Gå til innhold

Elbil-tråden

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Skrevet (endret)
14 minutes ago, Hanhijnn said:

Pris blir vel det avgjørende punktet her hvorvidt dette blir en suksess eller ikke. Men blir de fornuftig priset så kan dette bli storselgere.

Ikke at det betyr noe som helst, men jeg spurte AI som prøvde seg på gjetting:

Siden i3 er en 3-serie sedan og ikke SUV, ville det vært logisk om den kom inn litt under iX3 50 xDrive i pris — men ikke nødvendigvis mye under, fordi dette er en helt ny flaggskip-aktig Neue Klasse-lansering med firehjulsdrift og høy effekt.

Min beste gjetning akkurat nå:
ca. 749.900 kr i startpris i Norge.

Om BMW vil være aggressive, kan de prøve seg rundt 699.900 kr. Om de posisjonerer den mer premium ved lansering, kan den like gjerne åpne rundt 779.900 kr.

Endret av Complexity
Skrevet
Complexity skrev (2 minutter siden):

Ikke at det betyr noe som helst, men jeg spurte AI som prøvde seg på gjetting:

Siden i3 er en 3-serie sedan og ikke SUV, ville det vært logisk om den kom inn litt under iX3 50 xDrive i pris — men ikke nødvendigvis mye under, fordi dette er en helt ny flaggskip-aktig Neue Klasse-lansering med firehjulsdrift og høy effekt.

Om BMW vil være aggressive, kan de prøve seg rundt 699.900 kr. Om de posisjonerer den mer premium ved lansering, kan den like gjerne åpne rundt 779.900 kr.

i3 er vel en "bror" til i4 størrelsesmessig, så jeg kan ikke helt skjønne at den skal være noe spesielt dyrere. Jeg forventer altså at den kommer i ca samme prisleie som i4, selv med noe større batteri og lengre rekkevidde!

i4 koster fra ca 500K for rimeligste utgave, opp til ca 650K, før tillegg/tilpasninger!

Skrevet
6 minutes ago, Snowleopard said:

i4 koster fra ca 500K for rimeligste utgave, opp til ca 650K, før tillegg/tilpasninger!

I4 er en eldre platform og ganske anneledes modellmiks, så den er mere ett nedre holdepunkt enn direkte sammenligning.

Skrevet
Complexity skrev (1 minutt siden):

I4 er en eldre platform og ganske anneledes modellmiks, så den er mere ett nedre holdepunkt enn direkte sammenligning.

Jeg er klar over det, men regner med at den vil erstattes av i3, om det ikke kommer en i4 Neue Classe! Forutsetter at navnegivningen følger "rutine", der i4 er en variant av 3-serien som den utsprang fra...

Skrevet
Complexity skrev (11 minutter siden):

I3 Xdrive 50 som vil lanseres først og med kampanjer vil nok koste mer enn i3 startpris generelt. 
Enkleste utgave eDrive 40 (RWD) vil ganske sikkert matche Mercedes CLA EV 200/250+sin startpris på 540-560k (eks mva).
Xdrive 50 må man anta legger seg i prisleiet til CLA 350 4Matic på 585k startpris  (eks mva)

Skrevet
Syar-2003 skrev (1 minutt siden):

Ikke nå lengre.

Så det akkurat på siden, men ser jo det bare fremkommer M60-versjonen der. Er M40 kuttet ut i Norge? For få som ville ha den?

Skrevet (endret)
Snowleopard skrev (19 minutter siden):

Så det akkurat på siden, men ser jo det bare fremkommer M60-versjonen der. Er M40 kuttet ut i Norge? For få som ville ha den?

Du mener e40 og xDrive40
De kan bestilles, men lønner seg egentlig ikke da det ikke har vært kampanjer på de.
Så p.t de med tilsvarende utsyr koste ca 100k mer enn en M60 Fully Charged (m/kampanje : Premium Edition rabatt).
En e40 Fully Charged med 18" Hvit , og standard interiør 755.000, en tilsvarende M60 659.000

https://configure.bmw.no/no_NO/configid/n1smr9oo

https://configure.bmw.no/no_NO/configid/bn70rndl

M60 Super Charged utsyrs versjon fra 700.000
https://configure.bmw.no/no_NO/configid/qsskzwy7

Endret av Syar-2003
Endret URL e40
  • Liker 1
Skrevet

Liker utseende på den nye BMWen på utsiden, og det virker lovende med rekkevidde. Men liker ikkje det touch fokuserte dashbordet. Trodde vi hadde konkludert med å gå tilbake til fysiske knapper/knotter for de viktige tingene man potensielt må justere på mens man kjører, men virker ikkje som om BMW har fått den memoen. Kanskje neste generasjon.

Skrevet
Syar-2003 skrev (45 minutter siden):

Du mener e40 og xDrive40

Ja, jeg blandet nok der! ;)

Og, ja, ser poenget ditt, man kjøper ikke en kjipere versjon for mer enn tilsvarende av den heftigste utgaven!

larso093 skrev (4 minutter siden):

Liker utseende på den nye BMWen på utsiden, og det virker lovende med rekkevidde. Men liker ikkje det touch fokuserte dashbordet. Trodde vi hadde konkludert med å gå tilbake til fysiske knapper/knotter for de viktige tingene man potensielt må justere på mens man kjører, men virker ikkje som om BMW har fått den memoen. Kanskje neste generasjon.

Nå har jo ikke implementasjonen vært så gode hos VW, mens jeg har mer inntrykk av at folk ikke har klaget så mye på sånt i en BMW! Så kan noe ligge der. 

Skrevet
1 hour ago, Syar-2003 said:

eDrive 40 (RWD) vil ganske sikkert matche Mercedes CLA EV 200/250+sin startpris på 540-560k (eks mva).
Xdrive 50 må man anta legger seg i prisleiet til CLA 350 4Matic på 585k startpris  (eks mva)

Det var liten forskjell i pris. Men batteriet er kanskje like stort, den dyrere er bare med 4wd. Prisforskjellen på 100 tusen NOK kanskje under ix3.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...