalere.

 

Alle skal kunne ha tilgang til å kunne jobbe i staten, det kommer ikke an på om du er kristen eller ikke.

 

Resten av oppgulpet gidder jeg ikke svare på.. har svart på det tusen ganger andre steder uansett.

 

Selvsagt må man kunne både bedømme og dømme andres meninger. Alle gjør det. Problemet er heller at de ikke ser seg selv i speilet før de dømmer andre.

Hva om offentlig radio og tv kan sende noe alle kan like, ikke kristenpropaganda forbeholdt de kristne?

 

Det er bare kristne religiøse ledere som er ansatt av staten, ingen andre religiøse ledere. Snakker ikke om "å kunne jobbe i staten", jeg snakker om å være ansatt av staten med det formål å spre religion.

 

Virker ikke som du ser deg selv i speilet når du åpenbart er imot niqab og burka samtidig som du er negativ til at folk diskuterer og viser kropp. Dette er jo noe du og burkaene faktisk er enig om.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...