Gå til innhold

Jorden er flat


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
16 hours ago, CaZpeR said:

Ble stille her gitt... kunne kanskje endret overskriften til: "Jorden er en globe. Inntil det motsatte er bevist". Siden man ikke er en centimeter nærmere å bevise at den er flat. 

Det er som med alle teorier, enten så tror på de fake månelanding og at 9/11 var som på nyhetene, eller gjør du det ikke. Enten så går man rundt å tror på 400 år med tilpasset matematikk til globen eller ikke

 

Lenke til kommentar
hansi skrev (7 minutter siden):

Det er som med alle teorier, enten så tror på de fake månelanding og at 9/11 var som på nyhetene, eller gjør du det ikke. Enten så går man rundt å tror på 400 år med tilpasset matematikk til globen eller ikke.

Du har nok rett der... Med unntak av tilpasset matematikk til globen. Er vel mer at bevisene tilpasses flat jord hele tiden mens globen forblir lik og replikerbar. Sånn sett er det vel egentlig bare å avslutte tråden sånn sett.....

Lenke til kommentar
CaZpeR skrev (23 timer siden):

Du har nok rett der... Med unntak av tilpasset matematikk til globen. Er vel mer at bevisene tilpasses flat jord hele tiden mens globen forblir lik og replikerbar. Sånn sett er det vel egentlig bare å avslutte tråden sånn sett.....

Altså det er enten Venstre eller Høyre, noen på midten. Globe eller flat.. Trump eller hillary, eller ingen av de! Månelanding eller ikke..

Sånn er vi laget. Vi er også laget til å godta visse ting og visse ting godtar vi ikke. 

Matematikken og de som har styrt siden år 1550 og fremover vet hva de gjorde, de vet hva vi tror vi ser( at ting forsvinner over kurven, osv) Så matematikken er tilpasset hva vi tror vi ser og hva vi ser. Det betyr ikke at denne er 100% rett, men den er mulig å applisere i hverdagen og det er mulig å beregne etter den.

Vi har nok ikke vært på månen, men mange tror det! Det er ingen bevis for at vi har forlatt jorden heldigvis for da hadde jeg vært på bærtur, en av mine fanesaker når jeg joinet her var at jeg skulle gå inn her for å sjokke og klarte det!

Ingen av de som var med på leken klarte å komme opp med noe bevis for at vi hadde forlatt jorden og det er det heller ingen på Youtube på et hundretalls kanaler som har klart heller.

Så jeg skjønner de som tviler på globen.

 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
nomore skrev (14 minutter siden):

Men det er du jo :)

  

Nei det har du ikke klart :)

de som fulgte debatten om at vi aldri har forlatt jorden så hva de så og ingen fant noen tur ut fra jorden av de som var med på leken.

Det som finnes er noen to tre min klipp som viser low earth orbit høyde rundt 100,000 fot

 

Be mye guest å sende over det endelige video beviset på at vi har forlatt jorden og lagt den bak som som en liten prikk.

Hvis du skjønner hva jeg mener..? The Journey, turen ut og videre til det helt ytre rom.

 

takk takk Lykke til på ferden ? 

 

 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Andrè den gode skrev (36 minutter siden):

de som fulgte debatten om at vi aldri har forlatt jorden så hva de så og ingen fant noen tur ut fra jorden av de som var med på leken.

Det som finnes er noen to tre min klipp som viser low earth orbit høyde rundt 100,000 fot

 

Be mye guest å sende over det endelige video beviset på at vi har forlatt jorden og lagt den bak som som en liten prikk.

Hvis du skjønner hva jeg mener..? The Journey, turen ut og videre til det helt ytre rom.

 

takk takk Lykke til på ferden ? 

 

 

Du misforstår hele situasjonen, som alle andre flatjordere.

De aller aller fleste vet at vi bor på en jordklode. Og de aller aller færreste tror på disse ville konspirasjonsteoriene deres.

Så det er DERE som må overbevise oss andre. Og det klarer dere ikke. "Bevisene" dere kommer med blir gjentatte ganger plukke fra hverandre og demonstrert til å ikke ha rot i virkeligheten. Og en av de største argumentene mot det meste flatjordere kommer med er jo at dere ikke engang klarer å bli enige om en del "bevis".

Kuppel eller ikke. Ulike meninger.
Avstand til kuppel. Ulike meninger.
Hva som er på den andre siden. Ulike meninger.
Hva som er utenfor kuppelen. Ulike meninger.
Hvordan sola beveger seg der oppe. Ulike meninger.
Hvordan stjernene beveger seg. Ulike meninger.
Hvorfor ting faller mot bakken og ikke mot sola. Ulike meninger.
Hvordan et verdenskart skal se ut. Ulike meninger.
Avstander mellom større befolkningssteder. Ulike meninger.
Årstider. Ulike meninger.

Joda. Dere er flinke til å skylde på at dette skyldes konspirasjoner, hemmelige avtaler, forbudte områder og så videre og så videre. Men sannheten er at dere som tror på flat jord har hatt akkurat de samme mulighetene til å bevise sine meninger og få dette frem som allmennkunnskap. Problemet er at dere klarer det ikke. Fordi det dere tror på er feil.

Så nei, jeg gidder ikke å bruke tid på å sende deg en video som viser noen som sender en rakett ut i verdensrommet. For du kommer ikke til å tro på den uansett. Enkelt og greit fordi du har to standarder for bevis. En standard for videoer som mener at jorda er flat. Her er det ingen krav. Og en annen standard for videoer som viser at jorda er rund. Her er kravene helt hinsides strenge. Så hva er vitsen? Bare i denne tråden alene er det jo umulig å bli enig om en standard for dokumentasjon og bevis.

Det minner meg mer om at jeg skal overbevise deg om at jeg lever. Jeg legger frem bevis på at jeg har puls og hjerteslag, at jeg puster og at jeg klarer å snakke og forme og uttrykke tanker. Du avfeier dette og sier at om jeg ikke klarer å holde pusten i minst 10 minutt så er det ikke bevis for at jeg lever.

Eller test av hekser for mange hundre år siden. "Flytera så er 'a ei heks!". Forsåvidt ikke så langt unna perioden hvor flat jord faktisk ble trodd på.....

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Andrè den gode skrev (1 time siden):

Vi har nok ikke vært på månen, men mange tror det! Det er ingen bevis for at vi har forlatt jorden heldigvis for da hadde jeg vært på bærtur, en av mine fanesaker når jeg joinet her var at jeg skulle gå inn her for å sjokke og klarte det!

Du setter ikke høye standarder for deg selv, når du mener at du klarte å sjokke forumet, bare fordi du kalte alle beviser for romraketter for fake. Vi er da mer enn vant til flatjordere som benekter alle bevis, så du gjorde bare slik alle andre flatjordere gjør ved å benekte alle beviser. Ikke noe sjokkerende med det.

 

Andrè den gode skrev (50 minutter siden):

Be mye guest å sende over det endelige video beviset på at vi har forlatt jorden og lagt den bak som som en liten prikk.

Hvis du skjønner hva jeg mener..? The Journey, turen ut og videre til det helt ytre rom.

Og du fikk gode forklaringer på hvorfor det du ba om ikke var fornuftig, men det ignorerte du.

 

Uansett, så hadde jo din "sjokkerende påstand" ingenting med jordas form å gjøre, men bare med den vanlige konspirasjonsteorien om at romferder er juks. Vitenskapsmenn hadde jo bevis på jordas form flere hundre år før den første romferden, så romferder er bare en stråmann i denne diskusjonen. Men når du ikke har noe mer enn en irrelevant stråmann for å påstå at jorda er flat, skjønner jeg jo at du klenger deg til den.
 

  • Liker 4
Lenke til kommentar
nomore skrev (5 timer siden):

Eller test av hekser for mange hundre år siden. "Flytera så er 'a ei heks!". Forsåvidt ikke så langt unna perioden hvor flat jord faktisk ble trodd på.....

At man på den tiden trodde jorden var flat er bare en myte. At jorden var rund var allmenn oppfatning på den tiden.  Dette og heksebrenningene er en god indikasjon på at man heller ikke på den tiden visste hva en objektiv forståelse av opp og ned innebar. Man skulle tro at så mange år etter Kopernikus skrev boken sin så skulle burde vi funnet ut hva som er flatt og hva som beveger seg rundt hva, men i stedet viser det seg at også solen vår er havnet i fritt fall.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Åsgårdsreia skrev (1 time siden):

At man på den tiden trodde jorden var flat er bare en myte. At jorden var rund var allmenn oppfatning på den tiden.  .

Tja. Det er ikke tvil om at alle lærde og antagelig alle sjømenn visste at jorda var rund, men det er vel langt fra sikkert at den jevne fattigmann hadde noen spesielle tanker om saken. Men mulig at du har helt rett at dette var den allmenne oppfatningen også. Det er uansett en falsk myte at Kirken eller vitenskapen trodde jorda var flat, det er vi enige om.

Åsgårdsreia skrev (1 time siden):

Man skulle tro at så mange år etter Kopernikus skrev boken sin så skulle burde vi funnet ut hva som er flatt og hva som beveger seg rundt hva, men i stedet viser det seg at også solen vår er havnet i fritt fall.

Nå aner jeg ikke hva du egentlig mener, men det har da vært godt kjent i hvert fall et par hundre år at sola ikke sitter fast i noe spesielt og ikke er universets absolutte midtpunkt. Og siden absolutt alle himmellegemer kan sies å være i fritt fall, er det ikke så rart at det også gjelder sola.

Men man har da for lengst funnet ut hva som beveger seg rundt hva, så det er ingen nye overraskelser der.

Endret av theNiceOne
Lenke til kommentar
theNiceOne skrev (26 minutter siden):

Nå aner jeg ikke hva du egentlig mener, men det har da vært godt kjent i hvert fall et par hundre år at sola ikke sitter fast i noe spesielt og ikke er universets absolutte midtpunkt. Og siden absolutt alle himmellegemer kan sies å være i fritt fall, er det ikke så rart at det også gjelder sola.

Men man har da for lengst funnet ut hva som beveger seg rundt hva, så det er ingen nye overraskelser der.

Dersom jeg reiser til dit vi beveger oss rundt, har jeg da reist opp eller ned?

Lenke til kommentar
Åsgårdsreia skrev (1 time siden):

Dersom jeg reiser til dit vi beveger oss rundt, har jeg da reist opp eller ned?

Det kommer an på hvordan du definerer "opp" og "ned". Den eneste meningsfulle definisjonen slik jeg ser det, er at "ned" er den retningen kraften fra tyngdekraften trekker deg, og opp er motsatt av det. 

Ute i rommet hvor denne kraftvektoren er tilnærmet null, gir ikke opp eller ned noen mening utover din personlige mentale idé. 

Lenke til kommentar

Det finnes sitater fra Luther og andre som klager over den nye læren om jorda. 

I en episode av Bonanza, er det noen (som skal være fra 1800-tallet) som vil at barna skal lære på skolen at jorda er flat. 

Hvor har amishene fått sin oppfatning om jorda fra? Sannsynligvis fra dem som levde på 1700-tallet.

Lenke til kommentar
Budeia skrev (21 minutter siden):

Det finnes sitater fra Luther og andre som klager over den nye læren om jorda. 

I en episode av Bonanza, er det noen (som skal være fra 1800-tallet) som vil at barna skal lære på skolen at jorda er flat. 

Hvor har amishene fått sin oppfatning om jorda fra? Sannsynligvis fra dem som levde på 1700-tallet.

Bonanza faktisk.

  • Liker 3
Lenke til kommentar

De som ikke var med på leken om å finne en komplett video som viser vi forlater jorden og ar jorden blir mindre og mindre i avstand fra oss, vær gjerne min gjest . De to minutters videoene dere viser til viser en liten begrenset tur til en viss høyde . Ca den høyden man selv kan få et kamera opp i med en High alti ballong

 

 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Andrè den gode skrev (7 minutter siden):

De som ikke var med på leken om å finne en komplett video som viser vi forlater jorden og ar jorden blir mindre og mindre i avstand fra oss, vær gjerne min gjest . De to minutters videoene dere viser til viser en liten begrenset tur til en viss høyde . Ca den høyden man selv kan få et kamera opp i med en High alti ballong

Kan du poste en tilsvarende film som viser hele den flate jorden med kontinenter og alt?

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Andrè den gode skrev (30 minutter siden):

De som ikke var med på leken om å finne en komplett video som viser vi forlater jorden og ar jorden blir mindre og mindre i avstand fra oss, vær gjerne min gjest . De to minutters videoene dere viser til viser en liten begrenset tur til en viss høyde . Ca den høyden man selv kan få et kamera opp i med en High alti ballong

Som aklla skriver, kan du poste tilsvarende av den flate jorden og domen? Eller er du akkurat slik som andre flatjordere, som har ekstreme krav til bevis for at jorda er globe, men tilnærmet ingen krav til bevis for flat jord?

Ellers vil jeg gjerne minne deg på nok en gang at temaet for denne tråden er jordas form, ikke om romferder er en konspirasjon. Hvis det eneste du er interessert i å diskutere er romferder og bevis for disse, kan det gjerne tas i en annen, relevant tråd. Siden det var bevist at jorda var rund mange hundre år før romferder var aktuelt, er ikke det på noen måte noe avgjørende bevis.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...