Gå til innhold

Denne nittitalls-PC-en har Core i7 og ekstrem «floppydisk»


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Jeg hadde en Olivetti-maskin, og det var bare dritt. Kabinettet var ikke metall, men grå plast.

Jeg har lekt med tanken på å stappe et kraftig hovedkort inn i en 90-tallsmaskin, men det må være kvalitet.

 

Jeg hadde en Tiki 486 i metall. Bare en grå boks, men det var solid metall.

Den hadde Turbo-knapp og lysende tall for prosessorhastighet.

Det kunne blitt en tøff retro casemod.

Lenke til kommentar

Har tenkt på det samme, men med en virkelig klassiker. F.eks. en IBM XT/AT.

Kjente en som hadde gjort det med en XT for 10 år siden, han hadde den på kontoret :)

Disket stasjonen var dvd spiller. Var en del jobb siden han måtte bytte ut baksiden.

Å mode en gammel atx maskin er enkelt.

 

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Jeg husker ikke så fine kabinetter fra 1995. Spre på en litt mer beige fargetone, og ta vekk bærehåndtaket, så snakker vi kanskje nesten 1995-ish.

 

Hvem hadde råd til IBM i 1995, annet enn bedriftene?

Endret av G
Lenke til kommentar

486 DX2 var siiinsykt rå, jeg husker første gangen jeg fikk pårøve en, frem til da var det 286 det gikk i, vi hadde også en 386 på datarommet, men den var vanskelig å få tid på siden det var bare en, men 486 dx2, den bare sparka røv sammenlignet med de andre. det var ingen vei tilbake etter å ha prøvd den.

mener det var Apache attack helicopter spillet het, det gikk hakkete på 286, greit på 386, og helt flytende på 486. kjøpte min første pc bare noen år senere.-

  • Liker 3
Lenke til kommentar

mener det var Apache attack helicopter spillet het, det gikk hakkete på 286, greit på 386, og helt flytende på 486. kjøpte min første pc bare noen år senere.-

Var det LHX Attack helicopter?

 

Logga noen timer der selv :p

 

 

oh... the memory lane...

Endret av Knutgrus
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...