Gå til innhold

Er vestens forfall et bevis på at Kristendommen kanskje var riktig å følge?


Gjest Bruker-406935

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

RWS: HEF mener vel at religion skal fjernes fra skolen, hvorfor skal ikke da andre kunne mene at religion bør vær endel av undervisningen.

 

Hvorfor skal HEF ha mere rett til å forme samfunnet etter sitt syn enn andre? HEF jobber jo på en måte likt som andre religiøse organisasjoner, de fremmer sitt livssyn og ønsker at flest mulig skal følge det.

 

HEF er jo en livssynsorganisasjon på lik linje med andre religiøse livssynsorganisasjoner. Hvorfor forventer du at noen skal akseptere HEF når du selv går så langt i å fordømme f.eks kristendommen.

 

At HEF jobber for likhet for alle livssyn høres fint ut, men mitt intrykk er at de ønsker å fjerne kristendommen, men er utrolig feige når det gjelder islam. Islam er en betydelig større trussel for vårt samfunn enn kristendommen.

Her tar du feil. Les på HEF sine sider selv.

 

Vi lever i et fritt land og for både HEF sin del og for min del kan folk løpe rundt og tro på rose hage gnomer for alt vi bryr oss, det er favoriseringen vi jobber for å fjerne... 

 

Og feige angående islam? Når var det islam ble favoritisert her i landet? At det er favoritiseringen av kristendom som angripes er vel ikke så veldig rart? Eller mener du at HEF burde angripe islam for den favoriseringen som er tilgodegitt kristendom? I så fall, hvorfor mener du det?

 

Og nei, kristendom har gang på gang bevist seg å være like livsfarlig som islam... Du glemmer helt at den kristendommen vi dyrker her i dag en en utvannet versjon som er tvunget til å møte et sekulært og opplyst samfunn sine standarder. For i kristendom gjelder de samme reglene som i islam, til mer man tar disse primitive og brutale skiftene på alvor til mer umenneskelig blir man mot sine medmennesker. Hykleriet vi blir innbilt om at kristendom er kjærlighets religion også videre er funnet på i senere tid, for man ser fort at det ikke stemmer når man begynner å se litt nærmere på doktrinene som de aller fleste kristne her i landet IKKE følger i dag... Kristendom er en innsnevring av kjærlighet i beste fall... Men folk tror på mantraene som prester og lignende gjentar, frem til i dag, da flere og flere begynner å se hva for en hatefull og intolerant religion kristendommen også er hvis man skal følge den til punkt og prikke...

 

Så nei, islam er dessverre ikke så veldig mye forskjellig fra kristendom i bunn og grunn... Bare at ingen kristne kan følge doktrinene de liksom skal følge lenger, om de ikke vil sitte i fengsel da.. 

  • Liker 3
Lenke til kommentar

 

HEF har jo egne konfirmasjoner... Konfirmasjoner, eller voksenriter, ble gjennomført LENGE før kristendommen ble tvunget på oss, så hvordan kristne kan tro at HEF kopierer kristendom er en myte... eller ren ignoranse..

 

Takk for den oppklaringen for jeg var av den oppfatning at HEF hadde etterapet den kristne konfirmasjonen.

Lenke til kommentar

 

 

HEF har jo egne konfirmasjoner... Konfirmasjoner, eller voksenriter, ble gjennomført LENGE før kristendommen ble tvunget på oss, så hvordan kristne kan tro at HEF kopierer kristendom er en myte... eller ren ignoranse..

 

Takk for den oppklaringen for jeg var av den oppfatning at HEF hadde etterapet den kristne konfirmasjonen.

 

Dessverre så er det mange som har den oppfattningen... Men det er FORDI kristendom hijacket alle slike ritualer, og fremdeles innbiller folk at dette er noe som kom med kristne, noe det altså ikke gjorde....

 

De fortsetter jo at innbille folk at jul er jesus sin bursdag også, selv om det aldeles ikke stemmer med hva som står i bibelen.. Selv om de VET at de jul ikke har noe med jesus å gjøre gjentar de denne løgnen.. 

Endret av RWS
  • Liker 2
Lenke til kommentar

 

 

 

Jeg snakker om norge og dagens samfunn.

Du snakker om den utvannede versjonen av kristendom som dukket opp som en nødvendighet for å overleve i et opplyst sekulært samfunn? Er det kristendom, egentlig?

Jeg snakker om hva som er den største trusselen i dagens samfunn, islam eller kristendommen?

 

Til en opplysning så hater jeg alt som har med religion å gjøre, men synest det er litt artig når du lar ditt hat mot kristendommen komme så tydlig frem og samtidig fordømmer statsstøtte til religiøse organisasjoner, så er du samtidig med i en egen livssynsorganisasjon som også mottar statsstøtte.

Lenke til kommentar

 

 

 

 

Jeg snakker om norge og dagens samfunn.

Du snakker om den utvannede versjonen av kristendom som dukket opp som en nødvendighet for å overleve i et opplyst sekulært samfunn? Er det kristendom, egentlig?

Jeg snakker om hva som er den største trusselen i dagens samfunn, islam eller kristendommen?

 

Til en opplysning så hater jeg alt som har med religion å gjøre, men synest det er litt artig når du lar ditt hat mot kristendommen komme så tydlig frem og samtidig fordømmer statsstøtte til religiøse organisasjoner, så er du samtidig med i en egen livssynsorganisasjon som også mottar statsstøtte.

 

Hvis det ikke gikk KLART frem av det jeg skrev så mener jeg KLART OG TYDELIG at HEF også skal fratas den stats støtten.. DEt mener faktisk HEF også.. 

  • Liker 3
Lenke til kommentar

 

 

 

 

 

Jeg snakker om norge og dagens samfunn.

 

Du snakker om den utvannede versjonen av kristendom som dukket opp som en nødvendighet for å overleve i et opplyst sekulært samfunn? Er det kristendom, egentlig?

Jeg snakker om hva som er den største trusselen i dagens samfunn, islam eller kristendommen?

Til en opplysning så hater jeg alt som har med religion å gjøre, men synest det er litt artig når du lar ditt hat mot kristendommen komme så tydlig frem og samtidig fordømmer statsstøtte til religiøse organisasjoner, så er du samtidig med i en egen livssynsorganisasjon som også mottar statsstøtte.

Hvis det ikke gikk KLART frem av det jeg skrev så mener jeg KLART OG TYDELIG at HEF også skal fratas den stats støtten.. DEt mener faktisk HEF også..

Da burde de gå forran som et godt eksempel og gi pengene til en god sak dersom de mente noe med det. Verre er det vel ikke.

Lenke til kommentar

 

hef er imot konfirmasjon ?

Hæ? 

 

HEF har jo egne konfirmasjoner... Konfirmasjoner, eller voksenriter, ble gjennomført LENGE før kristendommen ble tvunget på oss, så hvordan kristne kan tro at HEF kopierer kristendom er en myte... eller ren ignoranse..

 

 

Oi, konfirmasjon lenge før kristendommen 

 

`????

Da må det være noah arks tid. Han var jo et forbilde på kristendommen mens dere konfirmasjon lagde et gullkalven og døpte den med syndefloden ?

Endret av ildsint
Lenke til kommentar

Den koselige, trivelige og nestekjærlige kristendommen farligere en islam sa du?

14364689_865502363587158_319136436064757

 

Dette er handlinger gjennomført av anti-kristlige i kristendommens navn. F.eks er jo den katolske kirke mer enn maktorganisasjon, et selskap og en politiske organisasjon til for å dominere folk flest, mer enn en ekte kristen organisasjon.

 

Kristendommen sier det jo selv best ved at tro ikke er noe man finner i kirken, men i sitt hjerte. Sånn som jeg har lest bibelen er det faktisk en rekke advarsler mot kirker, prester og symboler i bibelens lære. Virkelig kristendom handler om helt andre ting..

Lenke til kommentar

 

Da burde de gå forran som et godt eksempel og gi pengene til en god sak dersom de mente noe med det. Verre er det vel ikke.

 

He he, ja da burde vel kirken ha gjort det samme, eller mener du at detet gjelder kun for HEF? I så fall er du en hykler...

 

 

 

 

Men det å kalle det borgerlig konfirmasjon synes jeg er litt bak mål. 

Så bra, for det heter ikke borgerlig konfirmasjon lenger. Det heter humanistisk konfirmasjon. Og konfirmasjon er faktisk noe som ble gjort her i landet også LENGE før kristendommen kom og la beslag på det. Dåp/navnefest og bryllup er heller ingen kristen oppfinnelse, så at HEF "kopierer" dette er bare tull. De tilbyr et alternativ til kristen konfirmasjon, til kristen dåp (som i HEF regi heter navnefest), til bryllup, der folk kan gifte seg andre steder enn i en kirke med tilhørende nitrist jesus reklame og til begravelser, der den som begraves blir satt i høysetet og ikke den mytiske jesus, men det er altså å kopiere kristendom?

 

Vi begynner allerede nå å se en enorm vekst av folk som ikke vil gjøre noen av de nevnte øvelsene i regi av kirken og det er bra. Folk begynner å bli dritlei det selvpålagte monopolet kirken har hatt på disse områdene og ønsker ikke å juge i kirken ved å sverge troskap til noe de ikke har det minste tro på.. Eller står det alle fritt å la være å konfirmere seg... 

 

Er faktisk litt forbløffet over alle fordommene som folk flest har om HEF, til tross for at alle fritt kan gå å sjekke hva HEF står for på HEF sine hjemmesider... Men fordommer er jo mye lettere og langt mer morsomt å slenge rundt seg enn fakta, ser den...  

 

 

 

Dette er handlinger gjennomført av anti-kristlige i kristendommens navn. 

 

Selvsagt. Det hadde ALDRI skjedd i dag noen steder, ikke sant? Merkelig at den man blir MINDRE kjærlig til MER man lar være å tolke disse skriftene... Som sagt, du glemmer helt at kristendom i dag er en utvannet versjon av bokstavrett kristendom og at vi ikke lenger lever i en tid da disse løgnene var den eneste påtvungne "sannheten"... I dag må kristendom forholde seg til et opplyst samfunn der kristne ikke lenger kan bedrive sin intoleranse og hat i fri utfoldelse, men må forholde seg til lover og regler som er laget av mennesker for mennesker og som driter i slike innbilte guder.... 

 

Virkelig kristendom er ikke et hakk bedre enn islam... Kristendom er en religion som også lyver om sine hensikter, som kristendommens løgner om kjærlighetens evangelium... En skulle jo da tro at til mer bokstavtro man var og til mer man fulgte det som står i bibelen til mer kjærlighet oppviste man, men det er ikke slik, for til mer bokstavtro man er til jævligere er man mot sine medmennesker... 

 

Og vice versa, til mindre man følger disse skriftene til bedre menneske er man... Så dette med "ekte" kristne er bare tull fra deg Seebra, ønske tenkning og hykleri. ER man en "god" kristen som er ok mot sine medmennesker må man gjøre det motsatte av hva bibelen ber om, så enkelt... 

 

Blir like dumt som å kalle islam for fredens religion... For hvis det var tilfelle, burde ikke de ekstreme da vært ekstremt fredfulle?

Endret av RWS
  • Liker 1
Lenke til kommentar

 

Da burde de gå forran som et godt eksempel og gi pengene til en god sak dersom de mente noe med det. Verre er det vel ikke.

 

He he, ja da burde vel kirken ha gjort det samme, eller mener du at detet gjelder kun for HEF? I så fall er du en hykler...

 

 

 

 

Men det å kalle det borgerlig konfirmasjon synes jeg er litt bak mål. 

Så bra, for det heter ikke borgerlig konfirmasjon lenger. Det heter humanistisk konfirmasjon. Og konfirmasjon er faktisk noe som ble gjort her i landet også LENGE før kristendommen kom og la beslag på det. Dåp/navnefest og bryllup er heller ingen kristen oppfinnelse, så at HEF "kopierer" dette er bare tull. De tilbyr et alternativ til kristen konfirmasjon, til kristen dåp (som i HEF regi heter navnefest), til bryllup, der folk kan gifte seg andre steder enn i en kirke med tilhørende nitrist jesus reklame og til begravelser, der den som begraves blir satt i høysetet og ikke den mytiske jesus, men det er altså å kopiere kristendom?

 

Vi begynner allerede nå å se en enorm vekst av folk som ikke vil gjøre noen av de nevnte øvelsene i regi av kirken og det er bra. Folk begynner å bli dritlei det selvpålagte monopolet kirken har hatt på disse områdene og ønsker ikke å juge i kirken ved å sverge troskap til noe de ikke har det minste tro på.. Eller står det alle fritt å la være å konfirmere seg... 

 

Er faktisk litt forbløffet over alle fordommene som folk flest har om HEF, til tross for at alle fritt kan gå å sjekke hva HEF står for på HEF sine hjemmesider... Men fordommer er jo mye lettere og langt mer morsomt å slenge rundt seg enn fakta, ser den...  

 

 

 

Dette er handlinger gjennomført av anti-kristlige i kristendommens navn. 

 

Selvsagt. Det hadde ALDRI skjedd i dag noen steder, ikke sant? Merkelig at den man blir MINDRE kjærlig til MER man lar være å tolke disse skriftene... Som sagt, du glemmer helt at kristendom i dag er en utvannet versjon av bokstavrett kristendom og at vi ikke lenger lever i en tid da disse løgnene var den eneste påtvungne "sannheten"... I dag må kristendom forholde seg til et opplyst samfunn der kristne ikke lenger kan bedrive sin intoleranse og hat i fri utfoldelse, men må forholde seg til lover og regler som er laget av mennesker for mennesker og som driter i slike innbilte guder.... 

 

Virkelig kristendom er ikke et hakk bedre enn islam... Kristendom er en religion som også lyver om sine hensikter, som kristendommens løgner om kjærlighetens evangelium... En skulle jo da tro at til mer bokstavtro man var og til mer man fulgte det som står i bibelen til mer kjærlighet oppviste man, men det er ikke slik, for til mer bokstavtro man er til jævligere er man mot sine medmennesker... 

 

Og vice versa, til mindre man følger disse skriftene til bedre menneske er man... Så dette med "ekte" kristne er bare tull fra deg Seebra, ønske tenkning og hykleri. ER man en "god" kristen som er ok mot sine medmennesker må man gjøre det motsatte av hva bibelen ber om, så enkelt... 

 

Blir like dumt som å kalle islam for fredens religion... For hvis det var tilfelle, burde ikke de ekstreme da vært ekstremt fredfulle?

Nå synest jeg du vrir voldsomt på det og at det faktisk er du og HEF som er hyklere. Kirken jobber vel ikke for at andre skal miste den økonomiske støtten, men det gjør faktisk du og HEF, så venligst vær litt mere seriøs og ikke bare spy ut hatet ditt slik du har for vane å gjøre.

Lenke til kommentar

 

Nå synest jeg du vrir voldsomt på det og at det faktisk er du og HEF som er hyklere. Kirken jobber vel ikke for at andre skal miste den økonomiske støtten, men det gjør faktisk du og HEF, så venligst vær litt mere seriøs og ikke bare spy ut hatet ditt slik du har for vane å gjøre.

 

Det som ER feil er skjevheten i denne støtten. Kirken får MYE mer enn bare pr medlem som alle de andre (faktisk flere milliarder i året, pluss at kommunene må dekke alle vedlikeholds utgifter av kirker og annet som kirken eier...), så det eneste rettferdige her vil være å fjerne støtten til alle. Så "hykleriet" her er skjevheten i denne støtten som du tydeligvis syntes er helt ok at kirken mottar hver år, som er penger som kunne vært brukt på en hel haug med bedre ting enn å støtte opp om kristen overtro... 

 

Det er ikke statens oppgave å betale for hverken religiøs overtro eller livssyn, og ihvertfall ikke på et så skjevt grunnlag som dette ligger på i dag... 

 

"Alle" vet at uten denne støtten så er det kroken på døra for den norske kirken, da de rett og slett ikke har medlemmer nok til å betale for en brøkdel av byggene og utgiftene de har i dag, så selvsagt ønsker ikke kristne selv å betale for dette av egen lomme når staten kan gjøre det. Ser den. Men skal vi noengang kunne kalle oss et sekulært samfunn på ordentlig så må denne urettferdige fordelingen vekk og det gjøres best ved å fjerne hele ordningen. Alle livs og tros samfunn må da selv betale for medlemskapet OG for utgiftene bygg og annet som tros eller livssynet medfører..

 

Så det eneste HATET her må være at kristne mener at det de tror på skal betales av fellesskapet, også de som ikke tror på kristne påstander. 

 

Selvsagt går ikke kirken med på dette, det er jo selvmord for deres del. De er glad til så lenge denne skjev fordelingen og favoritiseringen foregår de, de driter vel i rettferdighet når rettferdigheten vil bety slutten på den norske kirken... Er det virkelig så vanskelig å forstå?

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...