Gå til innhold

Elbil-tråden

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Skrevet
Salvesen. skrev (9 minutter siden):

Ja det kan godt stemme at det var de :)  

Det virker på ingen måte som på tesla sin approach. Fremdeles en stalk hvor man trykker ned for venstre og opp før høyre blinking.

Jeg fant autogefuhl videoen. Og operasjon er fysisk bevegelig stalk (del av den) demonstreres ca 9.0 minutter ut i den.

• Innsiktsfullt 1
Skrevet
Syar-2003 skrev (Akkurat nå):

Det virker på ingen måte som på tesla sin approach. Fremdeles en stalk hvor man trykker ned for venstre og opp før høyre blinking.

Jeg fant autogefuhl videoen. Og operasjon er fysisk bevegelig stalk (del av den) demonstreres ca 9.0 minutter ut i den.

Det var heller ikke det jeg sa... Hvorfor skal dere alltid legge ord i munnen på meg? 

Jeg stilte ett spørsmål om det blir en trend at folk kødder med den vanlige blink spaken fremover... Sa verken at Tesla har gjort noe bra eller at Audi har gjort det samme eller noe slikt... 

Helt forbanna utrolig..

• Liker 3
Skrevet
Syar-2003 skrev (2 minutter siden):

Men det har han jo heller aldri påstått! Gee!

• Liker 2
  • Innsiktsfullt 1
Skrevet
Hansien skrev (3 minutter siden):

Tesla kan da ikke ha vært inspirasjonen/trendsetteren til å endre blinklyshendelen den tid de fjernet den. 

Sant nok! De har dog tatt den tilbake men køddet med den mens de tok den tilbake da den er helt håpløst dårlig :)

Synes ikke den Audi saken ser ut som noen upgrade heller, men må såklart testes før en kan uttale seg :)

Skrevet
Salvesen. skrev (14 minutter siden):

Synes ikke den Audi saken ser ut som noen upgrade heller, men må såklart testes før en kan uttale seg :)

Selv synes jeg det ser ut som et dårlig kompromiss for å ha flest mulig funksjoner på spaken. Det virker uhyre lett å komme borti knappen til bakrute-viskeren når man dytter hendelen opp blant annet..

Skrevet
Salvesen. skrev (24 minutter siden):

Det var heller ikke det jeg sa... Hvorfor skal dere alltid legge ord i munnen på meg? 

Jeg stilte ett spørsmål om det blir en trend at folk kødder med den vanlige blink spaken fremover... Sa verken at Tesla har gjort noe bra eller at Audi har gjort det samme eller noe slikt... 

Helt forbanna utrolig..

Du viste et bilde screenshot fra en vidoe uten en eneste klildehenvisning og sa vel "har tesla startet en trend med endre blinklys stalk, denne gangen Audi" med en flire emoji. 
Nei, det har de tydeligvis vis ikke 😛

Jeg gjorde bare som du alltid gjør med å svare kort "link ?"
Og måtte finne autogefuhl referansen selv. Og viste til hvor den demonstreres og bemerket at det er ikke på noen måte likt tesla sin approach.

Helt forbanna utrorlig hvordan Tesla-koret reagerer her 😂

• Liker 6
  • Innsiktsfullt 1
  • Hjerte 1
Skrevet (endret)
Syar-2003 skrev (7 minutter siden):

Du viste et bilde screenshot fra en vidoe uten en eneste klildehenvisning og sa vel "har tesla startet en trend med endre blinklys stalk, denne gangen Audi" med en flire emoji. 
Nei, det har de tydeligvis vis ikke 😛

Jeg gjorde bare som du alltid gjør med å svare kort "link ?"
Og måtte finne autogefuhl referansen selv. Og viste til hvor den demonstreres og bemerket at det er ikke på noen måte likt tesla sin approach.

Helt forbanna utrorlig hvordan Tesla-koret reagerer her 😂

Nei det var ikke det jeg sa, du kan lese det bak. Helt utrolig hvordan hylekoret konstant skal stappe ord i munnen på folk og endre på det som blir skrevet. 

Jeg ga deg link til saken med en gang du spurte om det og opplyste om at bildet var i fra tiktok og at jeg ikke viste helt fra hvilken profile etc... Skjønner ikke hva du klager for, jeg svarte deg på alt og du kan lese helt fint hva jeg skrev og trenger ikke endre på ting. Det er ekstremt ødeleggende for en hvilken som helst diskusjon slik dere driver på, så fort noen nevner noe om Tesla som ikke er ekstremt negativt så skal det kun fokuseres på det og byttes på ord og legges ord i munnen på folk osv. Faen meg helt utrolig lavpanne taktikk

Endret av Salvesen.
  • Liker 1
Skrevet
Hansien skrev (11 minutter siden):

Selv synes jeg det ser ut som et dårlig kompromiss for å ha flest mulig funksjoner på spaken. Det virker uhyre lett å komme borti knappen til bakrute-viskeren når man dytter hendelen opp blant annet..

Ja spent på hvordan den fungerer i praksis, var utrolig mye som skjedde rundt der og usikker på om en må endre på måten en sveiper blinklyset på vs hvordan det er i "resten" av bilene på markedet som bruker mer eller mindre samme spake design. 

Om det ikke kom klart frem håper jeg ikke det blir en trend å drive å kødde med de på hver sin måte uavhengig av hvem som startet trenden... 

Generelt sett burde interiør standardiseres mer slik som en ser på feks båter slik at en finner samme ting samme plass osv. Det gjør det lettere for oss som kjører mye forskjellig og gjerne i utlandet der bilen er stilt inn på rare språk. Bare å få endret dette kan være tidkrevende. 

Skrevet
Salvesen. skrev (1 minutt siden):

Ja spent på hvordan den fungerer i praksis, var utrolig mye som skjedde rundt der og usikker på om en må endre på måten en sveiper blinklyset på vs hvordan det er i "resten" av bilene på markedet som bruker mer eller mindre samme spake design. 

Tipper nok at de har prøvd å legge til rette for at den kan brukes som man er vandt til. Hvordan det fungerer i praksis gjenstår og se.

Skrevet
Hansien skrev (Akkurat nå):

Tipper nok at de har prøvd å legge til rette for at den kan brukes som man er vandt til. Hvordan det fungerer i praksis gjenstår og se.

Ja det er absolutt en langt mindre endring enn vi så hos Tesla, forhåpentligvis er den brukbar. 

• Liker 1
Skrevet
rockPaperScissors() skrev (11 timer siden):

Nå ble jeg nysgjerrig på hvordan du regner ut verditap ut fra leasingpris.

Når du leaser en bil, betaler du egentlig for verdifallet i perioden du bruker den og renter, gebyrer og hva leasingselskapet skal ha i fortjeneste. 

Eksempelvis kan du vi ta en bil til 600 000 kroner ny, og leasingprisen er 7 000 kr i måneden i 3 år uten innskudd. Det blir 7 000 x 36 = 252 000 kr totalt. Trekker du fra rentekostnader og gebyrer (si ca 10–15 %), sitter du kanskje igjen med rundt 210 000–225 000 kr. Det betyr at leasingselskapet anslår at bilen taper rundt 35–38 % av verdien sin i løpet av 3 år, altså at bruktverdien vil være ca 375 000–390 000 kr etter tre år.

• Liker 1
Skrevet
Hanhijnn skrev (20 minutter siden):

Ser ut som en Hyundai Kona (1. gen.) som noen har fjernet fronten på. 😄

Har aldri likt utseendet til hverken Audi Q3 eller Huyundai Kona. Begge er biler jeg vil gå rett forbi i et utstillingslokale uten et blikk på.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...