Gå til innhold

Jorden er flat


Anbefalte innlegg

1 hour ago, maxRPM said:

Husker de fikk til dette de første gangene. Man kunne se at kameraet på boosteren og kameraet på båten landet slik at føttene var feilplassert. Og det skjedde ved flere landinger. Og dermed er det nå slik at de heller kutter og viser ett kamera heller.

Den må du forklare litt nærmere.

Og hvis det er slik at du tror landingen fakes - hvorfor fake noe som man kan dra å se selv? På alle oppskytninger av Falcon Heavy og alle oppskytninger av Falcon 9 med såkalt return to launch site er det bare å stille opp med kikkert og se på oppskytningen og landingen.

Sånn kan forresten det se ut for Falcon Heavy, om man bruker lang lukkertid (den lange buen er oppskytningen, de øverste parallelle stripene er de to boosterne som bremser ned på vei inn i atmosfæren for å ikke brenne opp, og de nederste parallelle stripene er landingene av de to boosterne):

ZGYEV2337FELND6Z4FFK43DJ2A.JPG

Endret av Espen Hugaas Andersen
  • Liker 2
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
26 minutes ago, fokkeslasken said:

Jeg vil gjette det ligger et ørlite hakk under 20 tonn slik at retningen blir ned i stedet for opp.
Skal du ha det i hestekrefter kan jo det regnes ut også da en hestekraft er kraften det tar å løfte 75 kilo en meter oppover. For å løfte 20 tonn en meter oppover trenger man altså cirka 266 hestekrefter. Legger vi oss på kanskje 250 får vi sikkert noe som går sakte nedover. De får finregne på det de som gidder.

Du tar desverre feil. Faktisk vil boosteren på 22-30 tonn utsettes for en skyvekraft på minimum 35 tonn ved landing. 1 stk Merlin-motor kan ikke justere skyvekraften lavere.

Fordi en enkelt Merlin er så kraftig så utføres en manøver som kalles "hoverslam" av SpaceX, også kjent som en "suicide burn". Man fyrer opp motoren helt i siste liten, akkurat ved det tidspunktet som gjør at akkurat når farten er redusert til null, så er også høyden null. Bommer man litt med oppstarten, så vil enten raketten krasje i bakken, eller så vil den nå null hastighet for høyt over bakken, og så begynne å stige igjen (eller så kan man kutte motoren, og så faller raketten den siste biten - trolig med katastrofalt resultat.)

Det er litt som å kjøre mot en betongvegg i 100 km/t, og så akkurat ved riktig tidspunkt presse inn bremsen så mye som mulig, og så er timingen så perfekt at bilen stopper 1 cm unna veggen. (Heldigvis er det *litt* mer tilgivende enn dette - man kan justere skyvekraften på motoren til en viss grad, mellom 40% og 100%. Og man har støtdempere på landingsbena som kan ta opp noe kraft.)

Endret av Espen Hugaas Andersen
  • Liker 2
Lenke til kommentar
maxRPM skrev (3 timer siden):

Så de dokumentene fra NASA og annen flyvnings organisasjon som dokumenterete at det er som å fly i en "flat noen rotating earth" bare er flatt ut løgn? Tror det var rundt 50 dokumenter fra blant annet Nasa og før NASA som ble opprettet i 1958.

Jeg har postet to tre videoer om det tidligere. Og nå er det vanskelig å finne dem igjen. Fordi YouTube kontoene til flat jordere blir slettet og gamle videoer er ikke lenger tilgjengelige.

Dokumenter jeg ikke har lest, og videoer jeg ikke har sett, kan jeg desverre ikke si noe fornuftig om.

Men akkurat denne husket jeg vel fra før, og en kjapp sjekk bekrefter det:  

https://ntrs.nasa.gov/search.jsp?R=19890005752

(Hint: Skal du lete etter NASA-dokumenter, så let hos NASA, ikke hos flatjordere på youtube.)

Poenget er at det er en teoretisk modell for å regne på flyvninger. Og siden dette var i 1988, og verdens raskeste datamaskin - Cray 2 -  ikke klarte så mange flere floating point operations enn en  mobiltelefon idag (snaut 2 GFLOPS), så forenklet man der man kunne. Det er som med værmeldingene: Det er bedre å kunne regne ut morgendagens vær med 90% sannsynlighet i dag, enn å få svaret med 99% sannsynlighet i overmorgen. Da er det for sent.

Geir :)

Edit: Ser du alt har fått et par svar.

Endret av tom waits for alice
  • Liker 1
Lenke til kommentar
maxRPM skrev (3 timer siden):

Hvem kjenner du som har vært der og sett solen 24 timer der?

Et mer relevant spørsmål: Hvilke flatjordere har reist dit og bevist at globemodellen er en stor løgn? 

Hvorfor har ingen flatjordere tatt med seg kamera og bestilt turen? Hvis dere flatjordere ikke prater bare tull, så ville jo resultatet blitt en verdenssensasjon? 

Kan det ha en sammenheng med at flatjordere egentlig ikke er så opptatt av å finne sannheten? ?

Jeg sliter med å se andre grunner. 

  • Liker 4
Lenke til kommentar
theNiceOne skrev (58 minutter siden):

Kan det ha en sammenheng med at flatjordere egentlig ikke er så opptatt av å finne sannheten? ?

maxRPM + galemathias gjør dem jo rike ved å daglig gi dem 10000 klikk, så jeg forstår dem jeg. Buster dem deg selv, så forsvinner lønninga fra YT. Som med kirken, så har man de virkelig gale som oppriktig trur på ting, også har man kjeltringene som har forstått at det er penger å tjene ved å late som. 

Endret av oophus3do
  • Liker 1
Lenke til kommentar
theNiceOne skrev (16 minutter siden):

Men hvis det de påstår er sant, ville jo den som gjorde det bli den store helten som beviste konspirasjonen. 

Så hvis din forklaring stemmer, må det jo bety at de ikke egentlig tror på konspirasjonen sin... ? 

Men hvorfor skal de reise om det eneste resultatet de kan godta er det de på forhånd har bestemt seg for?
Den konklusjonen kan de ta uten å reise :)

Og som kjent, kildekritikk, konkrete beviser osv er jo totalt unødvendig for dem, om man filmer eller tegner en beviselig feil skisse eller ett hjemme-eksperiment som ikke er i nærheten av å vise noe som helst er ubetydelig.
Det er jo tross alt kun konklusjonen og da kun konklusjonen "dermed er jorden flat" som teller..

  • Liker 1
Lenke til kommentar
tom waits for alice skrev (1 time siden):

Dokumenter jeg ikke har lest, og videoer jeg ikke har sett, kan jeg desverre ikke si noe fornuftig om.

Men akkurat denne husket jeg vel fra før, og en kjapp sjekk bekrefter det:  

https://ntrs.nasa.gov/search.jsp?R=19890005752

(Hint: Skal du lete etter NASA-dokumenter, så let hos NASA, ikke hos flatjordere på youtube.)

Poenget er at det er en teoretisk modell for å regne på flyvninger. Og siden dette var i 1988, og verdens raskeste datamaskin - Cray 2 -  ikke klarte så mange flere floating point operations enn en  mobiltelefon idag (snaut 2 GFLOPS), så forenklet man der man kunne. Det er som med værmeldingene: Det er bedre å kunne regne ut morgendagens vær med 90% sannsynlighet i dag, enn å få svaret med 99% sannsynlighet i overmorgen. Da er det for sent.

Geir :)

Edit: Ser du alt har fått et par svar.

Men å fly til månen i 1960 tror du på men betviler en datamaskin fra 1988. 

Sannsynlighetsgraden der er null i mine øyne. 100 prosent sannsynlig å fake det her på jorden. Og det gjenspeiler seg når man ser på månelandingen i sømmene. Stakkars afrikanske Mandla som ville bli astronaut og når han fikk sjansen. Så blei hans liv forkortet.

 

Lenke til kommentar
theNiceOne skrev (1 time siden):

Et mer relevant spørsmål: Hvilke flatjordere har reist dit og bevist at globemodellen er en stor løgn? 

Hvorfor har ingen flatjordere tatt med seg kamera og bestilt turen? Hvis dere flatjordere ikke prater bare tull, så ville jo resultatet blitt en verdenssensasjon? 

Kan det ha en sammenheng med at flatjordere egentlig ikke er så opptatt av å finne sannheten? ?

Jeg sliter med å se andre grunner. 

Jeg sliter med å se de som terper på flatjordinger som er rike som Bill Nye, Neil degrasse, Brian Cox, Joe Rogan, og fler. De kan jo lage TV-program av det også, med et kamera som filmer solens 24 timer der nede.

 

Lenke til kommentar
maxRPM skrev (4 minutter siden):

Men å fly til månen i 1960 tror du på men betviler en datamaskin fra 1988. 

Sannsynlighetsgraden der er null i mine øyne. 100 prosent sannsynlig å fake det her på jorden. Og det gjenspeiler seg når man ser på månelandingen i sømmene. Stakkars afrikanske Mandla som ville bli astronaut og når han fikk sjansen. Så blei hans liv forkortet.

 

Nå hadde de jo flere måneder eller år på forhånd til å beregne ruten til måneferdene.
Skal de beregne en flyvning har man gjerne ikke minst flere måneder på seg..

maxRPM skrev (2 minutter siden):

Jeg sliter med å se de som terper på flatjordinger som er rike som Bill Nye, Neil degrasse, Brian Cox, Joe Rogan, og fler. De kan jo lage TV-program av det også, med et kamera som filmer solens 24 timer der nede.

Slik som dette?

 

  • Liker 1
  • Innsiktsfullt 1
Lenke til kommentar
aklla skrev (5 minutter siden):

Nå hadde de jo flere måneder eller år på forhånd til å beregne ruten til måneferdene.
Skal de beregne en flyvning har man gjerne ikke minst flere måneder på seg..

Slik som dette?

 

Første redigering på filmen klokken er 12 sier han, ingen snø på fjelltoppene, skyfritt, rull kamera. Så plutselig er det overskyet og solen går rundt men er man god å trikse med film så er en ukjent mann som sier det skjer en billig måte å lure oss på. Så slutter videoen på samme måte time lapsen begynner med samme skydekke som den startet med. Send heller Neil degrasse og Bill Nye, de krever mer penger og større filmcrew. Flere folk å betale for å tie og kanskje sjokkere dem fordi de kanskje ikke vet at jorden vi bor på er annerledes enn hva vi har blitt terpet på vi bor på. Små mennesker på en diger roterende ball i et univers som har millioner ganger større baller, men mellomrommet mellom dem er trillioner opphøyd i trillioner av kilometer. 

Alt for å skyve Gud vekk, og stjele det han har Skapt, og ikke gi takk.

Lenke til kommentar
fokkeslasken skrev (3 timer siden):

Dette svarte jeg deg på da, og bare ved å ta en rask kikk i innledningen til de papirene forklarte hva det dreide seg om. Noe da verken du eller den som har laget videoene om det på noen måte kan ha gjort da du/dere fortsatt terper på det som om det er en beskrivelse av verden vi lever på. Noe det jo ikke var, som dere hadde visst om dere hadde lest et avsnitt eller to helt fra begynnelsen av papirene dere fronter.

For å sammenligne det med noe - de uttalelsene du her kom med er skremmende like det å si at pythagoras læresetning gir feil svar uten å noen gang ha brukt den eller sett andre bruke den.
Det samme her - man bare sier det er slik uten å faktisk ha sjekket om det faktisk er det som står der.

Husker du skrøt av det at du hadde skumleste det ene dokumentet. Men det skyver du likevel ikke under en stol at det var 50 dokumenter som skrev i den dur "flat non rotating earth" Tenk å skrive sånt om Avioation når vi liksom lever på det motsatte

Bare teoretisk sett så kan man liksom fly i 30,000 kilometer i timen og mer. Da må man liksom flere hundre kilometer opp i luften for å få det til. Et sted 99,99999999 prosent av befolkningen aldri vil komme. Lett å lure sånt om man har makt og penger.

Lenke til kommentar
maxRPM skrev (9 minutter siden):

Første redigering på filmen klokken er 12 sier han, ingen snø på fjelltoppene, skyfritt, rull kamera. Så plutselig er det overskyet og solen går rundt

Det er ikke plutselig, det er i løpet av noen timer. Skylaget forandrer seg. Du vet hva vær og en timelapse er?

 

maxRPM skrev (10 minutter siden):

men er man god å trikse med film så er en ukjent mann som sier det skjer en billig måte å lure oss på.

Du får enten reise opp der selv eller komme med en gyldig innvending. "Det må være juks fordi jeg tror ikke på det" er ikke et argument.

 

 

Lenke til kommentar
5 minutes ago, maxRPM said:

Bare teoretisk sett så kan man liksom fly i 30,000 kilometer i timen og mer. Da må man liksom flere hundre kilometer opp i luften for å få det til. Et sted 99,99999999 prosent av befolkningen aldri vil komme. Lett å lure sånt om man har makt og penger.

Vet du hva luft er? Skjønner du at det kan vanskeliggjøre det å nå 30.000 km/t?

  • Liker 1
Lenke til kommentar
maxRPM skrev (40 minutter siden):

Jeg sliter med å se de som terper på flatjordinger som er rike som Bill Nye, Neil degrasse, Brian Cox, Joe Rogan, og fler. De kan jo lage TV-program av det også, med et kamera som filmer solens 24 timer der nede.

... og alle dere flatjordere ville avvise det som filmtriks, slik dere allerede gjør med alt som ikke stemmer med deres eget verdensbilde. 

Men å filme Antarktis slik det er allment akseptert at den er, er ikke veldig revolusjonerende. Derimot ville det jo være fantastisk å dra dit og filme at det ikke er noen midnattssol. 

Eller hva med å reise mellom Sør-Amerika og Sør-Afrika og vise at avstanden er 3-4 ganger lenger enn den offisielle? 

Hvorfor er det ikke en eneste flatjorder som gidder å faktisk ville bevise noe? 

Det er ikke uten grunn flat jord regnes som en av de mest latterlige konspirasjonsteoriene, da det ville vært enkelt å avsløre den med en ekspedisjon. Men neida, alle flatjordere foretrekker å sitte hjemme og holde på med YT? 

Endret av theNiceOne
  • Liker 2
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...