Gå til innhold

Kristendommen er alt. Jeg bryr meg ikke om østlige religioner eller islam.


Anbefalte innlegg

Jeg synes østlige religioner er teite, med dyr og slikt. Ateister kan gjøre narr av kristendommen det er helt greit, jeg bryr meg ikke om de gjør narr av det fordi det påvirker meg ikke men jeg liker ikke at folk sammenligner eller tar kristendommen på lik verdi med østlige religioner med rare dyr og en skallet budda person. Og Islam tilhører i midtøsten det er alt jeg har å si, jeg liker ikke arabisk og jeg tror ikke det er sant.

 

Kristendommen er reelt og on point. Den er på et herlig latinsk og gresk hellenistisk språk som funker fantastisk. Den har ikke tradisjoner som går å bruke høyre hånd for kniv og gaffel og venstre hånd for å tørke ræva med som muslimer, og vi sier ikke namaste og vi har ikke et katteparadis med guder. Selv om østlige religioner er harmløse religioner, så vil jeg bare ikke sammenlignes med de. Islam derimot kan bare sitte i midtøsten som jeg synes funker supert.

 

Bare som det er sagt.

Endret av Riki
  • Liker 2
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Gjest Bruker-95147

Jeg synes namaste er en ypperlig form for trening av både det ytre og indre ego

 

Ts kunne trengt mer av den sorten trening

 

Forøvrig hadde jeg blitt litt bedrøvet hvis ts hadde vært buddhist og så gått ut og skjemt ut en ellers utmerket filosofi og de som etter beste evne forsøker å følge den, slik han snakker ned kristendommen

Lenke til kommentar

Det er ikke særlig kristent å gjøre narr av andre religioner. Jesus brukte en samaritan som eksempel på hva et godt menneske er. Så skjerpings. Omtal det de andre har med respekt.

 

I dunno. Du skal ikke ha annen gud en den Jesus sa. Du kommer ikke til faderen uten sønnen. Det med samaritanern var mer for å vise de som påstå de var rettferdig som prester eller adelsfolk som bare gikk forbi, mens en ikke jøde hadde mer tro enn de som påstå at de var troende, det var mer for å illustrere hykleri for å si det slikt. Selvfølgelig Jesus gjør det klart at uten han er man fortapt.

Endret av Riki
Lenke til kommentar

 

Så du er kristen? Det forklarer mye.

Jeg står imellom katolsk kristendom eller wicca. Er usikker, skal lese 4 bøker om magi før jeg kommer til en konklusjon.

 

 

Gal 5:19-20: Det er klart hva det er som kommer fra vår onde natur: Hor, umoral, utskeielser, avgudsdyrkelse og trolldom. Som jeg har sagt før: De som gjør slikt skal ikke arve Guds rike.

Lenke til kommentar

 

 

Så du er kristen? Det forklarer mye.

Jeg står imellom katolsk kristendom eller wicca. Er usikker, skal lese 4 bøker om magi før jeg kommer til en konklusjon.

 

 

Gal 5:19-20: Det er klart hva det er som kommer fra vår onde natur: Hor, umoral, utskeielser, avgudsdyrkelse og trolldom. Som jeg har sagt før: De som gjør slikt skal ikke arve Guds rike.

 

Er klar over det :D. Det er enten eller. Vet at magi er forbudt. Er ikke helt fjern altså :p

Lenke til kommentar

Kristendommen har sitt opphav i jødedommen, som igjen har sitt opphav i persisk dualisme. Dere har arvet andre religioners gudeskikkelser.  :p

Zoroastrianismen. Hvem vet. Kanskje, kanskje ikke. Det er antatt det men det får vel bare være det. Uansett så er Kristendommen en mer annerledes hellenistisk religion, fordi jødedommen baserer seg på talmud tradisjoner som Jesus kritiserer som menneskelagde tradisjoner som ikke har noe behov for å følges. Så Kristendommen er på en måte en ny pakt som er helt annerledes fra jødisk praktisert religion. Selv om vi deler gamle testamentet så er ikke religionen i seg selv lik av den grunn.

 

Matthew 23:13

KJV

But woe unto you, scribes and Pharisees, hypocrites! for ye shut up the kingdom of heaven against men: for ye neither go in yourselves, neither suffer ye them that are entering to go in.

Lenke til kommentar

Jeg synes østlige religioner er teite, med dyr og slikt. Ateister kan gjøre narr av kristendommen det er helt greit, jeg bryr meg ikke om de gjør narr av det fordi det påvirker meg ikke men jeg liker ikke at folk sammenligner eller tar kristendommen på lik verdi med østlige religioner med rare dyr og en skallet budda person.

Så nisseskjegget til de kristnes gud gjør den bedre enn budda på grunn av frisyren? :lol:

 

Så lam, kameler og hester klassifiserer altså under dyrerikets ene hovedgren, ikke rar, mens slanger og fugler tilhører den andre hovedgrenen, rar?

 

 

Og Islam tilhører i midtøsten det er alt jeg har å si, jeg liker ikke arabisk og jeg tror ikke det er sant.

Hvor tror du kristendommen stammer fra da? Svalbard? Husk at kristendommen er en "ny" fremmedreligion i vår del av Europa og at den har innvandret fra midtøsten. "Vår" egentlige religion ble utslettet av denne progressive fremmedreligionen.

 

Kristendommen er reelt og on point. Den er på et herlig latinsk og gresk hellenistisk språk som funker fantastisk. Den har ikke tradisjoner som går å bruke høyre hånd for kniv og gaffel og venstre hånd for å tørke ræva med som muslimer, og vi sier ikke namaste og vi har ikke et katteparadis med guder. Selv om østlige religioner er harmløse religioner, så vil jeg bare ikke sammenlignes med de. Islam derimot kan bare sitte i midtøsten som jeg synes funker supert.

 

Bare som det er sagt.

Herlig språk? Det høres like fremmed ut for meg som arabisk. Det er kanskje formildende at de har klart å innvandre deres alfabet til oss og at vi dermed har lettere for å forstå bokstavene, men jeg forstår jo ikke et kvekk av latinske og greske tekster likevel.

 

Ikke noe katteparadis, men nakne flygende menneske-fugle-hybrider bevæpnet med pil og bue er så mye bedre?

 

Er det virkelig noen som sammenligner deg som person med en religion?

 

Islam derimot kan bare sitte i midtøsten som jeg synes funker supert.

Det samme sa sikkert vikingene om kristendommen for et årtusen siden.

  • Liker 5
Lenke til kommentar

 

Kristendommen har sitt opphav i jødedommen, som igjen har sitt opphav i persisk dualisme. Dere har arvet andre religioners gudeskikkelser.  :p

Zoroastrianismen. Hvem vet. Kanskje, kanskje ikke. Det er antatt det men det får vel bare være det. Uansett så er Kristendommen en mer annerledes hellenistisk religion, fordi jødedommen baserer seg på talmud tradisjoner som Jesus kritiserer som menneskelagde tradisjoner som ikke har noe behov for å følges. Så Kristendommen er på en måte en ny pakt som er helt annerledes fra jødisk praktisert religion. Selv om vi deler gamle testamentet så er ikke religionen i seg selv lik av den grunn.

 

Matthew 23:13

KJV

But woe unto you, scribes and Pharisees, hypocrites! for ye shut up the kingdom of heaven against men: for ye neither go in yourselves, neither suffer ye them that are entering to go in.

 

 

 

Så det viktigste for deg er å ha noe å tro på, framfor at det har substans og måtte ha en viss logikk og en ørliten mulighet for å kunne bevises?

 

Det er ikke så viktig altså hva man måtte tro på, for trosprosessen er viktigst av alt? Så om dere har tatt over andre religioners gudeskikkelser, det er helt grei skuring?

  • Liker 1
Lenke til kommentar

 

Det samme sa sikkert vikingene om kristendommen for et årtusen siden.

 

... og det samme sier jeg, tenk hvor fint det hadde vært om jødene hadde klart å holde kjeft om disse fablene sine... Da hadde vi sluppet disse dødelige dødskultene som har stått opp i fra asken av disse jødiske jernalder mytene... Og mennesker hadde sluppet hundre tusenvis av unødige drap i navnet til hovedmyten i kristendom og den ignorante gjeteren i islam...

Endret av RWS
  • Liker 2
Lenke til kommentar
Gjest Slettet+6132

Jeg vil stemme for wicca slik at du kan finne opp en formel som gjør ting om til gull slik at du blir rik. Men da vil du jo tilbe Mammon, og da er en jo muligens ikke wicca lengre, (mammonioner?) .. Men du kan uansett ikke gå tilbake til kristendommen fordi de som driver med trolldom skal de ikke la leve...

 

Skumle greier, lykke til.

Endret av Slettet+6132
Lenke til kommentar

Kristendommen er alt. Jeg bryr meg ikke om østlige religioner eller islam.

 

Jeg synes østlige religioner er teite, med dyr og slikt. Ateister kan gjøre narr av kristendommen det er helt greit, jeg bryr meg ikke om de gjør narr av det fordi det påvirker meg ikke men jeg liker ikke at folk sammenligner eller tar kristendommen på lik verdi med østlige religioner med rare dyr og en skallet budda person. Og Islam tilhører i midtøsten det er alt jeg har å si, jeg liker ikke arabisk og jeg tror ikke det er sant.

 

Kristendommen er reelt og on point. Den er på et herlig latinsk og gresk hellenistisk språk som funker fantastisk. Den har ikke tradisjoner som går å bruke høyre hånd for kniv og gaffel og venstre hånd for å tørke ræva med som muslimer, og vi sier ikke namaste og vi har ikke et katteparadis med guder. Selv om østlige religioner er harmløse religioner, så vil jeg bare ikke sammenlignes med de. Islam derimot kan bare sitte i midtøsten som jeg synes funker supert.

 

Bare som det er sagt.

 

Jøje meg. Med en så ovenpå og nedlatende tilnærming som hva du fremviser her så bør du ikke håpe for mye på at noen skal vise deg noe som helst av den forståelsen som du etterlyser.

 

Bare så det er sagt.

 

  • Liker 4
Lenke til kommentar

Jeg synes østlige religioner er teite, med dyr og slikt. Ateister kan gjøre narr av kristendommen det er helt greit, jeg bryr meg ikke om de gjør narr av det fordi det påvirker meg ikke men jeg liker ikke at folk sammenligner eller tar kristendommen på lik verdi med østlige religioner med rare dyr og en skallet budda person. Og Islam tilhører i midtøsten det er alt jeg har å si, jeg liker ikke arabisk og jeg tror ikke det er sant.

 

 

Kristendommen er fra midtøsten. 

  • Liker 7
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...