Gå til innhold

Kristendommen er alt. Jeg bryr meg ikke om østlige religioner eller islam.


Anbefalte innlegg

En religion som som innholdet en drapskåt som gjennomfører massedrap (Andre kongebok, 2:23-24) og har ingen form for likestilling (Tredje mosebok, 27:3-6) er en religion som er helt lattelig å leve etter.

 

Å tru at man er fredelig og moralsk ved å leve etter en bibel som ønsker mer tortur og hat en noen andre folk på denne jord er helt latterlig. 

 

Men som du sier selv i dine andre tråden, du ønsker vel drap på kvinner som er ute å fester og senere ender opp men en kar hjem for litt kveldsmorro. (Femte mosebok, 22:20-21)

 

"Men dersom beskyldingen er sann, hvis det ikke finnes tegn på at jenta var jomfru, da skal de føre henne ut foran døren til farens hus, og mennene i byen skal steine henne i hjel."

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Det er blitt gjort mye forferdelig i Guds navn og kristi navn, men det er ikke noe i bibelen som tyder på at Gud eller kristus noen gang har godkjent dette. de har ingen ting å gjøre med dem som hevder at de tjener dem, men som snyter og bedrar, dreper og plyndrer og gjør mye annet som fører til at mennesker lider. Nei, den ugudeliges atferd er en styggedeom for Jehova. Gud er langt borte fra de onde ( Ordsp 15: 9,29 )

 

Derfor innfører Jesus kristendommen.............

Endret av hardstein
Lenke til kommentar

@hardstein:

Men, likevel så forherliges Israel og flere jødiske konger som om guden elsker dem. Du kan jo få plassere galskapen i epokene de forskjellige kongene levde, slik at man får litt perspektiv på hvilken konge som tillot galskapen da?

Lenke til kommentar

kristendommen, buddhismen, islam, jødedommen og ALLE andre (da mener jeg 100%)
mainstream-religioner HATER kvinner og ELSKER vold mot dem, eller ser NED på dem
på en eller annen måte. At noen ennå fortsetter å sverge til disse antikvinnebøkene
forblir en gåte. Er den noen som kan nevne EN eneste positiv setning om kvinner,
hentet ordrett fra disse bøkene? Eller en eneste referanse som godtar frihet for også kvinner?

Endret av FinalFantasy
  • Liker 1
Lenke til kommentar

@hardstein:

Men, likevel så forherliges Israel og flere jødiske konger som om guden elsker dem. Du kan jo få plassere galskapen i epokene de forskjellige kongene levde, slik at man får litt perspektiv på hvilken konge som tillot galskapen da?

Ja, jødedommen henger tett sammen med galskap.

De driver jo ennå med dette: https://en.wikipedia.org/wiki/Brit_milah

At noen ennå velger å forsvare slike "religioner" er en gåte.

Spesielt med tanke på at dem er besatt av å videreføre/lære barna

dems å gjøre "Brit milah" og andre "tradisjoner" mot sine egne barn, slik har det pågått i årevis.

Endret av FinalFantasy
  • Liker 1
Lenke til kommentar

kristendommen, buddhismen, islam, jødedommen og ALLE andre (da mener jeg 100%)

mainstream-religioner HATER kvinner og ELSKER vold mot dem, eller ser NED på dem

på en eller annen måte. At noen ennå fortsetter å sverge til disse antikvinnebøkene

forblir en gåte. Er den noen som kan nevne EN eneste positiv setning om kvinner,

hentet ordrett fra disse bøkene? Eller en eneste referanse som godtar frihet for også kvinner?

 

Menn blir utstøtt av menigheter Riket Sal Jehovas vitner av eldste menn .

 

Sånn går det ikke an.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

kristendommen, buddhismen, islam, jødedommen og ALLE andre (da mener jeg 100%)

mainstream-religioner HATER kvinner og ELSKER vold mot dem, eller ser NED på dem

på en eller annen måte. At noen ennå fortsetter å sverge til disse antikvinnebøkene

forblir en gåte. Er den noen som kan nevne EN eneste positiv setning om kvinner,

hentet ordrett fra disse bøkene? Eller en eneste referanse som godtar frihet for også kvinner?

Det nærmeste jeg kommer er Koranen. Der er kvinner nesten likestilte med menn. Dessverre falt dette ikke i god jord og ble rettet opp i Hadithene. Hadithene  forklarer hva Muhammed egentlig mente og tar med en del ting han glemte* da han skrev Koranen.

 

*Glemte, men helt sikkert mente.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Det er blitt gjort mye forferdelig i Guds navn og kristi navn, men det er ikke noe i bibelen som tyder på at Gud eller kristus noen gang har godkjent dette. de har ingen ting å gjøre med dem som hevder at de tjener dem, men som snyter og bedrar, dreper og plyndrer og gjør mye annet som fører til at mennesker lider. Nei, den ugudeliges atferd er en styggedeom for Jehova. Gud er langt borte fra de onde ( Ordsp 15: 9,29 )

 

Derfor innfører Jesus kristendommen.............

 

Gud gjorde mye forferdelig i sitt eget navn, som å beordre massevoldtekter, massedrap, drap på babyer, folkemord, osv. Kanskje det verste er at han bestemte seg for å utrydde hele menneskeheten med unntak av en familie. Det blir nesten ikke ondere enn det.

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Jeg blir kraftig provosert av å lese innlegget(ene) til TS.

 

Det er ikke rart det er krig på jorda, sier jeg. Respekten ovenfor andre er noe av det viktigste på jord. Jeg respekterer deg som kristen, jeg respekterer Ali i Somalia som muslim, jeg respekterer Ina i Polen som jøde, jeg respekterer alle hinduister og buddister. Det er prøver å si er altså at jeg respekterer ALLE mennesker, selv om jeg ikke tror på noe av de tror på. MEN, da forventer jeg faktisk å bli respektert selv, som ateist.

Man kan ikke ha en slik holdning ovenfor andre mennesker, som TS tydeligvis har. Jeg synes i hvert fall at fokuset til religionene er feil, da det er menneskene som er i fokus på jorda.

Jeg tror på et liv før døden :)

Endret av Wilding
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Menneser er ikke vanskelige å respektere, hva de tror på derimot er verre å respektere...

 

Religion er forakt for mennesker, man tilber en gud og mennesker går dessverre bak enhver av disse innbilte gude fantasiene... De troende skjønner rett og slett ikke at det er mennesker som befolker denne planeten, ikke innbilte fantasi guder,,,

 

 

kristendommen beskyttet ekteskap

 

Nei, kristendom (og islam) innskrenker ekteskapet og på toppen av det innbilder man seg at sex er noe skittent og sykelig, stikk motsatt av hva det faktisk er...

 

Både kristendom og islam er en innskrenkning av ekteskap som BURDE vært så enkelt at hvis det ikke skadet og begge er voksne så er det samme F hvem, hvilket kjønn/hvor mange man gifter seg med... Så du fremmer kun et vrengbilde som noen gjorde seg i en ignorant tid... Og det dummeste av alt er at du faktisk tror denne innskrenkningen er riktig, noe som gjør deg til et dårlig menneske fordi du er villig til å nekte andre det du kun tror er feil, men som ikke er det...

Lenke til kommentar

 

Jeg synes østlige religioner er teite, med dyr og slikt.

 

Kristendommen en del av de Abrahamittiske religionene som alle er hva du kaller "østlige religioner".

 

 

 

Og det er fullt av referanser til dyr i bibelen. Fra begynnelse til ende.

 

- slange

- løve

- gris

- gresshopper

- bjørn

- sau

- lam

- kalv

- okse

 

- og i drømmen til en av de fremmedlandske kongene i DGT, så har vi den innretningen som "erik von daniken" referer til som et fartøy av utenomjordiske (Ufo). Husker ikke, men spørs om det ikke er noe dyr der også.

 

- MEN, i Johannes åpenbaringer så har man dyr som gjennomsyrer hele verket.

 

Ikke bare det, men man har mye annet også.

 

- sennepsfrø

- gjær

- oliven

- vin

 

Og det er sikkert kun toppen av isfjellet.

Endret av G
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Menneser er ikke vanskelige å respektere, hva de tror på derimot er verre å respektere...

 

Religion er forakt for mennesker, man tilber en gud og mennesker går dessverre bak enhver av disse innbilte gude fantasiene... De troende skjønner rett og slett ikke at det er mennesker som befolker denne planeten, ikke innbilte fantasi guder,,,

Stemmer

 

 

Nei, kristendom (og islam) innskrenker ekteskapet og på toppen av det innbilder man seg at sex er noe skittent og sykelig, stikk motsatt av hva det faktisk er...

 

Både kristendom og islam er en innskrenkning av ekteskap som BURDE vært så enkelt at hvis det ikke skadet og begge er voksne så er det samme F hvem, hvilket kjønn/hvor mange man gifter seg med... Så du fremmer kun et vrengbilde som noen gjorde seg i en ignorant tid... Og det dummeste av alt er at du faktisk tror denne innskrenkningen er riktig, noe som gjør deg til et dårlig menneske fordi du er villig til å nekte andre det du kun tror er feil, men som ikke er det...

Her har man vel en tosidig sak. Kultur og det innerste ønske hos menn som ønsker å forplante seg med flest mulig mennesker. Det artige er jo at noen religioner omfavner denne type greie, med flerkoneri etc.

 

Det som er spesiellt med slike religiøse verk, er at de er åpne for tolkning, så der noen finner at boken sier at asketisme er greia, så finner andre rom for masseorgier.

 

Jeg tror det er det som er greia med trådstarter. Han har omfavnet religion av den enkle grunn som mange andre har gjort det, slik at de kan drive å manipulere med andre mennesker. Siden verket er så åpent for tolkning, så kan han jo bare tolke i vei, og ofte så kommer slike folk unna med det.

Endret av G
Lenke til kommentar

En religion som som innholdet en drapskåt som gjennomfører massedrap (Andre kongebok, 2:23-24) og har ingen form for likestilling (Tredje mosebok, 27:3-6) er en religion som er helt lattelig å leve etter.

 

Å tru at man er fredelig og moralsk ved å leve etter en bibel som ønsker mer tortur og hat en noen andre folk på denne jord er helt latterlig. 

 

Men som du sier selv i dine andre tråden, du ønsker vel drap på kvinner som er ute å fester og senere ender opp men en kar hjem for litt kveldsmorro. (Femte mosebok, 22:20-21)

 

"Men dersom beskyldingen er sann, hvis det ikke finnes tegn på at jenta var jomfru, da skal de føre henne ut foran døren til farens hus, og mennene i byen skal steine henne i hjel."

Vel det er fordi de andre hedningene var ren onde. Menneskeofring og mye syke perverse ting som de gjorde, så den gamle guden ønsket slik. Men gud så hvor syndige de var selv fordi de gikk bort ifra det, så Jesus ble sent som den som fulbrakte det gjennom troen og tilgivelse.

 

Uansett ateist jøden Karl Marx var vel den som sa at religion er som opium for folk, dermed grunnla ateisme i kommunistisk ideologi, og se hvor mye menneskeliv har gått tapt der av en såklat fordyrkelse av mennesket.

 

Nei, kristendom (og islam) innskrenker ekteskapet og på toppen av det innbilder man seg at sex er noe skittent og sykelig, stikk motsatt av hva det faktisk er...

De har jo rett i det. Om du ønsker et degenerert sykt samfunn så vær så god. Det er en grunn hvorfor hedningene før i tiden var så syke av slikt at de ødelag seg selv psykologiskt. Ateister kan ikke forstå den fordi de er gravd ned i slikt mer eller mindre, så de er automatiskt syk i sinn mer eller mindre. Fjern forstand og ødelegg sinnet og grav ned og bli degenerert psykologiskt dermed gå på fylla og ødelegg deg selv, boom profit fra subjektiv tenkegang!

 

Gud gjorde mye forferdelig i sitt eget navn, som å beordre massevoldtekter, massedrap, drap på babyer, folkemord, osv. Kanskje det verste er at han bestemte seg for å utrydde hele menneskeheten med unntak av en familie. Det blir nesten ikke ondere enn det.

Ateister voldtar innenfor konsent, så du har jo den med psykologiskt nedgenerering :).. Eller cucks som man kaller det. Tror til og med Paulus kommenterte på den :p

1 Corinthians 5:1

It is actually reported that there is sexual immorality among you, and of a kind that even pagans do not tolerate: A man is sleeping with his father's wife.

 

Bevis: https://www.cuckold.no/forum.php

 

Uansett folkemord på hedninger som var onde var noe i gamle testamentet. Tror de ble giftet bort som krigsbytte, kanskje ikke det man kan kalle konsent eller ei om du tror det, men hedning tradisjoner og liv var søppel uansett så det livet ble bedre mer eller mindre.

Endret av Riki
Lenke til kommentar

De andre som ofret mennesker til andre guder var onde derfor ofret jødene sine barn til bibelens gud så de kunne vinne i krig og drepe alle de onde menneskene.

 

Du vet det ikke er noen som tar deg seriøst? Du er en klovn.

 

Ditt budskap er ren gift.

Endret av Abigor
  • Liker 2
Lenke til kommentar

De andre som ofret mennesker til andre guder var onde derfor ofret jødene sine barn til bibelens gud så de kunne vinne i krig og drepe alle de onde menneskene.

 

Du vet det ikke er noen som tar deg seriøst? Du er en klovn.

 

Ditt budskap er ren gift.

Vers takk?. Men ateister er jo kjent for å lyve så de får jeg vel ikke :p

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...