Gå til innhold
Trenger du tips og råd? Still spørsmål anonymt her ×

Det er ikke lett å være singel, mange mannetilbud på en gang...


Anbefalte innlegg

 

 

Har mer tro på at det blir ekte opplegg av å faktisk finne noen aktuelle på hvilken som helst måte i grunn. Man merker fort om den andre parten er interessert. Vi er heldigvis programmert fint slik fra naturens side.

 

Man kjenner det på magefølelsen om vedkommende er interessert eller ikke. Det som har vært i veien med meg, er at jeg ikke alltid har lyttet til den, og fortsatt å møte en person jeg mistenkte var uinteressert i meg. Dumt av meg ;). Men nå skal menn få jobbe litt for å få meg ;)

 

 

Kommer jo selvfølgelig an på hva en er ute etter. Håper du slipper å bli verpesjuk. Er jo bare et gigantisk tåketilsløring for gangsynet det der. Finner du noen uten tåke foran øynene, så er du mye snarere i mål på alle måter.

 

Strategier får du legge opp til selv. Virker ihvertfall som du begynner å få litt erfaring på kommunikasjonsbiten, tenker jeg. Og da er mye gjort vel?

 

Ja, det gjelder å være seg selv, men samtidig være obs anngående kommunikasjonen. 

 

Her er noen punkter, som er viktige. Jeg var ikke flink til det før når jeg ble forelsket. Da ble jeg helt blind selv om jeg så faresignaler på at det var noe som var galt: Flere brukere har sagt at jeg virker for "usikker ut" og det er det som kan gjøre at alt går så galt. Jeg er for lite bestemt. Heretter så er jeg klar, og bestemt og tydelig

 

 

1. La han få jobbe for kontakten. Jeg skal jobbe, men han skal få vise at han jobber også. Dersom jeg kontakter han først hver dag, så blir det feil. Tiltross for at han sier ja vi kan treffes som svar, så blir det uansett feil at det er alltid en som tar intiativ på meldinger hver dag. Det skal gå fra begge kanter. 

 

2. Dersom han sier noe som jeg reagerer på, så skal jeg ta det opp en gang klart og tydelig. Dersom han ikke vil forandre på noe som er svært viktig  for at det skal funke, og er sær, og sta, så skal jeg faktisk vurdere om det faktisk fornuftsmessig er lurt å dumpe han før jeg selv kan risikere å bli såret. Bruke fornuft fremfor å handle etter følelsene og tiltrekningen. 

 

3. Viktig med en bra kommunikasjon.

 

4. Ikke løpe til når han sier: nå kan vi treffes. Er han seriøs så kan han avtale. 

 

5. Viktig at man kan overnatte sammen når man har sex. Det mest useriøse er når man må løpe avgårde rett etter at man har hatt sex hele tiden. Viktig å forlange : overnatting, ellers blir det ikke sex ;)

 

Det gjelder å ikke bli blind av følelser. Det gjelder å ikke bli blind på å opptre fornuftig tiltross for følelser. Man kan ikke akseptere alt fordi man er så forelsket. Man må sitte foten ned, samme hvor pen personen er

 

Det er anngående dette jeg ser mine feil. At jeg blir blind når jeg blir forelsket.  Gjør alt jeg kan for personen, og løper når han sier løp, kontakter han først hver gang, og gjør alt for å tilfredstille hans behov og ønsker. Ser hvilke vei det går, men vil ikke se, og så kjører jeg meg selv rett i en kjærlighetssorg. Skal ikke skje igjen ;) . Man må være klar og bestemt. Og ikke finne seg i alt som egentlig er urimelig å finne seg i!. 

 

Takk for svar i tråden. :)

Endret av heartlife
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Kanskje du skal lage et flytskjema å ha i lomma sånn i tilfelle du blir usikker på hva du skal gjøre i forskjellige situasjoner?

 

Det beste er faktisk å ikke finne seg i alt!. 

 

Jeg har blitt ganske bestemt av meg for tiden. ;) Så dette lover egentlig bra :).

 

Men dere andre da? Blir dere ganske blind når dere finner en pen tiltrekkende dame eller mann? Altså akseptererer dere mer enn dere burde ha gjort?  Altså dere ser det, men aksepterer alt du normalt ikke ville akseptert!. Det gjelder faktisk å holde fornuften i forstand samme hvor pen personen er og uansett hvor sterk dragning man har for personen.!. 

Endret av heartlife
Lenke til kommentar

Jeg går nå inn med en positiv innstilling ihverfall

 

Jeg tror at alt kan løses til det positive med å sette grenser for hva som er greit å akseptere og ikke. Det er de grensene jeg ikke har klart å følge, og det har gått galt. Det er ikke lurt å la forelskelsen styre. 

 

Jeg har alltid tenkt positivt, men har vært for ivrig på å gjøre alt for at han skal bli fornøyd. Og har akseptert at han gikk rett etter sex, og at han sa hva som helst omtrent. Det er der feilen min ligger. Er man mer bestemt, så blir man bedre akseptert. Tror at flere av mine kjærlighetssorger kunne vært unngått dersom jeg var mer bestemt og gikk når noe var gått for langt.  Det har jeg hatt annledning til å gjøre, men gjorde det ikke. Lurt å lære iallefall.

 

Sikkert flere single i min alder. Så dette har ikke noe med alder å gjøre.  

 

Interessant å høre hvordan dere andre setter grenser.

Endret av heartlife
Lenke til kommentar

Det beste er å finne ut mest mulig før den store forelskelsen setter inn...

Da har man en sjanse til å trekke seg tilbake tidlig, uten at det blir et stort traume.

 

Kan for eksempel stille spørsmål om hva personen mener om trofasthet, faste forhold, om personen tar avstand til vennesex, osv.

 

Det er en risiko for at personen lover "gull og grønne skoger", sier at han aldri kommer til å forlate en eller såre en, men senere gjør nettopp det. Da har man iallfall prøvd å spørre. Og det er kanskje litt mistenkelig hvis noen sier at de aldri kommer til å såre deg, ettersom det er vanskelig å la være å såre noens følelser i et ekteskap på ca. 25 år...

Lenke til kommentar

Det beste er å finne ut mest mulig før den store forelskelsen setter inn...

Da har man en sjanse til å trekke seg tilbake tidlig, uten at det blir et stort traume.

 

Kan for eksempel stille spørsmål om hva personen mener om trofasthet, faste forhold, om personen tar avstand til vennesex, osv.

 

Det er en risiko for at personen lover "gull og grønne skoger", sier at han aldri kommer til å forlate en eller såre en, men senere gjør nettopp det. Da har man iallfall prøvd å spørre. Og det er kanskje litt mistenkelig hvis noen sier at de aldri kommer til å såre deg, ettersom det er vanskelig å la være å såre noens følelser i et ekteskap på ca. 25 år...

Det er helt sant. Men det jeg har gjort feil er jo åpentlyst: 

Jeg har akseptert alt jeg ikke burde akseptert. Alt som en normal person aldri ville akseptert for å si det sånn

 

Men er lurt å stille spørsmål. Og lenne seg mer tilbake. Man må ikke ha en partner. 

 

Har forsøkt å stille spørsmål. Og personen sier gjerne at han aldri lyver. Sier at han ville aldri hatt vennesex. Men så viser det seg etterpå at han kun vil være fuckfriend ;) . Dermed har ikke personen vært ærlig . For han sa jo først at han kun hadde sex når han hadde følelser. men så viser det seg at det ikke var sant. Er mange spørsmål man kan spørre som man får gale svar på. Men jeg har alltid forsøkt å tro på personen. La ordene komme han til gode, men har hatt magefølelsen om at det var løgn. Og så viser det seg plutselig at jeg hadde rett. 

 

Jeg tror at de som er bestemte, setter krav, kommer lengst! :)  Og det er min strategi fra nå  ! . Og når man vet at man uansett har andre beilere i kø så skal det ikke være noe problem å være mer bestemt! . Men uansett hva man har og ikke så er det bra å være bestemt. 

Endret av heartlife
Lenke til kommentar

...........

 

Det gjelder å ikke bli blind av følelser. Det gjelder å ikke bli blind på å opptre fornuftig tiltross for følelser. Man kan ikke akseptere alt fordi man er så forelsket. Man må sitte foten ned, samme hvor pen personen er

 

......................

 

Til å være en person som etter sigende har lært av tidligere feil dukker stadig vekk den faktoren som sannsynligvis har minst å si for et vellykket utfall opp. Nemlig utseende.

 

Som nevnt tidligere tiere blir sammen med tiere.

 

Hvis du ikke er en tier og ender til køys med en tier så er det fordi du har hvilepuls over null og er tilgjengelig.

Lenke til kommentar

...

 

Jeg ville egentlig delta, men kommer ikke på noe intelligent å skrive. Sitter her bare som et spørsmålstegn. Det kan ikke være bare meg som lurer på hvorfor noen går i samme fella gang på gang (jeg kan gjøre det selv også - vet bare ikke hvorfor), eller hvordan hun derre Heartlife ser ut siden hun har 7-8 stykker hun må holde på avstand med en stokk for å komme seg fra der hun bor og til butikken?

Endret av johanf
  • Liker 3
Lenke til kommentar

...Jeg ville egentlig delta, men kommer ikke på noe intelligent å skrive. Sitter her bare som et spørsmålstegn. Det kan ikke være bare meg som lurer på hvorfor noen går i samme fella gang på gang (jeg kan gjøre det selv også - vet bare ikke hvorfor), eller hvordan hun derre Heartlife ser ut siden hun har 7-8 stykker hun må holde på avstand med en stokk for å komme seg fra der hun bor og til butikken?

Kanskje en burka eller finnlandshette kunne roet ned situasjonen litt?

post-403099-0-37942200-1457593372.jpg

post-403099-0-10033400-1457593685_thumb.jpg

Endret av PSfire
  • Liker 1
Lenke til kommentar

...

 

Jeg ville egentlig delta, men kommer ikke på noe intelligent å skrive. Sitter her bare som et spørsmålstegn. Det kan ikke være bare meg som lurer på hvorfor noen går i samme fella gang på gang (jeg kan gjøre det selv også - vet bare ikke hvorfor), eller hvordan hun derre Heartlife ser ut siden hun har 7-8 stykker hun må holde på avstand med en stokk for å komme seg fra der hun bor og til butikken?

Det er nok ikke bare meg som går i samme feĺla gang på gang. Men nå høres det ut som om jeg har mange forhold bak meg. Jeg har bare 3 forhold bak meg. Men har datet en del for flere år siden og da endte jeg vel opp i sengen noen ganger med feile personer. Men trøsten er: det er vel en årsak til at det er andre single ute å går... de har nok gått i feller de og.

 

Vet ikke anngående mitt eget utseende. Kan være noe der som gjør at jeg blir godt likt i starten for så at de mister interessen. Synes selv at jeg ser helt okey ut. Men vet jo ikke svaret på det.

Mennene jeg har vært med har vært flotte men vil ikke si at de ser for bra ut i henhold til mitt ytre etter egen bedømming. Men vil heller tro at disse mennene har sett min usikkerhet. En usikkerhet som sitter litt i, mulig etter noe jeg opplevde som lite barn. Og det er den usikkerheten som gjør utslaget.

Altså det er ikke alle damer som finner seg i at han har sex med henne og løper ut døren. Det gjelder å si mer ifra og sette grenser.

 

Ja dere vet hvor lett det er å gå i fella om dere møter en tiltrekkende person. ;)

Lenke til kommentar

 

...........

 

Det gjelder å ikke bli blind av følelser. Det gjelder å ikke bli blind på å opptre fornuftig tiltross for følelser. Man kan ikke akseptere alt fordi man er så forelsket. Man må sitte foten ned, samme hvor pen personen er

......................

 

Til å være en person som etter sigende har lært av tidligere feil dukker stadig vekk den faktoren som sannsynligvis har minst å si for et vellykket utfall opp. Nemlig utseende.

 

Som nevnt tidligere tiere blir sammen med tiere.

 

Hvis du ikke er en tier og ender til køys med en tier så er det fordi du har hvilepuls over null og er tilgjengelig.

Vil ikke si at de jeg har vært med er penere en meg. Hadde jeg lagt ut bilder så hadde dere kunne bedømt. Men det gjør jeg ikke. Er noen jeg kjenner som så bilde av han siste jeg var med. Og de synes at han ikke var for pen i henhold til mitt ytre. De sa at de hadde forventet noe langt bedre siden han behandlet meg som om jeg var langt under han. Han er ikke for pen for deg sa de.

 

Men vet dere hva: vi er mange single i min alder. Det er nok en årsak til det. Det rr nok flere som har gått i feller gang på gang. Her er det snakk om tre forhold i hele mitt liv ellers dating i toppen to måneder. Det er ikke snakk om mange forhold som har gått skit.

 

Men det er lurt å tenke mer før man havner i seng. Men lett for ;) .

 

Tror faktisk at mange andre single i min alder er gjennom mye av det samme. Og dere vet jo hvor lett det er å takke ja til et ligg når man er tiltrukket.

Endret av heartlife
Lenke til kommentar

 

...Jeg ville egentlig delta, men kommer ikke på noe intelligent å skrive. Sitter her bare som et spørsmålstegn. Det kan ikke være bare meg som lurer på hvorfor noen går i samme fella gang på gang (jeg kan gjøre det selv også - vet bare ikke hvorfor), eller hvordan hun derre Heartlife ser ut siden hun har 7-8 stykker hun må holde på avstand med en stokk for å komme seg fra der hun bor og til butikken?

Kanskje en burka eller finnlandshette kunne roet ned situasjonen litt?

Hahahaha ;). Det tenker jeg også. Det er skremmende at det står hele tiden menn i kø for å treffe meg. Jeg behøver å være litt alene nå. Så burka var en bra ide :D Hahahaha

Lenke til kommentar

 

 

...Jeg ville egentlig delta, men kommer ikke på noe intelligent å skrive. Sitter her bare som et spørsmålstegn. Det kan ikke være bare meg som lurer på hvorfor noen går i samme fella gang på gang (jeg kan gjøre det selv også - vet bare ikke hvorfor), eller hvordan hun derre Heartlife ser ut siden hun har 7-8 stykker hun må holde på avstand med en stokk for å komme seg fra der hun bor og til butikken?

Kanskje en burka eller finnlandshette kunne roet ned situasjonen litt?

Hahahaha ;). Det tenker jeg også. Det er skremmende at det står hele tiden menn i kø for å treffe meg. Jeg behøver å være litt alene nå. Så burka var en bra ide :D Hahahaha

Du må jo være fantastisk vakker og sexy, jeg har jo bedt om bilde, men du er vanskelig der gitt ;) trenger ikke avslørende bilde av hele deg, bare utvalgte kropsdeler :)

  • Liker 1
Lenke til kommentar

 

 

 

...Jeg ville egentlig delta, men kommer ikke på noe intelligent å skrive. Sitter her bare som et spørsmålstegn. Det kan ikke være bare meg som lurer på hvorfor noen går i samme fella gang på gang (jeg kan gjøre det selv også - vet bare ikke hvorfor), eller hvordan hun derre Heartlife ser ut siden hun har 7-8 stykker hun må holde på avstand med en stokk for å komme seg fra der hun bor og til butikken?

Kanskje en burka eller finnlandshette kunne roet ned situasjonen litt?

Hahahaha ;). Det tenker jeg også. Det er skremmende at det står hele tiden menn i kø for å treffe meg. Jeg behøver å være litt alene nå. Så burka var en bra ide :D Hahahaha

Du må jo være fantastisk vakker og sexy, jeg har jo bedt om bilde, men du er vanskelig der gitt ;) trenger ikke avslørende bilde av hele deg, bare utvalgte kropsdeler :)

 

hahaha ;). Jeg hadde kunne lagt ut bilde her hadde det ikke vært for at jeg er så redd for at bekjente skal se meg :). Men jeg skammer meg ikke av bilder av meg. Har fått mye komplimenter om bilder jeg har på nettet om at jeg ser ganske bra ut i henhold til andre damer i samme aldersgruppe. Har ikke brukt denne brukeren for å vise min identitet eller som en datingbruker. Hadde jeg brukt denne brukeren til det, så hadde jeg aldri skrevet alt det jeg har gjort. Da hadde jeg ville fremstått på en helt perfekt måte haha. ;) 

 

Tør dere å legge ut bilder av dere her? ;)

Endret av heartlife
Lenke til kommentar

Kanskje du skal lage et flytskjema å ha i lomma sånn i tilfelle du blir usikker på hva du skal gjøre i forskjellige situasjoner?

 

 

:rofl: jævlig bra kommentar.

 Nå ser jeg plutselig for meg en veldig forvirret beiler, som sitter igjen og lurer på om hvorfor hun plutselig sa nei, og gikk sin vei.

 

 

Det gjelder å ikke bli blind av følelser. Det gjelder å ikke bli blind på å opptre fornuftig tiltross for følelser. Man kan ikke akseptere alt fordi man er så forelsket. Man må sitte foten ned, samme hvor pen personen er

 

Det er anngående dette jeg ser mine feil. At jeg blir blind når jeg blir forelsket.  Gjør alt jeg kan for personen, og løper når han sier løp, kontakter han først hver gang, og gjør alt for å tilfredstille hans behov og ønsker. Ser hvilke vei det går, men vil ikke se, og så kjører jeg meg selv rett i en kjærlighetssorg. Skal ikke skje igjen ;) . Man må være klar og bestemt. Og ikke finne seg i alt som egentlig er urimelig å finne seg i!. 

 

Takk for svar i tråden. :)

 

 

Ser jo ut som du har noen tanker om hva strategier kan gå ut på ihvertfall. Da er det jo veldig hyggelig å lese at forelskelse og psykose har en del likheter med hverandre. Så hjernekjemien er gjerne ikke så enkel å stoppe da :wee:

 

https://www.google.no/search?sourceid=chrome-psyapi2&ion=1&espv=2&ie=UTF-8&q=in%20love%20similar%20to%20psychosis

 

 

Det er helt sant. Men det jeg har gjort feil er jo åpentlyst: 

Jeg har akseptert alt jeg ikke burde akseptert. Alt som en normal person aldri ville akseptert for å si det sånn

 

Men er lurt å stille spørsmål. Og lenne seg mer tilbake. Man må ikke ha en partner. 

 

Har forsøkt å stille spørsmål. Og personen sier gjerne at han aldri lyver. Sier at han ville aldri hatt vennesex. Men så viser det seg etterpå at han kun vil være fuckfriend ;) . Dermed har ikke personen vært ærlig . For han sa jo først at han kun hadde sex når han hadde følelser. men så viser det seg at det ikke var sant. Er mange spørsmål man kan spørre som man får gale svar på. Men jeg har alltid forsøkt å tro på personen. La ordene komme han til gode, men har hatt magefølelsen om at det var løgn. Og så viser det seg plutselig at jeg hadde rett. 

 

Jeg tror at de som er bestemte, setter krav, kommer lengst! :)  Og det er min strategi fra nå  ! . Og når man vet at man uansett har andre beilere i kø så skal det ikke være noe problem å være mer bestemt! . Men uansett hva man har og ikke så er det bra å være bestemt.

Blir jo et eksperiment ut av det hele uansett hvordan man vrir og vender på det. Er lett å si på forhånd hvordan man vil gjøre det, og oppføre seg. Er ikke alltid ting blir som planlagt.

 

Ellers er det jo en fin balanse med den utspørringen du hinter om. Men, er sikkert verdt å forsøke noe dersom du er usikker på situasjonen. Om det skulle bli det som bryter ting opp, så får det vel bare bli sånn?

 

Du som vet best. Og alt er jo bare erfaringer, og de gamle erfaringene man har gjort seg kan man lære litt av, men ellers får man bare legge disse på hylla og prøve seg på nytt. Stå på  :)

Vennesex er vel ingen uting så sant begge parter er enige om at det er det det er.

Men, det er jo farer med at en av partene blir forelsket kanskje. Kanskje det er best med en slags jevnlig spørrerutine (kommunikasjon) ved vennesex, for å sjekke hvor landet står?

Endret av G
Lenke til kommentar

...

 

Jeg ville egentlig delta, men kommer ikke på noe intelligent å skrive. Sitter her bare som et spørsmålstegn. Det kan ikke være bare meg som lurer på hvorfor noen går i samme fella gang på gang (jeg kan gjøre det selv også - vet bare ikke hvorfor), eller hvordan hun derre Heartlife ser ut siden hun har 7-8 stykker hun må holde på avstand med en stokk for å komme seg fra der hun bor og til butikken?

 

 

Beilere ved løpetid?  :wee:

 

 

Altså det er ikke alle damer som finner seg i at han har sex med henne og løper ut døren. Det gjelder å si mer ifra og sette grenser.

 

Ja dere vet hvor lett det er å gå i fella om dere møter en tiltrekkende person. ;)

Jeg vil gi deg et lite verktøy som kan være en pekepinn om at ting ikke er helt i orden. Det er sikkert helt vanlig at folk flyr litt fra blomst til blomst. Men, det er her jeg tenker at varsellampen lyser dersom den du i øyeblikket har som kjæreste hele veien ender opp i utelivet. Det er jo også helt klart at man kan være med på utelivet uten å være ute etter nytt kjøtt. Ellers finnes det jo folk som blir overparanoide også, som er til det sykelige sjalu. Det er naturlig likevel med en fornuftig dose sjalusi.

 

Forhold er ikke noe enkle greier. Men, det er jo enklere om man har bestemt seg for å bli leeenge.

 

Husker han der med tynn-midje-kjønnsidealet sitt, hadde en periode hvor han flydde litt fra blomst til blomst, samtidig som han hadde et langvarig forhold som var på og av hele tiden. Jeg begynte å lure, går det virkelig an. For jeg var jo fersk og nesten upult og greier.

 

Jeg lærte av å betrakte han og den stødigere kjæresten som kom på og av. De var sammen, slo opp, var sammen .. Det tok maaange brudd før det var helt slutt. Også ble han til slutt samboer med ei helt ny ei (som hadde smal midje), roet seg ned, hadde en fet jobb. Siden så har jeg hørt via andre at det til slutt ble slutt mellom han og den nye faste kjæresten, etter de fikk barn sammen (hadde nok holdt sammen en god stund da). Det er jo klart at ting kan slutte å fungere i et forhold. Men, man skal ikke se vekk i fra at han var den mest skyldige parten. Men, det kan jeg selvfølgelig ikke vite noe om, siden jeg ikke har hatt kontakt på årevis. Bare antar det likevel.

 

 

Tror faktisk at mange andre single i min alder er gjennom mye av det samme. Og dere vet jo hvor lett det er å takke ja til et ligg når man er tiltrukket.

Kanskje det da passer å si: "Et ligg er vel digg?"

Endret av G
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...