Gå til innhold

Broadwell-E Intel i7-6950X, 6900K, 6850K, & 6800K-tråden


C64C

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

For en jævlig pris, dette kan da ikke bli den endelige retailprisen?

 

Holy fuck! Det var jævlig dyrt!

 

5960X var et ganske bra kjøpe likevel jo!

 

Jeg "snakker" bokmål, altså ingen sørlandsdialekt. ^^

Får satse på d beste^^

Ingen snakker bokmål, da bokmål er en skriftform. Ser ut som den 6ern kommer til å glippe gitt :p

Lenke til kommentar

Angående de syke prisene for Broadwell-E, her er et sitat fra TweakTown :

 

These prices are not official and are inflated for pre-orders, with the normal pricing set to be somewhere around $1609, $1024, $602, and $422 for the Core i7-6950X, Core i7-6900K, Core i7-6850K and Core i7-6800K respectively.

 

Så for 6950X vil prisen i Norge bli på rundt 17000,- kr (1609 dollar x 8.22 + 25% moms + at nettbutikken skal ha litt).

 

Det er MYE penger å betale for en consumer CPU! Xeon type pris spør du meg. Blir nok 6-kjerne 6800K som vil selge mest. Har sagt det flere ganger nå, glad for jeg kjøpte min 5960X den gangen   :yes:

Endret av Betroz
Lenke til kommentar

Det er gøy å pusle med noe nytt :)

 

Som mye annet vi nordmenn bruker penger på...

 

Pusset nylig opp hjemme. Liten leilighet. Gjorde ingenting med kjøkken eller bad, så skulle tro det ble rimelig. For 120k ut av konto. Fikk litt penere tak og lister samt jamnere belysning. Alt i alt ganske dyrt for å få det litt triveligere.

 

...Og det jeg var mest tilfreds med var malingen. En tusenlapp for alt jeg trengte!

Lenke til kommentar

Det er gøy å pusle med noe nytt :)

 

Som mye annet vi nordmenn bruker penger på...

 

Pusset nylig opp hjemme. Liten leilighet. Gjorde ingenting med kjøkken eller bad, så skulle tro det ble rimelig. For 120k ut av konto. Fikk litt penere tak og lister samt jamnere belysning. Alt i alt ganske dyrt for å få det litt triveligere.

 

...Og det jeg var mest tilfreds med var malingen. En tusenlapp for alt jeg trengte!

 

Det hørtes ut som det var dama/kona di som bestilte den oppussingen der  :wee:

 

Jo enig at det er moro med ny hardware. For min egen del vil jeg heller bruke penger på en NVMe SSD, og kanskje Pascal, i år fremfor CPU.  

  • Liker 1
Lenke til kommentar

 

Blir en cpu med quad channel memory om ikke så altfor lenge, men dropper vel innom Skylake refresh først for så og se Skylake-E vs ZEN for det endelige valget. 8 cores  :)

 

Du er nok litt optimistisk om at Skylake-E kommer i første halvdel av 2017. Tror nok at Intel vil selge Broadwell-E iallefall i ett år først, og den kommer vel på sensommeren i år.

 

Ja blir spennende å se hvor bra AMD Zen blir. Tviler på at den blir raskere enn Broadwell-E da. Vet ikke om 40% IPC forbedring er nok for AMD, men en 16-kjerne verson av den kan bli konkuransedyktig da.

 

Var vel litt optimistisk ang Skylake-E. Jeg kan ikke rettferdiggjøre kjøp av X99, når Skylake-E samt nytt chipsett er ca 1 år fram i tid.

 

Broadwell-E er siste CPU for X99, eller?

Endret av Opteron
Lenke til kommentar

 

Det er gøy å pusle med noe nytt :)

 

Som mye annet vi nordmenn bruker penger på...

 

Pusset nylig opp hjemme. Liten leilighet. Gjorde ingenting med kjøkken eller bad, så skulle tro det ble rimelig. For 120k ut av konto. Fikk litt penere tak og lister samt jamnere belysning. Alt i alt ganske dyrt for å få det litt triveligere.

 

...Og det jeg var mest tilfreds med var malingen. En tusenlapp for alt jeg trengte!

Det hørtes ut som det var dama/kona di som bestilte den oppussingen der :wee:

 

Jo enig at det er moro med ny hardware. For min egen del vil jeg heller bruke penger på en NVMe SSD, og kanskje Pascal, i år fremfor CPU.

Hehe, er nok som en litt stusselig hannfugl. Pynter og Pynter på reiret i håp om at det skal lande en passende make en dag. Derfor låser jeg aldri inngangsdøren. Det eneste som har kommet inn var en full nabo som bommet med en etasje. Det hadde blitt litt pinlig i gangen om hun hadde slått seg til ro i mitt reir.

 

Men ja, det er mye annet å bruke penger på inni komputerkassa. Som sikkert gir mer merkbar ytelsesøkning enn en svindyr 10kjerner.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...