Gå til innhold

Kamptråd: Liverpool - Villareal (EL)


Tunky

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Tja. Mulig Klopp vil poengtere at han bygger kollektiv og at egoister ikke spiller under han? Sturridge har vel scoret i tre kamper på rad, men har vært mer egoistisk med ballen enn jeg noen sinne har sett han, tror jeg. Ikke bare på situasjonen som endte i Newcastle-mål men også i flere andre situasjoner.

Lenke til kommentar

PS. Kan forklare meg hvorfor Sturridge ikke fikk spille? Henger lizzzzm ikke helt på greip siden han er i form for tida.

Klopp kan.

 

Benteke inn for å forsvare

 

I kampens siste minutt, to minutter før Villarreals scoring, satte han inn Christian Benteke i stedet for Daniel Sturridge. Klopp sier det var på grunn av en taktisk vurdering og ikke har noe med hans tro på Sturridge å gjøre.

 

– Vi hadde et par situasjoner da vi forsvarte oss mot dødballer, og Christian kunne hjelpe oss med dem, så bytte handlet egentlig ikke om å angripe, sa Klopp etter kampen.

Lenke til kommentar

Liverpool-troppen styrkes med Emre Can til returoppgjøret mot Villarreal i Europaliga-semifinalen.

 

Jürgen Klopp bekreftet under onsdagens pressekonferanse at landsmannen, som ble skadet under kvartfinaleseieren over Borussia Dortmund, er skadefri og tilgjengelig på Anfield torsdag.

 

– Emre Can er klar for å returnere til troppen, det er helt sikkert, fortalte Klopp på Melwood.

 

Manageren kom også med en oppdatering for kaptein Jordan Henderson, som skadet kneet under bortemøtet med Dortmund.

Lenke til kommentar

Joda. Men det viktigste må vel likevel være å score?

 

Sorry. Er i eksamensmodus. Pleier å bli en kverulant tulling i eksamensperioden. :p

 

Jeg er forøvrig enig i at det er viktig å jobbe for å holde nullen. Viktig, men ikke viktigst.

 

Dette er mine spådommer for kampforløp.

1. omgang: Liverpool scorer.

Tidlig i 2. omgang: Villareal scorer

Liverpool svarer umiddelbart med et nytt mål.

Lovren stanger inn et mål til på overtid av overtid ut av pur vilje.

3-2 sammenlagt.

 

Forøvrig spent på laget. Tipper Can går rett inn igjen. Kanskje noe sånn?

 

Mignolet

Clyne - Lovren - Toure - Moreno

Milner - Lucas - Can

Lallana - Coutinho

Firmino

 

Syns det er vanskelig å treffe på laget for tida. De store spørsmålene for kvelden blir vel:

1. Hvem spiller ved siden av Lovren? Toure? Lucas? Skrtel? Caulker ( :rofl: )? Egentlig håper jeg på Lucas, men jeg ser for meg at Klopp vil ha han på midten. Mulig vi går for en midtbanetrio med Milner - Allen - Can og Lucas i forsvaret. Hadde forsåvidt vært greit det og. Lucas har gjort det bra som stopper, og vi får i det minste hakket mer kreativitet på midten.

2. Går Can rett inn på laget? Jeg håper det, så lenge han er fit, og det er han jo skal vi tro Klopp.

3. Hvem spiller på topp? Firmino? Sturridge? Benteke? Ser for meg at Villareal lager seg med alle mann bak ballen. Da funker det kanskje å spille med Sturridge, iom. at det blir lite pressing og jobbing for å vinne ballen. Tipper likevel Firmino får sjansen på topp.

Endret av Knewt
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...