magiga Skrevet 25. mai 2016 Skrevet 25. mai 2016 Og veier en femtedel av aluminium.Hyperloop skal bestå av et nytt supermateriale som er ti ganger sterkere enn stål
Sebby Skrevet 25. mai 2016 Skrevet 25. mai 2016 1120 km/t? Shit! Jeg skal aldri sitte på med en sånn, kjenner jeg. Tenk om noe går galt i den hastigheten?
Calibreeze_ Skrevet 25. mai 2016 Skrevet 25. mai 2016 1120 km/t? Shit! Jeg skal aldri sitte på med en sånn, kjenner jeg. Tenk om noe går galt i den hastigheten? ca 10-15% raskere enn kommersielle rutefly 5
Sebby Skrevet 25. mai 2016 Skrevet 25. mai 2016 Joa men dette er på bakken, eller inne i tuneller. Ikke akkurat muligheter for "nødlanding" om noe skjer inni der
PeteDamero Skrevet 25. mai 2016 Skrevet 25. mai 2016 Ikkje akkurat alltid mulig med en nødlanding om det skjer noe i lufta nu heller 8
Sebby Skrevet 25. mai 2016 Skrevet 25. mai 2016 Ok, men jeg ville fortsatt vært mye mer nervøs for å kjøre 1120 km/t på bakken. Føles ikke ut som så fort oppe i lufta, føles tryggere da.But maybe it's just me
Viggo Stenbekk Skrevet 25. mai 2016 Skrevet 25. mai 2016 Ikke helt det samme, men kan ikke helt fri meg fra tanken om at politikerne i Stavanger har vedtatt trolleybuss som fremtidens transportmiddel i regionen. Trolleybuss altså, en sånn med overhengende kabler i gatene. 3
_Nils_ Skrevet 25. mai 2016 Skrevet 25. mai 2016 Ikke helt det samme, men kan ikke helt fri meg fra tanken om at politikerne i Stavanger har vedtatt trolleybuss som fremtidens transportmiddel i regionen. Trolleybuss altså, en sånn med overhengende kabler i gatene. Nå ville Stavanger (og Sandnes og sola) ha bybane... Det var fylkespolitikerne som bestemte at det ikke ble det. Hadde ikke ruta gått over kommunegrensene, kunne kommunen bestemt selv, som jo er enda et argument for kommunesammenslåing 2
Itholia Skrevet 25. mai 2016 Skrevet 25. mai 2016 Hyperloop er fint for businessmarkedet, men kan aldri oppnå samme kapasitet som normal jernbane hverken på gods eller passasjersiden. Selv om man ser på lavhastighetstog. Snakker man høyhastighet på personsiden har Hyperloop tapt kapasitetskampen allerede før systemet forlater tegnebordet.
covah Skrevet 25. mai 2016 Skrevet 25. mai 2016 Haha, får lage et skjold av det metallet og farge det i USA's farger og så gi det til Captain America
Kahuna Skrevet 25. mai 2016 Skrevet 25. mai 2016 Hyperloop er fint for businessmarkedet, men kan aldri oppnå samme kapasitet som normal jernbane hverken på gods eller passasjersiden. Selv om man ser på lavhastighetstog. Snakker man høyhastighet på personsiden har Hyperloop tapt kapasitetskampen allerede før systemet forlater tegnebordet. Det har vel heller aldri vært planen at det skal konkurrere med toget, eller frakte gods for den sakens skyld? Skal det ikke konkurrere med flyet, på distanser toget uansett ikke har de store volumene? For øvrig, 'vibranium' høres ut som noe fra en tegneserie ja. 2
Ar`Kritz Skrevet 25. mai 2016 Skrevet 25. mai 2016 Ok, men jeg ville fortsatt vært mye mer nervøs for å kjøre 1120 km/t på bakken. Føles ikke ut som så fort oppe i lufta, føles tryggere da. But maybe it's just me Det er nok det. Hvis noe går til helvete på et tog (som Hyperloop grovt forenklet er) vil det stoppe. Hvis noe går til helvete på et fly, detter det ned. Da er ikke oddsen god.
Teknisk1 Skrevet 25. mai 2016 Skrevet 25. mai 2016 "Vibranium" - den var god. Tro om den ligner "fantastikum" eller "lurium". Men det er jo karbonfiberkompositt. Bra materiale, men vanskelig å bruke i serieproduksjon. Mye brukt til alt fra jagerfly til skistavene til Swix. Karbonfiber er hyllevare, men en sterk støp krever god teknikk og bra utstyr,
covah Skrevet 25. mai 2016 Skrevet 25. mai 2016 For øvrig, 'vibranium' høres ut som noe fra en tegneserie ja. Vel, det ER fra en tegneserie
Frobe Skrevet 25. mai 2016 Skrevet 25. mai 2016 (endret) For øvrig, 'vibranium' høres ut som noe fra en tegneserie ja. Vel, det ER fra en tegneserie It's hard to blame HTT for engaging in some clever media-baiting. As CEO Dirk Ahlborn related to Tech Insider through a rep: My kids are big Captain America fans. Vibranium is basically a reference to the most protective material. We filed trademark applications for the term for our applications. As the fictional material is described we think it's pretty clear that ours is not the same material, and instead more a reference to safety and protection. But the tech press should know better than to bite. Endret 25. mai 2016 av Frobe
aomt Skrevet 25. mai 2016 Skrevet 25. mai 2016 Det er nok det. Hvis noe går til helvete på et tog (som Hyperloop grovt forenklet er) vil det stoppe. Hvis noe går til helvete på et fly, detter det ned. Da er ikke oddsen god. Det spørst kva som skjer. Om alle 4 motora slutter å fungere på en A380, mens den er på full høyde, så tar det fortsatt ca halv time før den "må" lande. Då har du en stor glider. Du har 30m på å finne løysninga, evt plas så lande på, få tak nødetatene osv. Skjer det noe i HL, så går det ukontrollert. Du kan ikke noe annet enn å be for livet ditt... tvilsomt at du rekker det en gang. Blir dumt å samanlikne toget som går i 60km/t med HL på 1100km/t. Forutsetningen at "den berre stopper", er at det er kun strømforsyningen som svikter. Om noe kommer inn i tunnelen/på bana? 1
Halvor Sølvberg- the MOV Skrevet 26. mai 2016 Skrevet 26. mai 2016 Ikke helt det samme, men kan ikke helt fri meg fra tanken om at politikerne i Stavanger har vedtatt trolleybuss som fremtidens transportmiddel i regionen. Trolleybuss altså, en sånn med overhengende kabler i gatene. Nå ville Stavanger (og Sandnes og sola) ha bybane... Det var fylkespolitikerne som bestemte at det ikke ble det. Hadde ikke ruta gått over kommunegrensene, kunne kommunen bestemt selv, som jo er enda et argument for kommunesammenslåing Store tunge busser blir ikke mindre avleggs ved komunesammensåing. Politikere er ikke teknikere, dei lytter på teknikere som er blitt salgsrepresentanter for store treige firma. Som ønsker kontrakter nu, og som gir langsiktig binding. Utbygging av infrastruktur må straks revurderes, og bare traseer som vil vere en upp to date løsning om 10 år startes.
Sebby Skrevet 26. mai 2016 Skrevet 26. mai 2016 Det er nok det. Hvis noe går til helvete på et tog (som Hyperloop grovt forenklet er) vil det stoppe. Hvis noe går til helvete på et fly, detter det ned. Da er ikke oddsen god. Det spørst kva som skjer. Om alle 4 motora slutter å fungere på en A380, mens den er på full høyde, så tar det fortsatt ca halv time før den "må" lande. Då har du en stor glider. Du har 30m på å finne løysninga, evt plas så lande på, få tak nødetatene osv. Skjer det noe i HL, så går det ukontrollert. Du kan ikke noe annet enn å be for livet ditt... tvilsomt at du rekker det en gang. Blir dumt å samanlikne toget som går i 60km/t med HL på 1100km/t. Forutsetningen at "den berre stopper", er at det er kun strømforsyningen som svikter. Om noe kommer inn i tunnelen/på bana? Excactly.
John Tangerås Skrevet 26. mai 2016 Skrevet 26. mai 2016 Jeg melder meg som testpilot. Jeg vil ha lønna på forskudd.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå