Gå til innhold

Dette er nettbutikkene nordmenn foretrekker


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Frakten kan være billig fra Amazon. Et fotostativ jeg kjøpte der hadde null i frakt. En laserskriver kostet 59 kr i frakt.

 

Ellers så er det vel hovedsaklig billigvarer (under 350 kr inkludert frakt) som er mest interessant å handle fra utlandet siden de sniker seg lovlig unna mva og fortollingsavgift. Bikker man over 350 kr vinner ofte de norske på totalpris.

  • Liker 3
Lenke til kommentar

Har vært stor fan av Komplett i mange år, men mister stadig mer og mer interesse for denne butikken. Kundeservice blir stadig dårligere, spesielt på kunnskapsnivået. Kan det ha noe med at Komplett ønsker å selge alt? Apotek? Komplett Home eller hva det var?

 

Er KUN pickup point hvor Komplett vinner. Sekundet de fjerner disse er jeg ferdig som kunde.

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Skal jeg handle på på komplett, eller noen andre steder for den slags skyld, må de være billigst. Jeg habdler konsekvent på de billigste sidene, og de som ikke skor seg på idiotiske gebyrer og ellendige portoavtaler. Jeg driter i hvor mange vare komplett har. For komplett er ikke min butikk på nettet, internett er min butikk.

Lenke til kommentar
Gjest Bruker-245639

Det kommer an på hva jeg skal ha. Men det meste jeg handler på nett handler jeg i norske nettbutikker. Klær handles på farfetch.com

Lenke til kommentar
Gjest Bruker-245639

Ble mindre bruk av komplett for min del etter de økte grensen på fri frakt til 1000kr, og la ned pickup point i trondheim. Foretrekker netonnet nå.

 

På amazon og ebay kjøper jeg helt andre varer.

Hæ? Har de lagt ned pick-up point i Trondheim? Da er det vel takk og farvel til masse handel i Trøndelag.

Lenke til kommentar

Ting man får på Amazon får man ikke hos lokale norske leverandører. Det er bare synd at man skal bli voldsomt straffet av importskatter når man bestiller noe fra utlandet.

Blir ikke så hardt straffet på Amazon. Der kan du betale moms direkte slik at det ikke påløper ekstra gebyr hos Posten/DHL etc.

  • Liker 2
Lenke til kommentar

 

Ble mindre bruk av komplett for min del etter de økte grensen på fri frakt til 1000kr, og la ned pickup point i trondheim. Foretrekker netonnet nå.

 

På amazon og ebay kjøper jeg helt andre varer.

Hæ? Har de lagt ned pick-up point i Trondheim? Da er det vel takk og farvel til masse handel i Trøndelag.

 

Har ikke så mye å si, for min del ble det mye nærmere å hente det i en butikk med Postnord kasse.

Kan også velge masse forskjellige butikker over hele byen.

Lenke til kommentar
Gjest Bruker-245639

 

 

Ble mindre bruk av komplett for min del etter de økte grensen på fri frakt til 1000kr, og la ned pickup point i trondheim. Foretrekker netonnet nå.

 

På amazon og ebay kjøper jeg helt andre varer.

Hæ? Har de lagt ned pick-up point i Trondheim? Da er det vel takk og farvel til masse handel i Trøndelag.

 

Har ikke så mye å si, for min del ble det mye nærmere å hente det i en butikk med Postnord kasse.

Kan også velge masse forskjellige butikker over hele byen.

 

Jo, men da kan du lett velge hvem som helst. Da er det enklere å bare stikke innom Expert og Elkjøp når du skal ha større varer. Uten pick-up point hadde jeg aldri kjøpt tv, robotstøvsuger eller foodprossesor hos Komplett.

Lenke til kommentar

Skal jeg handle på på komplett, eller noen andre steder for den slags skyld, må de være billigst. Jeg habdler konsekvent på de billigste sidene, og de som ikke skor seg på idiotiske gebyrer og ellendige portoavtaler. Jeg driter i hvor mange vare komplett har. For komplett er ikke min butikk på nettet, internett er min butikk.

 

Joa. Om du handlet/handler hos Pixmania eller lignende elendig sjappe får en jo rett og slett takke seg selv. Da ønsker jeg en all flaks og lykke en kan oppdrive. Hvis jeg kjøper noe brukt/nytt ser jeg helst at det er handlet hos komplett. Kjøpte ett brukt hd 7970 kort en gang i tiden til 2000 kr. Gjett hva som skjedde så? Kortet streiket. Fikk tilbake over 4000 kr cash kontant som kortet kostet da det ble kjøpt. Har også handlet demo hoved kort der til halv pris som jeg hadde litt problemer med ukontakt på usb portene, sendte det inn å fikk ett helt nytt i retur. Sendte også inn ett skjermkort som jeg trodde det var noe feil med, de testet det, fant ingen feil og jeg fikk det i retur. Ingen gebyr tok de for det, selv ikke frakt kostnaden i retur til meg.

 

Er villig til å betale noen kroner ekstra for å handle ett sted hvor jeg slipper å vente i 1 mnd får å få tilbake varen, om det skulle skje noe. At en føler at de tar kunden litt seriøst og viser ett snev av service setter jeg stor pris på. Det siste er at det ikke tar 14 dager før de begynner å tenke på å plukke å pakke varen....

 

Skriver ikke det her for å dra frem komplett. Jeg setter pris på komplett og har bare hatt god erfaring derfra, andre igjen kan ha det  samme til en helt annen butikk. Tviler sterkt på at noen hadde en slik god følelse for Pixmania som stort sett var en av de rimeligste...   

Lenke til kommentar

Ingen pick up point i Trondheim ....

 

Nei. Har benyttet meg av det kun 1 gang, kanskje det er fordi det ikke var så stor pågang det forsvant? Selv klarer jeg meg fint uten. Alternativet er vel å handle på Elkjøp, DI, eller lignende.

Endret av FranZe
Lenke til kommentar

 

Ingen pick up point i Trondheim ....

 

 

Nei. Har benyttet meg av det kun 1 gang, kanskje det er fordi det ikke var så stor pågang det forsvant? Selv klarer jeg meg fint uten. Alternativet er vel å handle på Elkjøp, DI, eller lignende.

Brukt pickup point flere ganger på større ting som tvr fra komplett synd for weekend deals er noen ganger bra priset.

Lenke til kommentar

 

 

Ingen pick up point i Trondheim ....

 

Nei. Har benyttet meg av det kun 1 gang, kanskje det er fordi det ikke var så stor pågang det forsvant? Selv klarer jeg meg fint uten. Alternativet er vel å handle på Elkjøp, DI, eller lignende.

Brukt pickup point flere ganger på større ting som tvr fra komplett synd for weekend deals er noen ganger bra priset.

 

La nå en TV i handlekurven på komplett nå. Viser gratis frakt levert på døren? Ikke så ille det?

Lenke til kommentar

Tror ikke Komplett vil miste markedsandeler med det første. Kjenner mange som utelukkende handler på Komplett selv om varen er dyrere der. Skulle heller ønske at folk faktisk handlet der det var billigst isteden for å være en ATM for Komplett.

 

Føler det er noe spesielt med kulturen i Norge på dette området og det er farlig for konkurransen. Se eks på Rema, Norgesgruppen og Coop eller Telenor og Telia. 

 

Akkurat når det gjelder at folk handler på komplett framfor andre plasser handler mye om kundeservice o.l. Personlig vil jeg gjerne betale 5-10% mer (avhengig av produkt) for å få god kundeservice. Selv om noen andre er billigere må jeg ærlig innrømme at jeg ikke har hatt den beste kundeopplevelsen.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...