Gå til innhold

GUIDE: Fem klassiske PC-pek du bør teste ut i morgen


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Stakkars Jørgen ble også utsatt for et knep av Marcus: Han hadde Hello Kitty-tema på jobb-PCen i nesten ett år, takket være et program som lå skjult og endret tilbake innstillingene hver gang han forsøkte å kvitte seg med de temmelig rosa ikonene.

Da jeg hadde siviltjeneste på Akvariet i Bergen la jeg inn en batchfil på røkterformannens PC. Den kjørtes hver fredag klokken fem på fire og startet opp seksti tilfeller av Scmpoo. Da tidspunktet kom hørte jeg brølet hans tre etasjer unna. Han visste ikke at alt han trengte å gjøre var å skru av maskinen, og jeg fortalte ham det ikke.

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Har eit enkelt AHK-script som tullar til mus og bokstavar - om du først har skrevet eit eller anna førehandsdefinert triggerord (eller fem). Tanken er å snike det inn på ein PC (helst til autostart), og nyte. Det beste er at dei gjerne vil prøve å få starta maskinen på nytt - som vil verke, til dei kjem borti triggerord(a) igjen:

; Prank

; Start suspended so no suspicion
Suspend, on

; Toggles - for randomness
::er::
Suspend,Toggle
return
::her::
Suspend,Toggle
return
::skal::
Suspend,Toggle
return
::kan::
Suspend,Toggle
return
::jeg::
Suspend,Toggle
return


F12::Suspend,Toggle

; Messing
; Disable mouse
LCtrl::RButton
RButton::LCtrl
MButton::LButton
LButton::MButton

; Mess with letters
r::t
t::r
d::c
c:
k::l
l::k
u::y
y::u
  • Liker 1
Lenke til kommentar

 

Dere glemte en ganske enkel en - de fleste har i dag laser/lysbasert mus - sett en liten tape-bit over sensoren, og observer kollegaen plugge inn og ut, inn og ut, samt et par restarter.

 

Det første jeg ville gjort er jo å se under den?

 

Vel, det spørs hvor kyndig du er - min kvinnelige kollega stusset i 8-10 min, plugget musen inn og ut og forsøkte(uten hell) å restarte ved hjelp av tastaturet - deretter snudde hun musen og så lappen over lyset hvor det sto "aprilsnarr". :)

Lenke til kommentar

 

Klassikeren her på folk som går fra maskinen ulåst er å rotere skrivebordet 90 grader.

 

CTRL+ALT+PIL NED

Hehe, da blir det strengt tatt 180 grader :). Jeg kunne gjort dette på jobben på PCene til et par og de hadde lurt hele dagen på hva i svarte som var galt med PCen. Men det ble ingenting i år.

Lenke til kommentar

 

 

Dere glemte en ganske enkel en - de fleste har i dag laser/lysbasert mus - sett en liten tape-bit over sensoren, og observer kollegaen plugge inn og ut, inn og ut, samt et par restarter.

 

Det første jeg ville gjort er jo å se under den?

Vel, det spørs hvor kyndig du er - min kvinnelige kollega stusset i 8-10 min, plugget musen inn og ut og forsøkte(uten hell) å restarte ved hjelp av tastaturet - deretter snudde hun musen og så lappen over lyset hvor det sto "aprilsnarr". :)

Da har hun ikke vokst opp med kulemus ?

Endret av LoveAmiga
Lenke til kommentar

1. april på et AD domene ... ikke noe er bedre enn å legge in en policy som kjører et VB skript/PowerShell skript som logon-skript som som "sletter" alt på disken til brukeren og lage det litt grafisk ...

 

Eventuelt gå inn og gjøre om snarveien til for eksempel Outlook om det brukes, som peker til et skript som blir kjørt i bakgrunn (ikke vises) som først starter programmet og deretter med en liten delay, for eksempel 1 minutt (nok til at de har begynt å lese epost), starter opp et tilsvarende skript som over, som tilsynelatende sletter alt i tillegg til å byttet snarveien på skrivebordet tilbake til den opprinnelige ... det er litt programmering som skal til, men det er flate så gøy ... folk får fort panikk ...

 

Og hvis man i tillegg legger inn noen tekstboksmeldinger som forteller brukeren at dette skjer fordi A. han startet for tidlig på jobb, og maskinen trenger å sove ut etter nattens herjinger ...

B. han tok siste kaffekoppen uten å sette på ny ...

 

Det er egentlig helt utrolig hva man kan gjøre med VB skript eller Powershell ...

Lenke til kommentar

 

 

 

Dere glemte en ganske enkel en - de fleste har i dag laser/lysbasert mus - sett en liten tape-bit over sensoren, og observer kollegaen plugge inn og ut, inn og ut, samt et par restarter.

 

Det første jeg ville gjort er jo å se under den?

Vel, det spørs hvor kyndig du er - min kvinnelige kollega stusset i 8-10 min, plugget musen inn og ut og forsøkte(uten hell) å restarte ved hjelp av tastaturet - deretter snudde hun musen og så lappen over lyset hvor det sto "aprilsnarr". :)
Da har hun ikke vokst opp med kulemus ?

Enda bedre å ta ut kula og legge små post-it lapper som limes fast mellom kula og sensorene!

?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...