Gå til innhold

Broadwell-E Intel i7-6950X, 6900K, 6850K, & 6800K-tråden


C64C

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

 

Hadde det ikke vært for at min 5820K døde hadde jeg nok beholdt den. 

 

1.217V 4500 OCCT stabil 6 timer. Ikke mange CPUer som klarer det tipper jeg. ^^

 

Hørtes litt komisk ut. Hørtes ut som din ikke klarte det heller? Årsaken til dens død vet jeg jo selvfølgelig ingenting om.

 

Selv blir jeg sikkert kastet ut av min kjære om det kommer ny HW i hus i nærmeste fremtid. Hvis ikke flytter jeg i ren frustrasjon over meg selv. Vet ikke om du har sett ett spedbarn glise å sprelle med bena hver gang den puppen dras frem? (klarte forøvrig ikke slutte med denne oppførselen etter spedbarnsperioden og har lignende oppførsel den dag i dag) Slikt er det nesten her når det kommer ny HW også. Trenger det ikke men vil bare ha kosen :dribble:  

 

Oppgraderte fra 4790K til 6 kjerner Haswell-e og betalte 4000 kr for det. Har kun holdt meg til mainstream tidligere. Synes oppgraderingen var verdt det, selv om den ikke utnyttes fult ut. Nå ser jeg ingen grunn til å erstatte det jeg har. Kommer jeg på en grunn har jeg jo alltids ett telt, skjøteledning og det som skal til...

Endret av FranZe
Lenke til kommentar

"the new Core i7 6850 appears to be up-to 15% faster than 5820k"

 

In 3DMark the Broadwell-E processor scored 19065 point, over 16598 for Haswell-E

 

Yter bedre i 3dmark enn CB15 muligens pga TSX i cpuen til Broadwell.

 

https://en.wikipedia.org/wiki/Transactional_Synchronization_Extensions

 

TSX ble disablet i haswell, fordi det ikkje funka helt eller.no

Endret av Nizzen
Lenke til kommentar

 

6950X mot 5960X benchmark!

 

6950X sparker godt fra seg. Yter ca 18% bedre på samme hastighet. 

 

Så en 5960X må være klokket til ca 4.7 for å være like rask som 6950X på 4.0. 

 

"When moving from the i7 5960X to the i7 6950X the single core CPU performance decreases from 160 points to 151"

 

De har produsert en dårligere cpu  :rofl: 

 

 

Fin unskyldning for deg å ikkje kjøpe den da...

 

Med mange kjerner, så virker det som om det kan føkke eller forbedre ytelse i forskjellige spill.

 

I Farcry 4 får jeg ~20% ! bedre ytelse når jeg disabler HT på 5960x. Farcry hater Hyperthread med 8 kjerner. 

Endret av Nizzen
Lenke til kommentar

 

 

6950X mot 5960X benchmark!

 

6950X sparker godt fra seg. Yter ca 18% bedre på samme hastighet. 

 

Så en 5960X må være klokket til ca 4.7 for å være like rask som 6950X på 4.0. 

 

"When moving from the i7 5960X to the i7 6950X the single core CPU performance decreases from 160 points to 151"

 

De har produsert en dårligere cpu  :rofl: 

 

 

Fin unskyldning for deg å ikkje kjøpe den da...

 

Med mange kjerner, så virker det som om det kan føkke eller forbedre ytelse i forskjellige spill.

 

I Farcry 4 får jeg ~20% ! bedre ytelse når jeg disabler HT på 5960x. Farcry hater Hyperthread med 8 kjerner. 

 

 

Det var bare en spøk fra en løk  :)

Sikkert helt grei cpu det. Trenger ingen unnskyldning for å ikke kjøpe den for jeg skal ikke ha den uansett  :nei:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...