Gå til innhold

SAMLETEST: Har du egentlig valgt den beste VPN-løsningen?


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

 

Hva er tek sin ISP? 500 mbit- 1 gigabit fiber?

 

Siden det avhenging hva man kan forvente, har man coax\ DSL kommer man vesentlig dårligere ut på ping?

 

Har dere testet ipv6 leaks? Jeg har nydlig testet Pure VPN og kan si den lever dårlig styr unna.

Muligens fordi programvaren dems er i beta.

 

Må også sette DNS manuelt etter tilkobling ellers funger det dårlig:

 

Problemet med ipv6 er selv om man er koblet på VPN så kan det lure resultatene å måle kun på ipv6.

Da det virker for godt å være sant å få 500 mbit ned og 50 mbit opp på VPN selv i norge, så hvor godt kan man stole på VPN tilbyreren? For virker ut særlig på pptp at sistnevnte ikke er helt å stole på.

 

Beste hvis man vil surfe sikkert er å leie server og få tilkoblet gjennom ekstern skrivebord\ teamview og sette opp fildeling mellom de 2 maskinene.

 

Det er det sikreste, da VPN kan lure folk å tro alt ser greit ut, men så viser seg VPN klientens sikkerhet er helt elendig.

 

Så denne funksjonen fungerer ikke?

 

43Ug0dY.png?1

 

Ikke hos meg, vertfall får fremdeles DNS leaks.

 

https://dnsleaktest.com/

 

Så enten må det være som

Smedsrud sier har med windows å gjøre.

Har ikke testet linux foreløpig eller Mac men har en mistanke det i større grad er brukerfeil der.

Hvis man heletatt får det å fungere.

 

Hadde håpet tek kunne utvide testen på Mac\Linux da det kan være programvare\OS som gjør dette.

 

Tryggeste er nok å koble på VPN og bruke Teamview\Tilkobling til ekstern skrivebord og bruke en server VPN tjeneren leier ut, samme om det er windows\OSX eller linux bare den funger med mest mulig.

 

Vet ikke hvordan VPN levrandørene gjør med Dos angrep\piratkopi nedlasting ofte er det betingelser som sier man ikke kan misbruke tjenesten til ulovlige formål men i teorien er det ulovlig å bruke tjenesten til netflix som eksempel om det ungår regionsperrer.

 

Noen sier at så sant man er på en side med javascript er det nok å finne ut om man bruker VPN.

Så noen anbefaler å deaktivere dette. Eventuelt Flash.

Endret av LMH1
Lenke til kommentar

Nei, har prøvd og avslutte automatisk fornying i paypal. Og kontaktet PureVPN de kommer med nye råd som gir langt dårligere hastighet, å koble til: dedicated ip field: anbc.pointserver.com

 

Med en sharekey av et slag det går til en server i USA som gir 2-3 mbit\s

Så gir dem et frusterende epost at det er menings løst å sløse min tid og deres tid da de vet at dette ikke gir noe løsing.

De unskylder seg med VPN alltid gir dårligere hastighet en ekte ISP.

 

Og gir nye support URL for andre ting man skal prøve.

Men virker ikke ut som de har særlig lyst å gi pengene tilbake.

Håper virkelig selv om jeg har sagt opp i paypal at jeg ikke blir tvunget på ny betaling ellers må jeg se 100 kr i tap på grunn av jeg ikke sjekket dette før jeg prøvde dette.

 

Skal jeg ha VPN neste gang får jeg heller prøve å leie en kundes VPN tilkobling som har ISP fra altibox\bayonette istedenfor da jeg tror størst sansynlig slike VPN tilbydere ikke er å stole på. Skryter med money back garanti men vil ikke automatisk gi det til alle, da de vet folk vil prøve å spare penger eller ikke sjekke på internett og bare betale.

 

Nå vet jeg jeg har hatt problemet med ipv6 på pfsense, så det kan være ipv6 leaks protection kun funger gjennom 6to4  eller 6rd adresser? Ikke coax ipv6? Slik f.eks altibox kunder får det å fungere uten problemer.

Endret av LMH1
Lenke til kommentar

Du har ikke testet noe ting, prøv extended test.

Valgt å fjerne ipadresser\hostname for sikkerhetskyld:

 

Så har logget av etter denne testen for å vise:

pure_VPN.png

Ipv6 leaks er aktivert, men funger dårlig frem til jeg endrer DNS serveren manuelt i nettverkkort eller deaktiver ipv6.

 

dns_test_leaks.jpg

Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...
  • 3 måneder senere...

I Grafen for hastighet over Atlanteren har dere byttet Pia og Mullvad sin hastighet i grafen. Man får riktig info om man leser men de som bare titter på grafen ender opp med å tro Mullvad er verst! Jeg har selv brukt Mullvad noen år og er storfornøyd, selvom jeg nå må teste Cyberghost.. Takk for fin test TEK :)

Lenke til kommentar
  • 4 måneder senere...
  • 2 uker senere...

Burde vært laget en poll.. Jeg er helt ny med VPN (føler det er litt flaut, egentlig), men har store planer om å prøve meg på nå.

 

Føler det er så mange alternativer og forslag, at det hadde vært greit med en oppsummering i en poll. :)

 

 

Hva er normal pris? 10 dollar/mnd?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...