Gå til innhold

Jorden er flat


Anbefalte innlegg

1 hour ago, Andrè den gode said:

Du vet at du kommenterer på en tråd som heter "Jorden er flat" . Hva trodde du skulle diskutere? At jorden er rund?

Dere har ingenting av beviser for at jorda er rund. Kun matematiske teorier om slik og slik og snakke om avstander til satelitter og ISS-

Nei. Dette er feil. Det jeg har gitt deg av metodikk er langt ifra en matematisk teori. Det er praktiske ting man kan sjekke i virkeligheten. Det begrenser seg faktisk til å peke i en retning og tegne en strek på kartet i den retningen du peker. Gjør dette fra to steder.

Om dette er matematiske teorier for dere flat jordere så skjønner man jo hvor skoen trykker.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
38 minutes ago, Andrè den gode said:

Altså jeg har oppnådd det jeg kom hit for. Finne ut det jeg spurte om og mitt høyeste ønske ?  Det har blitt levert til de grader tilslutt.

Ja, troll føler det gjerne sånn når de får forumsvar.

38 minutes ago, Andrè den gode said:

Hvis du kan bevise at man har dratt ut fra jorden og til mars med en farkost, så send de datane over.

Nei, hvorfor skulle jeg det? Fordi du sier det?

38 minutes ago, Andrè den gode said:

Noen annet du vil bevise? 

Jeg har bevist at vi har vært minimum 20.000 km fra jorden.

38 minutes ago, Andrè den gode said:

takk takk

Hversågod.

Lenke til kommentar
14 minutes ago, Andrè den gode said:

Igjen  og igjen så skylder du på budsjettkutt, batterier osv. 

ingen har forlatt jorden og ingen kan gjøre det. Kun i dine fantasier fra barndommen.

Hvis Space X klarer å lage en film om det, så blir det bra. 

Jeg bare henter frem denne, som et glimrende eksempel på hvordan denne diskusjonen går (og hvordan du mener at du "river opp illusjonen"):

Jeg: Foreslår muligheten om at det kan komme en live video som du har etterspurt nå siden du startet i denne tråden for... hva, 200 sider siden? 

Ditt svar: NEI! DET GÅR IKKE!

 

Skjønner du hvordan det er å diskutere med deg? Hadde du hatt et lite snev av interesse til å se kritisk på ting, så hadde du hvertfall gitt en mulighet for at du da kan se på streamen og vurdere deretter. Men vi får til svar at det kun holder fast i våre fantasier i barndommen, og at det ikke er mulig.

Så til syvende og sist, uansett hva vi viser til her, hvis det hadde vært å sende deg opp i en rakett med opptapede øyne så du ikke kan blunke, så hadde det ikke vært mulig. 

Vi burde egentlig følge André sitt råd og heller forlate denne tråden og lage vår egen tråd hvor vi kan dele flotte bilder av vår runde planet, og diskutere dette og romfart. Men som han sier så kommer han til å komme dit og trolle oss der i stedet.

Virker som at det koker ned til et ønske om oppmerksomhet. Sånn, da var jeg ferdig med psykologtimen.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Andrè den gode skrev (21 minutter siden):

Du eller dere må forklare for dere selv hvorfor alt er slik det er.

Jeg sier at du ser Skylingen fordi den er over flatt vann, og vinkelen ned mot vannet på 90 km er såpass trang at du får ikke sett nederste delen av bygget. grunnen til at du ikke ser bånn er grunnet vinkelen. Bare prøv deg

Akkuratt som man ser ting fra fly så ser man lengre og har mer lys og større vinkel mot det man ser på.. Jtolan

Dette gjelder annen video e la ut om oljeplattform som komplett ses på 20 miles. Du ser hele plattformen.

Det finnes nå svakheter i globe religionen som er ute på bærtur. Det er over ,men det tar tid

 

Så du er enig i at nøyaktig så mye av skylinjen som skal være skjult på en rund Jord, faktisk er skjult. Altså, når du tar bilde av skylinjen til Chicago, så ser Jorden rund ut? Men at dette også stemmer med en flat jord, fordi ting forsvinner når det når en viss vinkel?

I så fall, så er det ikke noe poeng å vise bilder av Chicago, da det vil være likt for en flat og en rund jord?

  • Liker 1
Lenke til kommentar
34 minutes ago, Andrè den gode said:

Jeg bare sier e vant min egen konkurranse om videon som viser noe som helst har forlatt jorden og dratt videre ut.

Bevis via video: INGEN!! (hittil)

Ja jeg mener jo litt selv jeg har kommet litt videre, men jeg får ikke frem helheten min selv. Som du sier at jeg ikke ser Globe helheten .Jeg ser flat helheten..den er mye bedre enn globen synes jeg.Fordi det følger med så mye annet bra på lasset.. som jeg ikke trodde når e begynte å se litt mer på dette. Var innom masse teorier, men FE var interessen min. Har alltid likt å reise også så e har vært på tur i flere år.

Det jeg ser, er at vi står foran et skifte i bevissthet. Det har kommet mye lengre der ute i verden, utenfor grensene til ola dunk. OM han vil eller ikke.

Åh hjælp. Du er en av de også. For det du interesserer deg for er hva som kommer mer frem snart/nylig/mer-og-mer (velg det som passer). Av varianter jeg har hørt kan nevnes:
- Jesus kommer snart tilbake.
- Myndigheten vil snart kontakte flat jordere for å få hjelp med sine teorier.
- Evolusjonsteorien er i praksis død fordi det ikke finnes bevis.
- Det begynner å bli vanskelig å holde chemtrails skjult.
- mm.

Pluss avarter av disse, selvfølgelig. Og, lo and behold, det er alltid uten unntak fremmet av noen som har gravd seg ned i ekkokamre på youtube, og flesteparten av dem er høylydte om hjernevask.

Lenke til kommentar
Andrè den gode skrev (39 minutter siden):

Min påstand: den gjør ikke det, den går aldri under bakken under kurven, den går ut av syne grunnet at den går lengre og lengre bort fra der du står.  

Bare siterer denne, siden det antagelig har noe med det vi skal tegne å gjøre. Spørsmål: Den går vel minst like langt bort fra han som står på fjellet som fra ham som står på stranden? (Hvis vi antar at stranden er foran fjellet.) Hvorfor tar det lenger tid før den forsvinner for førstnevnte? For den blir jo etterhvert borte om du står på fjellet også?

Geir :)

Lenke til kommentar
Andrè den gode skrev (50 minutter siden):

Igjen  og igjen så skylder du på budsjettkutt, batterier osv. 

ingen har forlatt jorden og ingen kan gjøre det. Kun i dine fantasier fra barndommen.

Hvis Space X klarer å lage en film om det, så blir det bra. 

Spør igjen jeg, siden jeg ikke så noe svar. Hvis de setter opp en tur til det ytre rom, og du får tilbud om å være med for å bevise at jorden er flat, rund, kube eller bare en fantasi, ville du vært med og dokumentert for oss?

 

Lenke til kommentar
Benbjo skrev (41 minutter siden):

Jeg synes det er ganske absurd, fascinerende og ikke minst veldig skummelt at fakta i 2020 er å anse som tro. Man kan velge å tro på fakta og avfeie alt man ikke liker som fake news, løgner og hjernevask. 

Ja, dette er dypt sjokkerende at man fortsatt kan tro på noe man fant ut når man gikk i sandaler og så syner på himmelen.

Lenke til kommentar
fokkeslasken skrev (38 minutter siden):

Ja, troll føler det gjerne sånn når de får forumsvar.

Nei, hvorfor skulle jeg det? Fordi du sier det?

Jeg har bevist at vi har vært minimum 20.000 km fra jorden.

Hversågod.

hvorfor skulle du det. Fordi du finner NADA..igjen og igjen. Du finner nada bevis for angivelige helt 100% sikre kilder som har en trillion dollar til å utføre noe. 

så flott, at du har bevist at vi har vært minimum 20,000 km fra jorden. Grattis

Jeg har hørt folk bevist at stjernene er 100 lysår unna oss, og vi kan se de hver kveld rett ovenfor oss. Så da må de være 1000 ganger så store som sola, alle de millioner av stjernene.

Lenke til kommentar
traskas waits for alice skrev (7 minutter siden):

Spør igjen jeg, siden jeg ikke så noe svar. Hvis de setter opp en tur til det ytre rom, og du får tilbud om å være med for å bevise at jorden er flat, rund, kube eller bare en fantasi, ville du vært med og dokumentert for oss?

 

Hvis de setter opp en tur. si fra når du..kom tilbake med dato?

 Det har blitt satt opp turer hele tiden, men ikke med et menneske. Det går 100 vis av satelitter ut i bane hele tiden og masse raketter skytes ut, gjort det sisten 2000 tallet. 

Så du kan jo vise meg en video av dette. Finner du de?eller gjør du som fokke, og sier at de ikke har batterli til å dokumentere det?

 

Lenke til kommentar
Reeve skrev (34 minutter siden):

Så du er enig i at nøyaktig så mye av skylinjen som skal være skjult på en rund Jord, faktisk er skjult. Altså, når du tar bilde av skylinjen til Chicago, så ser Jorden rund ut? Men at dette også stemmer med en flat jord, fordi ting forsvinner når det når en viss vinkel?

I så fall, så er det ikke noe poeng å vise bilder av Chicago, da det vil være likt for en flat og en rund jord?

Du kan ikke stå på stranden å se at jorden er rundt, du ser at den er flat. Horizonten er flat, du ser halve bygget, men hele skulle vært skjult.Hvor er kurven? Si meg eller hvis kurven på jorda. Send det over.

Lenke til kommentar
fokkeslasken skrev (34 minutter siden):

Åh hjælp. Du er en av de også. For det du interesserer deg for er hva som kommer mer frem snart/nylig/mer-og-mer (velg det som passer). Av varianter jeg har hørt kan nevnes:
- Jesus kommer snart tilbake.
- Myndigheten vil snart kontakte flat jordere for å få hjelp med sine teorier.
- Evolusjonsteorien er i praksis død fordi det ikke finnes bevis.
- Det begynner å bli vanskelig å holde chemtrails skjult.
- mm.

Pluss avarter av disse, selvfølgelig. Og, lo and behold, det er alltid uten unntak fremmet av noen som har gravd seg ned i ekkokamre på youtube, og flesteparten av dem er høylydte om hjernevask.

åja nå kommer det. Har du mer psykologi eller? 

er du et åtseldyr som sitter å venter på noe? 

åja han er en sånn en..en sånn en!!,

Du er ikke helt god. Sitter  en kjeller å stikker nesa di ut når du finner noen å hekte deg på .

 

Lenke til kommentar
fokkeslasken skrev (36 minutter siden):

Åh hjælp. Du er en av de også. For det du interesserer deg for er hva som kommer mer frem snart/nylig/mer-og-mer (velg det som passer). Av varianter jeg har hørt kan nevnes:
- Jesus kommer snart tilbake.
- Myndigheten vil snart kontakte flat jordere for å få hjelp med sine teorier.
- Evolusjonsteorien er i praksis død fordi det ikke finnes bevis.
- Det begynner å bli vanskelig å holde chemtrails skjult.
- mm.

Pluss avarter av disse, selvfølgelig. Og, lo and behold, det er alltid uten unntak fremmet av noen som har gravd seg ned i ekkokamre på youtube, og flesteparten av dem er høylydte om hjernevask.

Stakkars deg! 

Her skriver du en masse Swada . 

du forhåndsdømmer folk du aldri har møtt. 

 

Lenke til kommentar
Andrè den gode skrev (3 minutter siden):

Jeg har hørt folk bevist at stjernene er 100 lysår unna oss, og vi kan se de hver kveld rett ovenfor oss.

De nærmeste er drøyt 4 lysår unna, og så videre. Men de beveger seg relativt til hverandre. Om 1,3 millioner år vil vi bli passert av en liten stjerne (halvparten så stor som solen) mindre enn 0,2 lysår vekke. Det er fortsatt langt vekke, solen er bare 8 lysminutter unna, altså 0,000015 lysår. 

Geir :)

Lenke til kommentar
8 minutes ago, Andrè den gode said:

Jeg har hørt folk bevist at stjernene er 100 lysår unna oss, og vi kan se de hver kveld rett ovenfor oss. Så da må de være 1000 ganger så store som sola, alle de millioner av stjernene.

Ikke så langt unna faktisk, men du må opp en del i størrelse. Bare se på Betelgeuse, den ene skulderen i Orion. Den er 950-1200 ganger så stor som sola, så der har du en skikkelig rød gigant!

Men en av de største er UY Scuti som har en radius tilsvarende 1,700 soler. Den har en masse på rundt 5 milliarder soler, noe som er helt sinnsykt. 

Men hvor kommer din påstand om at de må være 1000 ganger større enn sola, siden de er på himmelen?
Også synes jeg det er ganske søtt at du sier "alle de millioner av stjernene" ?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...