Gå til innhold

Broadwell-E Intel i7-6950X, 6900K, 6850K, & 6800K-tråden


C64C

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Tviler på at det er mange som er gale nok til å betale (ryktet) 17K for en CPU.

 

Jeg synes at 8K (Som jeg betalte) er mer enn nok for en CPU. Kommer nok aldri til å kjøpe en slik CPU igjen. :p

Skjønner ikke hvorfor du skriver dette en gang, ikke lenge før du spør om hva diverse er verdt mens du poster at du er frem og tilbake på å kjøpe Pascal og Broadwell :p

  • Liker 2
Lenke til kommentar

 

Tviler på at det er mange som er gale nok til å betale (ryktet) 17K for en CPU.

 

Jeg synes at 8K (Som jeg betalte) er mer enn nok for en CPU. Kommer nok aldri til å kjøpe en slik CPU igjen. :p

Skjønner ikke hvorfor du skriver dette en gang, ikke lenge før du spør om hva diverse er verdt mens du poster at du er frem og tilbake på å kjøpe Pascal og Broadwell :p

 

Forskjell på å faktisk kjøpe, og ha lyst på. Har inmarri lyst på 6950X og 3x Pascal, men kommer ikke til å kjøpe det. (Med mindre jeg blir hore og selger meg selv da..)

 

Kommer nok kanskje til å kjøpe et 1080Ti når det kommer ut, for innen da har jeg nok skaffet jobb. 

Endret av Snusmumr1kk1
Lenke til kommentar

 

Tviler på at det er mange som er gale nok til å betale (ryktet) 17K for en CPU.

 

Jeg synes at 8K (Som jeg betalte) er mer enn nok for en CPU. Kommer nok aldri til å kjøpe en slik CPU igjen. :p

Skjønner ikke hvorfor du skriver dette en gang, ikke lenge før du spør om hva diverse er verdt mens du poster at du er frem og tilbake på å kjøpe Pascal og Broadwell :p

 

 

Han sier jo egentlig bare det at han ikke skal kjøpe seg en 5960x igjen  :p

 

 

for innen da har jeg nok skaffet jobb. 

 

 Da blir det sikkert ett par overtidstimer så har du 6950X å :)

 

(Med mindre jeg blir hore og selger meg selv da..)

 

 

Aldri forstått meg på hvordan en skal føre regnskapet der så jeg ga på en måte opp den tanken. Bilag må vel være til stedet også? Må en ha signatur som beviser at arbeidet er utført eller sender en faktura? En må jo skatte av inntekten også

Endret av FranZe
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Har nå fått bekreftet at prisen på 6950x bli ca 17k. Fryktelig irriterende at de ikkje kunne bare byttet ut 5960x med 10 kjerner.  :hm:

 

Vil heller bytte til broadwell 6900k 8 core enn 6950x. 6950x er faktisk ikkje verdt prisen. Hadde det vært 12 core unlocket, så kanskje...

Lenke til kommentar

 

Jeg vurderer å oppgradere fra 5820k. Har lyst på SLI med GTX1070/80 og jeg tror det kan bli snøtt med 28PCI lanes. Angrer på at jeg ikke gikk for 5930k.

Har et Asus rampage V med monoblokk og 5930k under som du kan få kjøpe :)
Trenger egentlig bare CPUen. Hva skal du ha for den?

 

Tror jeg avventer til specs og pris på 6800/6850k er annonsert.

Lenke til kommentar

 

 

Jeg vurderer å oppgradere fra 5820k. Har lyst på SLI med GTX1070/80 og jeg tror det kan bli snøtt med 28PCI lanes. Angrer på at jeg ikke gikk for 5930k.

Har et Asus rampage V med monoblokk og 5930k under som du kan få kjøpe :)
Trenger egentlig bare CPUen. Hva skal du ha for den?

 

Tror jeg avventer til specs og pris på 6800/6850k er annonsert.

 

 

Prisene skal bli ca samme som i dag, bare at 6950x er lagt til ekstra. 6900k vil da koste ca samme som 5960x, da den blir faset ut osv...

Lenke til kommentar

Hva får jeg egentlig av å velge Intel Core i7 6850K framfor Intel Core i7 5930K?

6850K: LGA2011-3, 3.6GHz, Turbofrekvens 3.8GHz, 6 kjerner

5930K: LGA2011-3, 3.5GHz, Turbofrekvens 3.7GHz, 6 kjerner

Såfremt prisen er omtrent det samme for disse, eller Broadwell-E er raskere/bedre, til tross for nesten lik spesifikasjoner.

 

Jeg trudde det var 6900K som skulle være erstatter for 5930K

6900K: LGA2011-3, 3.2GHz, Turbofrekvens 3.7GHz, 8 kjerner

Dersom denne kommer til å koste like mye som 5960X er den prismessig ikke noen erstatter for 5930K.

 

Nå er det kanskje litt tidlig å ta sorgen på forskudd. Ingen priser ennå (offisielt), foruten Nizzen som nevnte 17K for 6950X.

 

Edit:

Prisene skal bli ca samme som i dag, bare at 6950x er lagt til ekstra. 6900k vil da koste ca samme som 5960x, da den blir faset ut osv...

Det jeg fryktet... Blir nok da 6850K for meg dersom den kommer i tide. Endret av DJViking
Lenke til kommentar

Personlig ville jeg ventet dersom jeg hadde en jalla CPU som forsatt holder. Men alle de seneste CPUene fra intel er mer enn kraftige nok.

 

Ja en i5/i7 på 3.5 Ghz (eller mer) holder. Unntaket er vel hvis man skal holde minimum fps over 120/144 konstant og har skjermkort som klarer det samme. Menne G-Sync redder dagen de gangene optimal fps ikke er oppnåelig. Men så er det moro med noe nytt også da :p

Endret av Betroz
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...