Gå til innhold

Jorden er flat


Anbefalte innlegg

Det er slik at annerledestenkende vil bli oppfattet som ...ja, annerledes. Og flertallet vil ofte bruke sin makt til å sette inn tiltak mot den annerledestenkende. Men selv har dere jo mange sutrehistorier om hekser og annerledestenkende som ble brent på bålet i middelalderen. 

 

Hvis vi følger logikken om at det er rett å forfølge dem som er annerledes og ikke følger normen, må du også si det var rett å forfølge mindretallet i middelalderen. 

Jeg forsøker å forstå annerledes tenkende, slike som deg. De spørsmål jeg stiller deg, er ment for å øke min og andres forståelse om dere, og hvorfor dere har annerledes meninger.

 

Det er klart at jeg kan sette ting litt på spissen en gang i blant, og fortjener litt pes. På den annen side, så ser dette mer ut som unnavikelser fra å svare på mine spørsmål.

 

I Europa tok hekse forfølgningen helt av med grusom tortur og henrettelser (mord) på 1500 tallet. Jeg kan love deg, at det er ingen her på forumet som ønsker slike tilstander i dag.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hvis vi følger logikken om at det er rett å forfølge dem som er annerledes og ikke følger normen, må du også si det var rett å forfølge mindretallet i middelalderen.

Du blir ikke forfulgt. Du blir fortalt at du tar feil – og hvordan du tar feil.

 

Heksebrenning ble forøvrig gjort av religiøse mennesker med liten kunnskap om verden rundt seg. De har mer til felles med deg enn noen andre her inne.

  • Liker 7
Lenke til kommentar

Det spiller ingen rolle hva Mashux mener. Han kan ta feil eller rett. Bunnen av linjen her er uansett at du ikke klarer å argumentere for ditt eget ståsted, og ei heller har noen rasjonell innvending mot det vitenskapelige ståsted som står i motsetning til ditt ståsted.

Interessant at du konkluderer med dette så sent som i innlegg nummer 15620. Må da anta at du ikke har lest hennes tidligere innlegg.

Lenke til kommentar

Imponert over tålmodigheten din.

 

Nja. det kan være tale om identiteter som ikke er fullt ut normale, som aldri blir slitne. 

 

Så skal det være et nytt space stunt i morgen, der de skal sette noe ned på Mars for å undersøke om de kan plassere mennesker på Mars. Samtidig står det at en stor andel maskiner brenner opp før de kan settes ned på Mars, eller forulykker av andre årsaker. 

 

Det høres ikke ut til at dette er noe en gjør med sin beste venn, si heller det er logisk å sende dine verste fiender opp mot Mars. Og det er en stor sjanse for at de ikke kommer fram. 

 

Enkelte misjonærer drar til farlige steder, som ham som skal ha blitt drept på North Sentinel øy. Men en god kristen vil ikke tenke at det er noen reelle personer å omvende på Mars. Ja, vil tenke at det ikke er en reell planet som det går an å lande på. 

 

Det var noen andre som kom med at fanatikere kan være det samme som annerledestenkende. Det var ikke meg som dro inn det. 

Hvis noen bruker tråden til ugudelig psykoanalyse av meg eller min antatte intelligens (eller mangel på sådan), viser det at de egentlig ikke er interesserte i selve spørsmålet. Nemlig om vannet er 100% flatt eller om det antar en ballform sammen med landområdene. 

 

DkkxEfxX0AAsws8.jpg

Lenke til kommentar

Nja. det kan være tale om identiteter som ikke er fullt ut normale, som aldri blir slitne. 

 

Så skal det være et nytt space stunt i morgen, der de skal sette noe ned på Mars for å undersøke om de kan plassere mennesker på Mars. Samtidig står det at en stor andel maskiner brenner opp før de kan settes ned på Mars, eller forulykker av andre årsaker. 

 

Det høres ikke ut til at dette er noe en gjør med sin beste venn, si heller det er logisk å sende dine verste fiender opp mot Mars. Og det er en stor sjanse for at de ikke kommer fram. 

 

Enkelte misjonærer drar til farlige steder, som ham som skal ha blitt drept på North Sentinel øy. Men en god kristen vil ikke tenke at det er noen reelle personer å omvende på Mars. Ja, vil tenke at det ikke er en reell planet som det går an å lande på. 

 

Det var noen andre som kom med at fanatikere kan være det samme som annerledestenkende. Det var ikke meg som dro inn det. 

Hvis noen bruker tråden til ugudelig psykoanalyse av meg eller min antatte intelligens (eller mangel på sådan), viser det at de egentlig ikke er interesserte i selve spørsmålet. Nemlig om vannet er 100% flatt eller om det antar en ballform sammen med landområdene. 

 

DkkxEfxX0AAsws8.jpg

post-8445-0-29571600-1543162951_thumb.jpeg
Lenke til kommentar

Imponert over tålmodigheten din.

 

I en tråd som denne, med det fokus vil det alltid være N+1 forsøk. Fra begge, alle, sider av saken. Man håper i grunn at det er noen som leser som tenker, hmm jorden er visst ikke flat, da lærte jeg noe nytt.

 

Det vil uansett være noen fortapte kasus som man uansett ikke når inn til. Sånn er det nok bare. Dessverre. Ikke at man ønsker dem noe vondt og slikt.

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Nja. det kan være tale om identiteter som ikke er fullt ut normale, som aldri blir slitne.

Det er det ikke.

 

Hvis noen bruker tråden til ugudelig psykoanalyse av meg eller min antatte intelligens (eller mangel på sådan), viser det at de egentlig ikke er interesserte i selve spørsmålet. (..)

Dette er litt hyklerisk av deg, syntes du ikke?

 

(..) Nemlig om vannet er 100% flatt eller om det antar en ballform sammen med landområdene.

Dette er ikke "selve spørsmålet". Dette er en av mange ting vi allerede har vært igjennom og bevist for deg at du tar feil om. Vannet er ikke helt flatt. Vi har målt det.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Det var noen andre som kom med at fanatikere kan være det samme som annerledestenkende. Det var ikke meg som dro inn det. 

Hvis noen bruker tråden til ugudelig psykoanalyse av meg eller min antatte intelligens (eller mangel på sådan), viser det at de egentlig ikke er interesserte i selve spørsmålet. Nemlig om vannet er 100% flatt eller om det antar en ballform sammen med landområdene. 

 

 

Det ser ut til at det er min første antagelse om deg som er riktig likevel da.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Tror man at Gud ikke skulle være i stand til å lage en kant langs en balje? 

Innrømmer at jeg heller ikke tenkte så langt, men det var fordi jeg trodde at kristne ville ha nevnt flat jord hvis det hadde vært noe i det. Nå ser vi at mange kommer til sannhets erkjennelse. 

 

På de direkte-overføringene fra "verdensrommet" som jeg har sett litt på på youtube, har det vært mange positive kommentarer (positive til direktesendingen og hva den viser). Men sveipet innom en overføring fra Insight sin landing på Mars, og der var kommentarene ganske negative. "This is fake", og så videre. Enten var dette tilfeldig, eller det er en mentalitetsendring som vises. 

 

Navnet In Sight er sikkert et hint om at farkosten aldri kommer ut av syne. Den kommer aldri ut av vårt nære system...! Husker ennå deres iver da Teslaen lissom ble skutt opp i det såkalte verdensrommet. Den dagen var det et spesielt engasjement. 

 

Nå da, er det noen av dere som har lyst til å melde seg på en venteliste for å få flytte til Mars?

 

uploads1518049693616-AfRgsQ5.jpg

Lenke til kommentar

Tror man at Gud ikke skulle være i stand til å lage en kant langs en balje? 

 

Jeg tror ikke på Gud. Men om han fantes, ville jeg tro at han var litt mer kløktig enn at han laget jorda som en balje. Universet er fantastisk, og ville vært en skaper verdig om han fantes. Det er ikke en balje med tak over.

 

Navnet In Sight er sikkert et hint om at farkosten aldri kommer ut av syne. Den kommer aldri ut av vårt nære system...!

 

 

Det er litt fascinerende denne ideen om at når en hemmelig overnasjonal makt går inn for å lure hele verdens befolkning til å tro på noe, så legger de igjen slike banale spor som de utvalgte tvilerne kan avsløre... 

 

Geir :)

  • Liker 3
Lenke til kommentar

Det er litt fascinerende denne ideen om at når en hemmelig overnasjonal makt går inn for å lure hele verdens befolkning til å tro på noe, så legger de igjen slike banale spor som de utvalgte tvilerne kan avsløre... 

 

Geir :)

 

Noen ser jo konspirasjonsspøkelset på høylyst dag. De kunne kalt prosjektet hva de ville, de ville funnet en konspiratorisk forklaring på det uansett.

 

Akkurat som da de testet jordens kurve med kikkert og helikopter. Hva var det da? Fargen på kikkerten og oransjefargen på helikopteret?

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...