Gå til innhold

Hvor kjøpe tilbehør til smarttelefon?


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

På Ebay koster et kvalitetsdeksel for mobilen 30 kroner og fri frakt fra Kina.

Mye mer for penga enn den dritten Elkjøp selger 10 ganger dyrere.

Mitt mobildeksel av merke Sandstrøm fra Elkjøp falt fra hverandre.

Det som liknet lær, var faktisk papp med svart plastfolie utenpå.

 

Ikke sett varer fra Ebay i stikkontakten. Det er ikke Nemko-godkjent, og mye av det er til å grine av.

Men mobildekslene derfra er fantastiske om du vet hva du ser etter.

Og prisene er ufattelig lave.

 

Husk beskyttelsesglass, særlig om du har Sony.

Søk etter "Nillkin Tempered glass" og din telefonmodell.

Koster en femtilapp og gratis frakt.

Da er telefonen mye tryggere.

Endret av Mannen med ljåen
Lenke til kommentar

Fordi mye av det er søppel og direkte farlig i bruk!

Kjøper du noe elektrisk må du som et minimum  ha det under oppsyn når du bruker det og ha slukkeutstyr tilgjengelig. Fraråder på det sterkeste å kjøpe billige ladere og strømforsyninger koblet til 220 volt. Mange av disse har vært åpnet og analysert og avslører horrible løsninger og dårlig håndtverk. Det kan fort bli veldig dyrt å kjøpe billig.

Lenke til kommentar

Ser ut som utvalget for utstyr til min mobiltelefon er ganske begrenset i Norge. Motorola Moto G 3 gen. Forresten noen deksel eller handsfree dere kan anbefale til mobiltelefonen min? Jeg har ikke peiling på mobil. Ønsker å ha et deksel/beskyttelse som beskytter mot at glasset på mobilen knuses.

Lenke til kommentar

Støtter eBay, når det gjelder cover og lignende. Kjøpte en meget bra case i skinn til Galaxy Tab S for kr 40,- med fri frakt. Samsungs eget, som i tillegg gir mindre beskyttelse, kosta flere hundrelapper, så valget var meget enkelt. Husk bare å sjekk selgerens feedback. Ligger det på 99-100%, er det en du kan stole på.

Lenke til kommentar

 

 

Alt som ikke er elektrisk - ebay!

Hvorfor ikke elektrisk?

Fins masse som ikke selges her, spennende produkter.

Fordi mye av det er søppel og direkte farlig i bruk!

 

Tullprat fra ende til annen.

Kommer selv til å kjøpe en smartphone fra Kina i nærmeste fremtid. Denne kommer fra verdens 3.-4. største produsent av smarttelefoner. Tipper den er like trygg som en hvilken som helst annen telefon.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+89234341

Tullprat fra ende til annen.

Kommer selv til å kjøpe en smartphone fra Kina i nærmeste fremtid. Denne kommer fra verdens 3.-4. største produsent av smarttelefoner. Tipper den er like trygg som en hvilken som helst annen telefon.

Det er overhodet ikke tullprat. Det er du som forvirrer brand name selskaper som produserer i kina med offbrand produkter som er det du som oftest finner på ebay, som var det som det var snakk om her. 

 

Sistnevnte typer produkter masseproduseres ofte for en billig penge og det tas snarveier i hytt og pine. Disse snarveiene kan være alt mulig - fra å gi blanke i standarder til kvalitet på komponenter og avstand mellom lavspent og høyspent-ledere inn i laderen. Når du betaler for dyre orginalladere er det dels til lomma til produsenten, dels til faktiske kvalitetsforskjeller

Endret av Slettet+89234341
Lenke til kommentar

Tullprat fra ende til annen.

 

Kommer selv til å kjøpe en smartphone fra Kina i nærmeste fremtid. Denne kommer fra verdens 3.-4. største produsent av smarttelefoner. Tipper den er like trygg som en hvilken som helst annen telefon.

 

 

Nå sammenlikner du ikke helt riktig her. Det er neppe noe problem å kjøpe f.eks. en Samsung telefon i Kina (så sant den ikke er fake :D ). Men _tilbehør_ er en annen sak. Om du kjøper en lader på et marked ville jeg som noen sier her ikke brukt den uten tilsyn. Har fått med ladere ved slike handler noen ganger samt en billig lader jeg kjøpte til en Surface Pro. Men da tar man stor risiko og må være ytterst forsiktig ved bruk.

 

Deksler er selvfølgelig ikke noe problem. Worst case er passform/kvalitet dårlig, men for 30 kr inkl porto klarer man et tap. :)

Lenke til kommentar

 

Tullprat fra ende til annen.

Kommer selv til å kjøpe en smartphone fra Kina i nærmeste fremtid. Denne kommer fra verdens 3.-4. største produsent av smarttelefoner. Tipper den er like trygg som en hvilken som helst annen telefon.

Det er overhodet ikke tullprat. Det er du som forvirrer brand name selskaper som produserer i kina med offbrand produkter som er det du som oftest finner på ebay, som var det som det var snakk om her. 

 

Sistnevnte typer produkter masseproduseres ofte for en billig penge og det tas snarveier i hytt og pine. Disse snarveiene kan være alt mulig - fra å gi blanke i standarder til kvalitet på komponenter og avstand mellom lavspent og høyspent-ledere inn i laderen. Når du betaler for dyre orginalladere er det dels til lomma til produsenten, dels til faktiske kvalitetsforskjeller

 

Har aldri kjøpt en lader, ligger fullt opp med ladere her som følger med på alt man kjøper.

Liggende per nå har jeg original av både Samsung, HTC og Apple lader.

Evt kan man bare kjøpe en original usb kabel og plugge inn i fronten på PC-en, like enkelt det.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+89234341

Har aldri kjøpt en lader, ligger fullt opp med ladere her som følger med på alt man kjøper.

Liggende per nå har jeg original av både Samsung, HTC og Apple lader.

Evt kan man bare kjøpe en original usb kabel og plugge inn i fronten på PC-en, like enkelt det.

 

Hva i alle dager er poenget ditt? Hele tråden handler om tilbehør, ingenting annet. Noen påpekte at du ikke bør kjøpe elektrisk tilbehør på eBay, og det slo du deg vrang på og kalte tullprat med bakgrunn i kommende kjøp av telefon. Når du så får eksempler som beviser at det ikke er tullprat så er svaret ditt "lader har jeg". Ikke er det du som spør om tilbehør her og ikke endrer det faktum at du har lader hjemme kvaliteten på det som selges på ebay. 

 

Nummeret før en bør kontakte språkrådet og be dem bytte ut "god dag mann. økseskaft" med "ikke kjøp elektronisk mobiltilbehør på ebay. tullprat, jeg skal kjøpe ny mobil, ladere har jeg mange av".

Endret av Slettet+89234341
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...