Gå til innhold

Svindlett over nett?


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

 

Litt utenfor ontopic men er det noe vi kan gjøre i forumet som kan gjøre brukthandel mer tryggere for våre faste brukere?

 

Kom gjerne med utspill i en egen tråd, takk.

 

Admin  :)

 

De fleste aktive brukere her kan vel stoles på for det vil høres om de gjør noe galt, og hvilken tråd?

Lenke til kommentar

Hvis det er et godt tilbud og selger ikke er villig til å bruke betalingsgarantien hvis jeg finner det nødvendig er det bye bye for min del. Synd at slike folk driver å utnytter andre som stoler på folk, men sånn er det nå en gang. De fleste misliker å bli mistenkeliggjort. Gjør du en politianmeldelse av dette får vedkommende det i historikken sin. Viser det seg etterhvert at det var en misforsåelse kan du trekke anmeldelsen.

Lenke til kommentar

Men, det burde være lov å åpne postoppkrav pakker før en betaler, det er jo hele vitsen med postoppkrav, sikkerheten, men med dagens lover, sikkerheten til svindlerne og ikke kjøperne

 

Nei, absolutt ikke! Da vil mottaker sammen med en tilfeldig postansatt eller post i butikk-ansatt måtte vurdere om kunden har fått det han bestilte - et håpløst konsept... 

 

Det eneste den ansatte kan gjøre er å(sammen med deg) åpne en fysisk skadet pakke for å kontrollere om innholdet er i orden, og evt. skrive skademelding.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

 

Men, det burde være lov å åpne postoppkrav pakker før en betaler, det er jo hele vitsen med postoppkrav, sikkerheten, men med dagens lover, sikkerheten til svindlerne og ikke kjøperne

 

Nei, absolutt ikke! Da vil mottaker sammen med en tilfeldig postansatt eller post i butikk-ansatt måtte vurdere om kunden har fått det han bestilte - et håpløst konsept... 

 

Det eneste den ansatte kan gjøre er å(sammen med deg) åpne en fysisk skadet pakke for å kontrollere om innholdet er i orden, og evt. skrive skademelding.

 

Nei, KUNDEN må vurdere om han har fått det han har bestilt, for så vurdere om han skal betale

Vi har angrerett i Norge og det er jo mye enklere om en kan angre før en betaler, men er det en "ekte" vare så kan en bli belastet for retur

Lenke til kommentar

 

 

Men, det burde være lov å åpne postoppkrav pakker før en betaler, det er jo hele vitsen med postoppkrav, sikkerheten, men med dagens lover, sikkerheten til svindlerne og ikke kjøperne

 

Nei, absolutt ikke! Da vil mottaker sammen med en tilfeldig postansatt eller post i butikk-ansatt måtte vurdere om kunden har fått det han bestilte - et håpløst konsept... 

 

Det eneste den ansatte kan gjøre er å(sammen med deg) åpne en fysisk skadet pakke for å kontrollere om innholdet er i orden, og evt. skrive skademelding.

Nei, KUNDEN må vurdere om han har fått det han har bestilt, for så vurdere om han skal betale

Vi har angrerett i Norge og det er jo mye enklere om en kan angre før en betaler, men er det en "ekte" vare så kan en bli belastet for retur

Man får ikke utlevert pakken før det er betalt. Posten er kun transportør og har ingenting med selve handelen mellom selger og kjøper å gjøre. Du reklamerer til selger, ikke Posten, hvis det er noe med varen. Eneste Posten har noe med er transportskade som BIGG sier.

  • Liker 3
Lenke til kommentar

Så hva om kunden bløffer og påstår at det ikke var det som ble bestilt? Hvordan skal den ansatte i posten vurdere det?

Det blir jo kunden som må betale returen, forskjellen er at kunden ikke må ta med pakken hjem, for så å komme tilbake og at det blir nesten umulig å svindle

Lenke til kommentar

 

 

 

Men, det burde være lov å åpne postoppkrav pakker før en betaler, det er jo hele vitsen med postoppkrav, sikkerheten, men med dagens lover, sikkerheten til svindlerne og ikke kjøperne

 

Nei, absolutt ikke! Da vil mottaker sammen med en tilfeldig postansatt eller post i butikk-ansatt måtte vurdere om kunden har fått det han bestilte - et håpløst konsept... 

 

Det eneste den ansatte kan gjøre er å(sammen med deg) åpne en fysisk skadet pakke for å kontrollere om innholdet er i orden, og evt. skrive skademelding.

Nei, KUNDEN må vurdere om han har fått det han har bestilt, for så vurdere om han skal betale

Vi har angrerett i Norge og det er jo mye enklere om en kan angre før en betaler, men er det en "ekte" vare så kan en bli belastet for retur

Man får ikke utlevert pakken før det er betalt. Posten er kun transportør og har ingenting med selve handelen mellom selger og kjøper å gjøre. Du reklamerer til selger, ikke Posten, hvis det er noe med varen. Eneste Posten har noe med er transportskade som BIGG sier.

 

Du motsier deg selv, så lenge de tar betalt så har de noe med handelen

Lenke til kommentar

 

 

 

 

Men, det burde være lov å åpne postoppkrav pakker før en betaler, det er jo hele vitsen med postoppkrav, sikkerheten, men med dagens lover, sikkerheten til svindlerne og ikke kjøperne

 

Nei, absolutt ikke! Da vil mottaker sammen med en tilfeldig postansatt eller post i butikk-ansatt måtte vurdere om kunden har fått det han bestilte - et håpløst konsept... 

 

Det eneste den ansatte kan gjøre er å(sammen med deg) åpne en fysisk skadet pakke for å kontrollere om innholdet er i orden, og evt. skrive skademelding.

Nei, KUNDEN må vurdere om han har fått det han har bestilt, for så vurdere om han skal betale

Vi har angrerett i Norge og det er jo mye enklere om en kan angre før en betaler, men er det en "ekte" vare så kan en bli belastet for retur

Man får ikke utlevert pakken før det er betalt. Posten er kun transportør og har ingenting med selve handelen mellom selger og kjøper å gjøre. Du reklamerer til selger, ikke Posten, hvis det er noe med varen. Eneste Posten har noe med er transportskade som BIGG sier.

Du motsier deg selv, så lenge de tar betalt så har de noe med handelen

Og du vet ikke hvordan ting fungerer i praksis... Har du noen gang hentet en pakke på posten?

 

Posten tar ikke betalt for varen. De tar betalt for frakten og formidlingen av betalingen av varen fra kjøper til selger.

Lenke til kommentar

 

Så hva om kunden bløffer og påstår at det ikke var det som ble bestilt? Hvordan skal den ansatte i posten vurdere det?

Det blir jo kunden som må betale returen, forskjellen er at kunden ikke må ta med pakken hjem, for så å komme tilbake og at det blir nesten umulig å svindle

 

Nei, det blir avsender. Uavhentede pakker returneres til avsender for avsenders regning.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Så hva om kunden bløffer og påstår at det ikke var det som ble bestilt? Hvordan skal den ansatte i posten vurdere det?

Ser ikke helt poenget.

 

Da blir den jo bare sent i retur etter 14 dager.

 

Kunden vil jo at det skal være det han har betalt for i pakken..hvorfor skal han prøve seg på en bløff da? Da får han jo ingenting.

Lenke til kommentar

Men tilbake til det jeg lurer på... Bør jeg vente å se om jeg får mobilen i posten, eller kontakte politet med en gang? Gir jo ikke mening at han ikke svarer på meldingene mine om han faktisk har sendt mobilen...

 

Kanskje han er lei av gnål? Knust telefon? Ligger på sykehus? Etc, etc, etc... Gi nå pakken noen dager før du roper ulv.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...