Gå til innhold

Jorden er flat


Anbefalte innlegg

Gjest Slettet+981234789

 

 

Her er en video som forklarer de superbra bildene til Google earth. Og i YouTube linken. Så har informasjon som linket til hvorfor man ikke trenger satelitter for satelitt tv. Om undervannskabler. Om internett kabling. Også om hvorfor ball jord folk hater flat jord folk. Meget verdt å se på de linkene også om man vil ha litt info som mainstream media ikke viser. Eliten eier media. Så derfor stiller ikke media de spørsmålene vi tvilere vil de skal spørre for eksempel astronauter som kommer tilbake til jorden.

Her er linken.

 

wow, det google earth greiene er en different kind of stupid.

disse videoene du poster er laget av folk med så lav intelligens at jeg begynner å miste troa på mennskeheten

Det er ikke alt desse folkene poster jeg tror på med en gang, men en ting er sikkert. Noe jeg aldri har bitt på, er aliens. Og på flat jord, hvor skal de komme fra, en annen planet?

Jeg lurer fortsatt på om det med chemtrail er en felle som gjør oss fryktsomme for å puste og kjøpe helseprodukt. Men fluortannkrem har jeg sluttet å kjøpe da jeg blødde så lett i tannkjøttet da jeg pusset tennene hardt. Nå har jeg gått over til fluorfri og kan pusse tennene mine tre ganger så hardt som før da jeg blødde. Og det uten å blø.

Og der er noen videoer som påstår at man kan se stjerner i den ikke opplyste siden av månefasen. Det må bety at månen er en skål med gjennomsiktig bakside og framtiden slik vi observerer den, som snurrer rundt seg selv og viser oss månefaser i løpet av måneden. Her er en video av den påstanden

 

Her er en video som viser oss elektromagnetisme er det som holder ting over oss. Solen månen og stjernene. Har vist en tidligere. Men denne har mer informasjon.

 

 

 

Kan det være at tannkjøttet ditt har blitt herdet over tid og det er derfor du tåler mer.

lett måte du kan finne ut av det på selv er å prøver fluortannkrem igjen, hvis du ikke blør så er det fakta.

 

du har absolutt ikke intelligens nok til å forstå visse ting du påpeker.

er du klar over betydningen av tro og vite?

 

på første videoen du poster ser du krumningen av månen, det han sier stemmer heller ikke.

jeg klarer ikke å se hele videoene du poster da jeg får vondt i hodet av idioti.

 

jeg tror ikke på gravitasjon, jeg vet og det er enkelt å teste.

Endret av Slettet+981234789
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Ja jeg ser krummingen av månen med mine egne øyne. En ball sprer sitt eget lys mye bedre. Så jeg lurer på om månen har sitt eget lys. En ball reflekterer lys meget dårlig da det reflekterte lyset skal være kraftigere i senter.

Ja jeg har prøvd fluor tannkrem igjen i noen dager og blødde. Bare prøv selv fluorfri i noen uker da man kanskje er betent i noen dager av fluortannkremmen. Får også hvitere og renere tenner av å pusse hardere. Hvitere vet jeg. Skal til tannlegen en dag og sjekke om jeg har mer hull i tennene nå enn før.

Endret av maxRPM
Lenke til kommentar
Gjest Slettet+981234789

det finnes fakta forklart bevis på hvorfor månen er som den er. men når du er uinterrisert i fakta men heller vil lese om ting man tror

så er det ganske vanskelig å forklare for deg hvordan ting fungerer.

 

du burde heller ikke pusse tennene dine veldig hard, det ødelegger emaljen

Lenke til kommentar

Finnes det en film eller et forum som forklarer hvordan dette med soloppgang og solnedgang funker på en flat jord? Antar at solen fortsatt går fra øst mot vest? Men hvor går den når den har passert den vestlige kanten av jorden? Går jorden fortsatt rundt sin egen akse? I bane rundt sola? MaxRPM, har du noe som kan forklare meg dette?

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+981234789

Finnes det en film eller et forum som forklarer hvordan dette med soloppgang og solnedgang funker på en flat jord? Antar at solen fortsatt går fra øst mot vest? Men hvor går den når den har passert den vestlige kanten av jorden? Går jorden fortsatt rundt sin egen akse? I bane rundt sola? MaxRPM, har du noe som kan forklare meg dette?

 

 

som jeg har skjønt det, disse nissene tror (merk tror) at solen og månen henger over den flate jorden og går rundt i ring. nordpolen er i midten og sørpolen er rundt hele kanten.

det er veldig logisk...

Lenke til kommentar

 

Finnes det en film eller et forum som forklarer hvordan dette med soloppgang og solnedgang funker på en flat jord? Antar at solen fortsatt går fra øst mot vest? Men hvor går den når den har passert den vestlige kanten av jorden? Går jorden fortsatt rundt sin egen akse? I bane rundt sola? MaxRPM, har du noe som kan forklare meg dette?

 

 

som jeg har skjønt det, disse nissene tror (merk tror) at solen og månen henger over den flate jorden og går rundt i ring. nordpolen er i midten og sørpolen er rundt hele kanten.

det er veldig logisk...

 

 

Jeg kan lett se dette ut ifra bilder som er tatt, se her hvordan Antarktis slingrer seg rundt jordens ytterkant.

(ps. Chile og Argentina er noen jækla linse lus)

 

32bf474782e299528cfeaa63c0afcb93.jpg

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+981234789

jammen, det er er fake... alle bildene/filmene som viser fakta som er bevist fakta, er fake.

men alle bilder/filmer som noen ikke har bevis men tro, er er ekte, skjønner du?

Endret av Slettet+981234789
Lenke til kommentar

Finnes det en film eller et forum som forklarer hvordan dette med soloppgang og solnedgang funker på en flat jord? Antar at solen fortsatt går fra øst mot vest? Men hvor går den når den har passert den vestlige kanten av jorden? Går jorden fortsatt rundt sin egen akse? I bane rundt sola? MaxRPM, har du noe som kan forklare meg dette?

Det er jo forklart, når solen er langt nok unna vil perspektivet gjøre at det ser ut som om den går ned "under bakken" men er fortsatt langt unna oppe. Om man flyr oppe i luften etter solnedgang men slik at sola fortsatt lyser på flyet vil du faktisk se ned på sola som er langt over deg. Ganske fasinerende at man kan se ned på noe over deg, bare man er langt nok unna :)

Alt handler om perspektiv, feilaktig så klart, men logikk kan ikke kombineres med flat jord.

 

Her er f.eks en solnedgang tatt fra fly:

sunset_from_airplane_by_oo_timon.jpg

 

Man ser jo at solen er langt "under" flyet, altså, ser man oversiden av solen selv om solen er flere mil over flyet. Fantastisk.

Endret av aklla
Lenke til kommentar

 

Finnes det en film eller et forum som forklarer hvordan dette med soloppgang og solnedgang funker på en flat jord? Antar at solen fortsatt går fra øst mot vest? Men hvor går den når den har passert den vestlige kanten av jorden? Går jorden fortsatt rundt sin egen akse? I bane rundt sola? MaxRPM, har du noe som kan forklare meg dette?

Det er jo forklart, når solen er langt nok unna vil perspektivet gjøre at det ser ut som om den går ned "under bakken" men er fortsatt langt unna oppe. Om man flyr oppe i luften etter solnedgang men slik at sola fortsatt lyser på flyet vil du faktisk se ned på sola som er langt over deg. Ganske fasinerende at man kan se ned på noe over deg, bare man er langt nok unna :)

Alt handler om perspektiv, feilaktig så klart, men logikk kan ikke kombineres med flat jord.

 

Her er f.eks en solnedgang tatt fra fly:

sunset_from_airplane_by_oo_timon.jpg

 

Man ser jo at solen er langt "under" flyet, altså, ser man oversiden av solen selv om solen er flere mil over flyet. Fantastisk.

Og solen er på nivå med deg selv på bakken ved solnedgang selv om den er høyt oppe. Fantastisk.

Oppe i Bodø eller lenger nord et sted så går ikke solen under horisonten under sommerhalvåret. Det kan være distansen solen har til observatøren slik at han ikke vil oppleve solen gå under horisonten. Jeg tror at der er en viss høyde man kan se solen hele døgnet selv om det er vinterstid og solen sirkulerer sør for ekvator. Men det er ikke ved 10 000 meters høyde. Men om man kan se 4,5 kilometer ut i horisonten om man står ved sjøkanten. Og 19,5 kilometer ut til horisonten om man står 30 meter over bakken. Så er det fullt mulig om man er høyt nok over bakken å se solen konstant ved en viss høyde. Men det varierer i sommer og vinterhalvåret. Når slutter horisonten å gå opp til ditt øyenivå på en balljord? Med "8 inches per square mile" så skal man vel se bygninger være skjeve i forhold til hverandre fra ene ende av Manhattan til den andre enden?

 

 

Jeg tror at opp i høyden har solen et lys som blokkerer for å se stjerner på himmelen om natta. For i fly kan man ikke se stjerner på natta. Men de sier det er pågrunn av lys i kabinen. På natta er jo lysene slått av i kabinen.

Endret av maxRPM
Lenke til kommentar

Bshagen. Du ber meg bli med til Florida. Jeg vil heller reise til sydpolen og se at solen aldri går ned der i vinterstid. For de videoene som er lagt ut virker litt redigert for meg. Og sydpolfarer så vidt jeg vet forteller ikke mye om 24 timers sol.

Om dette blir mer og mer tilfelle at der er 24 timers sol der. Så skal jeg gå med på at jorden er en ball.

Det sies også at stjernbildene der nede ikke kan sees til enhver tid der nede om man er i Australia eller sør Afrika eller sør Amerika på samme tid slik det er med de nordlige stjernebildene som kan se om man er i Norge eller nord Russland eller Alaska eller Grønland.

 

Og det der med måneformørkelse skal være at jorden skygger for månen er tullball. Da det har blitt observert måneformørkelse like før solnedgang og like før soloppgang flere ganger opp igjennom historien. NASA bruker ikke kalkulerte tider når jorden dekker for månen. De bruker urgamle instrumenter som tidligere forutså måneformørkelser. For folk i tidligere tider visste å regne ut at stjernebilder stjerner, vandrende stjerner solen og månen ville være i samme posisjon igjen en eller annen gang.

Endret av maxRPM
Lenke til kommentar

Vi vil ikke se solen under horisonten nei, fordi horisonten er i veien.

Det mest fantastiske er jo at sola er milevis over skyene, men lyser de opp underifra.

Her ser man solen som har gått ned, men som fortsatt lyser opp skyene underifra, mens den er over skyene. Helt logisk at noe som er flere mil oppe lyser opp noe som er noen kilometer oppe fra undersiden.

beautiful-red-sunset.jpeg

 

Oppfordrer deg til å prøve selv med en laser og en bordplate, lys på oversiden av bordet og hold laseren 10cm over bordet. Hvor langt unna må du gå før lyset er under bordet? Husk å alltid hold laseren 10cm høyere enn bordet.

 

 

Jeg tror at der er en viss høyde man kan se solen hele døgnet selv om det er vinterstid og solen sirkulerer sør for ekvator. Men det er ikke ved 10 000 meters høyde.

Ville man ikke da alltid sett en blå himmel?

Du har jo selv sagt at lys stopper opp av seg selv etter en stund, men du har vel endret mening her.

 

Jeg tror at opp i høyden har solen et lys som blokkerer for å se stjerner på himmelen om natta. For i fly kan man ikke se stjerner på natta. Men de sier det er pågrunn av lys i kabinen. På natta er jo lysene slått av i kabinen.

Så, i høyden, når solen er borte(gudene vet hvor den gjemmer seg for flyene), så lyser den fortsatt opp, men alikevel er det mørkt?

Den nå usynlige solen lyser altså ett usynlig lys som gjemmer stjernene slik at man ikke ser stjerner fra fly?

Det syns du er logisk, men ikke at jorden er rund...

Lenke til kommentar

Vi vil ikke se solen under horisonten nei, fordi horisonten er i veien.

Det mest fantastiske er jo at sola er milevis over skyene, men lyser de opp underifra.

Her ser man solen som har gått ned, men som fortsatt lyser opp skyene underifra, mens den er over skyene. Helt logisk at noe som er flere mil oppe lyser opp noe som er noen kilometer oppe fra undersiden.

beautiful-red-sunset.jpeg

 

Oppfordrer deg til å prøve selv med en laser og en bordplate, lys på oversiden av bordet og hold laseren 10cm over bordet. Hvor langt unna må du gå før lyset er under bordet? Husk å alltid hold laseren 10cm høyere enn bordet.

 

 

 

Jeg tror at der er en viss høyde man kan se solen hele døgnet selv om det er vinterstid og solen sirkulerer sør for ekvator. Men det er ikke ved 10 000 meters høyde.

Ville man ikke da alltid sett en blå himmel?

Du har jo selv sagt at lys stopper opp av seg selv etter en stund, men du har vel endret mening her.

 

Jeg tror at opp i høyden har solen et lys som blokkerer for å se stjerner på himmelen om natta. For i fly kan man ikke se stjerner på natta. Men de sier det er pågrunn av lys i kabinen. På natta er jo lysene slått av i kabinen.

Så, i høyden, når solen er borte(gudene vet hvor den gjemmer seg for flyene), så lyser den fortsatt opp, men alikevel er det mørkt?

Den nå usynlige solen lyser altså ett usynlig lys som gjemmer stjernene slik at man ikke ser stjerner fra fly?

Det syns du er logisk, men ikke at jorden er rund...

Skyene du ser er noen tusen meter over bakken. Desse vil forsvinne i horisonten ikke mange kilometerene unna. Som du ser er himmelen blå over. Så solen lyser nok både over og under.

Under fordi solen kaster lys bortover jordflaten som igjen treffer skyene og deg inntil den er langt nok unna til at både himmelen og jorden blir mørk.

 

Jeg vil gjerne sende opp en ballong som går 20-30 000 meter over bakken som mange av desse ballong videoene viser. Men sende de opp midt på natten om våren eller høsten. Og se om solen er å se over horisonten? Og om man ser stjerner.

 

Når det er vinter så vil jeg ta en iPhone eller noe på blankisen. Har et ferskvann her som strekker seg noen kilometer. Legge kamera så langt ned på bakken at den bare stikker 10-15 millimeter over. Så vil jeg gå et stykke og se om jeg forsvinner under kameraets horisont. Men dere mener vel at isen krummer også.

Lenke til kommentar

Om man alltid kan se sola 20-30 000m over bakken, hvordan er da himmelen svart om natten?

Snakker vi usynlig lys som kun er synlig over 20-30 000 meter?

Spørs hvor langt unna horisonten er ved er ved 20-30 000 meter over havnivå. Jeg vil tro det er bekmørkt ved bakken ved midnatt men ved 20-30000 meter så er det noe lysere grunnet sollyset er nærmere der oppe og man kan kanskje se så langt at horisonten er lengre enn sola er unna. Gjenstår å se om dette blir eksprimentert på. Endret av maxRPM
Lenke til kommentar
Gjest Slettet+981234789

 

Om man alltid kan se sola 20-30 000m over bakken, hvordan er da himmelen svart om natten?

Snakker vi usynlig lys som kun er synlig over 20-30 000 meter?

Spørs hvor langt unna horisonten er ved er ved 20-30 000 meter over havnivå. Jeg vil tro det er bekmørkt ved bakken ved midnatt men ved 20-30000 meter så er det noe lysere grunnet sollyset er nærmere der oppe og man kan kanskje se så langt at horisonten er lengre enn sola er unna. Gjenstår å se om dette blir eksprimentert på.

 

 

 

dude. lys har ingen begrensnig på hvor langt det kan nå

hvis det du tror hadde vært tilfelle (at sola snurer i ring) så ville det altid ha vært lys på mt.everest

man ville sikker også altid hatt dag over alt.

Endret av Slettet+981234789
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...