Gå til innhold

Jorden er flat


Anbefalte innlegg

Nå sprer du syndige tekster om stjerner som ikke stemmer med virkeligheten. Stjerner som eksploderer? Det høres ut som djevelens verk, og herjinger som går rundt og ødelegger sola til folk. Har du noen gang hørt om CGI animasjon? Sett på de ville fantasifilmene som går på kino, slike som Marvel: The Avengers. Der skjer det mye som jeg ikke klarer å se forskjell på om det er faktisk virkelighet eller oppspinn. Bilder som tas fra flere siden av jordkloden "på samme tid" er på ingen måte noe bevis, da dette kan være laget lenge på forhånd (f.eks. når det var natt), falskt, og kraftig bearbeidet for så å bli brukt senere. Hvordan vet du om det er direkte heller? Jeg ville likt å se deg gå opp dit selv for å sjekke det ut. Dette er på ingen måte noe som avkrefter min teori om synsbedrag, ettersom du vil få synsbedraget bare fra en annen vinkel! Deretter kan effekter legges på bilde for å lure hjernen din enda mer. Ja du kan også prøve å overbevise meg med Big Bang teorien, men til syvende og sist er dette bare et forsøk på å gjøre guds skapelse av universet til noe logisk med å benytte seg av sofisme.

 

 

Ja, hvordan fungerer Satelitt-TVen min hvis det ikke eksisterte satellitter der oppe? De satellittene kan ta bilder også. Man kan jo være med på å se at de blir skutt opp så da er det litt vanskelig å avkrefte at noen kan se ned på jorda fra høyde ved bruk av digital verktøy. Jeg ville ikke satset på å dra opp dit selv for å se hvordan det ser ut i virkeligheten med egne øyne, det har nok ikke jeg eller du muligheten til selv, så må man tro på bildene eller utvikle konspirasjonsteorier, noe jeg ikke driver med. Det praktiseres derimot veldig mye redigering og digital prosessering av bilder for å få de til å se penere ut, så jeg kan garantere deg at bildene dog har blitt berørt.

 

 

Jeg forstår ikke hva som er feil. Når jeg sier at hjernen behandler bildet slik så mener jeg det kommer av det som var opptrent (erfaring) jeg også. Du bekrefter med andre ord min teori om at en begynner å 100% blindt stole på ens egen oppfattelse av størrelse, form og avstand, og at dette da ikke stemmer med realiteten? Det er selvfølgelig ikke sånn at den oppfattelsen du har er realiteten, her er det mye rom for menneskelige feil, og blant annet fordi du ikke har kunnet se ned på jorda med dine egne to øyne og selv med to øyne vil det nok være vanskelig å bearbeide noe slikt på grunn av størrelsen og mangel på noe lignende erfaring.

 

 

Det må være makan til usakelige argumenter du skal bruke til å avkrefte min påstand.

Hvordan får du til at eksploderende stjerner er syndig.?

Den første godt dokumenterte supernova ble observert og dokumentert av kineserene 4 juli 1054.Den er i dag kjent som Krabbetåken.I 1866 ble det føste spektroskopi gjort på en supernova.

I dag observere en supernova i et stor elektromagnetisk spektrum,ikke bare lys.

Dette er den eneste måten vi kan forklare tyngre grunnstoffs tilblivelse.Det både du ,jeg og alt det andre vi observerer på jorden er bygget av.Nemlig stjernestøv.

 

 

Det første bildet av Jorden fra verdensrommet ble tatt 24. oktober 1946.Dette er da lenge før CGI fantes.NASA ble ikke dannet før 1958.

post-517490-0-49068200-1559143136_thumb.jpg

Endret av Mudmann
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Det er rett og slett for mange spørsmål, feiltolkninger og kritikk på absolutt alt jeg produserer av argument. Her må jeg altså skrive i lange baner for å forsvare meg selv gang på gang og hver eneste gang på hver eneste setning på absolutt alt. Jeg må bare beklage, det blir svært krevende å få dette til og jeg har rett og slett ikke tid. Jeg legger merke til at det er få som tar del av min side av saken og hjelper til med å fremme mitt syn og avkrefte alle motstandere og deres sleipe påfunn, og jeg føler generell motgang fra alle parter involverte i diskusjonen. Det er rett og slett for mange her som representerer synet «jorden er rund», noe som er vanskelig å forstå, og ingen som hjelper til på min side. Jeg føler ikke at jeg får noe utbytte fra å fortsette å bruke tiden min på å argumentere med folk her når det bare går ene veien i diskusjonen og alle har motsatt synspunkt …  Det virker som at tankesettet til de fleste er fastlåst til en bestemt forståelse av saken og full benektelse av noe annet..

 

Jeg er sikker på at dere selv også hadde mistet all motivasjonen til å skrive når dere føler at det kun foregår saumfarer fra de andre og du selv sitter igjen med null utbytte.

Endret av ddb2002
Lenke til kommentar

Det er veldig syke påstander dere kommer med så det krever ganske bra bevis, noe ingen av dere har kommet på her på over 900 sider. At det blir for mange spørsmål osv må jo bare være å forvente når man sier en ting som at "jorden er en flat pannekake". Det er absolutt ingen av dere som har noe som helst form for en modell som forklarer like mange ting vi opplever som "globe jord teorien" (også - les dere opp hva "teori" betyr").

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Hvordan får du til at eksploderende stjerner er syndig.?

Den første godt dokumenterte supernova ble observert og dokumentert av kineserene 4 juli 1054.Den er i dag kjent som Krabbetåken.I 1866 ble det føste spektroskopi gjort på en supernova.

I dag observere en supernova i et stor elektromagnetisk spektrum,ikke bare lys.

Dette er den eneste måten vi kan forklare tyngre grunnstoffs tilblivelse.Det både du ,jeg og alt det andre vi observerer på jorden er bygget av.Nemlig stjernestøv.

 

 

Det første bildet av Jorden fra verdensrommet ble tatt 24. oktober 1946.Dette er da lenge før CGI fantes.NASA ble ikke dannet før 1958.

Eksploderende stjerner tilhører Big Bang universet. Er ikke sikkert det er sant hva myndigheten forteller oss om det.

Det bildet du postet.

Stikkord fotografi eller maleri. Er det fotografi så ser det ikke høyere ut enn hva desse kan komme opp

https://youtu.be/iAlS70Onn2I

Lenke til kommentar

Jeg legger merke til at det er få som tar del av min side av saken og hjelper til med å fremme mitt syn og avkrefte alle motstandere og deres sleipe påfunn, og jeg føler generell motgang fra alle parter involverte i diskusjonen. Det er rett og slett for mange her som representerer synet «jorden er rund», noe som er vanskelig å forstå, og ingen som hjelper til på min side.

Det er få som tar del av din side fordi det er få som tror på den flate jord. Og fordi dere av en eller annen grunn driver med turnusordning: Når en av dere diskuterer, holder de andre 4-5 seg vekke. Så orker ikke du mer, og så dukker en av de andre opp et par dager. Og slik går livet.

 

Det er ikke "for mange" her som tror at "jorden er rund", det er snarere for få, sånn i forhold til antall brukere på forumet. Det er fordi de fleste brukere ser det som selvsagt at jorden er rund, og derfor synes debatten er meningsløs og ikke gidder. Hvis vi spurte de 212 som i skrivende stund er pålogget forumet om alle å delta i denne tråden, så skulle du fått sett "for mange"...

 

Sånn er livet. Du får sende de andre en PM og spørre om dere ikke kan samarbeide...  :wee:

 

Geir :)

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Det er rett og slett for mange spørsmål, feiltolkninger og kritikk på absolutt alt jeg produserer av argument. Her må jeg altså skrive i lange baner for å forsvare meg selv gang på gang og hver eneste gang på hver eneste setning på absolutt alt. Jeg må bare beklage, det blir svært krevende å få dette til og jeg har rett og slett ikke tid. Jeg legger merke til at det er få som tar del av min side av saken og hjelper til med å fremme mitt syn og avkrefte alle motstandere og deres sleipe påfunn, og jeg føler generell motgang fra alle parter involverte i diskusjonen. Det er rett og slett for mange her som representerer synet «jorden er rund», noe som er vanskelig å forstå, og ingen som hjelper til på min side. Jeg føler ikke at jeg får noe utbytte fra å fortsette å bruke tiden min på å argumentere med folk her når det bare går ene veien i diskusjonen og alle har motsatt synspunkt … Det virker som at tankesettet til de fleste er fastlåst til en bestemt forståelse av saken og full benektelse av noe annet..

 

Jeg er sikker på at dere selv også hadde mistet all motivasjonen til å skrive når dere føler at det kun foregår saumfarer fra de andre og du selv sitter igjen med null utbytte.

Beklager. Tenkte å ta en pause og bare lese hva du kunne komme med av argumenter. Her inne jobber de sammen på spreng for å slite ut flat jord debattanten. Jeg liker å dele hva jeg har funnet av flat jord materiale da jeg tenker at ikke mange finner dem siden media er myndighetsstyrt og har nå dysset ned flatjord søk på YouTube og Google. Som om det setter en stopper for sannheten. Sannheten vil seire står det i min bibel.

Du virker til å være dyktig i debatt, og vil gjerne vite hva du har av forståelse i denne saken. Håper du ikke blir mismodig av motparten sin hersketeknikk. Ikke slit deg ut med tid på å motdebattere alt. Noen ganger virker de lei seg fordi du ikke besvarer dem, blinde til å se at de er så mange at å besvare alt blir for tidkrevende.

De påstår seg intelligente og flat jordere dumme, men når de påstår månelandingene er sanne da betviler jeg deres intelligens meget høyt. Greit nok å søke seg innpå alt Nasa har av svar på hva og hvorfor, men troverdig er det bare i teorien som jeg selv ikke finner troverdig og helt åpenbart løgn når man ser på intervjuene av de som påstår å ha dratt til månen og bildene og videoene av det. Og de sier vi lider av Cognitive dissonanse

Lenke til kommentar

Det er rett og slett for mange spørsmål, feiltolkninger og kritikk på absolutt alt jeg produserer av argument. Her må jeg altså skrive i lange baner for å forsvare meg selv gang på gang og hver eneste gang på hver eneste setning på absolutt alt. Jeg må bare beklage, det blir svært krevende å få dette til og jeg har rett og slett ikke tid. Jeg legger merke til at det er få som tar del av min side av saken og hjelper til med å fremme mitt syn og avkrefte alle motstandere og deres sleipe påfunn, og jeg føler generell motgang fra alle parter involverte i diskusjonen. Det er rett og slett for mange her som representerer synet «jorden er rund», noe som er vanskelig å forstå, og ingen som hjelper til på min side. Jeg føler ikke at jeg får noe utbytte fra å fortsette å bruke tiden min på å argumentere med folk her når det bare går ene veien i diskusjonen og alle har motsatt synspunkt …  Det virker som at tankesettet til de fleste er fastlåst til en bestemt forståelse av saken og full benektelse av noe annet..

 

Jeg er sikker på at dere selv også hadde mistet all motivasjonen til å skrive når dere føler at det kun foregår saumfarer fra de andre og du selv sitter igjen med null utbytte.

Ja, men jorden er rund.Basert på en mengde vitenskapelige bevis,observasjoner ,tester og forsøk på falsifisering.

Å påstå at jorden er flat uten et eneste bevis annet enn hva bibelen sier,eller hva jeg tror eller føler.Fører ingensteds hen.

Hvor er bevisene dine for at jorden er flat?

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Det er få som tar del av din side fordi det er få som tror på den flate jord. Og fordi dere av en eller annen grunn driver med turnusordning: Når en av dere diskuterer, holder de andre 4-5 seg vekke. Så orker ikke du mer, og så dukker en av de andre opp et par dager. Og slik går livet.

 

Det er ikke "for mange" her som tror at "jorden er rund", det er snarere for få, sånn i forhold til antall brukere på forumet. Det er fordi de fleste brukere ser det som selvsagt at jorden er rund, og derfor synes debatten er meningsløs og ikke gidder. Hvis vi spurte de 212 som i skrivende stund er pålogget forumet om alle å delta i denne tråden, så skulle du fått sett "for mange"...

 

Sånn er livet. Du får sende de andre en PM og spørre om dere ikke kan samarbeide... :wee:

 

Geir :)

Kanskje vi som tror på flat jord har en bedre mening med livet. Ouuuch. Bare kødda, ikke ta deg nær. Men jeg er ikke stresset med å måtte besvare alt. Jeg kan fint tro jorden er flat uten å måtte forsvare den. Samme med Bibelen og Jesus. Det var en gang tidlig i min tro jeg drev å forsvarte den. Men er mer tilfreds i troen nå og vet på en måte den er sann, min andre tråd om matematikk/gematria i bibelen sammen med dets tekster og sammenhenger så er jeg fint sikker på dette er sannheten. Det går jeg til graven med. Flat jord er ikke 100 prosent for meg, har jo tross alt blitt indoktrinert i over 30 år med en spinnende globe og et Big bang. Men når jeg ser myndighetene jobber på spreng for å latterliggjøre det, og fortsattpå ingen måte klarer de å tilfredsstille svarene flat jordere er ute etter, da må det undersøkes grundigere og jeg kan på en måte være på den siden og tro på flat jord for å lettere se hvorfor flat jord ikke mister fotfeste. Heller Big bang universet som holder på å gå i oppløsning, gravitasjonen virker ikke lenger. Alt går i oppløsning. Masse vil ikke feste seg til større masse. Trykk vil ikke kunne motstå vakum. Gud kan ikke skape det slik.

Lenke til kommentar

Beklager. Tenkte å ta en pause og bare lese hva du kunne komme med av argumenter. Her inne jobber de sammen på spreng for å slite ut flat jord debattanten. Jeg liker å dele hva jeg har funnet av flat jord materiale da jeg tenker at ikke mange finner dem siden media er myndighetsstyrt og har nå dysset ned flatjord søk på YouTube og Google. Som om det setter en stopper for sannheten. Sannheten vil seire står det i min bibel.

 

Om dette stemte, hvorfor finnes tråden her fortsatt?

Ville ikke akkurat tatt mange sekunder å bli kvitt tråden..

Lenke til kommentar

Ja, men jorden er rund.Basert på en mengde vitenskapelige bevis,observasjoner ,tester og forsøk på falsifisering.

Å påstå at jorden er flat uten et eneste bevis annet enn hva bibelen sier,eller hva jeg tror eller føler.Fører ingensteds hen.

Hvor er bevisene dine for at jorden er flat?

La meg ta deg tilbake til tidenes begynnelse. Den gang vi ikke visste noe. Før noen i det hele tatt skrev ned noe eller gjorde noen eksperiment. Ville ikke du trodd jorden var flat og stasjonær og det som var over deg gikk rundt? Det er bevis nok det. Men med mange eksperimenter og kalkuleringer og myndigheter, så har den lille mann i gata valgt å stole på myndigheter og hva de har funnet ut om hvilken verden vi lever i.

 

«People need to be aware that there is a range of models that could explain the observations….For instance, I can construct you a spherically symmetrical universe with Earth at its center, and you cannot disprove it based on observations….You can only exclude it on philosophical grounds. In my view there is absolutely nothing wrong in that. What I want to bring into the open is the fact that we are using philosophical criteria in choosing our models. A lot of cosmology tries to hide that." -W. Wayt Gibbs, "Profile: George F. R. Ellis," Scientific American, October 1995, Vol. 273, No.4, p. 55.»

Lenke til kommentar

Om dette stemte, hvorfor finnes tråden her fortsatt?

Ville ikke akkurat tatt mange sekunder å bli kvitt tråden..

Det er for tidlig av staten å være så totalitær. Men det kommer noen en tid hvor man ikke får lov å ha egne meninger. De prøver seg med klimapolitikk, antisemittisme, vaksinasjon, avstand for homofili, abort, etc etc.

YouTube og Google bruker nå en slags algoritme som alltid har videoer imot flatjord på toppen av valgt søk, selvom det valgte søket var åpenbart pro flat jord. Slik var det ikke tidlig ifjor. Kunne lett søke på videoer jeg hadde sett og husket.

Lenke til kommentar

Det er et bevis på at jorden er flat fordi folk for tusenvis av år siden trodde det? Det gir jo ingen mening.

 

Betyr det at alle oppdagelser de siste la oss si 2000 år er oppspinn og løgn fra NASA?

Ja men de har ikke alltid het Nasa. Jeg tror jeg vil kalle dem de ugudelige/avgudelige/udugelige. Siste var en spøk med bismak tihi.

Lenke til kommentar

La meg ta deg tilbake til tidenes begynnelse. Den gang vi ikke visste noe. Før noen i det hele tatt skrev ned noe eller gjorde noen eksperiment. Ville ikke du trodd jorden var flat og stasjonær og det som var over deg gikk rundt? Det er bevis nok det. Men med mange eksperimenter og kalkuleringer og myndigheter, så har den lille mann i gata valgt å stole på myndigheter og hva de har funnet ut om hvilken verden vi lever i.

 

«People need to be aware that there is a range of models that could explain the observations….For instance, I can construct you a spherically symmetrical universe with Earth at its center, and you cannot disprove it based on observations….You can only exclude it on philosophical grounds. In my view there is absolutely nothing wrong in that. What I want to bring into the open is the fact that we are using philosophical criteria in choosing our models. A lot of cosmology tries to hide that." -W. Wayt Gibbs, "Profile: George F. R. Ellis," Scientific American, October 1995, Vol. 273, No.4, p. 55.»

Jo jeg ville nok trodd at jorden var flat om jeg levde på den tiden til de som skrev bibelens skapelseshistorie.

Kan det tenkes de som laget og skrev ned skapelseshistorien i 1. Mosebok ikke visste bedre.Har du noen gang vurdert dette?

 

"For instance, I can construct you a spherically symmetrical universe with Earth at its center"

Ja,det kan han,men når en så begynner å observere bevegelsene i verdensrommet.Så viser de at en slik modell ikke stemmer.

Lenke til kommentar

Jo jeg ville nok trodd at jorden var flat om jeg levde på den tiden til de som skrev bibelens skapelseshistorie.

Kan det tenkes de som laget og skrev ned skapelseshistorien i 1. Mosebok ikke visste bedre.Har du noen gang vurdert dette?

 

"For instance, I can construct you a spherically symmetrical universe with Earth at its center"

Ja,det kan han,men når en så begynner å observere bevegelsene i verdensrommet.Så viser de at en slik modell ikke stemmer.

Jeg tror det er bare noe vi er fortalt at flat jord ikke stemmer med observasjoner. Indoktrinering. Gjenstår å se.

Hvis det er stjerner rundt Melkevei galaksen slik vi blir fortalt, og solen er en av dem som reiser sin rundgang rundt Melkeveien i 800,000 kilometer i timen. Hvordan har det seg at alle stjerner fra innerst til ytterst på den ellers «flate» disken av stjerner rundt en galakse som Melkeveien går i samme fart rundt siden vi ikke merker at stjernetegnene ikke skifter form? Fokkeslasken nevnte en stjerne som gjorde dette da jeg nevnte dette en gang. Vel om en stjerne gjør det betyr det heller at alle burde gjøre det i en sånn verden de har konstruert galakser virker.

Selv tror jeg at solsystemet er flatt oppfattes fordi jorden er flat og observasjoner vi gjør på himmelen er også flatt. Ingenting av sånt oppkomme av gravitasjon, masse tiltrekker masse skulle ha noe å si for at planeter skal flate seg ut i solsystemet så solsystemet ligner en disk med planeter i bane rundt solen. Går satelitter sendt ut av jorden liksom i bane rundt jorden bare rundt ekvator? Går ikke de alle veier rundt? Forteller gravitasjonen at planeter må plassere seg i diskbane? Går ikke planetene i forskjellig fart rundt solen? Hvorfor gjør ikke stjernene det rundt Melkeveien?

Michiu Kaku sa at den kosmologiske modellen vi har idag har en feilhetsmargin på 10 opphøyde med 120 nuller eller noe sånt.

En innrømmelse kanskje?

Endret av maxRPM
Lenke til kommentar

Jeg tror det er bare noe vi er fortalt at flat jord ikke stemmer med observasjoner. Indoktrinering. Gjenstår å se.

Hvis det er stjerner rundt Melkevei galaksen slik vi blir fortalt, og solen er en av dem som reiser sin rundgang rundt Melkeveien i 800,000 kilometer i timen. Hvordan har det seg at alle stjerner fra innerst til ytterst på den ellers «flate» disken av stjerner rundt en galakse som Melkeveien går i samme fart rundt siden vi ikke merker at stjernetegnene ikke skifter form? Fokkeslasken nevnte en stjerne som gjorde dette da jeg nevnte dette en gang. Vel om en stjerne gjør det betyr det heller at alle burde gjøre det i en sånn verden de har konstruert galakser virker.

De går ikke i samme fart.

Men de er såpass langt unna at det tar veldig lang tid før de beveger seg bare så vidt på himmelen.

Stjernehimmelen er i forandring, det tar bare ekstremt lang tid.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Jeg tror det er bare noe vi er fortalt at flat jord ikke stemmer med observasjoner. Indoktrinering. Gjenstår å se.

Hvis det er stjerner rundt Melkevei galaksen slik vi blir fortalt, og solen er en av dem som reiser sin rundgang rundt Melkeveien i 800,000 kilometer i timen. Hvordan har det seg at alle stjerner fra innerst til ytterst på den ellers «flate» disken av stjerner rundt en galakse som Melkeveien går i samme fart rundt siden vi ikke merker at stjernetegnene ikke skifter form? Fokkeslasken nevnte en stjerne som gjorde dette da jeg nevnte dette en gang. Vel om en stjerne gjør det betyr det heller at alle burde gjøre det i en sånn verden de har konstruert galakser virker.

Selv tror jeg at solsystemet er flatt oppfattes fordi jorden er flat og observasjoner vi gjør på himmelen er også flatt. Ingenting av sånt oppkomme av gravitasjon, masse tiltrekker masse skulle ha noe å si for at planeter skal flate seg ut i solsystemet så solsystemet ligner en disk med planeter i bane rundt solen. Går satelitter sendt ut av jorden liksom i bane rundt jorden bare rundt ekvator? Går ikke de alle veier rundt? Forteller gravitasjonen at planeter må plassere seg i diskbane? Går ikke planetene i forskjellig fart rundt solen? Hvorfor gjør ikke stjernene det rundt Melkeveien?

Michiu Kaku sa at den kosmologiske modellen vi har idag har en feilhetsmargin på 10 opphøyde med 120 nuller eller noe sånt.

En innrømmelse kanskje?

Du kan begynne her.Se leksjonen om resultatene fra Gaia satelitten.Hvor stjerners avstand,posisjon og bevegelse er målt og observert.

 

https://www.youtube.com/watch?v=LOJ1XmbSKhM

 

Hvorfor planetene i vårt solsytem ligger nesten på linje.Skyldes dannelsen av solsystemet via en akresjonsdisk.Noe som en har mange observasjoner i forskjellige faser av.

 

Tyve nærliggende protoplanetiske plater,  avbildet av Atacama Large Millimeter / submillimeter Array

post-517490-0-35320800-1559173726_thumb.jpg

Endret av Mudmann
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...