Gå til innhold

Platon Bergen driter seg ut !


Anbefalte innlegg

Var på Platon i Bergen sentrum i dag.

Klar for å handle litt PS2 spill. Ville ha NFSU og Ratchen & Clank goes commando.

 

Begge spill har release i dag 19. nov og i tillegg har WRC3 release i dag, men det fikk jeg kjøpt på Elkjøp i går.

 

Spurte han på Platon om de hadde fått spillene.

Det hadde de, men release på fredag.

 

Jeg sa at norsk release var i dag, og spurte om det kun var tothegame-datoene de fulgte, og det gjorde de. Han ville ikke sjekke på playstation sine sider da jeg spurte om han kunne gjøre det.

 

Jeg sa at på de norske ofisielle playstationsidene er releasen på samtlige 3 spill i dag.

 

Hjalp ikke.

"De butikkene som selger spillene før fredag får problemer"

 

Vel jeg gikk opp til free record shop.

De hadde også fått spillene, men ikke i hyllen. Han trudde det var på fredag som var release. På oppfordring spurte jeg om han giddet å sjekke PS-sidene.

Det gjorde han, fant 19. til releasedato, solgte meg et eksemplar av titlene jeg trengte, takket for tipset og stablet titlene opp i hyllene sine.

 

TUSEN MEGAFEITA TAKK dumme platon. Det er ikke første gang jeg har vært i release-krangel med dem, men her etter tror jeg at free record shop blir den første døren jeg svinger innom.

Jeg driter i om enkelte ganger spillene koster 50,- kroner mer, servicen deres er det i alle fall ingenting å si på.

 

(Det mest laterlige av alt er at jeg tror det er Platon som eier Dvd2000, og det er en butikk som selger haugevis av Sone1 filmer samt selger storfilmer som LOTR og annet opp til uker før ofisiell release)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg skjønner meg ikke på dem.

Der sitter de med spillet under disken og tror at FBI kommer å tar dem hvis de skulle selge noe før datoen.

 

Nå vet jeg ikke med ditt tilfelle, men i mitt tilfelle så er jo den norske datoen i dag.

De tjener ingenting på å sitte der og vente i 2 dager. Håper free record shop selger godt på disse titlene i 2 dager.

 

Det som plaget meg mest var at han ikke giddet å sjekke ps-sidene.

 

Husker da Metal Gear Solid kom.

Platon hadde det under disk, men vi må nok vente alle mann.

Det viste seg etterhvert at Spaceworld og free record shop startet salget, men Platon måtte vente, fordi release var ikke før dagen etter.

 

Jeg fikk krype på mine knørt til at jeg kunne komme inn 5 minutter før stengetid, altså 19:55 og få kjøpe det. Den gang var økonomien annerledes å det å spare 50 spenn på et spill betydde mye.

 

I dag velger jeg ofte service foran pris, da min øko-situasjon er gått fra student til jobb.

Lenke til kommentar

I dette tilfelle er det de andre butikkene som bryter sperrefristen. Platon har rett, Need for Speed: Underground lanseres i morgen her i Norge og de gjorde helt rett i å ikke la deg kjøpe spillet. Jeg vet ikke hvorfor det står 19. november på PlayStation sine norske sider, men den offisielle norske releaselisten fra EA (oppdatert 17. november) forteller meg 20. november. ToTheGame sine datoer for EA-spill er helt irrelevant da de lister UK-datoer og de er ulike for norske datoer når det gjelder blant annet EA-spill.

 

Ser helst at dere kutter ut denne utskjellingen av butikker som holder seg til avtalen. Det har overhodet ingenting med god eller dårlig service å gjøre. Med mindre dere faktisk selv jobber i en seriøs spillbutikk og har god erfaring fra den bransjen, ser jeg helst at dere ikke kommer med flere innslag rundt hvordan ting skal gjøres og ikke gjøres.

 

Dere vil sannsynligvis kun vil ha spillet raskest mulig uten å tenke på spillbutikkens renomé - og utskjelling på det grunnlaget er uønsket her.

Lenke til kommentar

At noen har fått bøter i spill-industrien har jeg aldri hørt om.

Kanskje slike store ting som verdensrelease på LOTR og 007.

 

OK, jeg medgir at platon kanskje har litt rett siden jeg ikke har hatt tilgang til EA sine datoer, men platon sa spesifikt fredag 21.

Altså tothegame sine datoer, en dag forbi ea sin dato.

Men jeg vet med sikkerhet at titlene står i hyllene hos platon når de endelig skjønner at resten av byen (free record shop, spaceworld, elkjøp osv...) har solgt spillet i 2 dager.

 

Da er ikke platon så nøye på releasen lengre.

 

Jaja. Jeg er nå godt fornøyd her hjemme med alle titlene. Virkelig gode spill denne høsten.

Lenke til kommentar

TST, med all respekt:

I dette tilfelle er det de andre butikkene som bryter sperrefristen. Platon har rett, Need for Speed: Underground lanseres i morgen her i Norge og de gjorde helt rett i å ikke la deg kjøpe spillet. Jeg vet ikke hvorfor det står 19. november på PlayStation sine norske sider, men den offisielle norske releaselisten fra EA (oppdatert 17. november) forteller meg 20. november. ToTheGame sine datoer for EA-spill er helt irrelevant da de lister UK-datoer og de er ulike for norske datoer når det gjelder blant annet EA-spill.

 

Ser helst at dere kutter ut denne utskjellingen av butikker som holder seg til avtalen. Det har overhodet ingenting med god eller dårlig service å gjøre. Med mindre dere faktisk selv jobber i en seriøs spillbutikk og har god erfaring fra den bransjen, ser jeg helst at dere ikke kommer med flere innslag rundt hvordan ting skal gjøres og ikke gjøres.

 

Her synes jeg du bommer endel.

Du kan ikke seriøst mene at det bare er butikkmedarbeidere som kan kritisere andre butikkmedarbbeidere i samme bransje? Hvilket marked ville det bli da? Hvordan hadde "Forbrukerinspektørene" sett ut? Jeg tror alle er tjent med at man får vite litt om forskjellige butikker. Det er selvsagt flere grader av dette, men å prøve å ivareta "butikkens rennomé" er litt drøyt. Det er ikke vår oppgave. Det kan faktisk høres ut som du mister din journalistiske/faglige integritet på dette området. For meg ser det ut som du jobber i en spillbutikk...

 

Dessuten vil jeg si du kommer med bombastiske og dømmende konklusjoner.

Dette blir det ikke venner av:

Dere vil sannsynligvis kun vil ha spillet raskest mulig uten å tenke på spillbutikkens renomé - og utskjelling på det grunnlaget er uønsket her.

Du hugger litt hodet av fangen før du vet han er skyldig.

 

I dette tilfelle er det de andre butikkene som bryter sperrefristen. Platon har rett,

Jeg tror ikke Tor var ute etter en selvoppnevnt dommer, men å dele sine meninger og erfaringer...

 

 

Jeg synes Tor Rasmussen har mye rett i det han sier, hvis opplysningene han og du er riktige.

 

Hilsen en Gammel lærer.

Lenke til kommentar

Når EA får beviser i form av kvitteringer eller lignende for at spill er solgt før sperrefristen kan de holde igjen spill ved fremtidige lanseringer, eller i verste fall kutte samarbeidet i en periode. De har ikke mulighet til å gi bøter.

 

Dette med at butikker selger spill før fristen er visst et kjent problem i Bergen, men ting har bedret seg i den senere tid. Når det gjelder Need for Speed: Underground fikk alle forhandlere en lapp hvor det med stor skrift stod: "Dette produktet skal ikke selges før 20. november i Norge."

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-80wCWpIM

CaGe - jeg har store problemer med å kunne støtte deg i det du sier.

hvordan i all verden kan du si at TST bommer endel ? han har jo 100% rett i det han sier. han sier ikke at det er kun butikkmedarbeidere som kan kritisere andre butikkmedarbeidere, men hvis man ikke har spesielt gode kunnskaper om akkurat den bransjen så burde man holde kjeft om det, spesielt i dette tilfellet hvor platon helt klart følger reglene for så å få kjeft for det her.

Lenke til kommentar
Når det gjelder Need for Speed: Underground fikk alle forhandlere en lapp hvor det med stor skrift stod: "Dette produktet skal ikke selges før 20. november i Norge."

Jaja, synd for dem da når de likevel hadde full dekning ved å selge det 19.Nov... :shrug:

Jeg hadde hvertfall oppfattet det som dårlig service dersom ikke butikken engang gadd å gå inn på internett for å sjekke. All honnør til FreeRecordShop i dette tilfellet.

Lenke til kommentar

ThomasM:

Jeg har ingen erfaring med Platon.

Men hvis inforamsjonen her er riktig:

 

Platon: Holder seg til "Tothegame" datoer (Sitat Tor). Og selger spillet fra 21. nov (fredag).

TST: Release date er 20. november ifølge EA.

 

Dette trekker jeg fra dette:

Platon holder seg ikke til offisielle releasedatoer, og følger ikke EA's liste.

 

Og hva trekker du ut av dette:

"Med mindre dere faktisk selv jobber i en seriøs spillbutikk og har god erfaring fra den bransjen, ser jeg helst at dere ikke kommer med flere innslag rundt hvordan ting skal gjøres og ikke gjøres."

 

Jeg synes nå det høres ut som om man må jobbe i en seriøs spillbutikk OG ha god erfaring med bransjen.

 

Men det er meg.

Lenke til kommentar
Når det gjelder Need for Speed: Underground fikk alle forhandlere en lapp hvor det med stor skrift stod: "Dette produktet skal ikke selges før 20. november i Norge."

Jaja, synd for dem da når de likevel hadde full dekning ved å selge det 19.Nov...

Det er jo akkurat det de _ikke_ har. Når EA ber dem om å ikke selge spillet før 20. november, har de overhodet ikke noen dekning for å selge det før.

 

Platon: Holder seg til "Tothegame" datoer (Sitat Tor). Og selger spillet fra 21. nov (fredag). TST: Release date er 20. november ifølge EA.

Jeg liker ikke at du siterer meg på noe jeg aldri har sagt. Tvert i mot har jeg sagt at spillbutikker i Norge _ikke_ skal følge datoene på ToTheGame. De datoene er ikke basert på utgivelsesdatoen i Norge. Spillbutikker i Norge skal følge datoene som utgiverne i Norge forteller dem.

Lenke til kommentar

Uansett så må jeg si at jeg har mye dårllig erfaring med Platon

i Bergen når det gjelder service, på mulitmedia avd. I allerfall

når de holdt til nede i kjelleren... latterlige dritt unger som bare

satt der og drog seg i løken.... Jupp, I said it.... "DROG SEG I LØKEN"

 

Det siste året har jeg bare handlet over nettet.... enkelt og greit....

Ingen ting er som å få det i posten... Takk til Postvesenet.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...