Gå til innhold

Broadwell-E Intel i7-6950X, 6900K, 6850K, & 6800K-tråden


C64C

Anbefalte innlegg

Skylake-E blir nok mer spennende. Native USB 3.1, PCI-E 4.0 og sikkert annet snadder. Sikkert 10nm også.

Tja, så lenge IPC og maks kjernehastighet står på stedet hvil så er jeg begrenset i entusiasmen min :p Hjelper ikke med nye sidefunksjoner når hovedfunksjonen har vært uten innovasjon i veldig mange år.

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

 

Skylake-E blir nok mer spennende. Native USB 3.1, PCI-E 4.0 og sikkert annet snadder. Sikkert 10nm også.

Tja, så lenge IPC og maks kjernehastighet står på stedet hvil så er jeg begrenset i entusiasmen min :p Hjelper ikke med nye sidefunksjoner når hovedfunksjonen har vært uten innovasjon i veldig mange år.

 

 

+1

Lenke til kommentar

 

Skylake-E blir nok mer spennende. Native USB 3.1, PCI-E 4.0 og sikkert annet snadder. Sikkert 10nm også.

Tja, så lenge IPC og maks kjernehastighet står på stedet hvil så er jeg begrenset i entusiasmen min :p Hjelper ikke med nye sidefunksjoner når hovedfunksjonen har vært uten innovasjon i veldig mange år.

Vanskelig å være uenig med deg her, +1

Lenke til kommentar

Blir også spennende å se om faktisk 10 core kommer til å koste 15k eller om det blir nærmere 10k. Synn $ koster så mye nå  :thumbdown:

 

Kan vel ende nærmere 20k med norsk moms osv. på toppen om den følger ryktene og havner på 1500$ over dammen. Virker som om Intel har gitt opp å lage bedre prosessorer. Slenger på et par kjerner ekstra og en saftig prisøkning, istedenfor å øke ytelsen i hver prisklasse. Det var betraktelig mer interessant å kjøpe PC-deler tidligere på 2000-tallet, da prosessorene hadde blitt voldsomt mye bedre hver gang. Skal man oppgradere CPU nå må man i praksis opp en prisklasse for å få bedre ytelse da å vente noen år ikke hjelper på.

Tenker jeg venter til Skylake-E før jeg bytter ut min eldgamle i7-950, virker litt mer framtidssikkert dersom det blir en ny socket.

Endret av Dellers
Lenke til kommentar

Virker som om Intel har gitt opp å lage bedre prosessorer. Slenger på et par kjerner ekstra og en saftig prisøkning, istedenfor å øke ytelsen i hver prisklasse. Det var betraktelig mer interessant å kjøpe PC-deler tidligere på 2000-tallet, da prosessorene hadde blitt voldsomt mye bedre hver gang. Skal man oppgradere CPU nå må man i praksis opp en prisklasse for å få bedre ytelse da å vente noen år ikke hjelper på.

Tenker jeg venter til Skylake-E før jeg bytter ut min eldgamle i7-950, virker litt mer framtidssikkert dersom det blir en ny socket.

 

i7 950 er utdatert for lenge siden, her har du ikke fulgt med i timen.

2000-tallet var IKKE mer moro, når man bestilte noe så ble det utdatert på vei i posten.

Kjøper man noe highend nå har man det i evigheten nærmest, 3-4 år fort hvertfall.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

 

Virker som om Intel har gitt opp å lage bedre prosessorer. Slenger på et par kjerner ekstra og en saftig prisøkning, istedenfor å øke ytelsen i hver prisklasse. Det var betraktelig mer interessant å kjøpe PC-deler tidligere på 2000-tallet, da prosessorene hadde blitt voldsomt mye bedre hver gang. Skal man oppgradere CPU nå må man i praksis opp en prisklasse for å få bedre ytelse da å vente noen år ikke hjelper på.

Tenker jeg venter til Skylake-E før jeg bytter ut min eldgamle i7-950, virker litt mer framtidssikkert dersom det blir en ny socket.

 

i7 950 er utdatert for lenge siden, her har du ikke fulgt med i timen.

2000-tallet var IKKE mer moro, når man bestilte noe så ble det utdatert på vei i posten.

Kjøper man noe highend nå har man det i evigheten nærmest, 3-4 år fort hvertfall.

 

 

I f.eks GTA V og The Division får man opp til dobbelt så mange fps med en ny 4 kjerner cpu enn med intel 950, og det er på stock hastighet. Det forteller vel at intel 950 er utdatert :D

 

Ytelsen for Skylake-e kan man lett se for seg ved å se på 4 kjerner skylake som er nå. Altså ikkje latterlig mye bedre enn dagens haswell-e cpuer og snart kommende broadwell-e. Skal du ha Skylake-e, må du vente opp til 2 år før det kommer, siden broadwell-e kommer til sommeren. Xeon modellene er ute nå.

 

Så Å kjøpe Broadwell-e og x99 til sommeren er ganske lurt

Endret av Nizzen
  • Liker 2
Lenke til kommentar

i7 950 er utdatert for lenge siden, her har du ikke fulgt med i timen.

 

 

2000-tallet var IKKE mer moro, når man bestilte noe så ble det utdatert på vei i posten.

Kjøper man noe highend nå har man det i evigheten nærmest, 3-4 år fort hvertfall.

 

Selvsagt har jeg fulgt med i timen, jeg kjøper bare ikke ny PC så ofte lenger. Med noen få unntak funker 950 fortsatt helt fint til det meste, noe som er ganske absurd. Lugger naturligvis litt på det verste i enkelte spill, men ser at dagens prosessorer også sliter med å holde 60 stabilt i flere nye titler. Prisnivået har jo også økt like mye som ytelsen siden jeg kjøpte den prosessoren, så jeg er mildt sagt mer gira på nytt grafikkort. Drøyer litt med kjøp ettersom SLI er så godt som dødt, får se om et evt. Pascal-toppkort duger.

Endret av Dellers
Lenke til kommentar

 

i7 950 er utdatert for lenge siden, her har du ikke fulgt med i timen.

 

 

2000-tallet var IKKE mer moro, når man bestilte noe så ble det utdatert på vei i posten.

Kjøper man noe highend nå har man det i evigheten nærmest, 3-4 år fort hvertfall.

 

Selvsagt har jeg fulgt med i timen, jeg kjøper bare ikke ny PC så ofte lenger. Med noen få unntak funker 950 fortsatt helt fint til det meste, noe som er ganske absurd. Lugger naturligvis litt på det verste i enkelte spill, men ser at dagens prosessorer også sliter med å holde 60 stabilt i flere nye titler. Prisnivået har jo også økt like mye som ytelsen siden jeg kjøpte den prosessoren, så jeg er mildt sagt mer gira på nytt grafikkort. Drøyer litt med kjøp ettersom SLI er så godt som dødt, får se om et evt. Pascal-toppkort duger.

 

Ja sli er så godt som dødt. Det er derfor jeg har 3-way sli  :rofl:

 

Nei det er ikkje dødt, men i noen få tittler funker det ikkje. Det er jammen med ikkje mange spill det ikkje funker med sli, som "krever" sli ytelse.

 

Beklager, men jeg hater folk som kommer med påstander som ikkje stemmer ;)

Endret av Nizzen
  • Liker 3
Lenke til kommentar

Ja sli er så godt som dødt. Det er derfor jeg har 3-way sli  :rofl:

Nei det er ikkje dødt, men i noen få tittler funker det ikkje. Det er jammen med ikkje mange spill det ikkje funker med sli, som "krever" sli ytelse.

 

Beklager, men jeg hater folk som kommer med påstander som ikkje stemmer ;)

Nå er jo du kjent for å ville ha det råeste som er å få tak i til enhver tid da. Det er en grunn til at flere og flere dropper SLI om dagen. Støtten har rett og slett blitt for dårlig, per i dag er den elendig. Anslagsvis 3/4 spill jeg har kjøpt de siste par årene har enten ingen eller svært dårlig støtte, så for min del kan ikke SLI forsvares økonomisk i disse dager. For noen år siden var det noe helt annet, hvor det meste funka knirkefritt. Modern Warfare 2 mener jeg skalerte nesten 100% eksempelvis. Nå for tida er vel SLI mest egna til 4k for de spillene som støtter det, under det blir det fort CPU bottlenecks uansett.

Lenke til kommentar

 

Ja sli er så godt som dødt. Det er derfor jeg har 3-way sli  :rofl:

Nei det er ikkje dødt, men i noen få tittler funker det ikkje. Det er jammen med ikkje mange spill det ikkje funker med sli, som "krever" sli ytelse.

 

Beklager, men jeg hater folk som kommer med påstander som ikkje stemmer ;)

Nå er jo du kjent for å ville ha det råeste som er å få tak i til enhver tid da. Det er en grunn til at flere og flere dropper SLI om dagen. Støtten har rett og slett blitt for dårlig, per i dag er den elendig. Anslagsvis 3/4 spill jeg har kjøpt de siste par årene har enten ingen eller svært dårlig støtte, så for min del kan ikke SLI forsvares økonomisk i disse dager. For noen år siden var det noe helt annet, hvor det meste funka knirkefritt. Modern Warfare 2 mener jeg skalerte nesten 100% eksempelvis. Nå for tida er vel SLI mest egna til 4k for de spillene som støtter det, under det blir det fort CPU bottlenecks uansett.

 

 

Hvilke spill er det som du spiller/vil spill , som ikkje støtter sli?

 

Hvis spillet har hatt "svært dårlig slistøtte" så er det nok for at cpuen din er for dårlig :p

 

Her er noen spill som støtter SLI.

 

http://www.geforce.com/games-applications/technology/sli?title=&sort_bef_combine=%20&sort_order=&sort_by=

 

Er det noen av disse spilla du ikkje synes funka bra nok? 2 av 3 av disse spilla? :p

 

Her vil vi ha fakta på bordet, ikkje noe synsing ;)

Endret av Nizzen
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Tja de nye Wolfenstein spilla støtta ikke SLI. Nye Tomb Raider støtter det, men skaleringa der er håpløs etter min erfaring med det. SLI utnyttelsen i det spillet varierer jo tilogmed ettersom hvor man er på det samme brettet... Så har man Battlefield 4 som funker VELDIG bra med SLI, og samme med Crysis 3. So...it is hit and miss, men i disse dager blir spill som funker dårlig med SLI flere og flere.. Grunnen er at utviklere satser mest mot konsoll, dessverre.

Lenke til kommentar

Tja de nye Wolfenstein spilla støtta ikke SLI. Nye Tomb Raider støtter det, men skaleringa der er håpløs etter min erfaring med det. SLI utnyttelsen i det spillet varierer jo tilogmed ettersom hvor man er på det samme brettet... Så har man Battlefield 4 som funker VELDIG bra med SLI, og samme med Crysis 3. So...it is hit and miss, men i disse dager blir spill som funker dårlig med SLI flere og flere.. Grunnen er at utviklere satser mest mot konsoll, dessverre.

 

Flaks jeg spiller mest Battlefield enda, siden de fleste andre spilla nå suger :p

 

The Division er litt morro da ^^ Mest fordi spillet elsker god hardware og utnytter det  :green:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...