Gå til innhold

Er vestens forfall et bevis på at Kristendommen kanskje var riktig å følge?


Gjest Bruker-406935

Anbefalte innlegg

Det kan være jeg tar feil, men jeg baserer jo virkelighetsoppfatningen min på hva jeg ser rundt meg. Og når jeg ser rundt meg idag er det ikke mange som ser tilbake. De har blikket limt til en telefon som regel.

 

Ja, greit. Det er uavhengig om de er 50 eller 19, men de som er 19 har aldri levd livet uten å ha ansiktet/øynene limt til enheten.

 

Og generasjonen før din klaget over TV'en sitt inntog. Alle kom til å sitte foran skjermen og bli firkanta i øya. Og generasjonen før den igjen klaget på musikken ungdommen hørte på, makan til søl. Og før der var det sikkert noen gretne gubber som jalla over bilens oppfinnelse. Så upersonlig med et fremkomstmiddel man ikke må skrape opp møkka etter.

 

Vi er vanedyr, og vi liker ikke forandringer. Det er typisk gammalmannsargumentasjon at "alt var bedre før, da jeg var ung". Men sannheten er vel at vi lever stadig lengre og mer komfortabelt. Så kan man jo avgjøre om det er til det bedre eller ei.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

 

Evolusjonsteorien er kvasi-vitenskap.

 

Hvordan kan du si noe slikt, når du ikke skjønner bæret av det du syntes er kvasi vitenskap? Burde du ikke i det minste forstå evolusjon før du kommer med slikt oppgulp?

 

Du har blitt forklart hvordan evolusjon henger sammen, men du klarer ikke engang etter det å forstå det, så alt jeg sitter igjen med er at du egentlig sier er at du ikke forstår evolusjon og derfor er det kvasi vitenskap... Uten selv å forstå at du setter deg selv i båsen med kvasi over... 

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Kristne er programforpliktet til å benekte evolusjonen.

Passer dårlig med en gud når alt kan utvikle seg basert på sine omgivelser istedenfor en almektig skaper.

Gjelder muslimer også, de også holder seg med primitive påståtte skapelser som deres gud selvsagt står bak... og kvinner ble skrapet ut av mannens møkk, sånn omtrent.. ..

 

Evolusjon er gift for religiøse, for det drar livsløgnene de står på vekk under bena på dem... Ingen synd, ingen jesus, evolusjon, ingen skapelse.. 

Lenke til kommentar

 

Det kan være jeg tar feil, men jeg baserer jo virkelighetsoppfatningen min på hva jeg ser rundt meg. Og når jeg ser rundt meg idag er det ikke mange som ser tilbake. De har blikket limt til en telefon som regel.

 

Ja, greit. Det er uavhengig om de er 50 eller 19, men de som er 19 har aldri levd livet uten å ha ansiktet/øynene limt til enheten.

Og generasjonen før din klaget over TV'en sitt inntog. Alle kom til å sitte foran skjermen og bli firkanta i øya. Og generasjonen før den igjen klaget på musikken ungdommen hørte på, makan til søl. Og før der var det sikkert noen gretne gubber som jalla over bilens oppfinnelse. Så upersonlig med et fremkomstmiddel man ikke må skrape opp møkka etter.

 

Vi er vanedyr, og vi liker ikke forandringer. Det er typisk gammalmannsargumentasjon at "alt var bedre før, da jeg var ung". Men sannheten er vel at vi lever stadig lengre og mer komfortabelt. Så kan man jo avgjøre om det er til det bedre eller ei.

 

 

1 Thessalonians 5

 

"Now, brothers and sisters, about times and dates we do not need to write to you, 2for you know very well that the day of the Lord will come like a thief in the night. 3While people are saying, “Peace and safety,” destruction will come on them suddenly, as labor pains on a pregnant woman, and they will not escape."

 

Vi har det definitivt lettere enn noen gang, men ser du ting i et bibelsk perspektiv som jeg har vært inne på før her, aner jeg det ligger noe foran oss vi må være obs på. Globalisering og alt dette står nevnt der. Det er jo mulig jeg tolker ting feil men jeg føler jeg må videreformidle det jeg leser og ser. Men jeg tror på det som står i bibelen. "Jeg er alfa og omega, begynnelsen og slutten." - Jesus.

Endret av marius77
Lenke til kommentar

 

 

Det kan være jeg tar feil, men jeg baserer jo virkelighetsoppfatningen min på hva jeg ser rundt meg. Og når jeg ser rundt meg idag er det ikke mange som ser tilbake. De har blikket limt til en telefon som regel.

 

Ja, greit. Det er uavhengig om de er 50 eller 19, men de som er 19 har aldri levd livet uten å ha ansiktet/øynene limt til enheten.

 

Og generasjonen før din klaget over TV'en sitt inntog. Alle kom til å sitte foran skjermen og bli firkanta i øya. Og generasjonen før den igjen klaget på musikken ungdommen hørte på, makan til søl. Og før der var det sikkert noen gretne gubber som jalla over bilens oppfinnelse. Så upersonlig med et fremkomstmiddel man ikke må skrape opp møkka etter.

Vi er vanedyr, og vi liker ikke forandringer. Det er typisk gammalmannsargumentasjon at "alt var bedre før, da jeg var ung". Men sannheten er vel at vi lever stadig lengre og mer komfortabelt. Så kan man jo avgjøre om det er til det bedre eller ei.

 

1 Thessalonians 5

 

"Now, brothers and sisters, about times and dates we do not need to write to you, [/size]2[/size]for you know very well that the day of the Lord will come like a thief in the night. [/size]3[/size]While people are saying, “Peace and safety,” destruction will come on them suddenly, as labor pains on a pregnant woman, and they will not escape."[/size]

 

Vi har det definitivt lettere enn noen gang, men ser du ting i et bibelsk perspektiv som jeg har vært inne på før her, aner jeg det ligger noe foran oss vi må være obs på. Globalisering og alt dette står nevnt der. Det er jo mulig jeg tolker ting feil men jeg føler jeg må videreformidle det jeg leser og ser. Men jeg tror på det som står i bibelen. "Jeg er alfa og omega, begynnelsen og slutten." - Jesus.[/size]

Hva er det føler at du må videreformidle? At jesus kommer snart igjen? Bare ikke vær bekymret for at vi ikke er blitt advart før. Du er ikke den første som sier det, det er blitt mast om i 2000 år.

Lenke til kommentar

 

 

 

Det kan være jeg tar feil, men jeg baserer jo virkelighetsoppfatningen min på hva jeg ser rundt meg. Og når jeg ser rundt meg idag er det ikke mange som ser tilbake. De har blikket limt til en telefon som regel.

 

Ja, greit. Det er uavhengig om de er 50 eller 19, men de som er 19 har aldri levd livet uten å ha ansiktet/øynene limt til enheten.

Og generasjonen før din klaget over TV'en sitt inntog. Alle kom til å sitte foran skjermen og bli firkanta i øya. Og generasjonen før den igjen klaget på musikken ungdommen hørte på, makan til søl. Og før der var det sikkert noen gretne gubber som jalla over bilens oppfinnelse. Så upersonlig med et fremkomstmiddel man ikke må skrape opp møkka etter.

Vi er vanedyr, og vi liker ikke forandringer. Det er typisk gammalmannsargumentasjon at "alt var bedre før, da jeg var ung". Men sannheten er vel at vi lever stadig lengre og mer komfortabelt. Så kan man jo avgjøre om det er til det bedre eller ei.

 

1 Thessalonians 5

 

"Now, brothers and sisters, about times and dates we do not need to write to you, [/size]2[/size]for you know very well that the day of the Lord will come like a thief in the night. [/size]3[/size]While people are saying, “Peace and safety,” destruction will come on them suddenly, as labor pains on a pregnant woman, and they will not escape."[/size]

 

Vi har det definitivt lettere enn noen gang, men ser du ting i et bibelsk perspektiv som jeg har vært inne på før her, aner jeg det ligger noe foran oss vi må være obs på. Globalisering og alt dette står nevnt der. Det er jo mulig jeg tolker ting feil men jeg føler jeg må videreformidle det jeg leser og ser. Men jeg tror på det som står i bibelen. "Jeg er alfa og omega, begynnelsen og slutten." - Jesus.[/size]

Hva er det føler at du må videreformidle? At jesus kommer snart igjen? Bare ikke vær bekymret for at vi ikke er blitt advart før. Du er ikke den første som sier det, det er blitt mast om i 2000 år.

 

 

tja, jeg har opplevd såpass mye rart at jeg er ikke i tvil, dermed er dette litt skummelt også.. folk glemmer den biten. At det er 2000 år siden har ingen relevans i det heletatt. Les bibelen, så vil du se hva som har skjedd og hva som må skje, ting nevnt der har enda ikke skjedd, andre ting har skjedd, så det er helt tydelig det bibelen beskriver har lang tidshorisont.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

 

tja, jeg har opplevd såpass mye rart at jeg er ikke i tvil, dermed er dette litt skummelt også..

Eksempler på dette hadde vært fint.

 

 

hadde du trodd på det hvis jeg fortalte det? neppe... er det da noe vits å legge ut om her, så du kan kalle meg gal e.l? jeg var jo sånn selv engang i tiden så jeg vet hvordan du tenker, men andre kristne kjenner seg derimot igjen i det jeg sier, så jeg sparer stort sett sånne opplevelser til samtaler med de.

Endret av marius77
Lenke til kommentar

 

 

tja, jeg har opplevd såpass mye rart at jeg er ikke i tvil, dermed er dette litt skummelt også..

Eksempler på dette hadde vært fint.

 

 

hadde du trodd på det hvis jeg fortalte det? neppe... er det da noe vits å legge ut om her, så du kan kalle meg gal e.l? jeg var jo sånn selv engang i tiden så jeg vet hvordan du tenker, men andre kristne kjenner seg derimot igjen i det jeg sier, så jeg sparer stort sett sånne opplevelser til samtaler med de.

 

Det kommer helt an på hva du har opplevd. Det kan hende du synes det er rart og at det samtidig kan ha en rasjonell forklaring. Jeg har ingenting å tjene på å overbevise deg om hva du skal tro. Endret av RRhoads
Lenke til kommentar

 

 

 

tja, jeg har opplevd såpass mye rart at jeg er ikke i tvil, dermed er dette litt skummelt også..

Eksempler på dette hadde vært fint.

 

 

hadde du trodd på det hvis jeg fortalte det? neppe... er det da noe vits å legge ut om her, så du kan kalle meg gal e.l? jeg var jo sånn selv engang i tiden så jeg vet hvordan du tenker, men andre kristne kjenner seg derimot igjen i det jeg sier, så jeg sparer stort sett sånne opplevelser til samtaler med de.

 

Det kommer helt an på hva du har opplevd. Det kan hende du synes det er rart og at det samtidig kan ha en rasjonell forklaring. Jeg har ingenting å tjene på å overbevise deg om hva du skal tro.

 

 

det har ingen "rasjonell" forklaring, ergo har konklusjonen blitt at jeg er gal hvis jeg har fortalt det på dette forumet. Galskap er da ifølge folk her å høre stemmer som sier veldig konkrete ting som skjer senere etc. Kort fortalt, jeg rotet meg (uvitende) opp i noe som sporet inn på okkultisme og mye rart en periode og har slitt lenge etter det (djevelen har ikke villet gi slipp på meg). Men nå er vitenskapen også på vei bort ifra ateisme som forklaring på ting etter å ha vært i den leieren i flere år takket være kvantefysikk og mye annet som forvirrer forskerne, så skal vi bruke et strengt vitenskapelig syn på dette her, så er ikke jeg noe mer forskrudd enn en hvilken som helst ateist, og det jeg sier kan, sett med en kvantefysikers øyne, faktisk godt hende er helt sant.

Endret av marius77
Lenke til kommentar

 

Mutasjon og halveringstid er vitenskap. Evolusjonsteorien er kvasi-vitenskap.

Det du sier er ren løgn og du har naturligvis ikke kilder på det.

 

Ønsker du kilder på at evolusjonsteori er vitenskap og ikke kvasi-vitenskap?

 

 

Nei, og du har ikke kilder på at enhjørninger ikke eksisterer :hm:

 

At du tror på evolusjonsteori er helt i orden, vi har tross alt religionsfrihet, så det går helt greit, og jeg har full respekt for dine valg.

Lenke til kommentar

 

Det kan være jeg tar feil, men jeg baserer jo virkelighetsoppfatningen min på hva jeg ser rundt meg. Og når jeg ser rundt meg idag er det ikke mange som ser tilbake. De har blikket limt til en telefon som regel.

 

Ja, greit. Det er uavhengig om de er 50 eller 19, men de som er 19 har aldri levd livet uten å ha ansiktet/øynene limt til enheten.

Og generasjonen før din klaget over TV'en sitt inntog. Alle kom til å sitte foran skjermen og bli firkanta i øya. Og generasjonen før den igjen klaget på musikken ungdommen hørte på, makan til søl. Og før der var det sikkert noen gretne gubber som jalla over bilens oppfinnelse. Så upersonlig med et fremkomstmiddel man ikke må skrape opp møkka etter.

 

Vi er vanedyr, og vi liker ikke forandringer. Det er typisk gammalmannsargumentasjon at "alt var bedre før, da jeg var ung". Men sannheten er vel at vi lever stadig lengre og mer komfortabelt. Så kan man jo avgjøre om det er til det bedre eller ei.

 

 

TV er faktisk svært uheldig for veldig mange. Er du klar over at personer i USA ser på TV i gjennomsnitt 4-5 timer per dag og at folk i Europa ser på tv i gjennomsnitt 3-4 timer hver dag? Jeg fatter ikke hvordan det er mulig. I tillegg til jobb osv og soving? Hvordan får de det til?

 

Tv er også fullt av vold og drap, som jo tross alt er vår mest populære underholdning og i tillegg fullt av misinfomasjon og propaganda. Så TV er ikke helt ufarlig. Ei heller er musikken idag spesielt bra. Det synges stort sett om vulgære ting og mange artister glorifiserer de verste av ting, som vold, drap, egoisme, grådighet, sløseri osv. Iallefall kan ikke jeg se mye spredning av gode verdier i musikken idag. Noen unntak gjelder selvfølgelig. Det meste er ren søppel og bidrar til å holde samfunnet nede.

 

Tviler på det var mange som klaget på biler, selv om det har hatt mange uheldige effekter. Og først nå må vi virkelig begynne å skrape dritten bilen har skapt. På mindre enn to generasjoner klarer vi nok å brenne av alle oljen på denne kloden. Olje brukes forresten ikke bare til brennstoff. Måten vi implementerte biler på var ikke helt smart. Vi kan ta mye lærdom fra våre feil der.

 

Lever vi virkelig bedre idag? Hva med gjennomsnittspersonen på kloden? Lever de bedre idag? Eller når du sier "vi", mener du bare oss i vestlige samfunn da og at alle andre er uverdige vesener som godt kan være offer av våre fremskritt? Er samfunnet virkelig så bra idag som alle skal ha det til relativt sett? Og til hvilken pris? Hvor lenge er det til samfunnet kollapser fordi vi har "festet" oss gjennom etterkrigstiden? Samfunnet vi har bygget har skapt en rekke eksistensielle problemer for oss selv.

 

Er vi flinke til noe som helst idag? Jeg mener relativt sett i forhold til slutten av 1800 tallet f.eks når verden var inne i en gullalder. Vanvittige oppfinnelser, vanvittige muligheter og et samfunn med relativt enorme fremskritt. Idag er vi så mange flere og generelt sett vet vi såpass mye mer, at dagens fremskritt rett og slett ser meget tafatte ut, og rimelig unødvendig. Når folk skriker at et nytt ikon på en mobilenhet er en revolusjon, da er det virkelig noe galt med vår egen evne til å utvikle oss, og dagens genier er jammen ikke mye til genier i forhold til de på slutten av 1800 tallet.

 

Hva er formålet med samfunnet vårt? Hva er poenget med å brenne av alle resursene? Hva er hensikten bak all ødeleggelsen og forsøplingen vi driver med på denne kloden? Gjør vi alt dette med god grunn eller er det rett og slett ren sløsing av muligheter og enorme problemer skapt uten noe som helst plan eller mål eller motytelse.

 

Det finnes både positive og negative ting med dagens samfunn, men de negative begynner å bli såpass store nå at de positive ikke veier opp for de.

 

Jeg tror personlig at de hele begynte å gå nedover når finans tok over for økonomi og når de rike tok over samfunnet, engang rundt 1 verdenskrig. Introduksjonen av den Amerikanske sentralbanken og sentralisert kontroll over penger på en helt annen måte, og et overfokus på penger generelt sett hvor økonomi og folk flest ble offer for et system som helt til den dag idag kun har gjort de rike rikere, og folk flest mer og mer avhengig av disse.

 

Jeg vet ikke om ting er bedre eller verre enn før. Det eneste jeg vet er at verden kan være og kan bli en MYE bedre plass enn den er idag. Og at relativt til hva verden idag burde være, så er den en rimelig råtten plass.

Lenke til kommentar

 

 

Mutasjon og halveringstid er vitenskap. Evolusjonsteorien er kvasi-vitenskap.

Det du sier er ren løgn og du har naturligvis ikke kilder på det.

 

Ønsker du kilder på at evolusjonsteori er vitenskap og ikke kvasi-vitenskap?

 

 

Nei, og du har ikke kilder på at enhjørninger ikke eksisterer :hm:

 

At du tror på evolusjonsteori er helt i orden, vi har tross alt religionsfrihet, så det går helt greit, og jeg har full respekt for dine valg.

 

 

For å ta dette med enhjørninger så er dette her noe som er feilaktig kreditert til bibelen, jeg trodde også det sto der men det gjør det altså ikke:

 

https://en.wikipedia.org/wiki/Unicorn

 

Bibelen går inn på ufo fenomenet (søk på "lam" og alister crowley, bibelen sier også at djevelen regjerer i den 2 himmel, rommet rundt jorda), pyramidene verden rundt og hvorfor mennesklig sivilisasjon plutselig "tok av" for rundt 5000 år siden (falne engler) og mye annet rart som jeg ikke har satt meg så veldig inn i enda.

 

Det er mye ved bibelen jeg ikke forstår men nye ting åpenbarer seg stadig vekk, det rare med bibelen er f.eks at jeg nesten lever igjennom kapittel etter kapittel, det står at Guds ord er levende, og det er det virkelig for de som leser den daglig, og jeg får dypere forståelse i ting (det gir "svar" jeg ikke forsto) som virket uforståelig første gang jeg leste bibelen. Det er i det heletatt en merkelig bok, og langt ifra noe eventyrhistorie sånn jeg først trodde. Det er som noen snakker til deg igjennom teksten, men som kristne sier, bibelen er Guds ord. Hvis du har litt tro på at det kan være sant, så må du ikke tilnærme deg bibelen som en professor. Du må se deg selv i lys av det du leser. Se på hvert kapittel du leser om kvelden som en dag i ditt liv, og da vil det nesten være som å lese en dagbok om ditt liv, skrevet av Gud. Da leser du etter hva jeg har opplevd bibelen riktig, sånn den er ment å leses.

Endret av marius77
  • Liker 1
Lenke til kommentar

 

 

Det kan være jeg tar feil, men jeg baserer jo virkelighetsoppfatningen min på hva jeg ser rundt meg. Og når jeg ser rundt meg idag er det ikke mange som ser tilbake. De har blikket limt til en telefon som regel.

 

Ja, greit. Det er uavhengig om de er 50 eller 19, men de som er 19 har aldri levd livet uten å ha ansiktet/øynene limt til enheten.

Og generasjonen før din klaget over TV'en sitt inntog. Alle kom til å sitte foran skjermen og bli firkanta i øya. Og generasjonen før den igjen klaget på musikken ungdommen hørte på, makan til søl. Og før der var det sikkert noen gretne gubber som jalla over bilens oppfinnelse. Så upersonlig med et fremkomstmiddel man ikke må skrape opp møkka etter.

 

Vi er vanedyr, og vi liker ikke forandringer. Det er typisk gammalmannsargumentasjon at "alt var bedre før, da jeg var ung". Men sannheten er vel at vi lever stadig lengre og mer komfortabelt. Så kan man jo avgjøre om det er til det bedre eller ei.

 

 

1 Thessalonians 5

 

"Now, brothers and sisters, about times and dates we do not need to write to you, 2for you know very well that the day of the Lord will come like a thief in the night. 3While people are saying, “Peace and safety,” destruction will come on them suddenly, as labor pains on a pregnant woman, and they will not escape."

 

Vi har det definitivt lettere enn noen gang, men ser du ting i et bibelsk perspektiv som jeg har vært inne på før her, aner jeg det ligger noe foran oss vi må være obs på. Globalisering og alt dette står nevnt der. Det er jo mulig jeg tolker ting feil men jeg føler jeg må videreformidle det jeg leser og ser. Men jeg tror på det som står i bibelen. "Jeg er alfa og omega, begynnelsen og slutten." - Jesus.

 

 

Det begynner faktisk å se veldig farlig ut nå til dags. Vi har en rekke eksistensielle problemer som bare blir stadig mer dramatiske, og vi turer frem som aldri før, uten å ta hensikt til våre egne begrensninger, uten å ta hensyn til hva som er rett eller galt, uten formål, uten mening. Men ja, vi har det lett. Men hvor lenge vil det vare?

 

Vi kan nesten se ting bygge seg opp til et dramatisk smell måned for måned nå, for ikke å snakke om fra år til år. Vi står på stupet.

Lenke til kommentar

 

 

så er ikke jeg noe mer forskrudd enn en hvilken som helst ateist,

De fleste ateister bruker ikke sin egen fantasi til å tro blindt på ting da... Og fantasier er dette du fabler om når det kun er i ditt hode dette skjer, det må du dessverre bare leve med. Mulig du klarer å overbevise en som er fordummet av de samme påstandene som deg, men for meg er og blir dette rene fantasier og innbillinger som kun foregår i ditt eget hode... Sier ikke det for å være stygg eller noe, men fordi det faktisk er sant... 

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Bibelen går inn på ufo fenomenet (søk på "lam" og alister crowley, bibelen sier også at djevelen regjerer i den 2 himmel, rommet rundt jorda), pyramidene verden rundt og hvorfor mennesklig sivilisasjon plutselig "tok av" for rundt 5000 år siden (falne engler) og mye annet rart som jeg ikke har satt meg så veldig inn i enda.

Det som iallefall er sannheten er at vi vet fryktelig lite om verden for 5000 år siden eller 1000 år siden for den saks skyld. Selv Romerriket vet vi veldig lite om, selv om det nok er det vi vet mest om fra gammel historie.

 

Jeg er åpen for det meste.

 

så må du ikke tilnærme deg bibelen som en professor. Du må se deg selv i lys av det du leser. Se på hvert kapittel du leser om kvelden som en dag i ditt liv, og da vil det nesten være som å lese en dagbok om ditt liv, skrevet av Gud. Da leser du etter hva jeg har opplevd bibelen riktig, sånn den er ment å leses.

Hmm.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...