Gå til innhold

Jorden er flat


Anbefalte innlegg

Så lenge man tror at Nasa landet en blikkboks med huller i skroget og mellomrom, som man såvdit kan stå i, drite i ei bøtte mens kameraten holder , hadde med seg en Golffbil bakpå,...etc.. og i tillegg som er dokumentert avslørt juks og bedrag, så blir det far fetched å få folk inn på Flat earth. Modnes må disse teoriene og falskhetene. Det er ikke slik at alle klarer å se dette samtidig. Det er det fine med Livet, vi lærer så lenge vi lever

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Så lenge man tror at Nasa landet en blikkboks med huller i skroget og mellomrom, som man såvdit kan stå i, drite i ei bøtte mens kameraten holder , hadde med seg en Golffbil bakpå,...etc.. og i tillegg som er dokumentert avslørt juks og bedrag, så blir det far fetched å få folk inn på Flat earth. Modnes må disse teoriene og falskhetene. Det er ikke slik at alle klarer å se dette samtidig. Det er det fine med Livet, vi lærer så lenge vi lever

Tja,et kjøretøy på 210 kg ville vel ikke være umulig å få med seg,eller?

Lenke til kommentar

Hvordan kan de filme på en slik måte at du mener det ikke er falskt?

Hva skal til for at du mener det er ekte, og at du ikke kan si at det uansett er falskt etter de har oppfylt alle dine krav?

 

«Vi er så lettlurte at en felles visjon kun kan baseres på det åpenbare, det alle kan se.

Straks vi erkjenner det, gjelder det å tolke det vi ser, istedet for å vektlegge fantasien.

Alt du selv ikke har sett angående vår moderne kosmologi f.eks., kan du absolutt ikke uten videre tro på. Her må man være prinsipiell, og ikke frikjenne NASA bare fordi man er Star-Wars fan(atiker). Men så enkelt går mange på kroken, for Darth Vader er jo realitet.

Tenk etter: Er det troverdig at NASA direktesendte månelandingen i 1969? Det var første forsøk, og hva var sjansen for at det kunne gå galt? Hvordan ville det ha tatt seg ut for USAs renommé? Tror noen virkelig at USA ville ha risikert noe slikt? Selvsagt var det et mock-up, og selv den dag i dag klarer de ikke å stå frem og innrømme det. Hvorfor ikke?

Hvorfor skjuler man en løgn med nye løgner? Det var fordi den første løgnen var for å skjule en tidligere løgn, nemlig at jorda er en globe. Månelandingen handlet kun om å befeste den løgnen. Hadde månelandingen vært reell, så hadde to ting skjedd:

1. Vi hadde hatt millioner av filmer fra Hollywood om månelandingen i ørten varianter.

2. Det hadde vært ukentlige turer til månen fra midten av 70-tallet, og daglige turer fra 80-tallet, og turer til mars fra 90-tallet, og turer over hele solsystemet fra 2000-tallet, og i dag hadde vi kretset rundt solen med en kabel for å hente strøm til planeten, så vi kan legge ned alle kullkraftverk.

Det er bare tøv, bare svada fra ende til annen - nok en religion som de aller fleste har falt for. Nettopp derfor faller de for ørten andre nye religiøse aspekter slik at de som er våkne på akkurat disse bare blir stående å måpe. Men vi ble alle bedratte, fullstendig, og det pågikk i flere generasjoner. Når man har vokst opp med det i den grad vi har, med all år moderne teknologi og hele verdensrommet i TV-ruta, så må vi bare erkjenne at våre siste generasjoner er så inni granskauen indoktrinert som det overhodet går an å bli.

Hele dette verdensrommet må bare glemmes fullstendig, det eksisterer ikke, og fokuset må være på det vi faktisk ser, og ikke på våre individuelle og kollektive fantasier, som med tiden har vokst til et gigantisk, ja et uendelig sort monster. Tilbedere av det Store Sorte Hull. Det er så absurd at det finnes ikke ord for å beskrive det, for alle vet innerst inne at det ikke er snakk om egne observasjoner (ingen bortsett fra 12 astronauter har vært på månen) men om en historie, som alle tror på.

Straks man ser at alle tror på den historien, tror man selv. Det er i praksis uinteressant hva den historien sier, så lenge alle tror på den. Jeg tror det sitter så dypt i oss, rent instinktivt, å søke retningen som de aller fleste går i. Retningen i seg selv er uinteressant, så lenge de fleste går der. Om det går rett til helvete, så tenker man ikke på det, for det er jo en stund til, og det er mange koselig folk man kan gå med, og man kan snakke om mange interessante ting på veien. Det er her og nå som gjelder, og ikke konsekvensene av historien man tror på, men hvem man kan være sammen med.

Der har du det i et nøtteskall: hvem kan passe på meg? Vi er lettlurte og svake. Må Gud hjelpe oss, for det trenger vi. Måtte vi selv klare å innse vårt behov for hjelp fra Ham.»

 

Dette var et godt motsvar fra en annen flat jorder inne på resett.no sitt kommentarfelt.

Lenke til kommentar

Men merkelig nok kan vi sjekke ISS høyde ved hjelp av observasjon,paralakse og trigonometri.Fra dette kan en også beregne hastigheten til denne.

Dette kan du gjøre selv med hjelp fra en du kjenner.Slik at du får to observasjoner saamtidig,fra to forskjellige steder.

 

https://flatearthlunacy.com/index.php/2-uncategorised/857-international-space-station-iss-distance-size-and-velocity-determined-from-ground-based-parallax-observations-another-flat-earth-talking-point-no-satellites-in-space-taken-off-the-table-done-with-p900-and-telescope

 

https://www.youtube.com/watch?v=80y2LP1bWH4

Ved denne trigonometri utregningen av avstand til solen og månen så er de cirka 3000 miles unna. Så jeg vil gjette at det som går rundt der oppe er cirka like langt unna for det er ikke noe menneske har sendt opp det som vandrer der oppe. Kanskje ballonger som kan vandre i ukesvis, men ikke særlig lenger.

Lenke til kommentar

Høyt nok opp kommer dere nok ikke på deres budsjetter nei. Men ut til kanten burde være oppnåelig med en liten crowdfunding kampanje. Hvorfor ikke? Og så kan dere rette deres Nikon P1000 nedover på utsiden i stedet for bortover vannet, og vise oss hva vi ser der. :)

 

 

Men de gjør det ikke for din/deres skyld, skjønner du. Du får se det du får se. Om du ikke er fornøyd så blir det først og fremst ditt problem. Verden snurrer videre selv om noen påstår at den står stille.

 

Jeg vil altså se dere dra til kanten av jorden og vise hva som er der. Helst medbringende upartiske vitner. Ektheten kan vi diskutere etterpå.

 

 

Men vi støtter oss jo ikke til dem. Vi støtter oss til en lang og historisk utvikling av teorier fra over 2000 år med vitenskap, fra de gamle grekere og framover til i dag. Måneferdene var fantastiske, men helt unødvendige for å kunne forstå at jorden er rund.

 

Geir :)

Har du sett hvor stort hat Neil degrasse Tyson, Bill nye, Joe Rogan, Alex Jones, Obama har for flat jord. Desse er rike og kan godt spandere på seg en tur til kanten og ydmyke flatjordere som ikke tror at det er midnattsol der. Ellers er det ikke godt å si hvor langt inn i Antarktis man må for å finne en kant. Det kan godt hende Gud ikke har laget noen kant eller ende. Kanskje vårt neste mål er himmelen. Over glasstaket. Men dit er det bare en måte å bestille billetten på. Endret av maxRPM
Lenke til kommentar

Neimen, der er du jo igjen. Jeg trodde du hadde tatt ferie. Da kan du kanskje svare på spørsmålet jeg stilte for to dager siden:

 

 

 

Og derfor spør jeg: Hva står jordens fundament på?

 

Geir :)

Det er bygget av Skaperen. Du får håpe du kan komme til Ham for å få svar. En ting er sikkert for meg, min tro og mitt liv. Tilfeldighetens skapelse er fantasi som jeg aldri går tilbake til.

Lenke til kommentar

Ved denne trigonometri utregningen av avstand til solen og månen så er de cirka 3000 miles unna. Så jeg vil gjette at det som går rundt der oppe er cirka like langt unna for det er ikke noe menneske har sendt opp det som vandrer der oppe. Kanskje ballonger som kan vandre i ukesvis, men ikke særlig lenger.

Hva er argumentet ditt egentlig?

Hva forsøker du å si med denne posten?

 

Du må svare på følgende:

Hvorfor er utregningen av høyden og posisjonen til ISS riktig ved bruk av størrelser som samsvarer med at jorden er rund, til tross for at "jorden er flat"?

Lenke til kommentar

...

Neste gang de sier de drar til månen så vil jeg se ekthet i hva de gjør på vei til månen, når de er på månen, og når de har kommet tilbake til månen. Alt de gjorde under Apollo ferdene og ettereffektene roper forfalskning.

 

 

Så hvorfor spurte du om "ektehet" rundt neste måneferd når du på forhånd har konkludert med at det er falskt?

Hvorfor ikke bare si det som du mener, "neste månelanding er falsk uansett hva de viser", i stedet for å late som at noe kan overbevise deg?

  • Liker 7
Lenke til kommentar

Hvorfor er utregningen av høyden og posisjonen til ISS riktig ved bruk av størrelser som samsvarer med at jorden er rund, til tross for at "jorden er flat"?

Det kommer nok av at ISS ikke eksisterer, og at alle utregninger er laget kun for å å lure folket.  NASA vet selvfølgelig at jorden er flat, og at de ikke kan skyte noe som helst ut i "verdensrommet"

Lenke til kommentar

Har du sett hvor stort hat Neil degrasse Tyson, Bill nye, Joe Rogan, Alex Jones, Obama har for flat jord. 

 

Nei. Jeg har i grunnen ikke det. 

 

Desse er rike og kan godt spandere på seg en tur til kanten og ydmyke flatjordere som ikke tror at det er midnattsol der. 

 

Nå er dere vel såpass mange at dere kan spleise på en tur selv om dere ikke er rike hver for dere?

 

Ellers er det ikke godt å si hvor langt inn i Antarktis man må for å finne en kant. 

 

Du behøver ikke en gang finne kanten. Her er en enkelt test:

 

Reis sydover til du når sydpolen/iskanten. Så tar du veien vestover eller østover, fritt valg. Nå vil en av to ting være sant:

 

1. Du følger iskanten på innsiden av en bue. Da vil du dreie babord på vei østover. Og jorden er flat.

2. Du følger iskanten på utsiden av en bue. Da vil du dreie styrbord på vei østover. Og jorden er rund.

 

post-52698-0-98911900-1558634915_thumb.png

 

Det kan godt hende Gud ikke har laget noen kant eller ende.

 

 

Så jorden er uendelig stor? Hele verdensrommet liksom, bare flatt? Men et sted må vel "kuppelen" treffe bakken? Beklager om jeg er litt forvirret. Husker ikke helt hvem av dere som tror på firmamentet, og fundamentet, og hvem som ikke gjør det...

 

Geir :)

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Det er bygget av Skaperen.

Du sier så. Og han er allmektig og kan selvsagt bygge et endeløst fundament under den flate jorden. Men ikke skape et univers med tyngdekraft...  :hmm: 

 

Du får håpe du kan komme til Ham for å få svar.

Nei.

 

En ting er sikkert for meg, min tro og mitt liv.

Det er vel strengt tatt to ting. 

 

Tilfeldighetens skapelse er fantasi som jeg aldri går tilbake til.

Enten er det "tilfeldig", eller så er det skapt. I begge tilfeller kan jorden være rund.

 

Geir :)

Endret av tom waits for alice
  • Liker 2
Lenke til kommentar

Nei. Jeg har i grunnen ikke det.

 

 

Nå er dere vel såpass mange at dere kan spleise på en tur selv om dere ikke er rike hver for dere?

 

 

Du behøver ikke en gang finne kanten. Her er en enkelt test:

 

Reis sydover til du når sydpolen/iskanten. Så tar du veien vestover eller østover, fritt valg. Nå vil en av to ting være sant:

 

1. Du følger iskanten på innsiden av en bue. Da vil du dreie babord på vei østover. Og jorden er flat.

2. Du følger iskanten på utsiden av en bue. Da vil du dreie styrbord på vei østover. Og jorden er rund.

 

Sydpol.png

 

 

Så jorden er uendelig stor? Hele verdensrommet liksom, bare flatt? Men et sted må vel "kuppelen" treffe bakken? Beklager om jeg er litt forvirret. Husker ikke helt hvem av dere som tror på firmamentet, og fundamentet, og hvem som ikke gjør det...

 

Geir :)

Du er sikkert ikke mer forvirret av det enn du egentlig blir av å tenke milliarder av lysår med verdensrom og millioner av ganger så stor sol og milliarder ganger så stor galakse med milliarder av stjerner som er millioner ganger så stor som jorden.

Lenke til kommentar

 

 

Så hvorfor spurte du om "ektehet" rundt neste måneferd når du på forhånd har konkludert med at det er falskt?

Hvorfor ikke bare si det som du mener, "neste månelanding er falsk uansett hva de viser", i stedet for å late som at noe kan overbevise deg?

Den som lar seg lure av at månelandingene var ekte i 69-72 lar seg lure av hva som helst myndighetene sier. Ikke rart de fortsetter å prøve lure dere innenfor science fiction verdenen.

Er dere på ingen måte tvilsomme til at de kom seg til månen så knirkefritt, og ingen entusiasme når de kom tilbake. Og ekte entusiasme, ikke sånn falsk entusiasme som desse gutta her som står bak «Mars Roverlandingene»

https://youtu.be/mqxox_DQYt8

Lenke til kommentar

Du er sikkert ikke mer forvirret av det enn du egentlig blir av å tenke milliarder av lysår med verdensrom og millioner av ganger så stor sol og milliarder ganger så stor galakse med milliarder av stjerner som er millioner ganger så stor som jorden.

 

 

Men jeg tenker i grunnen ikke så mye på det. Annet enn når jeg skriver her i tråden. Til vanlig er jeg mer opptatt av høyst jordiske og stort sett verdslige problemer.

 

Men nå svarte du ikke på spørsmålet. Tror du på firmamentet?

 

Hvordan ser det i så fall ut? Som en halvkule over en flat jord? Hvor høyt er det? Du sa 3000 miles til solen, sitter den i kuppelen eller henger den litt under?

 

Er du enig i min illustrasjon av iskanten på sydpolen på en rund jord og isveggene rundt en flat jord? 

 

Geir :)

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Ved denne trigonometri utregningen av avstand til solen og månen så er de cirka 3000 miles unna. Så jeg vil gjette at det som går rundt der oppe er cirka like langt unna for det er ikke noe menneske har sendt opp det som vandrer der oppe. Kanskje ballonger som kan vandre i ukesvis, men ikke særlig lenger.

Nei,trigonometri ved f.eks Venuspassasjen viser at solen er ca 19.6 millioner kilometer ikke ca 4828 kilometer.Avstanden til Venus er verifisert også ved bruk av radar.L

 

Om solen bare er ca 4800 km borte.Hvorfor forandrer ikke vinkelstørrelsen seg da i løpet av dagen?

 

Dessuten så har ISS gått i bane i  mer enn 18 år,ikke noen uker.

Mattematikken  ved bruk av paralakse og trigonometri  er temmelig nøyaktige.Du kan ikke komme fra at disse metodene er korrekte,dette har man verifisert mang en gang.

Endret av Mudmann
Lenke til kommentar

Hva er argumentet ditt egentlig?

Hva forsøker du å si med denne posten?

 

Du må svare på følgende:

Hvorfor er utregningen av høyden og posisjonen til ISS riktig ved bruk av størrelser som samsvarer med at jorden er rund, til tross for at "jorden er flat"?

Er den riktig? Har du sjekket selv? Jeg ser flere sånne lysende punkt fare over hvelvingen på en kveld. Er alle like store som Iss som kan har så store solpaneler som er 400 kilometer unna og reflekterer sollys? De andre lyspunktene burde da være knøttesmå. Ser du en fotballbane på denne jorden de filmer fra ISS, ser du et kjøleskap, en buss?

Hvordan kan sollys reflektere når vi liksom er på mørkesiden av jordkloden og satelittene likeså. Er det annerledes for sollys lenger oppe på mørkesiden av kloden? Så hvis vi drar 400 kilometer opp timer etter det er mørkt her nede på jordkloden så ser vi solen igjen?

Lenke til kommentar

Nei,trigonometri ved f.eks Venuspassasjen viser at solen er ca 19.6 millioner kilometer ikke ca 4828 kilometer.Lure litt på om du forstod videoene og hvordan målinger og beregninger ble gjort.De viser noe helt annet enn det du hevder.

Om solen bare er ca 4800 km borte hvorfor forandrer ikke vinkelstørrelsen deg da i løpet av dagen?

ISS har nå eksistert i mer enn 18 år,ikke noen uker.

Dessuten er målingene ved paralakse og trigonometri temmelig nøyaktige.Du kan ikke komme fra at disse metodene er korrekte,dette har man verifisert mang en gang.

Tror ikke du de satt å regnet på dette under Newton Copernicus og andre stjernekikkere sin tid og de alle kom med vidt forskjellige svar. Hva er det som gjør tallene så sprakende forskjellige?

Og Rowbotham kom fram til 3000 miles?

Lenke til kommentar

Men jeg tenker i grunnen ikke så mye på det. Annet enn når jeg skriver her i tråden. Til vanlig er jeg mer opptatt av høyst jordiske og stort sett verdslige problemer.

 

Men nå svarte du ikke på spørsmålet. Tror du på firmamentet?

 

Hvordan ser det i så fall ut? Som en halvkule over en flat jord? Hvor høyt er det? Du sa 3000 miles til solen, sitter den i kuppelen eller henger den litt under?

 

Er du enig i min illustrasjon av iskanten på sydpolen på en rund jord og isveggene rundt en flat jord?

 

Geir :)

Som om tomrommet ved det å ikke tro på Gud ikke er nok, så fyller de sinnet deres med et gap på fantasillioner av kilometer med verdensrom.

 

Mens jeg lever skulle jeg gjerne visst mer om verden vi lever i. Vet ikke om det er noen dome, en opp ned bolle eller det svever over bakken med en eller annen form for slik vi kan dykke ned i havet i forskjellige dybder. Kanskje er det vann, kanskje er det glass.

Men finnes Gud som jeg tror så er det en forklaring på hvordan ting er skapt. Det skal berre være litt utenfor vår rekkeviddde å finne ut selve det. Onde mennesker vil bruke det mot Gud.

Tro først, finn ut hvilken tro som er dominerende, Gud finnes i en av dem fordi Gud vil du skal tro og har sannsynlig laget en plan for at du skal tro. Fordi stirrige misfornøyde folk vil ikke ha godt av å vite at Gud finnes, det beste er tro. I denne troen så bør det være en rød tråd helt fra starten av skapelsen. Gud er ikke ute etter å forvirre. Bare mennesker som forvirrer hverandre.

Ber for deg i Jesu navn for det er min tro.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...