Gå til innhold

Jorden er flat


Anbefalte innlegg

Tillegg så er det Jorda som spinner rundt egen akse i 1600 km/t, ikke Sola rundt Jorda. Ifht Jorda så er Sola stasjonær langt borte. Joda, en gang for lenge siden trodde man Jorda var Universets sentrum og alt beveget seg rundt den, men det viste seg å ikke være tilfellet likevel.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

 

 

 

Gravitasjonskraft i senter? Nå er ikke jeg noen fysiker, men såvidt meg bekjent så er gravitasjon en egenskap hos objekter med masse. Det er massen som utgjør gravitasjonstrekket og i lys av det ville man vel følt seg vektløs dersom man kunne oppholde seg i jordens sentrum, da gravitasjonskraften ville trekt en likt i alle retninger. Du snakker om gravitasjon som om det er noe mystisk i senter av et objekt.

Men det til side, du fremmer såvidt jeg kan se elektromagnetisme som alternativ til gravitasjon. Kan du forklare hvordan denne elektromagnetismen påvirker ikke-magnetiske objekter? Du vet, objekter som oss mennesker? Mulig at man kan telle med det vi har av jern i kroppen, men det kan jeg ikke se er en plausibel forklaring, da magnetfeltet som ville vært nødvendig sikkert ville dratt jernatomene tvers gjennom kjøtt. Vi kan jo trygt oppholde oss i MR skannere og der snakker vi om forholdsvis kraftig magnetisme, men det er fortsatt ikke nok til å få kroppen til å lette inne i maskinen.

Da foreslår jeg at du leser hva nikola tesla fant opp.http://www.activistpost.com/2012/01/10-inventions-of-nikola-tesla-that.html

Hva Tesla fant opp endrer ikke hvordan elektromagnetisme fungerer.

Consequently, Edison gave the world the electric chair, while simultaneously maligning Tesla’s attempt to offer safety at a lower cost. Tesla responded by demonstrating that AC was perfectly safe by famously shooting current through his own body to produce light

Et sitat fra siden. Se også videoene hvor det vises eksperiment.

The Tesla Coil is certainly something that big industry would have liked to suppress: the concept that the Earth itself is a magnet that can generate electricity (electromagnetism) utilizing frequencies as a transmitter. All that is needed on the other end is the receiver — much like a radio.

Et annet sitat

Behøver ikke å sitere meg når du følger opp med komplett irrelevante sitater.

Lenke til kommentar

 

Atombomben er sikkert bare skremselspropaganda også.

Men jesus tror du på?

 

En skulle jo tro at så skeptisk som du er så var det nettopp jesus og mytene om ham du ville gjennomskuet, men nei.... For alt dette du nevner finnes det tonnevis av beviser for, jesus derimot er kun fantasi derivert fra myter i en bok...

 

Så kanskje du burde tatt et langt, hardt og kritisk blikk på denne jesusen du innbilder deg finnes? For du er kritisk på helt feil sted her, åpenbart...

Lenke til kommentar

 

 

 

 

Gravitasjonskraft i senter? Nå er ikke jeg noen fysiker, men såvidt meg bekjent så er gravitasjon en egenskap hos objekter med masse. Det er massen som utgjør gravitasjonstrekket og i lys av det ville man vel følt seg vektløs dersom man kunne oppholde seg i jordens sentrum, da gravitasjonskraften ville trekt en likt i alle retninger. Du snakker om gravitasjon som om det er noe mystisk i senter av et objekt.

Men det til side, du fremmer såvidt jeg kan se elektromagnetisme som alternativ til gravitasjon. Kan du forklare hvordan denne elektromagnetismen påvirker ikke-magnetiske objekter? Du vet, objekter som oss mennesker? Mulig at man kan telle med det vi har av jern i kroppen, men det kan jeg ikke se er en plausibel forklaring, da magnetfeltet som ville vært nødvendig sikkert ville dratt jernatomene tvers gjennom kjøtt. Vi kan jo trygt oppholde oss i MR skannere og der snakker vi om forholdsvis kraftig magnetisme, men det er fortsatt ikke nok til å få kroppen til å lette inne i maskinen.

Da foreslår jeg at du leser hva nikola tesla fant opp.http://www.activistpost.com/2012/01/10-inventions-of-nikola-tesla-that.html
Hva Tesla fant opp endrer ikke hvordan elektromagnetisme fungerer.
Consequently, Edison gave the world the electric chair, while simultaneously maligning Tesla’s attempt to offer safety at a lower cost. Tesla responded by demonstrating that AC was perfectly safe by famously shooting current through his own body to produce light

Et sitat fra siden. Se også videoene hvor det vises eksperiment.

The Tesla Coil is certainly something that big industry would have liked to suppress: the concept that the Earth itself is a magnet that can generate electricity (electromagnetism) utilizing frequencies as a transmitter. All that is needed on the other end is the receiver — much like a radio.

Et annet sitat

Behøver ikke å sitere meg når du følger opp med komplett irrelevante sitater.
Det er ikke irrelevant. Vi kan fint på på en magnetisk flat jord og solen er holdt oppe elektromagnetisk uten at det må føles at vi er inne i en MR maskin. Elektromagnetisme er kanskje den største kraften på jord. Det påvirket ikke tesla at han skøyt elektrisitet gjennom seg selv for at det skulle bli lys bak ham.

Hadde alle tenkt som Tesla ville vi sikkert funnet opp mye mer enn vi har gjort idag. Men alle oppfinnelser kan brukes ondt. Derfor er det å tro op Jesus nødvendig for at ikke kunnskapen skal brukes ondt.

 

http://youtu.be/AFkC1ICfhiw

Endret av maxRPM
Lenke til kommentar

 

Atombomben er sikkert bare skremselspropaganda også.

Men jesus tror du på?

 

En skulle jo tro at så skeptisk som du er så var det nettopp jesus og mytene om ham du ville gjennomskuet, men nei.... For alt dette du nevner finnes det tonnevis av beviser for, jesus derimot er kun fantasi derivert fra myter i en bok...

 

Så kanskje du burde tatt et langt, hardt og kritisk blikk på denne jesusen du innbilder deg finnes? For du er kritisk på helt feil sted her, åpenbart...

Og du kan begynne å se kritisk på folkene som gir deg bilder av Pluto på Pluto

 

https://youtu.be/dsEDbjNaz4g

 

De samme folkene skal få deg til å tro de reiste til månen inne i en liten kone i toppen av Apollo raketten. Den er 210 cubic feet stor. Litt vansklig å hele tiden kalkulere feet om til vårt metriske system. Men det er lite. Der var tre astronauter pakket inne i flere dager der de prompet og tisset og kanskje bæsjet og sov. Vanskelig å forestille seg. Enda vanskeligere å forestille seg etter å ha sett denne videoen.

 

https://youtu.be/hxdRtURkupc

Endret av maxRPM
Lenke til kommentar

Og du kan begynne å se kritisk på folkene som gir deg bilder av Pluto på Pluto

 

Atte hæ?

 

Er det noe jeg driter tynt i så er det "bevis" på youtube... Den ene eller den andre veien...

 

Jeg har spurt deg før, men jeg fikk ikke noe svar, så jeg spør igjen: Nøyaktig HVA er det NASA og slike vil oppnå ved å få folk til å tro at jorden er rund? Hvorfor gjør de dette? De ville jo fått de samme budsjettene om jorden var flat, så hva er det de oppnår med dette i dine verden?

 

Blir like far out som chemtrails dette... Bruker man litt logikk på det så faller det hele sammen som et korthus og det gjør denne flate jord tullet ditt også...

  • Liker 1
Lenke til kommentar

 

 

Bshagen. Se på sola som om den går opp og ned på en timeviser. Ja den går fortere om vinteren. Men fortsatt en revolusjon per dag som en timeviser vil gjør på en klokke. Om du synst det er ille så synes jeg det er like ille med farten rundt ekvator med en spinnende ball i forhold til polene. Det ville påvirket oss fysisk om vi reiste fra ekvator til polene. Men om solen går raskere om vinteren enn om sommeren gjør ikke annet enn kanskje været.

Men sola går ikke FORTERE om vinteren på ordentlig - i det virkelige liv! La oss si man måler hvor fort den går i løpet av to timer i Oslo om vinteren, enkelt - tell 2 timer og mål avstanden den gikk . Så gjør man det samme om sommeren i Australia på samme dag. Nøyaktig like langt, dermed - sola har samme hastighet over vår himmel samme hvilken årstid den har. Snakker her ikke om solopp-/nedgang, men hastigheten den har over himmelen jeg snakker om.

 

Se på denne:

http://astro.unl.edu/naap/motion3/animations/sunmotions.html (Trykk på "Start Animation")

Det er en simulator på hvordan sola går over vår himmel, denne er kartlagt helt nøyaktig for hele verden, og dette kan du selv prøve for å finne eventuelle feil om du vil, ved å rett og slett gå ut en til to turer hver dag.

Det som vises her går ikke på en flat jord, da sola har samme hastighet over vår himmel hver eneste dag, det eneste som forandrer seg er (trommevirvel) VINKELEN PÅ JORDA! (TADA!)

 

"Solen går fortere på vinteren" du liksom.. Og om jeg syns det er "ille"? Det handler ikke om hva du eller jeg "syns", det handler om hva som faktisk ER eller IKKE. Om du syns det er ille at du tror at du faller av jorda om du reiser til Sydpolen bryr ikke verden seg om, da du kommer til å dukke opp på andre siden likevel. Så du kan "syns" så mye du bare vil, dette er rett og slett det vi kaller for fakta

Hvordan kalkulerer du solas hastighet på en spinnende globe. Solas hastighet over himmelen ved ekvator er 1600 kilometer i timen. Nord og sør vil hastigheten være mindre fordi diameteren er mindre. Det er globen som spinner. På en flat jord om vinteren er det folk sør for ekvator som får solen direkte over hodet. Derfor må den gå raskere enn om sommeren da det er folk som bor nord for ekvator som ser den over himmelen.

Det her helt spinnvilt for meg å tro at en globe spinner. Da jeg har sett noen eksperiment på at globen ikke spinner. Her er et. Meget undertrykt av mainstream media fordi Eliten eier media som presenterer oss vanlige folk nyheter og kunnskap

 

 

Om man heller nok vann på en meteor, vil vannet begynne å kurve rundt den? Vi har forskjellige dybder i sjøen her på jorden. Skal ikke det være en 10000 meter dyp grop i sjøen over marianegropen som er 10000 meter dyp?

 

Hallo? Leste du det jeg skrev ang hastigheten? Fordi hastigheten på sola over en gitt avstand på himmelen i Australia er LIK den vi har her i Norge, sånn på ordentlig. Men du sier den går fortere når det er sommer i Australia? Jeg har vært der, den går likt i hastighet. 

 

Det er så mange problemer med det du sier, jeg veit ikke hvor jeg skal begynne en gang. Det begynner å bli slitsomt å skrive til deg, fordi du rett og slett i svarer på spørsmålene, du bare svarer med et spørsmål som "jammen hvis det ikke går så går i hvertfall ikke dette". Det er meget useriøst av deg, og det er en skitten og uærlig måte å føre debatt på.

 

Så igjen, jeg har vært i Australia. Hvorfor gikk sola over himmelen i samme hastighet som her hjemme i Norge?

 

Kan du bare gi meg noe håndfast som jeg kan studere, noen tall, noen data? Ett eller annet? Noe som stemmer med det jeg ser når jeg går ut om morgenen?

 

(Hvis du linker til ett eller annet fra Youtube eller et forum som ser ut som er laget i 1998 så blir jeg sur og melder meg ut av tråden, jeg vil ha noe DU regner ut og noe DU kan komme med. Om du tror på en flat jord, så har du sett på data, så dermed så MÅ DU komme med noe)

 

Også skal jeg sende deg en golfball som du kan putte foran skrivebordslampa di, så kan du se hvordan lyset fra sola virker på jorda

 

EDIT:

Den kommentaren din ang Marianergropa er faktisk det dummeste jeg noensinne har lest, noensinne. Beklager, jeg mener ikke å være frekk eller prøve meg med noen hersketeknikk eller lignende, men det der er lavmål og rett og slett en veldig uintelligent kommentar

Endret av bshagen
Lenke til kommentar
Helt ærlig talt syntes jeg det er fryktelig uærlig av deg etter å ha fått presentert flere ting du kan sjekke selv, med egne hender eller hos andre kilder, å fortsatt ture frem med ting som er beviselig feil. Da faktuelle ting som fysikk, elektronikk, og slike ting. Rene fakta man ikke trenger "Eliten" for å kontrollere selv.

Vi kan godt ende opp som uenige, men å ikke ville følge spor - det er ingenting annet enn ren uærlighet dessverre. Og at du kan slå deg til ro med det, det forstår jeg bare ikke.

Lenke til kommentar

Bshagen. På en spinnende globe ser man solen ved ekvator i 1600 km/t en 23,5 graders tilt gir ulike sesonger. Her i Norge ser solen ut som den går skikkelig treigt. Står opp over horisonten akkurat nå klokken 5 på morgenen kanskje og går ned i 1-tiden på natten. Spørs hvor du er i landet. Ved ekvator står den opp 6 på morgenen, cirka rett over himmelen klokken 12 på dagen. Og går ned 6 på kvelden. Ved Antarktis skal det være konstant mørke nå. Vil ikke du da si at det er forskjell på hastighet av solen? Det er fordi det er forskjellige hastigheter på en globe ved ekvator og polene.

Endret av maxRPM
Lenke til kommentar

Og der ga jeg meg. Absolutt ingenting greier du å hoste opp, bare noe jævla svada. Forferdelig skittent spill, en debatt som aldri kan komme i mål, fordi debattanten nekter for at det finnes et mål enda vi slår han over hodet med det. Jeg er skikkelig ferdig, og fjerner nå tråden fra "Mine innlegg", fordi dette orker jeg ikke mer. Jeg har gitt deg alle verktøyene du trenger, og andre her inne har gitt deg enda bedre verktøy, men du nekter å ta de i bruk. Alle andre brukere her inne har kommet med ekstremt mye bra, du svarer med å dodge hvert eneste spørsmål eller påstand, både fra meg eller fra andre. Ekstremt lavmål og utrolig lett å se at du vakler ekstremt i troa di, fordi jeg skjønner at du ikke egentlig kan tro dette.

MaxRPM. Jeg veit ikke hva jeg skal si en gang. Men gjør meg en tjeneste. Barna dine, være så snill, ikke push denne driten på de. La de være i fred. Også håper jeg du en dag greier å se litt selv også, så kanskje du finner fred i de virkelige tingene her på jorden, i stedet for i den magiske verdenen du tror du bor i-

Dere andre. Lykke til :)

Lenke til kommentar

På en spinnende globe ser man solen ved ekvator i 1600 km/t

Dersom solen befinner seg på bakken, ja. Men ingen her påstår det, så kanskje holde argumentene faktiske i stedet.

Dette føles litt som om du klager på at fjellene i horisonten ikke ser ut til å bevege seg like fort som gresset ved siden av veien når du kjører bil.

 

Utover det er dette hvor du surrer sammen kilometer per time og grader per time nesten litt vemodig.

Lenke til kommentar

 

På en spinnende globe ser man solen ved ekvator i 1600 km/t

Dersom solen befinner seg på bakken, ja. Men ingen her påstår det, så kanskje holde argumentene faktiske i stedet.

Dette føles litt som om du klager på at fjellene i horisonten ikke ser ut til å bevege seg like fort som gresset ved siden av veien når du kjører bil.

 

Utover det er dette hvor du surrer sammen kilometer per time og grader per time nesten litt vemodig.

så du skjønner hva bshagen prøver å påstå at solen har samme hastighet her i Norge som i Australia? Er du på nordpolen nå så vil solen gå skikkelig treigt i sirkel. Den bruker 24 timer på en revolusjon. Hastigheten vil føles mer ved ekvator. Det har med at globen spinner tregere der oppe på norpolen, men det har også samme effekt ved en flat jord. Samme vil være med Antarktis. Men så er det ikke mange folkene vi kjenner som drar til Antarktis for å se om det samme skjer der.

 

Tror denne vil forklare bedre.

 

https://youtu.be/LjvtmzbEgm8

 

 

Beklager bshagen om du synes videoene jeg poster ser for 1998 ut. Men det er fortsatt eksperimenter som er gjort.

Lenke til kommentar

Du forstår det fortsatt ikke. På din flat jord-modell MÅ solen bevege seg raskere over himmelen på Madagaskar om vinteren (vintersolverv, ca 22 desember), enn den vil gjøre over Sahara om sommeren (sommersolverv, ca 21. juni).

 

I virkeligheten beveger solen seg like fort over Madagaskar 22. desember som den gjør over Sahara 21. juni. Derfor vil det ikke være mulig at solen beveger seg slik gjennom året som på dette bildet:

 

Sun-MoonSmall.png

 

Eksempelet ditt med nordpolen blir bare feil. Solen beveger seg like fort over himmelen på nordpolen om sommeren som den gjør ved ekvator om sommeren, det er bare det at den er synlig hele døgnet på nordpolen.

 

Sett en globus på bakken. Plassèr to lasere 10 meter unna og lys den ene på Sahara, og den andre på Svalbard. Bruk så 24 timer på å spinne globusen 1 runde, så ser du at disse 1600km/t ved ekvator ikke har så veldig stor innvikning.

 

Jorden er nemmelig altfor stor til at 1600km/t ved ekvator skaper noe merkbar sentrifugalkraft.

Endret av Sjulimann
Lenke til kommentar

Her, se denne maxRPM.

 

 

Q.e.d

 

Also, hva sier du til å bli med i en motorisert paraglider? Da kan vi feks starte på stranden, ved grenen i Skagen, DK. Så flyr vi opp til 800-1000moh, fortsatt rett over grenen. Hvis vi ikke ser kysten av Norge fra stranden (0moh), men fra luften, tror du oss da? Dette kan jeg personlig arrangere. Har eventuelt beskrivelse fra en bekjent som gjorde noe liknende for noen uker siden. Interessert?

Lenke til kommentar

Du forstår det fortsatt ikke. På din flat jord-modell MÅ solen bevege seg tregere over himmelen på Madagaskar om vinteren (vintersolverv, ca 22 desember), enn den vil gjøre over Sahara om sommeren (sommersolverv, ca 21. juni).

 

I virkeligheten beveger solen seg like fort over Madagaskar 22. desember som den gjør over Sahara 21. juni. Derfor vil det ikke være mulig at solen beveger seg slik gjennom året som på dette bildet:

 

Sun-MoonSmall.png

 

Eksempelet ditt med nordpolen blir bare feil. Solen beveger seg like fort over himmelen på nordpolen om sommeren som den gjør ved ekvator om sommeren, det er bare det at den er synlig hele døgnet på nordpolen.

 

Sett en globus på bakken. Plassèr to lasere 10 meter unna og lys den ene på Sahara, og den andre på Svalbard. Bruk så 24 timer på å spinne globusen 1 runde, så ser du at disse 1600km/t ved ekvator ikke har så veldig stor innvikning.

 

Jorden er nemmelig altfor stor til at 1600km/t ved ekvator skaper noe merkbar sentrifugalkraft.

1600 km/t har ikke bare med sentrifugal kraft å gjør. Det har med hvor lenge man får sol ved ekvator ved midtjevndøgn får de 12 timer fordi jordens omkrets er så står som den er ved ekvator og da må jorden spinne ved ekvator 1600 km/t for å få 12 timer sol.

Trodde bshagen mente solen gikk ekstremt fort ved Madagaskar jeg. Du mener motsatt?

 

Desse laserne blir litt feil. Laseren skal pekes mot ekvator ved midtjevndøgn 23,5 grader nord om sommeren og 23,5 grader sør om vinter.

 

Uansett om vi bor på en globe eller på en flat jord så er solen markert på himmelen med et analemma. Flat jord modellen må eventuelt ha en raskere sirkulerende sol om vinteren eller om sommeren. Kanskje det er derfor det er mer naturkatastrofer om vinteren.

 

Hvorfor denne 8-figuren av solen per år på en globe er fordi solen 5 millioner kilometer nærmere jorden om vinteren. Men det har iiiingen betydning for oss. Du kan trygt gå opp i høyfjellssola og ikke bli mer solbrent.

 

Her er analemma forklart på en flat jord

 

https://youtu.be/qNGnz_1MMTg

 

 

https://en.m.wikipedia.org/wiki/Analemma

Endret av maxRPM
Lenke til kommentar

Beklager, jeg skrev feil, jeg mener selvfølgelig at den ville beveget seg fortere over himmelen på Madagasker på vinteren, enn den vil over Sahara om sommeren, etter din modell. Jeg har rettet opp i den orginale posten nå.

 

Det blir ikke feil med laserne. Bare plasser begge der solen ville vært, og pek den ene mot Svarbard og den andre mot Sahara. Lyset fra solen treffer jo begge steder samtidig i virkeligheten, ikke sant? Poenget med lasere er jo å demonstrere hvordan lyset beveger seg over kloden på forskjellige steder når jorden spinner.

Endret av Sjulimann
Lenke til kommentar

Her, se denne maxRPM.

 

https://youtu.be/bco_p4V7-QU

 

Q.e.d

 

Also, hva sier du til å bli med i en motorisert paraglider? Da kan vi feks starte på stranden, ved grenen i Skagen, DK. Så flyr vi opp til 800-1000moh, fortsatt rett over grenen. Hvis vi ikke ser kysten av Norge fra stranden (0moh), men fra luften, tror du oss da? Dette kan jeg personlig arrangere. Har eventuelt beskrivelse fra en bekjent som gjorde noe liknende for noen uker siden. Interessert?

Skal prøve et eksperiment om vinteren når kulda har fryst vannet til is. Vannet er over 2 kilometer langt. Med utregningen av kurven 8inches per mile eller cirka 20cm på 1,6 kilometer. Ingen problem med en laser. Sette laseren 10cm over bakken. På 1,6 kilometer skal laser lyse 30cm over bakken. Må berre bestille en god laser først.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...