Gå til innhold

EA droppet kampanjedel til Star Wars Battlefront for å rekke The Force Awakens-lanseringen


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

 

Enkelt og greit gi de som har kjøpt Battlefront, Battlefront 2 til 100kr

 

Haha, verste jeg har hørt. Akkurat som noen markedsførte at dette spillet kom til å ha noen kampanje? Forstår det sånn at gamere og personlig ansvar ikke går hånd i hånd når jeg leser denne tråden.

 

Poenget er ikke at folk er grinete fordi det ikke var noe singleplayer, det ble sagt lenge før release. Poenget er at de hadde/har en singleplayer de droppet for å rekke lanseringen av The Force Awakens, en film som har null og niks med selve spillet å gjøre forutenom at begge er satt i Star Wars-universet. Den største langefingeren er likevel at de valgte å fjerne singleplayer, men fortsatt ta fullpris for det, i tillegg til at Season Pass er helt nødvendig om du vil få fullt utbytte av spillet. Det at de nå sier "vi skal kanskje inkludere singleplayer i neste spill" betyr absolutt null og ingenting.

 

Jeg tviler STERKT på at EA er så dumme at de ikke tror et SW-spill ville solgt bra om ikke en film hadde blitt lansert rundt samme tid. SW er et navn som selger seg selv uansett hva det er, når det måtte være.

 

EA og Activision er en kreftbylle som jeg gjerne skulle sett ble utryddet fra spillbransjen. Alt handler om mest mulig penger for minst mulig innsats og folk lar seg lure gang på gang.

Lenke til kommentar

 

 

Enkelt og greit gi de som har kjøpt Battlefront, Battlefront 2 til 100kr

 

Haha, verste jeg har hørt. Akkurat som noen markedsførte at dette spillet kom til å ha noen kampanje? Forstår det sånn at gamere og personlig ansvar ikke går hånd i hånd når jeg leser denne tråden.

 

Poenget er ikke at folk er grinete fordi det ikke var noe singleplayer, det ble sagt lenge før release. Poenget er at de hadde/har en singleplayer de droppet for å rekke lanseringen av The Force Awakens, en film som har null og niks med selve spillet å gjøre forutenom at begge er satt i Star Wars-universet. Den største langefingeren er likevel at de valgte å fjerne singleplayer, men fortsatt ta fullpris for det, i tillegg til at Season Pass er helt nødvendig om du vil få fullt utbytte av spillet. Det at de nå sier "vi skal kanskje inkludere singleplayer i neste spill" betyr absolutt null og ingenting.

 

Jeg tviler STERKT på at EA er så dumme at de ikke tror et SW-spill ville solgt bra om ikke en film hadde blitt lansert rundt samme tid. SW er et navn som selger seg selv uansett hva det er, når det måtte være.

 

EA og Activision er en kreftbylle som jeg gjerne skulle sett ble utryddet fra spillbransjen. Alt handler om mest mulig penger for minst mulig innsats og folk lar seg lure gang på gang.

 

 

Står aldri noe om at de hadde påbegynt noen form for enspillerkampanje og senere skrotet den. Det står at enspiller ikke ble laget grunnet en kort tidsfrist. Jeg leser det dithen at det aldri fantes noen form for enspillerkampanje i spillet.

 

Og selvfølgelig selger spillet mer når det kommer ut i tandem med den nye filmen. Du sier du tviler på at EA er så dumme at de tror et Star Wars-spill ville solgt dårlig om det kom ut på egenhånd, men jeg velger å snu den og si at jeg tviler på du er så dum at du ikke ser at Battlefront nøt svært godt av å bli lansert sammen med The Force Awakens, og salgene ble større som et resultat. Økonomisk sett var det helt rett valg å lansere spillet i samme tidsperiode som filmen, da man favner bredere enn bare SW-fans, spesielt siden det kom ut til juletider der man tradisjonelt sett selger spill til folk som ikke spiller selv, men kjøper det som julegaver. Da er Star Wars merkelappen grei å ha.

 

Å kalle EA og Activision en kreftbylle er jo direkte teit. Du kan jo si det du vil om spillene de produserer, men det er ekstremt viktige utgiverhus med store antall utviklere som jobber for seg. Det ville vært en tragedie uten like om flere tusen arbeidsplasser skulle gå tapt i spillindustrien. Og det er vel få som lar seg lure av spillene de selger. Er vel så enkelt som at det er spill de ønsker å spille, og da må de jo for guds skyld få lov til å gjøre nettopp det.

 

Maken til sleivspark av en kommentar ass.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Man kan si mye rart (og mye negativt) om EA, Activision og Ubisoft. En ting er sikkert, og det er at den griske pengemodellen har gjort at de har råd å pushe flere spill ut i butikkene. Så blir jo spørsmålet om det hadde vært bedre å ha 1/5 av spillene i stedet og heller hatt høyere kvalitet/mer innhold. For noen spill er det nok det, for andre er det ikke sikkert.


Forstår beslutningen til EA å pushe ut Battlefront til TFA sin kinovisning. Ingen tvil om at de selger mer på den måten enn om de hadde lansert det 7 måneder tidligere eller senere.


Jeg har ikke noe imot at de dropper SP-kampanjen. Problemet mitt er mer at det føles ut som de ikke rakk å gjøre seg ferdig med MP-delen heller. Hele spillet mangler innhold og alt som kommer med season-pass burde uten tvil vært gratis. 

Kjøpte heldigvis spillet på tilbud her om dagen. Var ikke mange kronene, og verdt morroa jeg har i spillet av og til. Fint casual spill. Håper ting fra season pass blir gratis evt maks 100-lapp. Da slår jeg nok til der også.

Lenke til kommentar

 

 

 

Enkelt og greit gi de som har kjøpt Battlefront, Battlefront 2 til 100kr

 

Haha, verste jeg har hørt. Akkurat som noen markedsførte at dette spillet kom til å ha noen kampanje? Forstår det sånn at gamere og personlig ansvar ikke går hånd i hånd når jeg leser denne tråden.

 

Poenget er ikke at folk er grinete fordi det ikke var noe singleplayer, det ble sagt lenge før release. Poenget er at de hadde/har en singleplayer de droppet for å rekke lanseringen av The Force Awakens, en film som har null og niks med selve spillet å gjøre forutenom at begge er satt i Star Wars-universet. Den største langefingeren er likevel at de valgte å fjerne singleplayer, men fortsatt ta fullpris for det, i tillegg til at Season Pass er helt nødvendig om du vil få fullt utbytte av spillet. Det at de nå sier "vi skal kanskje inkludere singleplayer i neste spill" betyr absolutt null og ingenting.

 

Jeg tviler STERKT på at EA er så dumme at de ikke tror et SW-spill ville solgt bra om ikke en film hadde blitt lansert rundt samme tid. SW er et navn som selger seg selv uansett hva det er, når det måtte være.

 

EA og Activision er en kreftbylle som jeg gjerne skulle sett ble utryddet fra spillbransjen. Alt handler om mest mulig penger for minst mulig innsats og folk lar seg lure gang på gang.

 

 

Står aldri noe om at de hadde påbegynt noen form for enspillerkampanje og senere skrotet den. Det står at enspiller ikke ble laget grunnet en kort tidsfrist. Jeg leser det dithen at det aldri fantes noen form for enspillerkampanje i spillet.

 

Og selvfølgelig selger spillet mer når det kommer ut i tandem med den nye filmen. Du sier du tviler på at EA er så dumme at de tror et Star Wars-spill ville solgt dårlig om det kom ut på egenhånd, men jeg velger å snu den og si at jeg tviler på du er så dum at du ikke ser at Battlefront nøt svært godt av å bli lansert sammen med The Force Awakens, og salgene ble større som et resultat. Økonomisk sett var det helt rett valg å lansere spillet i samme tidsperiode som filmen, da man favner bredere enn bare SW-fans, spesielt siden det kom ut til juletider der man tradisjonelt sett selger spill til folk som ikke spiller selv, men kjøper det som julegaver. Da er Star Wars merkelappen grei å ha.

 

Å kalle EA og Activision en kreftbylle er jo direkte teit. Du kan jo si det du vil om spillene de produserer, men det er ekstremt viktige utgiverhus med store antall utviklere som jobber for seg. Det ville vært en tragedie uten like om flere tusen arbeidsplasser skulle gå tapt i spillindustrien. Og det er vel få som lar seg lure av spillene de selger. Er vel så enkelt som at det er spill de ønsker å spille, og da må de jo for guds skyld få lov til å gjøre nettopp det.

 

Maken til sleivspark av en kommentar ass.

 

Det står heller ikke at de IKKE hadde en singleplayer de valgte å la være å ta med, så den er vel opp til tolkning.

 

Jeg skulle sagt meg enig om spillet hadde noe som helst med filmen å gjøre. EA så sitt snitt til å gi ut et spill kun bygd på hype rundt SW og regnet vel med spillet kom til å selge seg selv. Greit nok, men det forsvarer fortsatt ikke hvorfor de selger et halvferdig spill til fullpris! Da tenker jeg ikke på singleplayer, for det ble sagt at ikke kom til å være inkludert, men MP-delen i seg selv er jo latterlig mangelfull! Hvor er alle modusene? Hvor er alle mapsene? Hvor er Galactic Conquest? Stemmer det, kjøp Season Pass som koster nesten like mye som selve spillet, så skal du få noe av det.. Hvorfor er jeg nødt til å betale nesten dobbel pris for å få spillet slik det skulle vært i utgangspunktet?!

 

Jeg kan ikke fatte hvordan noen ikke kan se at denne businessmetoden er ren kreft i spill-industrien. Du sier det er "få som lar seg lure av spillene de selger?" Antall Fifa, Madden (hele sportsrekka til EA Sports egentlig) Call of Duty, Assassin's Creed (vet det ikke er EA) og andre årlige utgivelser beviser det stikk motsatte. Du tror dette hadde fortsatt om folk ikke kjøpte spillene hvert år? Det er NETTOPP derfor det slippes ut årlige utgivelser, fordi folk enten lar seg lure eller gidder ikke tenke over det.

 

De lager spill de selv ønsker å spille.. Jobber du for EA eller no? Tror du virkelig på det utsagnet? DICE, som i dette eksempelet, lager spill som EA vil de skal lage, så enkelt er det.

 

Lurer på hva unnskyldningen blir for mangel på innhold i neste Battlefront-spill.

Lenke til kommentar

Jeg oppfattet ikke SWBF som et halvferdig produkt selv om jeg bare spilte betaen.

Spillet var veldig flytende og godt, bare ufattelig kjedelig. Grafikken var også imponerende.

Slike spill selger nesten bare på MP delen, SP er rett og slett ikke så stort lenger, da fins det andre titler for deg.

Men klart, en slik tittel kjøpes nok over en lav sko av ukritiske SW fanboiz.

Jeg er overbevist om at SWBF ville solgt fantastisk mye bedre om de hadde hatt en god SP kampanje.

Lenke til kommentar

 

 

Jeg er overbevist om at SWBF ville solgt fantastisk mye bedre om de hadde hatt en god SP kampanje.

 

Tror ikke det hadde vært SÅ stor forskjell. Det som har hindret folk mest tror jeg er mangel på innhold. Flere maps, våpen, figurer, moduser +++. Og ikke minst en server browser hadde hjulpet.

 

Hadde de gjort multiplayeren like bra som battlefield hadde de solgt myyye mer.

Lenke til kommentar

 

 

 

 

Enkelt og greit gi de som har kjøpt Battlefront, Battlefront 2 til 100kr

 

Haha, verste jeg har hørt. Akkurat som noen markedsførte at dette spillet kom til å ha noen kampanje? Forstår det sånn at gamere og personlig ansvar ikke går hånd i hånd når jeg leser denne tråden.

 

Poenget er ikke at folk er grinete fordi det ikke var noe singleplayer, det ble sagt lenge før release. Poenget er at de hadde/har en singleplayer de droppet for å rekke lanseringen av The Force Awakens, en film som har null og niks med selve spillet å gjøre forutenom at begge er satt i Star Wars-universet. Den største langefingeren er likevel at de valgte å fjerne singleplayer, men fortsatt ta fullpris for det, i tillegg til at Season Pass er helt nødvendig om du vil få fullt utbytte av spillet. Det at de nå sier "vi skal kanskje inkludere singleplayer i neste spill" betyr absolutt null og ingenting.

 

Jeg tviler STERKT på at EA er så dumme at de ikke tror et SW-spill ville solgt bra om ikke en film hadde blitt lansert rundt samme tid. SW er et navn som selger seg selv uansett hva det er, når det måtte være.

 

EA og Activision er en kreftbylle som jeg gjerne skulle sett ble utryddet fra spillbransjen. Alt handler om mest mulig penger for minst mulig innsats og folk lar seg lure gang på gang.

 

 

Står aldri noe om at de hadde påbegynt noen form for enspillerkampanje og senere skrotet den. Det står at enspiller ikke ble laget grunnet en kort tidsfrist. Jeg leser det dithen at det aldri fantes noen form for enspillerkampanje i spillet.

 

Og selvfølgelig selger spillet mer når det kommer ut i tandem med den nye filmen. Du sier du tviler på at EA er så dumme at de tror et Star Wars-spill ville solgt dårlig om det kom ut på egenhånd, men jeg velger å snu den og si at jeg tviler på du er så dum at du ikke ser at Battlefront nøt svært godt av å bli lansert sammen med The Force Awakens, og salgene ble større som et resultat. Økonomisk sett var det helt rett valg å lansere spillet i samme tidsperiode som filmen, da man favner bredere enn bare SW-fans, spesielt siden det kom ut til juletider der man tradisjonelt sett selger spill til folk som ikke spiller selv, men kjøper det som julegaver. Da er Star Wars merkelappen grei å ha.

 

Å kalle EA og Activision en kreftbylle er jo direkte teit. Du kan jo si det du vil om spillene de produserer, men det er ekstremt viktige utgiverhus med store antall utviklere som jobber for seg. Det ville vært en tragedie uten like om flere tusen arbeidsplasser skulle gå tapt i spillindustrien. Og det er vel få som lar seg lure av spillene de selger. Er vel så enkelt som at det er spill de ønsker å spille, og da må de jo for guds skyld få lov til å gjøre nettopp det.

 

Maken til sleivspark av en kommentar ass.

 

Det står heller ikke at de IKKE hadde en singleplayer de valgte å la være å ta med, så den er vel opp til tolkning.

 

Jeg skulle sagt meg enig om spillet hadde noe som helst med filmen å gjøre. EA så sitt snitt til å gi ut et spill kun bygd på hype rundt SW og regnet vel med spillet kom til å selge seg selv. Greit nok, men det forsvarer fortsatt ikke hvorfor de selger et halvferdig spill til fullpris! Da tenker jeg ikke på singleplayer, for det ble sagt at ikke kom til å være inkludert, men MP-delen i seg selv er jo latterlig mangelfull! Hvor er alle modusene? Hvor er alle mapsene? Hvor er Galactic Conquest? Stemmer det, kjøp Season Pass som koster nesten like mye som selve spillet, så skal du få noe av det.. Hvorfor er jeg nødt til å betale nesten dobbel pris for å få spillet slik det skulle vært i utgangspunktet?!

 

Jeg kan ikke fatte hvordan noen ikke kan se at denne businessmetoden er ren kreft i spill-industrien. Du sier det er "få som lar seg lure av spillene de selger?" Antall Fifa, Madden (hele sportsrekka til EA Sports egentlig) Call of Duty, Assassin's Creed (vet det ikke er EA) og andre årlige utgivelser beviser det stikk motsatte. Du tror dette hadde fortsatt om folk ikke kjøpte spillene hvert år? Det er NETTOPP derfor det slippes ut årlige utgivelser, fordi folk enten lar seg lure eller gidder ikke tenke over det.

 

De lager spill de selv ønsker å spille.. Jobber du for EA eller no? Tror du virkelig på det utsagnet? DICE, som i dette eksempelet, lager spill som EA vil de skal lage, så enkelt er det.

 

Lurer på hva unnskyldningen blir for mangel på innhold i neste Battlefront-spill

 

Djises. Alle punktene dine har jeg svart på i innlegget mitt. Kan legge til at jeg aldri sa at Dice lager spill som de selv vil spille (selv om jeg i stor grad tror det), jeg sa at forbrukerne kjøper spillene de vil spille, og det må de vel for svarte få lov til, uavhengig av hva du eller jeg synes om spillene. Det er ikke tilfelle i noen som helst industrier at de beste og mest kompliserte tingene er de som selger best, og det samme gjelder spillindustrien. Derfor er det jo så flott at det kommer mer enn nok dype og interessante spill som er lagt til rette for spillentusiaster.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...