Gå til innhold

Jorden er flat


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
On 2/11/2020 at 8:37 PM, Andrè den gode said:

Oppover. Man må også av og til peke nesa oppover mens man flyr rett frem over den plane jorden for å møte horizonten.

Man trenger ikke dippe nesa nedover når man flyr, for man flyr over et plant område. Forstår du?

Concorde dippet nesa nedover når det landet.

 

Endret av G
  • Liker 1
Lenke til kommentar
On 2/11/2020 at 9:02 PM, Andrè den gode said:

Jeg så piloten rett i øyna nå i januar, spurte han rett ut om han styrte flyet etter krummingen. Han sa at han måtte tilte nesa opp i blant under reisen vår . Jeg fikk bare 20 sekunder med han

Hørt om tyngdekraft? Den holder flyet etter krumningen. Piloten kan bare passe på å legge seg i ønsket høyde.

Lenke til kommentar
8 hours ago, Andrè den gode said:

Altså jeg har oppnådd det jeg kom hit for. Finne ut det jeg spurte om og mitt høyeste ønske ?  Det har blitt levert til de grader tilslutt.

Hvis du kan bevise at man har dratt ut fra jorden og til mars med en farkost, så send de datane over. Noen annet du vil bevise? 

takk takk

 

 

 

 

 

Er det ikke det man har NASA, den europeiske romfartsorganisasjone, den russiske, den kinesiske og sikkert noen flere nasjoners til da? Tror at det er bedre å spør disse organisasjonene etter det savnede datamateriellet du ettespør, enn folk i denne diskusjonstråden.

Endret av G
Lenke til kommentar
G skrev (11 timer siden):

Hørt om tyngdekraft? Den holder flyet etter krumningen. Piloten kan bare passe på å legge seg i ønsket høyde.

Hva? Det må være bortimot den dummeste forklaringen jeg har hørt. Piloten kan bare passe på å legge seg i ønsket høyde? Tror du mangler noen vesentlige faktorer som bl a løft og lufttrykk. 

Lenke til kommentar
G skrev (12 timer siden):

Er det ikke det man har NASA, den europeiske romfartsorganisasjone, den russiske, den kinesiske og sikkert noen flere nasjoners til da? Tror at det er bedre å spør disse organisasjonene etter det savnede datamateriellet du ettespør, enn folk i denne diskusjonstråden.

Vi har avklart dette innad på forumet. 

En anna ting, alle mennesker bør faktisk kunne samarbeide på et tidspunkt, men man sitter i hver leir og kaster ting frem og tilbake. Jeg innrømmer det selv at det blir fort slik. Kan nesten se ut som man sitter i en sandkasse og kaster sand på den andre .

Jeg kom inn her for å sette min standard for video bevis og hva jeg kan godta. Dette er blitt latterliggjort, så får det være. Det er gjort og publikum har fått se 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
fokkeslasken skrev (13 timer siden):

På videoen har den ikke gått ned i det hele tatt.

Den står litt over, så når man zoomer inn så kommer den høyere opp på himmelen. Det var vel det jeg skulle vise og ja at man kunne zoome den inn. 

Jeg skjønner hva du er ute etter, en sol som er halvveis gått ned bak/over horizoten, men kan zoomes inn? ikke sant.

 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Andrè den gode skrev (13 timer siden):

når den har gått ned, så er det for langt unna  the observer.... "eller bak det dere tror er kurvatur" til å komme inn i bildet igjen.

Det gjelder også noen lover for hvor langt unna ting kan taes inn i zoom igjen.

Hæ? Hva i all verden er dette for slags tull?? Vi vet at sola ikke blir mindre på sin ferd over himmelen, og den er like stor når den forsvinner bak horisonten. Hadde du visst hva et solfilter er og brukt det, hadde du sett at den ikke blir mindre før den forsvinner. Det trenges ingen lov som sier at det ikke går an å zoome inn noe som er bak horisonten!! Zoomloven?? Altså, for å finne fram teskjeen:  Sola forsvinner gradvis bak horisonten uten å bli mindre. Først forsvinner den nedre delen av sola, og så forsvinner resten gradvis uten at størrelsen forandrer seg! Hva har det med zoom på et kamera å gjøre? Du har da øyne i hodet. Bruk dem og bruk hodet også!

Lenke til kommentar
matteus skrev (Akkurat nå):

Hæ? Hva i all verden er dette for slags tull?? Vi vet at sola ikke blir mindre på sin ferd over himmelen, og den er like stor når den forsvinner bak horisonten. Hadde du visst hva et solfilter er og brukt det, hadde du sett at den ikke blir mindre før den forsvinner. Det trenges ingen lov som sier at det ikke går an å zoome inn noe som er bak horisonten!! Zoomloven?? Altså, for å finne fram teskjeen:  Sola forsvinner gradvis bak horisonten uten å bli mindre. Først forsvinner den nedre delen av sola, og så forsvinner resten gradvis uten at størrelsen forandrer seg! Hva har det med zoom på et kamera å gjøre? Du har da øyne i hodet. Bruk dem og bruk hodet også!

Jeg er klar over dette med solfilteret. Det som var poenget med ekspermimentet var egentlig å zoome inn sola mens den var bak/over horizonten...for så å bringe den inn igjen i viewet.

 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Andrè den gode skrev (5 minutter siden):

Jeg er klar over dette med solfilteret. Det som var poenget med ekspermimentet var egentlig å zoome inn sola mens den var bak/over horizonten...for så å bringe den inn igjen i viewet.

Da er vi enige om at sola ikke blir mindre når den forsvinner bak horisonten. Hvilke konsekvenser har det for flatjordpåstanden om at sola er liten og sirkler over den flate jorda?

Lenke til kommentar
8 minutes ago, Andrè den gode said:

Jeg er klar over dette med solfilteret. Det som var poenget med ekspermimentet var egentlig å zoome inn sola mens den var bak/over horizonten...for så å bringe den inn igjen i viewet.

Ok, så det var eksperiment på når sola var over horisonten.

Hvor er eksperimentet hvor sola er under horisonten?
Hva skjer da når du zoomer inn?

Og hva med eksperimentet midt imellom, når sola er halveis under/over horisonten?
Kan være verdt å ta med det og.

MEN!!! Før du gjør det, gi oss hva du forutser vil skje på en flat jord kontra en rund jord først. Tror vi skal begynne med hva vi forventer å se før vi skal gjøre eksperimentet, er du ikke enig? :)
Vi skal tross alt følge den vitenskapelige metode, skal vi ikke?

For dette er science, er det ikke?

Lenke til kommentar
Andrè den gode skrev (16 minutter siden):

Den står litt over, så når man zoomer inn så kommer den høyere opp på himmelen. Det var vel det jeg skulle vise og ja at man kunne zoome den inn. 

Jeg skjønner hva du er ute etter, en sol som er halvveis gått ned bak/over horizoten, men kan zoomes inn? ikke sant.

 

Dette er feil. Prøv selv å filme en lommelykt. Uavhengig av zoom, så ser den større ut når du peker den rett i kameraet siden lyset er så sterkt. Zoomer du inn, vil kameraet skru ned innstillingene for å få det mørkere, som gjør at det ser ut som om lommelyktens lys krymper.

Det samme skjer når du zoomer inn på solen uten riktige innstillinger/solfilter. Da vil solen se ut som om den blir mindre når du zoomer inn. Den går ikke lengre unna horisonten. Igjen, prøv det samme med riktige innstillinger. Hvis lommelykten kan se ut til å bli 5 ganger større bare ved å ha feil innstillinger, sier det seg selv at solen også kan se større ut av de samme grunnene.

Er du ikke enig?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...