Gå til innhold

Platon Bergen driter seg ut !


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Jeg liker ikke at du siterer meg på noe jeg aldri har sagt. Tvert i mot har jeg sagt at spillbutikker i Norge _ikke_ skal følge datoene på ToTheGame. De datoene er ikke basert på utgivelsesdatoen i Norge. Spillbutikker i Norge skal følge datoene som utgiverne i Norge forteller dem.

 

Når jeg skriver "TST", så mener jeg "TST". Det er vel du som er admin her.

Når jeg Skriver "Tor", så mener jeg Tor Rasmussen, han som startet denne tråden. Dette er delvis min skyld.

Men jeg siterer deg ikke på noe du aldri har sagt.

 

Forøvrig er jeg enig med deg, da det viser seg at begge butikker bruker "ToTheGame"...

:)

Lenke til kommentar

Tillatter meg å påpeke at denne tråden stenges straks flere velger å fortsette med den samme useriøse tonene som sa|amander her legger opp til.

 

Forøvrig er jeg enig med deg, da det viser seg at begge butikker bruker "ToTheGame"...

Foreslår at de heller bruker Gamer.no inntil ToTheGame også lister norske lanseringsdatoer.

Lenke til kommentar
Vet godt hvem fyren på Platon er. Du var i Starvhusgaten, ikke sant? Vel, han er vanligvis veldig hjelpsom, jeg har aldri hatt problemer med ham. Han gir meg spillene når jeg kan kjøpe dem, det vil si etter tothegame-datoene. Du har bare vært litt uheldig...  :yes:

Vi trenger sikkert ikke gå på person/ekspeditør i dette tilfelle da det vil grense til personuthenging, men det er andre ekspeditører på Platon (starvhusgaten) som jeg har gode erfaringer med. Bare synd ikke en av de var på jobb den dagen.

 

TST nevner at de godt kunne brukt gamer.no sine datoer inntil f.eks tothegame også opererer med norske lister, men litt av poenget mitt fra begynnelsen var at ekspeditørern ikke var villig til å sjekke andre sider. Derfor tror jeg ikke hverken EA, gamer eller andre relevante sider ville ha noen betydning.

 

Underteksten i min topic er jo at platon kun forholder seg til én nettside, og i dette tilfelle til min ulempe.

 

Men, vi kan jo sikkert snu situasjonen også.

Hvis EA hadde hatt norsk dato 23.nov og tothegame 21. nov så hadde jeg kanskje fått det 2 dager før norsk release.

 

Med tanke på ofisielldatodebatten så vil jeg påstå at EA sine sider er offisielle, men tror ikke playstation.com sine norske undersider er noe særlig mindre offisielle.

Da mener jeg at hvis flere offisielle aktører opererer med forskjellige datoer og produktet foreligger klart for salg så bør det være mulig i slike gråsonetilfeller å la "beste dato" falle kunden til gode, eller hva ?

Lenke til kommentar
Med tanke på ofisielldatodebatten så vil jeg påstå at EA sine sider er offisielle, men tror ikke playstation.com sine norske undersider er noe særlig mindre offisielle. Da mener jeg at hvis flere offisielle aktører opererer med forskjellige datoer og produktet foreligger klart for salg så bør det være mulig i slike  gråsonetilfeller å la "beste dato" falle kunden til gode, eller hva ?

Tja, så lenge EA har lagt med et eget skriv som forteller at det kun er deres dato som gjelder, så snakker vi jo ikke om noen gråsone egentlig. Da er det bare den datoen som gjelder. Hva andre offisielle eller uoffisielle nettsteder da skriver er helt irrelevant, ettersom det er EA som gir ut dette spillet i Norge.

Lenke til kommentar
Det blir en gråsone for forbrukeren som ikke har fått dette skrivet.

 

Det er ganske kjipt for en som har reist med buss i over 1 time, hver vei, kommer til butikken for å få vite at spillet er kommet, men det kom en lapp også.

"Vi snakkes i morgen hvis du gidder å busse en runde til."

Vel, da er det kundens ansvar å sjekke kildene sine før han tar den bussturen, slik at han er sikker på at spillet faktisk er lansert. En telefon til butikken eller et rask søk på Gamer.no ville gitt dette svaret raskt. For at butikken skal slippe sure kunder kan de jo også bare vise frem dette skrivet, så får de kanskje litt forståelse for retningslinjene de forholder seg til. :)

Lenke til kommentar

Tankelek:

Lever filmrullene med siste Ringenes Herre til kinoene i lande og klistre en lapp på:

"Må ikke vises i norge før 18.desember"

 

Da er det bare for kinoen å vise lappen til kundene og si kom tilbake i morgen.

 

Alle går fornøyd hjem 17.desember og returnerer dagen etterpå uten å klage.

"For de burde jo sjekket filmweb og ringt kinoen før de dro hjemmefra"

 

 

 

Flott at du skriver han skulle sjekket gamer.no før han dro hjemmefra, for det er den offisielle releasesiden for norge.

Gutten på bussen var så dum å sjekke playstation.com/no før han dro hjemme fra, og det var desverre ikke den offisielle releasesiden.

 

Merkelig hvordan du her hever gamer.no over playstation.com bare fordi i dette tilfelle hadde dere samsvarende dato som EA.

Det du sier er at dere ALLTID har korrekt norsk dato, siden vi her etter bør sjekke gamer.no.

 

Fint om du får til at alle forbrukere og butikker følger gamer.no sine datoer, da har vi alle et felles fast holdepunkt og det blir ikke flere "gråsoner" og tvilsdatoer.

Lenke til kommentar
Tankelek:

Lever filmrullene med siste Ringenes Herre til kinoene i lande og klistre en lapp på:

"Må ikke vises i norge før 18.desember"

 

Da er det bare for kinoen å vise lappen til kundene og si kom tilbake i morgen.

 

Alle går fornøyd hjem 17.desember og returnerer dagen etterpå uten å klage.

"For de burde jo sjekket filmweb og ringt kinoen før de dro hjemmefra"

 

Ja, det selges jo mange billetter til release av spill :roll:

Lenke til kommentar
Flott at du skriver han skulle sjekket gamer.no før han dro hjemmefra, for det er den offisielle releasesiden for norge.

 

(...)

 

Merkelig hvordan du her hever gamer.no over playstation.com bare fordi i dette tilfelle hadde dere samsvarende dato som EA. Det du sier er at dere ALLTID har korrekt norsk dato, siden vi her etter bør sjekke gamer.no.

Vi bruker veldig mye tid på å holde datoene våre korrekte i forhold til når spillet kommer i butikken i Norge. Jeg derfor grunn til å anbefale folk å sjekke oss før de begir seg inn på en times busstur for å kjøpe et spill de tror har blitt lansert. Vi har på ingen måte noe mål om å bli den offisielle releaselisten, men gjør alt vi kan for at datoene er så korrekte som mulig - ved å få dem fra de riktige kildene.

Lenke til kommentar
Det blir en gråsone for forbrukeren som ikke har fått dette skrivet.

 

Det er ganske kjipt for en som har reist med buss i over 1 time, hver vei, kommer til butikken for å få vite at spillet er kommet, men det kom en lapp også.

"Vi snakkes i morgen hvis du gidder å busse en runde til."

 

Blir oppgitt av holdningen din, Tor R. Hvis en distributør har bestemt seg for å utgi spillet på en dato, så er det slik. Om en har busset 1 time for så å finne ut at spillet ikke blir gitt ut før dagen etter, er helt og holdent vedkommedes egen feil.

 

Tankelek:

Lever filmrullene med siste Ringenes Herre til kinoene i lande og klistre en lapp på:

"Må ikke vises i norge før 18.desember"

 

Da er det bare for kinoen å vise lappen til kundene og si kom tilbake i morgen.

 

Alle går fornøyd hjem 17.desember og returnerer dagen etterpå uten å klage.

"For de burde jo sjekket filmweb og ringt kinoen før de dro hjemmefra"

 

 

Kunder har ikke krav på et produkt i tiden før lansering bare fordi de selv ikke har sjekket når lanseringen forekommer.

 

Gutten på bussen var så dum å sjekke playstation.com/no før han dro hjemme fra, og det var desverre ikke den offisielle releasesiden.

 

 

Ei heller kan kunde kreve å få et produkt fordi kilden, som for øvrig ikke var distributør/utvikler o.l., gav feilinformasjon til vedkommende.

Lenke til kommentar

Ser helst at dere kutter ut denne utskjellingen av butikker som holder seg til avtalen. Det har overhodet ingenting med god eller dårlig service å gjøre. Med mindre dere faktisk selv jobber i en seriøs spillbutikk og har god erfaring fra den bransjen, ser jeg helst at dere ikke kommer med flere innslag rundt hvordan ting skal gjøres og ikke gjøres.

Så man må jobbe/ha jobba i ei spillsjappe og ha god erfaring i bransjen for i det hele tatt å kunne ha kompetanse til å diskutere dette? Ærlig talt, TST. Tør jeg minne om ytringsfriheten her til lands? :roll:

Lenke til kommentar
Foreslår at de heller bruker Gamer.no inntil ToTheGame også lister norske lanseringsdatoer.

Mhm... Mulig det bare er meg, men hvor finner jeg denne releaselista?

Mulig det er det flashy designet til Gamer.no som blender meg. Ikke vet jeg. :roll:

Søk på spillet du er ute etter, og velg det for riktig plattform i listen som kommer opp. Under boksbildet vil det stå litt info om spillet, blant annet utgivelsesdato. Se for eksempel her: http://www.gamer.no/produkt.php?produktid=14403

 

Det er også link til produktsidene fra omtaler, nyheter osv.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...