Gå til innhold

Her holder han AMDs nye stjerne


Anbefalte innlegg

Jeg fant det sitatet angående 500 USD kort:

"In fact AMD is claiming that VR performance will be closer to $500 video cards, in which case we’d be looking at performance closer to the Radeon R9 Nano, a Fiji based card."

 

Det er jo akkurat det samme Nvidia dro frem med 1080. Ny teknologi for hvordan de render VR betyr at kortene gjør mye mindre for samme resultat, så dermed er VR ytelsen mye bedre, selv om vanlig ytelse ikke er så mye bedre. Det betyr ikke at RX480 er like gode som 500 USD kort. Og et GTX 1060 vil og ha denne VR teknologien på plass. Mulig den vil slå Fury X i VR, men den slår ikke Fury X i Tomb Raider på en 1440p skjerm.

 

Den vil nok og slå R9 390, men tvilsomt at den slår R9 390X.

 

Ta med alt når du siterer noe :) Det får en annen mening om det siteres ut av kontekst :)

Endret av TKongen
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Så to av disse slår gtx 1080 i ashes of the singularity med kun halvparten av kraften sin, slik som står i artikkelen? Og det til en samlet pris på ca 4000kr?!

Hvis det stemmer, begynner jeg å angre litt for akkurat å ha bestilt 1080 o.O

Håper du liker AOTS da ?

Lenke til kommentar

 

Så to av disse slår gtx 1080 i ashes of the singularity med kun halvparten av kraften sin, slik som står i artikkelen? Og det til en samlet pris på ca 4000kr?!

Hvis det stemmer, begynner jeg å angre litt for akkurat å ha bestilt 1080 o.O

Håper du liker AOTS da

 

Og har 7000 kr til over til et VR-sett :)

Lenke til kommentar

 

490x som er spennende om den kan måle seg med 1080

Ikke veldig spennende, da dette i beste fall er et kort som kommer mot slutten av året.

 

1070 og 1080 får ikke konkurranse for i beste fall Q4 2016 og 2017 i følge AMD selv.

Dette står i artikkelen:

AMD RX 480 vil ifølge AMD bli å finne i handelen allerede 29. juni. Hvordan får du dette til å bli til slutten av året?

Lenke til kommentar

 

 

490x som er spennende om den kan måle seg med 1080

Ikke veldig spennende, da dette i beste fall er et kort som kommer mot slutten av året.

 

1070 og 1080 får ikke konkurranse for i beste fall Q4 2016 og 2017 i følge AMD selv.

Dette står i artikkelen:

AMD RX 480 vil ifølge AMD bli å finne i handelen allerede 29. juni. Hvordan får du dette til å bli til slutten av året?

 

Fordi RX 480 er ikke konkurranse til 1070 og 1080. Den er svakere enn begge kortene.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

 

Tror det er snakk om 150 watt er maks 6 pins kan levere.

Tviler på skjermkortet trekker 150 watt i normale spill, kan godt tenkes det er 100 watt eller lavere selv på 100% belasting.

Mener at PCI kan gi 75 watt også.

 

6 pin leverer kun 150w inkludert PCIe, dvs. kun 75W gjennom 6pin. Endret av RRhoads
Lenke til kommentar

 

 

490x som er spennende om den kan måle seg med 1080

Ikke veldig spennende, da dette i beste fall er et kort som kommer mot slutten av året.

 

1070 og 1080 får ikke konkurranse for i beste fall Q4 2016 og 2017 i følge AMD selv.

Dette står i artikkelen:

AMD RX 480 vil ifølge AMD bli å finne i handelen allerede 29. juni. Hvordan får du dette til å bli til slutten av året?

 

Vi snakker om 490x...

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-RnjNn5NbHl

 

 

Tror det er snakk om 150 watt er maks 6 pins kan levere.

Tviler på skjermkortet trekker 150 watt i normale spill, kan godt tenkes det er 100 watt eller lavere selv på 100% belasting.

Mener at PCI kan gi 75 watt også.
6 pin leverer kun 150w inkludert PCIe, dvs. kun 75W gjennom 6pin.

75w på 6 pin er minimum hva den skal tåle ut i fra standarden, ikke maksimum.

 

295x2 trekker mere enn det de to 8 pin kan i følge standard veriddien, og det eneste problemet med det er at noen billig PSUer ikke greier det.

Endret av Slettet-RnjNn5NbHl
Lenke til kommentar

 

Så to av disse slår gtx 1080 i ashes of the singularity med kun halvparten av kraften sin, slik som står i artikkelen? Og det til en samlet pris på ca 4000kr?!

Hvis det stemmer, begynner jeg å angre litt for akkurat å ha bestilt 1080 o.O

Håper du liker AOTS da ?

Nå tenkte jeg selvsagt at denne grafen ikke er veldig ulik det vi får se av performance i andre spill også da. Dersom vi får halve ytelsen av et 1080kort i form av ett RX480, og det til 2000kr, ja da skal Nvidia få løpe etter pengene :p

Dog er jo 4gb vram litt "lite", men for oss som fremdeles kjører 1080P bør det jo ikke bli for mye problemer i nær framtid.

Ble så spennende dette at jeg faktisk må vente med å gi Nvidia 8000 kroner ;)

Lenke til kommentar

http://www.guru3d.com/news-story/amd-computex-2016-live-stream-watch-it-here-polaris-and-bristol-ridge.html

 

Nedover i comments er tester fra en haug med sites.. 2x RX480 =ca 4000 (8GBversion) og samme perf som 1080..da snakker vi. Selv i solo utgave ligger kortet på 980. check the link :)

Kommentarfeltet der er like god kilde som å linke til diskusjon.no. Hvis mange her skriver noe, blir det ikke sant av den grunn :)

 

Det er og veldig lite sannsynlig at 2x RX480 skal koste 4000 kr, når et 4GB koster 200 USD. Er nok mer 5000 kr.

 

Hvis det faktisk finnes noen skikkelige tester av dette kortet, kan du da linke det?

 

 

 

Så to av disse slår gtx 1080 i ashes of the singularity med kun halvparten av kraften sin, slik som står i artikkelen? Og det til en samlet pris på ca 4000kr?!

Hvis det stemmer, begynner jeg å angre litt for akkurat å ha bestilt 1080 o.O

Håper du liker AOTS da
Nå tenkte jeg selvsagt at denne grafen ikke er veldig ulik det vi får se av performance i andre spill også da. Dersom vi får halve ytelsen av et 1080kort i form av ett RX480, og det til 2000kr, ja da skal Nvidia få løpe etter pengene :p

Dog er jo 4gb vram litt "lite", men for oss som fremdeles kjører 1080P bør det jo ikke bli for mye problemer i nær framtid.

Ble så spennende dette at jeg faktisk må vente med å gi Nvidia 8000 kroner ;)

 

Vel tingen er, denne grafen viser ikke hva du kommer til å se i virkeligheten :)

Ingen slike slides gjør det. For all del, om du ser overbevisende benchmarks fra diverse sider så må du gjerne kjøpe RX 480, men det er ingen grunn til å tenke seg om to ganger pga en powerpoint slide fra AMD.

 

Dessuten så koster ikke 1080 8000 kr :) Og hvis du har tenkt å vente på RX 480, kan du like godt vente på 1080 custom, som blir 6500 kr. RX 480 kommer jo ikke før juli liksom.

 

4GB VRAM er bare lite om du skal ha CF, ikke lite for single. Regner med det er derfor de har en 8 GB versjon, siden de pusher CF virker det som.

 

Noe som bare gjør det enda merkeligere at R9 390 og R9 390X kom med 8 GB VRAM. Begge kortene kunne vært 30 USD billigere, og hatt lik ytelse, men de skulle ABSOLUTT ha 8 GB VRAM på dem. 290 og 290X hadde aldri 8GB, dette har ikke 8GB. 390 og 390X hadde solgt en del mer hvis de var 30 USD billigere vil jeg tippe.

Endret av TKongen
Lenke til kommentar

Det var voldsomt lite begeistring her i kommentarfeltet syntes jeg, da RX480 sannsynligvis kommer til å yte bedre enn ett GTX980 og vil koste rundt 2000kr. 

 

Ganske Big Deal spør du meg. Kjempebra for nye PC-byggere og andre prisbevisste som tenker ytelse per krone.

Endret av Allostasis
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Det var voldsomt lite begeistring her i kommentarfeltet syntes jeg, da RX480 sannsynligvis kommer til å yte bedre enn ett GTX980 til 5000kr og vil koste rundt 2000kr selv. 

 

Ganske Big Deal spør du meg. Kjempebra for nye PC-byggere og andre prisbevisste som tenker ytelse per krone.

Hvor har du det fra at den sannsynligvis yter bedre enn GTX 980?

 

Det som er sannsynlig utifra info er mellom 390 og 390X. Altså mellom 970 og 980. Og det kommer og til å koste mer enn 2000 kr i Norge.

 

Tror grunnen til at folk ikke er så begeistret her er at folk på forum stort sett er opptatt av toppkortene. Så en greie fra Amazon. Folk som så på veldige billige GPUer hadde og Titan X som forslag som mange så på. Altså er selv folk som har tenkt å kjøpe low/mid end mer opptatt av toppkortene. Det er sånn sett lite spennende med dette kortet.

 

Likevel, fortsatt mange som er begeistret, det ser du hvis du leser kommentarene. Veldig mange som mener den yter i 980/980 Ti territorium. Hvis det ikke er begeistring, så vet jeg ikke hva er (siden den ikke kommer til å yte så bra, utrolig mange overdriver ytelsen til dette kortet).

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...