Gå til innhold

Får ikke jobb


Anbefalte innlegg

Har akkurat blitt ferdig med vgs. Søkt jobb helt siden januar, med oppfølgingssamtaler 3-7 dager etter søknad er sendt. Jeg har mistet alt av motivasjon og aner ikke hva jeg skal gjøre. Har heller ikke mange kontakter som jobber på steder du ikke trenger utdanning. Starter på sykepleiestudiet til høsten, og føler jeg trenger jobb for å kjenne litt på mestringsfølelsen, men akkurat nå er jeg i ferd med å bli deprimert pga. dette.

 

Noen som har noe forslag? Evt. når bør jeg kontakte nav?

Endret av Annnol
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Bruk kontaktene dine. Vanskelig å få sin første jobb ute av det blå. Du kjenner sikkert noen som kjenner noen :)

Jeg har prøvd, men har kun endt opp med svar om at de faktisk ikke vet om noe.

Steg 1: Du vil starte sykepleie, søk som ekstra/helgevakt/tilkallingsvakt på sykehjem og i hjemmesykepleiesoner. Få det fram i intervju, det at du blir mer kompetent underveis er et pluss.

Steg 2: Du trenger egentlig ikke jobben, de trenger deg. Hvis de ikke innser det så er det jo leit for dem, du er jo snart i studier uansett.

Jeg har søkt på både sykehjem og hjemmesykepleiesoner. Her var det heller ikke nødvendig med noe som helst, men at jeg bare kunne søke. Noe jeg gjorde, men responsen etter har egentlig kun bare vært negativ. Det tærer så fryktelig på psyken, at det skal være så vanskelig. Vet ikke hva jeg skal gjøre mer, føler nesten jeg er i ferd med å gi opp.

Lenke til kommentar

Hadde sett litt på boliger for psykisk utviklingshemmede også. Kan være ganske tungt arbeid, men nettopp derfor så er det endel utskiftninger på slike steder.

 

Ellers så kan det være verdt å se på det å jobbe frivillig for en organisasjon for å få litt erfaring på CVen, og kanskje en referanse derfra. Tenker da på jobber relatert til rus, fattige, eldre, osv, som kan være relevant til deltidsjobb til senere.

 

Forøvrig så må du bare fortsette å søke. Hvor mange søknader har du sendt ut? Tror kanskje jeg søkte 30 jobber før jeg fikk min første jobb, og blir ikke overrasket om du må søke enda flere enn det i dag for å få jobb. Og også med erfaring og referanser, så er det vanlig å sende ut endel søknader før man treffer, spesielt uten utdanning.

 

Det kan forresten være at det ikke alltid er positivt at du ringer og hører med de etter noen dager. Ja du får oppmerksomheten, men med mindre du har konkrete spørsmål, så hadde nok jeg som sjef syntes det hadde vært mest irriterende. Mulig andre her har en annen oppfatning men (?).

 

Også veldig enig med det Salvesen. skriver. En god søknad er ekstremt viktig nå som du ikke har noe særlig på CVen din.

Lenke til kommentar

Har akkurat blitt ferdig med vgs. Søkt jobb helt siden januar, med oppfølgingssamtaler 3-7 dager etter søknad er sendt. Jeg har mistet alt av motivasjon og aner ikke hva jeg skal gjøre. Har heller ikke mange kontakter som jobber på steder du ikke trenger utdanning. Starter på sykepleiestudiet til høsten, og føler jeg trenger jobb for å kjenne litt på mestringsfølelsen, men akkurat nå er jeg i ferd med å bli deprimert pga. dette.

 

Noen som har noe forslag? Evt. når bør jeg kontakte nav?

Jeg har vært arbeidsledig siden desember grunnet nedbemanning, jeg begynte å jobbe litt som selvstendig forhandler i et selskap som er gratis,  så jeg tjener litt ekstra selvom jeg ikke er fast ansatt en plass.. det kan jo være en ide? 

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...